Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Două persoane cu dizabilități locomotorii se chinuie să străbată 100 de metri până la ușa supermarketului, pentru că șoferii „normali” le-au luat locurile de parcare

Parcare blocată

Azi am fost să ne facem cumpărăturile și iarăși toate locurile de parcare destinate persoanelor cu dizabilități erau ocupate de șoferi care nu aveau dreptul să parcheze acolo. 

În timp ce traversam parcarea, ne-am întâlnit și cu Ghiță, unul dintre membrii grupului DizAbil.eu – Vrancea care, de asemenea, fusese nevoit să-și lase mașina la mare distanță de intrarea în supermarket. 

Așa că două persoane cu dizabilități locomotorii se chinuiau să parcurgă poate peste 100 de metri până în față marketului, în timp ce locurile de parcare ce le erau destinate erau ocupate de persoane valide. Poate că azi multe alte persoane cu dizabilități au fost în aceeași situație în Focșani, în țară… Și nu doar azi…

Așa că am hotărât să adresez o scrisoare deschisă acelor șoferi ce ne ignoră drepturile… 

Trăim vremuri stresante. Întreaga viață a devenit o cursă contracronometru. La serviciu/școală, acasă, la cumpărături, la medic, să plătim facturi… Timpul parcă s-a comprimat și nu vrea să mai cuprindă tot ce avem de făcut într-o zi. Copleșiți de griji nu mai avem răbdare și disponibilitate sufletească să observăm oamenii din jurul nostru și problemele lor.

În goana noastră nebună nu mai avem răgaz să ne dăm seama că prin acțiunile noastre putem leza alte persoane, necunoscute chiar, și drepturile lor.

Cândva și viața mea urma același același ritm nebun… Apoi am fost diagnosticată cu o afecțiune invalidantă. Timpul parcă s-a oprit pentru o clipă, apoi viața-mi a început să urmeze un ritm necunoscut până atunci, la fel de șovăitor ca și pașii mei.

În absența unei infrastructuri accesibilizate sau accesibilizate necorespunzător, ies mai rar din casă. Fiecare pas, fiecare metru parcurs presupune efort și durere. Nu mi-am dorit niciodată privilegii. Mi-aș dori să întorc timpul… Dar acest lucru nu e posibil. Așa că iau viața așa cum e și încerc să mă bucur de ea. 


Petrică, în urmă cu opt ani, era ca voi toți. Avea un job, o familie și grijile obișnuite oricărei persoane sănătoase. Apoi dintr-odată parcă viața ar fi vrut să-l învețe o altă lecție, necunoscută până atunci. A fost diagnosticat cu o afecțiune circulatorie din cauza căreia în scurt timp și-a pierdut un picior. Deși folosește o proteză, mersul îl obosește și îi provoacă dureri.

Ghiță și-a pierdut un picior în urma unui accident și, cu toate astea, a reușit să-și facă o viață frumoasă. Este soț, tată, bunic și posesorul unei mașini ce îi crește gradul de autonomie.

Daniela, ca și Răzvan, de altfel, au rămas cu sechele la nivelul membrelor în urma unor intervenții chirurgicale. Și lista poate continua cu zeci de mii de nume din întreaga țara.

Persoane cu dizabilități ce-și duc suferința cu demnitate pe picioare, ajutați sau nu de cârje, sau în fotoliu rulant. 

Nu prea ne vedeți pe stradă, prin marketuri, prin muzee sau săli de spectacole și de multe ori vă întrebați de ce avem nevoie de locuri de parcare și alte facilități dacă oricum stăm în casă.

Știm că cei mai mulți nu aveți timp să conștientizați că, ocupându-ne locurile de parcare, nu doar ne încălcați drepturile conferite de lege, ci ne și îngreunați viața!

Noi, persoanele cu dizabilități, vă cerem însă să vă opriți pentru o clipă și să vă puneți în locul nostru! Numai astfel, voi, șoferii ce parcați pe locurile de parcare ce ne sunt destinate, veți reuși să înțelegeți consecințele acțiunii voastre.

Așadar, nu ne mai ocupați locurile de parcare!

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Ca și prostia (din care se trage), lipsa de bun-simț e un handicap foarte grav.
    Ca și prostia, nu e însoțită de suferință ci o provoacă celor din jur
    • Like 1
  • Stimată doamnă, cereți mult prea mult de la un popor tarat de o groază de defecte de caracter, pe care le-aș putea numi ”congenitale”, și care, statistic vorbind, este format în marea lui majoritate din lichele și secături (argumentul meu irefutabil în acest sens este tocmai halul în care am ajuns!), și, cu atât mai mult unei specii absolut detestabile - șoferul român, desigur, tot statistic vorbind, excepțiile, mult prea puține pentru a schimba ceva, nefăcând decât să confirme regula! Sufăr de Maladia Little, cunoscută mai ales sub denumirea de tetrapareză spastică, boală congenitală care s-a agravat treptat, ajungând astăzi să am niște dureri îngrozitoare și să mă deplasez foarte greu și doar pe distanțe scurte cu un cadru de mers iar în exterior - cu un scuter electric (despre care tot românul spălat pe creier crede că l-am primit gratis de la statul român, neștiind că sunt la al patrulea și care nou la ora actuală costă aproape 6 000 de lire sterline, eu cumpărându-l din Olanda la mâna a doua cu o sumă mult mai mică datorită unui prieten olandez), Precizez, de la bun început că nu datorez absolut nimic statului român, dimpotrivă - el îmi este dator vândut mie, fiindcă 22 de ani din cei 24 lucrați au fost numai în grupa I de muncă (cercetare chimică aplicativă, lucru cu substanțe cancerigene, funcția avută înainte de pensionare fiind aceea de ”șef de laborator”, am dat ani de zile o pâine bună de mâncat câtorva mii de oameni prin brevetele mele de invenție și tehnoloogiile noi sau prefecționate aplicate în producție). Trăiesc în Râmnicu Vâlcea, un oraș care la capitolul ”amenajări pentru persoanele cu dizabilități” stă destul de bine, fiind loc de și mai bine (există locuri în care rampele de acces sunt prea înalte, cosumul de curent electric pentru ”escaladare” fiind mult mărit, situație cauzată, desigur de ”aflatul în treabă” al celor care au lucrat la ele). Îmi parchez scuterul la demisolul blocului în care locuiesc, pe culoarul de intrare din exterior la boxe, și mi s-a întâmplat de câteva ori să găsesc intrarea blocată de câte o mașină, în mod repetat - a unuia care în viața lui n-a lucrat, fost ”locotenent” al celebrului Gorun, care beneficiază, el și familia lui, de ajutoare sociale dar conduce o hardughie de Opel ultimul tip. Apoi, în oraș, de nenumărate ori mi s-a întâmplat să nu pot aborda o rampă (cel mai adesea aceea din zona Bisericii Sf. Cuvioasă Paraschiva) din cauză că o găsesc blocată de mașina câte unui nesimțit, ori nesimțită, așa cum mi s-a întâmplat de curând, culmea, neșimțita fiind și economistă la Raiffeisen Bank, față de care doar peste drum există o parcare cu plată, am postat chiar și poze pe pagina mea de FB cu felul în care parcase, la https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2483593098384795&set=a.282678185142975&type=3&theater
    Și apropo de faptul că nu m-a dus nimeni în spate, eu am astăzi o pensie de 5-25 de ori mai mică decât a unui fost magistrat sau polițist (a se vedea un fost director al Penitenciarului Colibași care are o pensie de... 78 000 de lei!). Și culmea - abia de curând mi s-a mărit și mie pensia fiindcă am lucrat aproape numai în gr. I de muncă, până atunci spunându-mi-se că n-am acest drept fiindcă eu am ieșit la pensie cu legislația pentru persoane cu dizabilități!
    Prin urmare, rămâne cum am stabilit: statistic vorbind suntem o țară de lichele și de secături și ne merităm soarta cu vârf și îndesat căci ”piramida noastră socială este morbidă: vârful - bolnav de sifilis, temelia - de pelagră” (Octavian Goga) și ”fiecare popor își are conducătorii pe care și-i merită” (Karl Marx).
    • Like 1
  • Ionel check icon
    Foarte simplu se rezolva problema : Camere video pe toate locurile de parcare rezervate, verificarea titularilor si aplicarea de amenzi !
    Asa ar trebui procedat si cu cei surprinsi in mijlocul intersectiei pe culoarea verde a celuilalt sens de mers. Pentru ca, cel putin in Bucuresti, fortarea intersectiei este SPORT NATIONAL ! Doar arzandu-l la buzunar simte omul, altfel.......
    • Like 2
    • @ Ionel
      In principiu, suna foarte bine, dar -probabil ca o sa-mi atrag ceva "ură" cu comentariul meu- in practica, nu e deloc "foarte simplu".

      Cine ar trebui sa plateasca pentru toata infrastructura de camere video si supraveghere? Din cate stiu, parcarile supermarketurilor sunt in general proprietate privata. Nu ar fi deloc rentabil pentru ei, iar politia nu cred ca are nici parghiile legale, nici capacitatea administrativa sa gestioneze astfel de retele.
      Si presupunand ca exista deja camere, un alt articol postat recent aici (vezi „Dă-te la o parte, săracule!”...) nu ma incurajeaza sa sper ca va fi mai bine.
      • Like 0
  • Delia MC Delia MC check icon
    Simplu: poză cu telefonul a mașinii în cauză, cu număr de înmatriculare cu tot, sunat apoi la poliție. Spirit civic, unde ești? Dacă parchează unul pe locul închiriat de la primărie îl reclami imediat. Aici de ce nu? A, nu-i locul meu, nu mă privește...
    • Like 0
    • @ Delia MC
      M-am uitat putin prin legislatie, pentru ca primul gand a fost ca Politia nu poate interveni direct. Dar se pare ca exista temei legal, de exemplu, conform OG 43/1997 si Legii 448/2006, parcarile supermarketurilor par sa fie asimilate drumurilor publice si deci intra in jurisdictia Politiei, iar cei care parcheaza pe locurile rezervate pot fi sanctionati "cu amendă de la 2.000 lei la 10.000 lei și ridicarea mijlocului de transport de pe locul de parcare respectiv" (L448/2006, art.100, lit.g).
      • Like 2
  • Scrisoare, cu posta romana? Cred ca au o scuza, ca nu vor primi scrisoarea :)

    Bascalie, bascalie, dar este trist, si denota lipsa de educatie si gradul mare de nepasare.
    • Like 1
  • Stimată doamnă, scrisoarea este în zadar. De regulă, cei care parchează acolo nu ştiu să citească. Şi-au luat permisul de conducere la Piteşti, ca Piedone.

    Asta a fost o glumă amară. Şi o întrebare cu răspuns cunoscut: din câte ştiţi dumneavoastră, câţi contravenienţi au fost amendaţi de autorităţi? Nu sunt amendaţi nici măcar cei care îşi parchează maşina sub semnul Oprire/Staţionare interzisă. D-apăi pentru neglijenţa (a se citi nesimţirea) de a parca pe locul destinat unor persoane "neglijabile".
    • Like 2
  • Oli check icon
    Imi pare rau ca nu pot atasa fotografia evenimentului, insa n-o sa aveti o problema sa va imaginati o balena de masina parcata pe doua dintre locurile de parcare pentru persoane cu dizabilitati, cele mai apropiate de intrarea in magazin. Cum nu l-am prins la momentul respectiv, i-am scris cate ceva. Doar asa, pentru linistea mea sufleteasca. Iaca:

    Sunt convins ca ar fi vrut sa intre cu masina printre rafturi.
    Sa claxoneze batranii ca-l incurca cu cosurile lor mai mult goale. Sa-i injure patimas si sa-i scuipe de la inaltimea masinii lui de teren.
    Sa certe vanzatoarele de la raionul de mancare ca-i strica costumul lui lui Bo$$ cu mirosurile alea nasoale de cantina studenteasca.
    Sa ciupeasca de fund domnisoarele si sa le invite la el la o “maslina”. “Păpușe, te fac o tura pana la raionu dă chiloți?”
    Sa balacareasca sarantoacele de la case ca “e scumpe” rau chestiile din iarmarocul asta plin dă fomiști.

    Dar cum n-a putut sa faca toate astea a parcat afara cat mai aproape de intrare pe, nu unul, ci doua locuri pentru persoane cu dizabilitati.
    Spunandu-si probabil “Handicapatii dreacu! Ce-are ei nevoie dă parcari?! Ce, ei conduce?!”
    • Like 1
  • Delia MC Delia MC check icon
    Sau: " dacă parchezi pe locul destinat mie, nu vrei și boala mea? "
    Unuia sănătos poate i-e lene să meargă dar unul cu handicap nu poate, pur și simplu. Sau o face greu. Spre "distracția" celor sănătoși...
    • Like 2
  • Cri check icon
    Problema trebuie vazuta din doua parti: pe de-o parte este vorba de nesimtirea si de lipsa de educatie a soferilor care isi parcheaza masinile pe locurile destinate personelor cu handicap; insa cine merge frecvent la marile magazine care au parcari mari, nu poate sa nu observe ca uneori numarul locurilor de parcare pentru persoanele cu dizabilitati este exagerat de mare, aceste locuri nefiind ocupate niciodata.
    • Like 1
    • @ Cri
      Asadar, in logica dvs., daca un sofer observa un loc de parcare destinat persoanelor dizabilitate ca e liber, sa il ocupe, domnule, sa nu stea neocupat !!!
      Ce inseamna "exagerat de mare" ??? E decizia managementului cate astfel de locuri sa aiba. Va e lene sa parcati 100 m mai departe si sa mergeti pe jos?

      • Like 1
    • @ Ovidiu Grigore
      Cri check icon
      De data asta trec peste lipsa de politetze a zicerii dvs si va invit sa vedeti unele parcari ale marilor magazine, care au uneori zeci de locuri arondate persoanelor cu handicap, locuri ce nu se ocupa niciodata.
      Nu este ""decizia menegementului"" dupa cum credeti dvs in mod eronat, ci este o directiva a UE care stabileste procentul de astfel de locuri de parcare alocate persoanelor cu dizabilitati.
      La chestia cu ""lenea", nu ma voi obosi ca sa va acord vreun raspuns.
      • Like 2
    • @ Ovidiu Grigore
      Nu. Dar nici dumneavoastra nu aveti de unde sa stiti daca un sofer parcat pe locurile albastre are sau nu un handicap, sau transporta o persoana cu handicap.

      1. Dupa un accident de glezna urat, am fost intr-un scaun cu rotile opt luni, si in orteza si carje inca un an si ceva. In conditiile in care pe un loc de parcare 'normal' nu poate fi scos din masina scaunul cu rotile, ce ar fi trebuit sa faca persoanele care aveau grija de mine? Accidentul meu nu se putea numi 'handicap' permanent. Aveam totusi nevoie de spatiul albastru ca sa pot sa fiu data jos, sau sa ma dau jos din masina. (Cu orteza puteam sa conduc pe cutie automata, dar dupa aceea tot trebuia sa scot carjele, sa ma invart in carje, etc).

      2. Batranii care nu se pot deplasa nu primesc tidula de handicap pentru masina, pentru ca in general, nu au masina. Eu si sora mea tot plimbam doamnele de o anumita varsta de la tara (Craiova), pentru ca avem senzatia ca faptul ca nu se mai pot deplasa singure nu inseamna ca trebuie sa putrezeasca in casa/curte. Ne-am gasit masina zgariata cu cheia pe ambele parti - da, o masina buna, mare, si noua, cu numar de Bucuresti. In conditiile in care din acea masina iesisera trei doamne de 85+ ani, doua scaune cu rotile, un cadru de mers, si el pe rotile si o masina de oxigen. Tin sa mentionez ca nici unul dintre celelalte locuri albastre nu erau ocupate, si ca 'babele' respective s-au bucurat foarte tare de iesirea in lume, de inghetata, de un cafe-frappe, cum se facea la Melba in tineretea lor, de cumparaturi, de vazut lumea, lucru care li se intampla din cinci in cinci luni, cand trecem eu si sora-mea pe acolo, cu masina de fite... Dar asemenea oameni n-au ce cauta la Mall, la Electroputere, cand ii cauta moartea pe acasa, nu?

      3. Masinile persoanelor cu handicap au tendinta sa fie mari. Nu neeaparat de fite, dar mari. Pentru ca - rampa, diverse auxiliare, insotitori, etc.

      Romania este perfect inaccesibila persoanelor cu handicap - daca nu as fi avut un sot si un tata, nu as fi putut iesi din casa opt luni. Il felicit pe domnul care a reusit sa isi ia carnet de conducere cu un handicap locomotoriu, dar a facut-o, pun pariu, cand era inca intreg. Pentru ca sistemul e facut sa tina persoanele cu orice fel de handicap departe de oamenii 'normali', si sa ii impiedice sa apara in public.

      Rampele sunt construite in bataie de joc - ori esti schior de performanta, ori alpinist de performanta. Lift la metrou? nem. Borduri de 35 de cm? Absolut. Rampe, in autobuz? Hai sa radem.

      Haideti totusi sa nu ne insultam, la stilul general. Nu de alta, dar locuiesc langa Carrefour Orhideea, in Bucuresti, si nu am vazut niciodata, dar niciodata, toate locurile albastre ocupate. Si nu, nu am parcat pe locurile albastre daca nu aveam absoluta nevoie sa o fac. Ever.

      Mai sunt si idioti pe lume, dar nu chair toti sunt idioti. Cea mai buna solutie ar fi ca nenea acela care se plimba prin parcare, aiurea, la marile centre comerciale, sa observe cine parcheaza pe albastru, si daca nu vede un handicap, sa raporteze numarul masinii la Politie.

      Daca vedeti un Audi Q7 pe un loc de parcare albastru, nu presupuneti automat ca soferul e jmecher. Pentru ca s-ar putea sa nu fie. Singurul lucru pe care l-a castigat razboinicul luminii care ne-a zgariat masina a fost faptul ca bunicii mele si prietenelor ei de o viata le-a stat distractia in gat, si au bocit masina pana acasa, iar data urmatoare cand au fost invitate s-au codit de numa'.
      • Like 2
    • @ Cri
      In Focsani aceste locuri sunt aproape tot timpul ocupate.
      • Like 0
    • @ Cri
      check icon
      Mai răi decît cei care parchează pe locurile dedicate persoanelor cu handicap locomotoriu sunt cei care, cu şpagă probabil, fac rost de astfel de autorizaţii!
      Nu m-ar deranja asta în cazul parcărilor supermarketurilor (acestea oferă, de regulă, locuri destule).
      Mă deranjează însă cînd astfel de lucruri se înţîmplă pentru a "rezerva" (pe nemeritate) un loc de parcare lîngă blocul de rezidenţă!
      • Like 0
    • @ Maria Zamfir
      Delia MC Delia MC check icon
      Multe persoane cu handicap nu pot conduce. Dar o rudă apropiată da.
      In beneficiul acestora au dreptul să parcheze pe locurile speciale când transportă persoana în cauză, dreptul e acordat persoanei și nu mașinii. Singura obligație e să afișeze vizibil permisul de parcare.
      In comparație, foarte puține astfel de persoane au și posibilitatea să circule, și mai puține să conducă. Școli de șoferi pentru ei sunt puține iar posibilitatea de a modifica o mașină era până acum cativa ani apropiată de zero.
      Mulți gândesc la modul peiorativ despre persoanele cu handicap uitând că li se poate și lor întâmpla să ajungă așa, accidente se întâmplă mereu...Își bat efectiv joc, de la înălțimea unei sănătăți care e doar rodul întâmplării imaginându-și că aceia ar trebui să-si pună pătura pe cap și să stea naibii acasă.
      Multe " măsuri " au fost luate de ochii UE și forțați de aceasta din care cauză au ramas destul de formale. Însă UE nu poate impune și o transformare de mentalitate, de aceea au rămas la putere nesimțirea și neam-prostia.

      • Like 0
  • Felicitari pentru articol, sper sa sensibilizeze macar partial pe cei care fac asta. As dori sa aduc in atentie un lucru, ca sa va dati seama de sursa acestei probleme si a multor altora similare. Daca pui o regula pe care nu o poti aplica, aceasta nu va fi respectata! Este valabil oriunde oricand pe orice subiect. In proportie covarsitoare este vina celui care adminstreaza parcarea respectiva:
    - daca este proprietate privata regula trebuie gestionata de catre el insusi. Poate institui un mod intern de penalizare (blocat roti+amenda) sau poate aloca sarcina verificarii certificatului de dizabilitat celor care vor sa parcheze. Pentru moment la Iasi doar intr-un singur mall se verifica (partial), in rest nu intereseaza pe nimeni.
    - daca e domeniu public este clar: politia locala/rutiera trebuie sa se asigure ca regula este respectata. Mai trebuie adaugat ceva? Nu cred..

    A te baza pe simtul civic este mult prea devreme pentru nivelul de moralitate al poporului nostru. Totusi articolul este foarte bun si necesar pentru a atrage atentie si a educa. Dar fara suport din partea autoritatilor sau responsabililor din partea comerciantilor va fi foarte dificil. Gardienii din malluri/magazine nu sunt instruiti sa faca asta si nici nu cred ca le cere cineva. V-as recomanda sa deschida discutii cu ei asociatiile din care faceti parte, daca nu exista, ar trebui sa va faceti una, neaparat. Ati putea izola un partener de discutie care doreste sa va ajute: un lant comercial, un magazin regional sau de cartier... si sa il declarati comerciant preferat pentru dvs. Puteti merge in sens negativ si sa declarati magazin nepreferabil pe cei care nu sustin cauza. Ati putea cere politiei locale/rutiere statistici privind amenzile pe subiectul asta apoi sa faceti o analiza prezentabila in mass media. Mai sunt abordari care va pot ajuta pe langa educarea cititorilor.
    • Like 5
    • @ CommonReader
      Absolut.
      • Like 0
    • @ CommonReader
      Multumesc mult pentru sugestii! Sunt binevenite si vom tine cont de ele. Nu suntem o asociatie, suntem doar un grup informal. Am adresat nenumarate sesizari celor ce gestioneaza parcarile de la Kaufland si Carrefour. I-am rugat sa-i verifice pe cei ce parcheaza acolo. Cei de la Carrefour o fac dar se pare ca locurile ce ne sunt destinate sunt insuficiente. La Kaufland, doua-trei saptamani gaseam cateva locuri libere, apoi iarasi erau toate ocupate. Unii nu doresc sa inteleaga ca avem nevoie de acele locuri.
      • Like 2
    • @ Iuliana Negoita
      Scria cineva, (mai sus sau mai jos) ca au obligatia de a aloca un anumit procent din locurile totale de parcare pentru persoanele cu dizabilitati. Verificati daca respecta aceasta regula, si chiar daca o respecta, puteti sa ii presati sa le suplimenteze. Procentul este unul minim, nu unul maxim.

      Sentimentul meu este ca gardienii din parcare de la Carrefour sau Kaufland vad un certificat de handicap intr-o hartie de zece lei. Ma rog.

      Din nefericire, gardienii de parcare de la Carrefour sau Kaufland nu au dreptul sa dea amenzi. Pot insa sa angajeze o companie care blocheaza roti, si apoi sa cheme politia daca pot dovedi ca soferul foloseste ilegal locul de parcare.

      Doar ca politia nu prea vine... :/

      Sfaturile sunt insa bune, ca si articolul dumneavoastra. Problema este ca societatii, in general, nu prea ii pasa de persoanele cu handicap, care, cateodata, sunt prea putine si prea obosite de lupta de zi cu zi pentru a se organiza.

      E nevoie si de implicarea celorlalti. Dati-mi, va rog, un PM pe Facebook, am cateva idei.
      • Like 0
    • @ Maria Zamfir
      Cei de la Carrefour ii verifica pe cei ce pacheaza pe acele locuri ,daca au card-legitimatie pentru parcare gratuita sau macar un certificat de incadrare in grad de handicap insa de multe ori inchid ochii atunci cand un sofer parcheaza nu pe un loc special ci in fata acestuia, blocand astfel accesul pe acel loc. La Kaufland situatia e mai complicata. Au gardieni in interior, nu si afara, in parcare si desi au destul de multe locuri de parcare speciale, nimeni nu ii verifica pe cei ce parcheaza pe ele. Cred ca si unii si altii nu vor sa se puna prost cu ceilalti clienti.
      • Like 0
    • @ Maria Zamfir
      Din pacate, nu am reusit sa va gasesc pe facebook!
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult
sound-bars icon