Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Sergiu Mircea, director executiv marketing și comunicare în Banca Transilvania: „E important să vezi cariera ca pe un maraton cu multe sprinturi”

Sistemul bancar este departe de a fi văzut, peste tot în lume, drept un erou, însă multe dintre neajunsurile pe care clienții le văd sunt urmare a reglementărilor, pe care băncile trebuie să le respecte si care sunt construite asa tocmai pentru a face sistemul, economia si societatea mai sigure, spune Sergiu Mircea, director executiv marketing și comunicare în Banca Transilvania, cu o experiență de 19 ani în BT. Invitat de jurnalistul Claudiu Pândaru la podcastul „Inside BT”, Sergiu Mircea a vorbit despre ce face o bancă, despre rolul pe care BT și l-a asumat investind în educație financiară, precum și despre ce sfaturi ar da unui tânăr aflat în căutarea unui job.

„În general peste tot în lume sistemul bancar nu este unul dintre eroi. Sunt mulți factori obiectivi care duc la chestia asta, sunt mulți factori care sunt scoși din context, dar nicăieri în lume nu cred că sistemul bancar este văzut ca un erou care salvează situația. 

De ce e important sistemul bancar? E important pentru că de acolo se finanțează economia, este coloana vertebrală a economiei, de acolo se finanțează oamenii. Sigur că nu suntem perfecți, dar pe de altă parte multe dintre neajunsurile pe care clienții le văd sunt ca urmare a designului structural al sistemului care vine din reglementare, din cum arată legislația. Băncile sunt niște gatekeepers, niște portari ai modului în care circulă banii în economie. Banii trebuie să circule la modul corect, iar statul, autoritățile peste tot în lumea civilizată au externalizat parte din această sarcină către bănci.

Băncile trebuie să se asigure că nu se spală bani, că nu se întâmplă lucruri care nu sunt ok. În plus, băncile trebuie să fie în siguranță pentru că lucrează cu banii deponenților - lucrăm și cu capitalul acționarilor, dar lucrăm și cu banii deponenților și vrem ca banii deponenților să fie în siguranță, pentru că cel puțin în România sunt milioane de oameni care au banii la bancă. Din cauza asta poate să pară uneori că o bancă e mai greoaie decât un fintech sau o aplicație, deși în ultimii ani s-a redus distanța dintre ele”, a spus Sergiu Mircea, director executiv marketing și comunicare în Banca Transilvania.

„Credem că rolul nostru în România este să construim”

Pentru că și-a propus să susțină antreprenorii, BT investește educarea financiară a clasei de business și a populației în general. De unde nevoia asta? „Noi credem că rolul nostru în România este să construim. Dincolo de faptul că investim și finanțăm statul, oamenii, firmele, avem aceste proiecte care sunt la intersecția dintre CSR și business, cum sunt STUP sau BT Mic, care generează incluziune financiară, dar contribuie și la construirea sau întărirea țesutului antreprenorial.  

La începuturile societății noastre postdecembriste, oamenii și firmele s-au concentrat pe nevoile de bază - era acel antreprenor singuratic, care încerca să se autorealizeze. În timp apar comunitățile, antreprenorii își dau seama că ei pot să facă mai multe împreună și că nu tot timpul sunt concurenți. Chiar și atunci când sunt concurenți, pot să facă lucruri împreună. Aceste inițiative pe care le avem cresc incluziunea financiară, atât prin faptul că finanțează, dar și prin faptul că ele contribuie la creșterea și la întărirea țesutului antreprenorial, la colaborare, la modul cum circulă ideile”, explică Sergiu Mircea.

Un bun comunicator ar trebui să aibă mai multe calități - în primul rând trebuie să fie autentic și empatic, vede el. „Vedem în fiecare zi o comunicare cu limbaj de lemn, care încearcă să explice niște lucruri mai degrabă formale. Oamenii nu înțeleg și cred că respectiva companie încearcă să îi păcălească, se ascunde după un limbaj de lemn, pentru că nu vrea să spună lucrurile sincer, direct autentic. (...)

Evident că un comunicator bun trebuie să fie ancorat în realități, să înțeleagă trendurile, să înțeleagă ce se întâmplă în lume, pentru că altfel nu poate să facă analogii largi. Acesta este un alt factor de succes în comunicare - să poți să faci analogii ample, cu domenii total îndepărtate, pentru a explica lucrurile”, consideră Sergiu Mircea.

Pe un tânăr aflat în căutarea unui job, directorul executiv marketing și comunicare în BT spune că l-ar sfătui să fie proactiv, să aibă inițiativă, să încerce să susțină un pitch, nu să aștepte să fie selectat de potențiali angajatori.

Odată angajat pe un post, două sunt lucrurile la care orice lucrător nu trebuie să facă rabat, vede el: hard work și educație, pentru a ține pasul pe termen lung. „E important modul cum pornești, dar dincolo de asta e important să vezi cariera ca pe un maraton cu multe sprinturi”, a punctat el.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • BT invatati prima data ABC-ul relatiilor cu publicul, pentrua nu mai fi cozi infernale la ghisee si apoi faceti produse sofisticate. la orice sucursal din tara si la orice ora sunt cozi la ghisee. p.s. faptul ca exista internet sau mobile banking nu suza dispretul fata de clienti de la ghisee. daca nu sunteti in sate sa aveti relatii face to face, desfiintati-le
    • Like 0


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult