Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Solo traveler în Filipine, țara cu oameni simpli și peisaje care-ți taie respirația

Călătoresc singură de ceva ani, iar asta mi-a adus foarte multă libertate și încredere în cine sunt și ce pot. Am fost până acum în aproape 40 de țări, pe multe dintre ele le-am străbătut așa, împrietenindu-mă cu localnici și stând la necunoscuți.

Pentru Filipine mi-am luat biletele într-o dimineață, după ce am văzut o ofertă la Simona – bilete Dubai-Manila cu 60 euro cu Cebu Pacific. Am sărit din pat, am verificat repede că e vremea bună în noiembrie și știam deja că avem Wizz București – Dubai. Câteva luni mai târziu, iată-mă pe aeroportul din Manila, cu un bagaj light și super entuziasm – reveneam în Asia după 2 ani!

Viața în Filipine

• Țara e superbă și e potrivită pentru orice fel de turiști, de la familii cu copii la backpackers și cupluri. Am văzut aici cea mai frumoasă apă, nuanțe de smarald la tot pasul, lagune, valuri mici și plaje albe, excursii de tot felul. Plus viața marină care este incredibilă – am înotat cu balenele, cu broaștele testoase, am văzut stele de mare, am admirat corali și pești multicolori. Dacă ești fan scufundări sau snorkeling, e un rai. Apropo, în Bohol se poate lua certificare de diving foarte ieftin, e una dintre cele mai ieftine din lume!
  • Este foarte curat peste tot, contrar temerilor mele că voi gasi deșeuri și mizerie în locuri paradisiace. Ni se spunea des să nu aruncăm gunoi aiurea, am auzit de la ghizi cât de important este să conservăm mediul și cât de multe efoturi fac pentru a nu polua și a păstra habitatul viețuitoarelor
  • La capitolul wifi nu stau extraordinar, mai ales în insule. Palawan stă chiar prost la capitolul ăsta, m-am simtit înapoi în 90`s cu paginile care se încărcau la câteva minute și netul care pica din când în când. În aeroporturi netul e limitat în timp, ceea ce e frustrant când ai de stat mai mult de 2h pentru un zbor de legătură
  • Mâncarea e so-so – nu pot să spun că m-a dat pe spate, deși am încercat feluri tradiționale. Nu e un paradis pt veggies, asta clar
  • Pregătește-te mental – dușul cu apă caldă e o raritate dacă nu stai la lux
  • M-am simțit mereu în siguranță și am văzut destul de multă poliție în general
  • Ca backpacker, dacă ar fi să imi planific iar traseul, aș include mai mult timp pe drum între o locație și alta. Trebuie să te tot bazezi pe autobuze locale sau pe vans care pleacă doar la anumite ore, iar asta mănâncă de multe ori jumătate de zi de la o destinație la alta. Au fost zile în care n-am făcut aproape nimic, doar am ajuns dintr-o parte în alta.
  • Pentru că sunt multe info pe care le afli doar local, de la transport la diverse oportunități de activități locale, mai bine e să planifici lucrurile de la o zi la alta. Datorită acestui fapt am putut să fiu flexibilă și am luat cazări în alte locuri decât aș fi luat de acasă.

Oamenii din Filipine

• Am găsit aici niste oameni prietenoși, deschiși și gata să-ți sară în ajutor. Oamenii își fac treaba, nu ripostează când ai o plângere, nu sunt conflictuali, ci senini. Chiar dacă, pe ici, pe colo, am simțit dorința de a profita de pe urma turiștilor, a fost la nivel mediu spre minim, față de alte locuri unde chiar m-am simțit agasată (ex: Maroc)
  • Fiind un arhipelag, toți știu să înoate și mulți dintre ei lucrează în turism, ca ghizi, barcagii, hotelieri, șoferi de taxi sau de motocicletă. Majoritatea nu au călătorit aproape deloc. Am simțit, de multe ori, neputința lor de a se apuca de altceva, de a face ceva mai mult cu viața lor. Cele mai mari orașe sunt Manila si Cebu, unde se duc pentru oportunități, însă, senzatia mea, per ansamblu, a fost că nu au atât de multe sanse – nici sa meargă la școală, nici să iasă din status quo-ul locului în care s-au născut, cu frica pentru ziua de mâine
  • Toată lumea vorbește engleză – o studiază în școli și e foarte usor să te întelegi cu ei
  • Vor fi multe momente când va trebui să negociezi cu transportatori locali care să te ducă de la aeroport la hotel și tot asa. Află înainte cât ar trebui să coste, altfel vor profita de tine

Locuri magice în Filipine

Filipine a fost una dintre țările planificate de acasă, mi se părea că merg atât de departe… Am făcut ceva cercetare înainte să plec, să văd cum îmi împart cele aproape 2 săptămâni. Alegerile mele au fost bazate pe tot ce am citit online că ar fi absolut de neratat, însă nu neapărat turistic, ci, mai degrabă, deosebit.

1. Manila – puteți s-o săriți, nu merită nici o oră! Să nu faceți ca mine, eu am zis să-i dau o șansă – este urâtă foc și aglomerată.

2. Insula Palawan – una dintre cele mai frumoase insule, foarte turistică, dar superbă

Aici, ca locuri magice, vă recomand:

El Nido – un mic sat port pe malul oceanului, unde te poți plimba (e micuț, plin de tricycles – un fel de motociclete acoperite cu care ajungeți ușor și la o plajă superbă numită Cabanas)

El Nido

• Din El Nido puteți lua diverse tururi de o zi în locuri absolut superbe, cu cea mai cristalină apă de smarald pe care am văzut-o vreodată – turul 2 este turul lagunelor, o să vă lase fără respirație

Turul Lagunelor

Port Barton

3. Cebu

• Cebu City – al doilea oraș din Filipine. N-am stat acolo prea mult, dar mi s-a părut interesant prin haos. A fost singurul loc unde am luat un taxi ca să ajung la gazda mea, iar asta m-a speriat destul de tare, trebuie să recunosc. M-am întrebat-o drumul dacă mă duce locul corect și câți bani o să-mi ia… mai ales că vorbea stâlcit engleza. Am ajuns, cu mult chin
  • Tot în Cebu am trăit o experiență unică – am mers cu un jepnee, un fel de camion colorat pentru transportul în comun. Plăteai doar câțiva bănuți si mergeai alături de localnici. S-a uitat un pic ciudat la mine când m-au văzut singură și albă

Cebu

• Din Cebu City ajungi într-un loc special: Oslop, micul sat în care poți înota alături de ființe absolut maiestuoase: balenele. N-o să uit niciodată cum m-am trezit la 5:00 dimineață, după o seară petrecută cu localnicii care cântau karaoke, ca să merg pe plajă. Și, mai ales, cum m-am simțit când am plutit pe lângă ele… cele mai frumoase ființe din lume

Oslop

4. Insula Bohol

Chocolate Hills, o minune a naturii – dealurile formate din calcar și reziduuri din corali, acoperite cu iarbă care se face maronie vara, de aici și numele

Chocolate Hills

• vizitați și Sanctuarul tarsierilor, cele mai mici primate din lume, cu ochi mari, mari
  • plimbați-vă cu vaporul restaurant pe râul Loboc – luați prânzul și urmăriți jocuri și cântece tradiționale

Croaziera Loboc

• plutiți la 180 m deasupra râului la Loboc Eco Adventure Park

Loboc Adventure Park

All in all, m-am simțit absolut minunat și m-aș întoarce oricând. Cred că e una dintre cele mai frumoase țări de pe planetă.

Articol preluat de pe blogul autorului

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere

Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)