Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De trei ani, peste 300 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Terapia de shop aplicată României

black friday - Getty

(Foto: Guliver/Getty Images)

„Locul 1 şi medalia de aur....România: creştere economică de 7%!” (vii aplauze din sală). Între terapia graduală şi cea de şoc, originali cum suntem de genă, am ales a treia variantă: terapia de shop. Se pare că este cea mai eficientă din moment ce, vorba premierului, „Europa se uită cu invidie la noi”. Recent laureat al premiului Nobel pentru economie, Richard Thaler demonstrează în lucrările sale faptul că creierul uman este făcut să judece „pe sertare”, nevăzând întregul, ansamblul. Evident privilegiind termenul scurt, ziua de azi, în detrimentul celei de mâine.

Guvernatorul Băncii Centrale încerca să atragă atenţia mai deunăzi că România se încăpăţânează să susţină locuri de muncă din alte ţări, remarcă fundamentată bineînţeles pe realitatea că deficitul comercial a explodat deoarece cererea suplimentară indusă în economie nu poate fi acoperită, fie şi parţial, de companiile locale. Cred că n-ar fi cazul să dramatizăm nici aici: poate că autorii terapiei de shop au avut în vedere faptul că în companiile din alte ţări lucrează o bună parte din conaţionalii noştri, aşa că este oarecum firesc să ne gândim şi la ei, nu?!

Vine Black Friday, momentul orgasmic al consumerismului importat şi pe plan local. Toate companiile participante anticipează un nou record de vânzări, creându-se astfel „toate premisele”, ca să folosesc din nou un limbaj rigid, pentru a ne consolida prima poziţie cucerită în clasamentul performanţelor macroeconomice la nivel european.

Liderul vânzărilor online, Emag, şi-a diversificat şi mai mult oferta disponibilă pentru Black Friday: bilete de avion, servicii medicale, asigurări, telecomunicaţii şi câte şi mai câte alte produse şi servicii oferite cu discounturi ameţitoare. Sau ameţite, nefiind prea clar semnul matematic real din faţa acelor x% semnalizate agresiv. Aşa că pregătiţi cardurile şi buzunarul prezent şi viitor. Nu, nu deschideţi sertarul unde se află creşterea dobânzilor, deteriorarea cursului de schimb şi majorarea inflaţiei. Înţelepciunea nu este în ofertă din păcate nici măcar la preţ întreg, darămite cu „discount”...

Consumaţi, consumaţi şi iar consumaţi! Pe lângă creşterea deosebit de sustenabilă a economiei, aşa cum ne asigură artizanii ei, această terapie mai are un efect favorabil dovedit de această dată medical: alungă depresia.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ionel check icon
    Sincer, nu am inteles nimic. Probabil este vina mea.
    • Like 0
  • Nu mi-am imaginat ca se poate scrie "asa simpatic" asupra unui subiect asa, comercial! Cat despre orgasmicul din partida de shoping cei mai " implicati" sunt paznicii magazinelor care in perioada de reduceri daca nu se minuneaza de forfota pe fond muzical creata, cred ca se crucesc si tot ne fac un bine! Si...daca e cu medalie, macar medalie sa fie cat despre ce "va urma" Dumnezeu cu mila! Sau poate nu!
    • Like 2


Îți recomandăm

Foto pentru textul Arinei Angelescu

Plec în oraș. Nu apuc să conduc prea mult când aud telefonul. E mama, care rămăsese cu cel mic. Inima îmi bate deja mai tare. Îmi trec tot felul de scenarii prin cap. Niciunul prea fericit. Răspund. Nu e mama. E băiețelul meu. Plânge în hohote și lasă puțin spațiu ca eu să înțeleg ceva. Nu-știu-ce grisine pe care le-am uitat acasă?!

Citește mai mult

Andrei Ene

AntiFragile, un startup care dezvoltă un sistem de etichete inteligente, care permit monitorizarea de la distanță a coletelor pe parcursul procesului de transport, a fost desemnat vineri seara câștigătorul competiției UPGRADE 100 Floors Elevator Pitch. Pe scurt, eticheta își schimbă culoarea dacă pachetul a fost scăpat de curieri.

Citește mai mult