Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Timelapse cu „Autostrada Ford”. Imagini impresionante de pe șantierul drumului expres Craiova-Pitești

santier Craiova-Pitesti

Asociația Pro Infrastructură a publicat, în premieră, o filmare de tip timelapse de 6 luni pe un șantier de infrastructură din România.

„În imagini vedeți capătul estic al podului peste Olt (zona viaductului peste Balta Milcov) aflat pe tronsonul 2 al DEx12 Craiova-Pitești executat de UMB. Am surprins toate etapele majore de după instalarea grinzilor: montarea predalelor, armarea, suprabetonarea apoi aplicarea hidroizolației și la final așternerea asfaltului”, scrie Pro Infrastructura într-o postare pe Facebook.

Cei 40 de km între Balș Vest și Slatina Est vor fi primii kilometri de drum expres veritabil de la noi din țară, asociația estimând ca inaugurarea să aibă loc până la sfârșitul primăverii.

Tronsonul 2 Balș - Slatina, din drumul expres Craiova-Pitești este împărțit în două loturi: Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km, constructorul fiind asocierea UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct. Valoarea investiției este de 1.45 miliarde lei (fără TVA). Contractul a fost semnat în decembrie 2018, iar lucrările au început în mai 2019. Termenul de finalizare programat este primul trimestru din acest an.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Această firmă, UMB, este un miracol în peisajul construcției de infrastructură rutieră, Transformă în autostradă orice adjudecă, de multe ori înainte de termen. Cum este posibil, doar ei, cei de la UMB știu. Vorbiți cu flegmaticul și nesuferitul Grindeanu, ultima sperietoare de drumuri de la transporturi, poate se răzgândește și face celor de la UMB incredințare directă pe Comarnic Brașov! Ăștia ar fi în stare să facă cei 55 de km în 2 ani, cu tot cu tunele, fără firme fantome ”specialiste” din Italia , Spania, Franța, sau pe unde mai au șmecherii paravane...
    • Like 1


Îți recomandăm

Ilie Bolojan - 2024

E prima dată când Ilie Bolojan renunță la tonul defensiv sau neutru care l-a consacrat și s-a exprimat ferm la adresa pretențiilor social-democrate. Și în acest sens a răspunsul atacurilor venite din partea lui Sorin Grindeanu printr-o replică memorabilă: ”Eu pot să plec mâine, dar să mi se spună care sunt soluțiile geniale care corectează aceste lucruri și nu deranjează pe nimeni.”

Citește mai mult

Pachet invatator

Dimineața excursiei e mereu la fel: voci grăbite, ghiozdane care nu se mai închid, copii care se învârt ca niște planete mici în jurul autocarului. Îi număr din priviri, să fiu sigur că nu lipsește nimeni. Întotdeauna mai e cineva care și-a uitat șapca, sticla de apă sau emoțiile acasă. Eu încerc să par calm, dar înăuntru, recunosc, e și la mine o furtună.

Citește mai mult

Petre Lăzăroiu

E momentul să vorbim serios despre cât de mare e o pensie mică. Și nu, nu încerc să glumesc cu voi, pentru că astea nu sunt timpuri amuzante, de fapt. Dar am văzut intervenția fostului judecător CCR, Petre Lăzărăroiu, la B1 TV spunând că pensia lui de 10.000 de euro nu e una atât de mare, dacă chiar stai mai bine și te gândești. Ca să nu avem vorbe la proces, îl voi cita exact pe domnul judecător, astfel încât să putem face o analiză cât mai specifică a situației: ”Cu 41 de ani de cotizație, pensia mea este puțin spre 10.000 de euro. La un salariu de 60.000 de lei, adică 12.000 de euro. Eu nu înțeleg de ce atâta tam-tam. Nu juriștii fac legea, parlamentarii fac legea.” Foto: Octav Ganea/Inquam Photos

Citește mai mult
sound-bars icon