Foto: Facebook Pro Infrastructura
UMB, unul dintre cei mai mari constructuri locali de autostrăzi, a anunțat că oprește lucrul pe toate șantierele, potrivit Asociației Pro Infrastructura, care monitorizează proiectele majore din domeniul transporturilor.
Decizia fără precedent urmează să fie pusă în practică începând de luni, 11 iulie 2022, când firma nu își va mai chema oamenii la muncă.
„Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de o treime (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate! Excepție face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde cei de la UMB sunt foarte aproape de final și au confirmat că vor continua, astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie”, scrie pe contul de Facebook al Asociației Pro Infrastructura.
Compania UMB a transmis reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) că nu poate îndeplini contractele pe care le are în vigoare cu statul român din cauza scumpirii materialelor de construcție.
La rândul său, CNAIR susține că UMB nu intenționează să renunțe la contracte, ci doar să beneficieze de prevederile unei Ordonanțe, care ar permite firmelor ce au contracte cu statul ajustări de prețuri în caz de scumpiri.
„Motivul? Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an, că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor https://bit.ly/3NEOJ48.
Dar una este să promiți, alta este să faci. Așa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare și intră într-un soi de "grevă", asumându-și niște riscuri contractuale semnificative: penalități de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanției de bună execuție.
Situația este foarte gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera și s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în execuție!”, adaugă Asociația Pro Infrastructură.
Foto: Facebook Asociația Pro Infrastructura / clic pe imagine pentru a mări
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.