Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

UMB, unul dintre cei mai mari constructori din România, oprește lucrul pe toate șantierele

UMB - stop

Foto: Facebook Pro Infrastructura

UMB, unul dintre cei mai mari constructuri locali de autostrăzi, a anunțat că oprește lucrul pe toate șantierele, potrivit Asociației Pro Infrastructura, care monitorizează proiectele majore din domeniul transporturilor.

Decizia fără precedent urmează să fie pusă în practică începând de luni, 11 iulie 2022, când firma nu își va mai chema oamenii la muncă.

„Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de o treime (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate! Excepție face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde cei de la UMB sunt foarte aproape de final și au confirmat că vor continua, astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie”, scrie pe contul de Facebook al Asociației Pro Infrastructura.

Compania UMB a transmis reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) că nu poate îndeplini contractele pe care le are în vigoare cu statul român din cauza scumpirii materialelor de construcție. 

La rândul său, CNAIR susține că UMB nu intenționează să renunțe la contracte, ci doar să beneficieze de prevederile unei Ordonanțe, care ar permite firmelor ce au contracte cu statul ajustări de prețuri în caz de scumpiri.

„Motivul? Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an, că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor https://bit.ly/3NEOJ48.

Dar una este să promiți, alta este să faci. Așa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare și intră într-un soi de "grevă", asumându-și niște riscuri contractuale semnificative: penalități de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanției de bună execuție.

Situația este foarte gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera și s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în execuție!”, adaugă Asociația Pro Infrastructură.

Foto: Facebook Asociația Pro Infrastructura / clic pe imagine pentru a mări

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult