(Foto: Guliver/Getty Images)
Antrenez top performeri de mai bine de 6 ani în ceea ce înseamnă arta vorbitului în public. Când spun top performeri, spun manageri din mediul corporate și chiar CEO, dar și directori de HR, marketing sau, de cealaltă parte, antreprenori și persoane publice. În tot acest timp, am văzut multe tipologii de speakeri și toți au ceva în común: dorința de a-și duce ideile mai departe și motivația de neoprit de a-și îndeplini visele, fie că vorbim despre o nouă poziție de management, un proiect pentru care caută investiții sau o intenție de a recruta oameni talentați în organizație.
Știți care sunt cele mai căutate abilități în organizații în anul 2019? Conform studiului Linkedin, persuasiunea se situează pe locul 2. Persuasiune înseamnă să știi să comunici eficient. Persuasiune înseamnă să știi să-ți construiești mesajele, astfel încât ceea ce oferi să devină interesant pentru cel din față ta. Persuasiune înseamnă ca, la final, interlocutorul tău să spună “da!”, cu convingere și entuziasm, pentru că a înțeles că ceea ce îi propui este o situație win-win. Așadar, să reușești să îți vinzi ideile într-un mod relevant și de impact a devenit o prioritate în mediul de business, recunoscută chiar de cea mai importantă rețea socială dedicată acestui segment.
Vorbitul în public nu mai este în 2019 un soft skill ci, mai degrabă, un skill fundamental. Și asta înseamnă că merită investițiile companiilor în programe constante de training de public speaking pentru angajați. Și chiar așa se întâmplă – primim tot mai des invitația de a organiza concursuri Speakings pentru diverse departamente. Astfel, oamenii învață să vorbească în public, dar se și conectează cu colegii lor și au chiar ocazia de a se prezenta într-o nouă lumină, aceea a unor líderi cu idei bune și potențial. Cei înscriși în competiție pot fi susținuți de colegi, pot aduce în discuție teme importante pentru organizație și pot avansa mai repede în carieră, pentru că au ocazia de a fi remarcați.
În 2019, vorbitul în public este o competență obligatorie pentru specialiștii care au o componentă de comunicare sau socială în jobul lor: oameni de HR, care au rolul de a atrage noi talente în companie, oameni de marketing și PR sau cei de vânzări și, desigur, echipa de management, care are în mod constant provocări de a vinde idei și chiar o viziune în interior și în exterior.
Doar că nu numai în aceste joburi public speaking-ul este important. Într-o eră a automatizării, este chiar un avantaj competitiv. Un alt studiu, realizat la Universitatea din Illinois, Chicago, a arătat că un sfert din veniturile din America sunt atribuite abilităților de persuasiune, iar un programator cu abilități de vânzare câștigă de 3 ori mai mult decât unul cu abilități pur tehnice. Așadar, pentru domeniile cu focus tehnic, abilitățile de vânzare sunt un diferențiator.
Fie că sunteți manageri, care își pot sprijini oamenii, fie că sunteți interesați de propria dezvoltare, investiți în a fi buni comunicatori. Este unul dintre skill-urile esențiale în 2019, cel care va poate potența cariera și conecta cu toate resursele de care aveți nevoie!
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Mai multe detalii aici: <a href=”https://speakings.ro/”> public speaking</a>
Nu-i esențial, nu-i vital, nu-i obligatoriu să știi să ții un discurs chiar și în anul de grație 2019. E important, dar hai să nu ridicăm la rang de artă datul din gură, mai ales atunci când e vorba de clișee pr-istice, hr-istice și mai știu eu ce minune.
Ca să nu mai zic de faptul că, cel puțin deocamdată, programatorii sunt în general o categorie de oameni...mai aparte; e bine să-i lași acolo singurei în mediul lor, să nu-i torturezi cu, doamne ferește, o interacțiune socială sporadică. Autiștilor nu le prea place asta.
de unde naiba i aduceti p astia?.. le cititi textele nainte de a ii publica?
faceti un efort si cititi textul de mai sus.
In ce lume din Univers un programator (domeniu IT strict) ar trebui să dețină "abilități de vânzare" ???
Ca să mă convingă de cele scrise, autorul articolului are o singură soluție: să ofere aici pasajul citat, în original, în limba engleza si un link.
Sunt sigur că NU este vorba despre programatori !
:)