Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Un „skill” obligatoriu pentru angajații din HR, marketing, PR sau vânzări a ajuns să fie „predat” și departamentelor tehnice: persuasiunea, abilitatea care-i permite unui programator să câștige de 3 ori mai mult

Public speaking

(Foto: Guliver/Getty Images)

Antrenez top performeri de mai bine de 6 ani în ceea ce înseamnă arta vorbitului în public. Când spun top performeri, spun manageri din mediul corporate și chiar CEO, dar și directori de HR, marketing sau, de cealaltă parte, antreprenori și persoane publice. În tot acest timp, am văzut multe tipologii de speakeri și toți au ceva în común: dorința de a-și duce ideile mai departe și motivația de neoprit de a-și îndeplini visele, fie că vorbim despre o nouă poziție de management, un proiect pentru care caută investiții sau o intenție de a recruta oameni talentați în organizație.

Știți care sunt cele mai căutate abilități în organizații în anul 2019? Conform studiului Linkedin, persuasiunea se situează pe locul 2. Persuasiune înseamnă să știi să comunici eficient. Persuasiune înseamnă să știi să-ți construiești mesajele, astfel încât ceea ce oferi să devină interesant pentru cel din față ta. Persuasiune înseamnă ca, la final, interlocutorul tău să spună “da!”, cu convingere și entuziasm, pentru că a înțeles că ceea ce îi propui este o situație win-win. Așadar, să reușești să îți vinzi ideile într-un mod relevant și de impact a devenit o prioritate în mediul de business, recunoscută chiar de cea mai importantă rețea socială dedicată acestui segment. 

Vorbitul în public nu mai este în 2019 un soft skill ci, mai degrabă, un skill fundamental. Și asta înseamnă că merită investițiile companiilor în programe constante de training de public speaking pentru angajați. Și chiar așa se întâmplă – primim tot mai des invitația de a organiza concursuri Speakings pentru diverse departamente. Astfel, oamenii învață să vorbească în public, dar se și conectează cu colegii lor și au chiar ocazia de a se prezenta într-o nouă lumină, aceea a unor líderi cu idei bune și potențial. Cei înscriși în competiție pot fi susținuți de colegi, pot aduce în discuție teme importante pentru organizație și pot avansa mai repede în carieră, pentru că au ocazia de a fi remarcați.

În 2019, vorbitul în public este o competență obligatorie pentru specialiștii care au o componentă de comunicare sau socială în jobul lor: oameni de HR, care au rolul de a atrage noi talente în companie, oameni de marketing și PR sau cei de vânzări și, desigur, echipa de management, care are în mod constant provocări de a vinde idei și chiar o viziune în interior și în exterior.

Doar că nu numai în aceste joburi public speaking-ul este important. Într-o eră a automatizării, este chiar un avantaj competitiv. Un alt studiu, realizat la Universitatea din Illinois, Chicago, a arătat că un sfert din veniturile din America sunt atribuite abilităților de persuasiune, iar un programator cu abilități de vânzare câștigă de 3 ori mai mult decât unul cu abilități pur tehnice. Așadar, pentru domeniile cu focus tehnic, abilitățile de vânzare sunt un diferențiator.

Fie că sunteți manageri, care își pot sprijini oamenii, fie că sunteți interesați de propria dezvoltare, investiți în a fi buni comunicatori. Este unul dintre skill-urile esențiale în 2019, cel care va poate potența cariera și conecta cu toate resursele de care aveți nevoie! 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cei de la SPEAKINGS oferă experiențe neconvenționale pentru toată zona de public speaking. Nu este vorba doar de cursuri sau training-uri, ci și de teambuilding-uri și alte proiecte faine. Recomand!
    Mai multe detalii aici: <a href=”https://speakings.ro/”> public speaking</a>
    • Like 0
  • Bianca check icon
    Ce spune autorul articolului prin paragrafele astea lungi e că-i important să știm să vorbim în public. Cine ar fi crezut.

    Nu-i esențial, nu-i vital, nu-i obligatoriu să știi să ții un discurs chiar și în anul de grație 2019. E important, dar hai să nu ridicăm la rang de artă datul din gură, mai ales atunci când e vorba de clișee pr-istice, hr-istice și mai știu eu ce minune.

    Ca să nu mai zic de faptul că, cel puțin deocamdată, programatorii sunt în general o categorie de oameni...mai aparte; e bine să-i lași acolo singurei în mediul lor, să nu-i torturezi cu, doamne ferește, o interacțiune socială sporadică. Autiștilor nu le prea place asta.
    • Like 2
    • @ Bianca
      Teodora check icon
      Care e legătura între programatori si autisti?
      • Like 0
    • @ Bianca
      ion check icon
      hahaha ! adevarat ......." diferenta (fundamentala) dintre skill si soft skill !!!!!....mi-e rau.....hahahaha
      • Like 0
  • Vanu Vanu check icon
    daca tu ii antrenezi pe altii in zona vorbitului in public inseamna ca eu tre sa i scriu discursurile lu obama

    de unde naiba i aduceti p astia?.. le cititi textele nainte de a ii publica?
    faceti un efort si cititi textul de mai sus.
    • Like 4
  • Hai să fim serioși cum adică "un programator cu abilități de vânzare câștigă de 3 ori mai mult decât unul cu abilități pur tehnice"
    In ce lume din Univers un programator (domeniu IT strict) ar trebui să dețină "abilități de vânzare" ???
    Ca să mă convingă de cele scrise, autorul articolului are o singură soluție: să ofere aici pasajul citat, în original, în limba engleza si un link.
    Sunt sigur că NU este vorba despre programatori !
    • Like 1
    • @ Florin-Andrei Panaitescu
      Aurel check icon
      In Universul Marvel!
      :)
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult
sound-bars icon