Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

„Up and Above #2016”. Cum arată România privită de sus

Timp de un an și jumătate, art director-ul Bogdan Teodorescu a filmat cu ajutorul unei drone imagini din toate locurile din țară pe care le-a vizitat. Așa a apărut proiectul „Up and Above #2016” care arată cât de frumoasă este România privită de sus. 

Indiferent dacă iese din oraș pentru un weekend sau dacă pleacă într-o vacanță mai lungă, lui Bogdan Teodorescu nu îi lipsește drona din portbagaj. „Au fost dăți când vedeam din mașină ceva interesant, opream imediat și ridicam drona. Ultima dată, niște baloți de paie pe un câmp imens, undeva în Secuime, la asfințit. Superb. Chiar și când am fost la pescuit în Delta Dunării, unde bagajele din start sunt foarte multe, am sacrificat mai degrabă din sculele de pescuit decât să las drona acasă. La final, cred că a meritat”, povestește acesta.

A început să călătorească mai mult prin țară după nașterea fiicei sale. „Ironia face că înainte să am un copil, nu prea mersesem prin multe locuri din țară. Și acum îmi reproșez asta, pentru că avem o țara foarte frumoasă. E drept, trebuie săpat destul de mult după locuri care să nu fie foarte exploatate din punct de vedere turistic și apoi să devină supra-saturate, cum e toată Valea Prahovei, de exemplu. Dar probabil dacă străbăteam țara în lung și-n lat înainte, acum nu mai aveam aceeași tragere de inimă să merg și să filmez”, spune Bogdan Teodorescu.

Tot un film pe care l-a făcut în vară cu fiica sa l-a făcut să dea un sens imaginilor pe care le-a suprins în diferite locuri din țară și să creeze filmul „Up and Above #2016”. „Recunosc că nu am avut acest gând de la bun început. Am mers la Castelul Corvinilor din Hunedoara, am filmat. La Viscri, la fel. Inițial am vrut să strâng din ce în ce mai mult footage. După vacanța de vară, am făcut un film cu fiica mea la mare. Atunci mi-a venit ideea. Cum ar fi dacă aș selecta cele mai bune cadre din tot footage-ul pe care îl am?”

Își dorește ca, până în anul 2020, să cuprindă toată România, în cinci episoade. „Având în vedere că am ținut neapărat că filmul din 2016, să nu depășească 3 minute, mi-au rămas niște cadre bune nefolosite pe care aș vrea să le includ în 2017. „Mi-ar plăcea ca în episodul următor să includ mai mult din partea de nord a României și neapărat la Orșova, pentru statuia lui Decebal”, explică el.

În paralel, ia în calcul varianta să transforme „Up and Above” într-o platformă open source de promovare a României. „Aș vrea să strângem imagini de la cât mai mulți oameni, fie ele din dronă sau terestre și să facem împreună ceva mai complex. Mă gândesc că produsul final ar fi mult mai spectaculos decât orice frunză sau clip oficial care ar promova România. Dar e doar o idee, momentan”, spune art director-ul în vârstă de 32 de ani.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Cum intri in Romania pe dreapta, la prima benzinarie vezi Romania reala: gunoaie pe jos, mizerie in toaleta? Inainte de granita vedeai altceva. Mai vreti sa vedeti si altceva dupa ce vedeti la granita?
    • Like 0
  • check icon
    Cred că orice om (român) de bun simț ar dori ca România să fie promovată, să aibă „o imagine bună” etc. Frumos. Cred însă că este complet naiv să credem că o bună imagine se poate face numai prin promovări, prin filme, prin reclame, prin logo-uri cu frunzulițe și tot felul de asemenea șmecherii. Conceputl de „țară turistică”, deci țară atractivă este complex. Să ajungi acolo, la un anume nilvel, nu este ușor. Să luăm orice exemplu tipic doriți. De ce se duc oamenii la Atena (și în Grecia, în general), la Paris (ori în Franța, în general), la Viena, la Praga, la Istanbul, la Roma...? Să vadă ISTORIE ȘI CIVILIZAȚIE, asta vor turiștii în general, Că unii se duc să stea cu burta la soare 10 ore pe zi, să se îmbete în cârciumi, da... Primarul Barcelonei a lansat în 2015 un program de reducere a turiștilor care fac probleme, care vin, se îmbată, distrug... turiști care costă prea mult. Primarul Barcelonei vrea turiști mai puțini, dar de calitate. Mi se pare logic. Noi vrem turiști cu orice preț. Îi avem, sunt chiar surprinzător de mulți față de ce oferă real România: bădărănie la fiecare pas, mojicie, murdării peste tot, limba vulgar... Dacă avem cumva impresia că facem cu asta turim de înaltă clasă ne înșelăm. Primul lucru care trebuie făcut este civilizarea românilor, lucru mult mai important decât nr. de km de autostradă, civilizarea zonelor istorice (cetăți, biserici, situri arheologice etc.). Turiștii educați asta caută. Cei care se duc la Mamaia să stea cu burta la soare, să agațe gagici și să se îmbete sunt destui, sunt parveniții în mașini scumpe. Îi avem în exces, acest turism este acum specific României și va continua să fie ACEST TURISM cât timp avem impresia că facem turism de înaltă clasă cu șmecherii gen ramura verde ori alte asemenea fente. Trebuie să promovăm serios și constant „România adâncă”, Sarmizegetusa, Adamclisi, Dobrogea antică (Niculițel, de ex.), siturile dace de la Budureasca, cetatea romană de sub actualul sat Pietroasele (da, cel cu tezaurul gotic), Maramureșul, Bucovina, Suceava etc. etc. Câți dintre cei care merg pe A2 ies să vadă Adamclisi? Prea puțini. Câți dintre cei care ajung la Constanța și Mamaia se duc un pic mai la nord, la Histria? Extrem de puțini. Păi cum să faci turism profund dacă nu promovăm așa ceva? Dacă avem impresia că turimul înseamnă doar hoteluri de fițe, piscine și alte asemenea prostii ne înșelăm, acestea sunt ținte turistice pentru parveniți, străinii educați nu vin la așa ceva, nu vă faceți iluzii.
    • Like 0
  • Super.
    • Like 0
  • check icon
    Coana Udrea și-o fi lăsat frunza, ori a luat-o la plecare ? Banii s-au risipit demult. În privința asta DNA-ul n-a ținut să frunzărească nimic. Ca și în altele. Dar camarazii noștri vestici au rămas în continuare aproape muți de admirație față de performanțele doamnei din fruntea instituției. Probabil pentru încurajare.
    • Like 0


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult