Indiferent că îți amenajezi baia punându-ți imaginația la treabă sau apelând la serviciile unui arhitect ori designer, sarcina cumpărării obiectelor sanitare și a materialelor rămâne în grija ta. Iar asta înseamnă mult timp, mai ales dacă te afli în primul scenariu și îți cauți inspirația pe internet. Pentru că resursele sunt multe, iar expertiza ta în domeniu, cel mai probabil, destul de redusă.
Odată creionat conceptul, urmează alergătura după materiale, care poate dura câteva săptămâni bune. Iar investiția de timp nu se oprește aici. Dacă marfa este livrată acasă, va trebui să ai disponibilitate să o recepționezi și cel mai probabil nu vei primi toate obiectele într-o zi. Urmează apoi supravegherea lucrărilor și, cu mult noroc, s-ar putea să găsești niște meseriași buni din prima încercare și să nu fii nevoit să auzi întrebarea retorică standard: „Cine ți-a lucrat, domne, aici?”
În caz contrar, pe lângă nervi, urmează și alte cumpărături. Pentru că meșterul numărul 2 sau 3, dacă ești chiar ghinionist, nu lucrează cu adezivul pe care tu îl ai deja, consideră că ai cumpărat prea multă gresie sau că mai ai nevoie de o cutie de faianță, pentru că primul meseriaș a greșit calculele. Sau constată că pe peretele placat parțial și, desigur, prost, cu faianță, nu s-a aplicat hidroizolație. Ghinion! Și lista problemelor care apar aproape de fiecare dată când este amenajată o baie poate fi completată de oricine s-a angajat vreodată într-un astfel de proiect.
Raluca și Alex Petrea au o experiență de aproape 15 ani în amenajări interioare și sute de povești în care să te regăsești. Împreună au configurat un concept prin care și-au propus să prevină aceste probleme, de la design până la implementare: Baie la pachet.
Baia standardizată, un concept cu potențial mare de business
Alex livrează proiecte la cheie pentru clienții săi și a realizat că în cazul amenajării băilor există partea tehnică, fixă și repetitivă, și partea de design, dinamică și creativă. În plus, toate băile, indiferent că vorbim de blocuri comuniste sau de construcții noi, au aceleași caracteristici, în toate orașele din România, pentru că există un standard impus de Legea locuinței și niciun constructor nu oferă o baie mai mare de 4-5 metri pătrați.
Astfel, baia este cea mai standardizabilă încăpere dintr-o locuință și care se pretează cel mai bine pentru a fi livrată într-un pachet, gata de montat, oriunde în România. Mai mult, pentru că și băile locuințelor din Europa de Est au aceleași particularități, conceptul are potențial să fie exportat în țări precum Ungaria sau Polonia.
„Ce oferim este, în primul rând, un câștig de timp. Pentru că nu mai pierzi câteva săptămâni să cauți produsele și să te gândești ce se potrivește cu ce: gresie, faianță, obiecte sanitare, corpuri de iluminat. Apoi, partea tehnică, din spate, țevi, robineți, hidroizolație și așa mai departe. Facem o listă de cumpărături de materiale și de cantități, astfel încât vei avea costul exact și le vei avea pe toate în momentul în care începe lucrarea. Dăm inclusiv o schiță cu dispunerea plăcilor de gresie și faianță pentru optimizarea consumului de materiale. Noi suntem cei care supraveghem și procesul de implementare în șantier și facem discuțiile pe zona tehnică cu cei care lucrează. Iar dincolo de timp, este și un câștig de bani prin evitarea greșelilor care pot apărea și care te costă”, explică Alex.
„Unde erați voi când mi-am amenajat baia? Am alergat 2 ani după materiale!"
În prezent, Baie la pachet oferă opțiunea de a alege din șase concepte de design sau varianta de a personaliza. La plasarea comenzii e necesar să trimiți planul băii și alte câteva informații, iar oferta de preț este trimisă în 48 de ore. Livrarea materialelor durează între 4 și 5 săptămâni, cu opțiunea depozitării până la începerea lucrărilor. În cazul în care nu ai încă meseriași sau nu vrei să riști, Alex și Raluca pot face recomandări. Indiferent de scenariul în care te afli, lucrările de implementare din șantier sunt supravegheate de ei.
Conceptul se adresează în special oamenilor al căror job sau activitate nu le lasă timp să se ocupe pe cont propriu de astfel de proiecte, dar care în egală măsură sunt dispuși să investească în servicii și acordă importanță spațiului în care locuiesc.
„Dincolo de timp și de bani, este vorba cât de mult te respecți și vrei să investești în tine. Noi încă nu avem cultura asta, în care eu să contez și inclusiv spațiul în care locuiesc să conteze, pentru că mă face să mă simt bine, confortabil. În targetul nostru sunt oamenii care investesc în servicii și în ei, și pe care i-am descoperit și la Târgul Național Imobiliar la care am participat. Sunt cei cu joburi în IT, medici, arhitecți, în general, persoane tehnice. Aceste categorii nu au timpul necesar, dar în același timp respectă partea de specialitate a arhitectului. La acest eveniment, mulți ne-au întrebat «Unde erați voi când mi-am amenajat baia? Am alergat 2 ani după materiale!»”, povestește Raluca.
„Mi-ar plăcea să se schimbe paradigma asta în care știm să facem de toate. Sunt foarte multe tehnologii în zonă și oameni care le cunosc și care își fac foarte bine treaba, și ar trebui să apelăm și să plătim pentru consultanță. Pentru că la sfârșit te costă mai puțin. În plus, trebuie să înțelegi importanța folosirii unor materiale de calitate. Cineva s-a dus, și-a luat o baterie ieftină, a montat-o și în 3 săptămâni s-a spart nu știu ce furtunaș și a făcut inundație, apa a ajuns la vecin, și-a distrus parchetul de pe hol și un pic prin dormitoare. Dincolo de asta, e important să ai o baterie de calitate, pentru că prin ea trece apă care ajunge pe corpul tău și nu e bine, de exemplu, să fie confecționată din plumb. Când înțelegi de ce e bună, nu ți se mai pare așa de scumpă. (…) Economia de bani se face când știi ce tip de materiale să folosești și nu dai 100 de lei pe nu știu de adeziv, când poți face același lucru cu unul mai ieftin sau cu alt tip de material. (…) Noi citim fișele tehnice și știm că dacă, de exemplu, o placă depășește o anumită dimensiune, îți trebuie un anumit adeziv și un anumit rost, și știm să punem informațiile într-un context pe care îl cunoaștem pentru că lucrăm în acest domeniu de mult timp”, explică Alex.
Fișă de business. Subiectiv
Ce îți trebuie pentru a deveni antreprenor? Poți deveni antreprenor dacă ai o idee în care crezi cu putere, ești entuziasmat și ai puțină nebunie. Dar pentru a reuși în acest rol și pentru a ajuta cât mai mulți oameni cu produsul tău este nevoie de multă muncă. Împarte-ți proiectul în pași mici, execută fiecare pas cu disciplină, chiar dacă nu te simți perfect pregătit, ascultă-ți intuiția și analizează feedback-ul clienților. Și nu în ultimul rând, fă sport pentru a-ți menține claritatea mentală, chiar și în momente de stres intens.
Ce îți trebuie pentru a deveni antreprenor în România? Pentru a reuși ca antreprenori, avem nevoie de multă răbdare, deoarece legislația poate fi uneori complicată. De asemenea, este esențial să fim maleabili la schimbări și să respectăm angajații, partenerii și clienții noștri, deoarece fără ei nu am putea fi antreprenori.
A existat vreun moment în care ați vrut să renunțați? În călătoria antreprenoriatului, la începutul drumului, când trebuie să-ți definești și să comunici despre produsul tău, când afacerea necesită timp pentru a fi adoptată de consumatori, când rezultatele nu sunt vizibile la suprafață și bugetul destinat se investește preponderent în marketing, pot apărea momente de epuizare și frustrare. Am traversat și noi astfel de momente la începutul proiectului nostru. Cu toate acestea, motivația noastră este mult mai puternică. În plus, ne acordăm mereu timp să ne reîncărcăm bateriile și să ne gândim la optimizarea următorilor pași pentru a pune mai puțină presiune pe sănătatea noastră mentală.
Care a fost momentul în care ți-ai dat seama că ești pe drumul cel bun? Recent, am participat la Târgul Național Imobiliar din București și am avut discuții cu oameni care ne-au spus, cu o voce obosită: „Unde erați voi când mi-am amenajat baia? Am alergat 2 ani după materiale!"
Știm că nu putem ajuta pe toată lumea, dar putem fi de folos celor care sunt prea ocupați să salveze vieți, să programeze unelte sau să construiască o lume mai bună prin munca lor. Oamenii apreciază și caută expertiza din ce în ce mai mult. Și când vine vorba de băi, asta oferim noi cu bucurie.
Ce este antreprenorul? Antreprenorul este ca un jucător creativ, mereu în căutare de provocări. Este ca un călător care explorează teritorii necunoscute. Este un workaholic care muncește din greu până la extrem. Este și un bun evaluator de rezultate, mereu în căutare de îmbunătățiri. Și, nu în ultimul rând, este un optimist incurabil, mereu văzând partea bună a lucrurilor.
Fișă de business. Obiectiv
Investiția inițială: 12.000 euro
Număr de angajați: echipa noastră este compusă din 2 angajați full-time, 2 parteneri pe servicii de logistică și 3 colaboratori pe servicii de marketing și dezvoltarea afacerii.
Timp de recuperare a investiției: N/A
Cifra de afaceri: N/A
Profit: Vom începe să fim profitabili la momentul în care vom depăși 10 băi livrate pe lună. Am setat atingerea acestui target până în primăvara lui 2024.
Republica antreprenorilor este un proiect susținut de Banca Transilvania.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.