Foto: Getty Images
Un tânăr de 21 de ani s-a aruncat de la etajul 20 al hotelului Intercontinental. O știre banală în zilele noastre în care suntem asaltați de tot felul de grozăvii pe toate canalele de comunicare. A lăsat și un mesaj de adio. „Urăsc viață, sunt prea sărac. Urăsc familia în care m-am născut”. Se continuă știrea cu informația că tânărul s-a considerat marginalizat din cauza orientării lui sexuale. Apoi se lasă tăcerea, nimeni nu comentează, nu se organizează dezbateri, lăsăm tipul ne acopere amintirea acestei întâmplări. E ca la o masă de familie în care cineva spune niște adevăruri comune ascunse adânc, le spune direct, fără ocolișuri, în fața tuturor. Toți ceilalți se opresc din mâncat, nu știu să răspundă, se lasă o jenă profundă, nici nu pot să râdă, nici nu pot să contrazică, nici nu pot să susțină. Nimeni nu mai are chef să ia desertul, toți își toarnă câte un pahar de vin și privesc în gol.
De ce n-ar fi această dramă radiografia societății noastre? Nu numai că nu ne interesează că acest om a murit, dar mai ales pe noi nu ne interesează că acest om a trăit.
Ne punem problemele sub preș și preferăm să ignorăm. De fiecare dată când au loc paradele LGBTQ+ societatea în ansamblul ei îi critică. „Ce mai vor domnule și ăștia? Nu mă interesează ce fac, să facă la ei acasă, eu nu vreau să știu. Nu sunt de acord să adopte copii”. Este exact atitudinea unui om în față unui lucru pe care nu-l cunoaște. Nu vrea să știe, din punctul lui de vedere nu există. Cu toate că inclusiv Colegiul Psihologilor din România s-a pronunțat pe acest subiect și a arătat că persoanele LGBTQ+ sunt funcționale și nu au probleme mai multe decât o persoană heterosexuală, în continuare la noi sunt priviți ca niște oameni bolnavi. Cu toate că papa Francisc a spus clar că „sunt copiii Domnului și au dreptul la familie” și a susținut parteneriatul civil pentru homosexuali, la noi Biserica rămâne în evul mediu, condamnă sau nu se pronunță.
În comunism aceste persoane era pur și simplu trimise la pușcărie cu articolul 200 pentru vina de a avea o orientare sexuală diferită de a majorității. Mentalitățile au rămas neschimbate, românul mediu egoist și dezinteresat continuă să-și ducă viață liniștit făcând glumițe tâmpite și vulgare în timp ce încinge grătare și bea bere proastă pe ritmuri de manele. În școală se respinge „educația sexuală” iar copiii sunt îndoctrinați la ora de religie să marginalizeze și ei la rândul lor, așa cum au făcut și părinții lor, pe cei care nu sunt ca ei.
Până la urmă oamenii ăștia nu doresc decât să fie tratați la fel ca și majoritatea, să aibă aceleași drepturi, să fie integrați și acceptați așa cum sunt fără țopisme ieftine sau idei preconcepute. Iar noi nu reușim să facem asta. Noi preferăm să nu vorbim.
„Urăsc viața, sunt prea sărac, Urăsc familia în care m-am născut”. Familia lui am fost chiar noi și n-am știut.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Iar acum revenind la chestiunea LGBT și în particular la homosexualitate. Am zis că asta e ceva minor față de problemele reale ale omenirii din prezent, dar dacă tot a venit vorba...
Ar trebui să spunem adevărul, nu să ne ascundem după corectitudinea politică. Adevărul e că identitatea trans e o problemă psihică (care ar trebui îngrijită medical) iar homosexualitatea e o DEVIAȚIE sexuală, NU o orientare. Pentru mine ca bărbat, consider că o orientare sau alta ar fi să-mi placă femeile blonde sau brunete, de exemplu. Sau grase/slabe. Sau tinere/mature. Sau blajine/ dominatoare etc etc. Nicidecum să-mi placă tot bărbații. Asta ar fi o deviație. La fel cum tot o deviație ar fi să-mi placă copiii, sau animalele, sau morții. Sau să îmi placă să mă expun gol în public, sau să obțin plăcere sexuală când creez suferință fizică sau sufăr eu fizic. Dar societatea ”înțeleaptă” în care trăim a ajuns la concluzia că doar unele din cele de mai sus sunt deviații, dar nicidecum homosexualitatea. Asta e clar o orientare și atât. Dar dacă cineva ar avea o ”orientare” către o oaie, de exemplu, iar oaia i-ar împărtăși sentimentul ce ar fi rău în asta? Iar ca să mergem și mai departe, de ce să nu mă pot căsători cu oaia? Inclusiv religios!!! Și de ce să nu putem adopta copii? Sau mielușei? Și să găsesc o formulă de adresare care să nu-i jignească nici pe copii nici pe mielușei. Chiar un limbaj specific. Și nu numai noi în familie, ci și în toată societatea. Așa cum nu e bine să zicem băieți și fete, să nu zicem nici copii și mielușei, ci mici mamifere. Iar limbajul să fie unul simplu, prin gesturi înțelese instinctiv de toate micile mamifere. Și de către mamiferul meu partener. De ce să fiu privit altfel (eu și această familie ipotetică a mea) și neînțeles de către societate? Și de ce ziceți că un asemenea mediu familial nu ar fi propice pentru creșterea și dezvoltarea armonioasă a micilor noastre mamifere?!?! Unde sunt drepturile omului (și ale oii)? Avem de gând să ieșim odată din evul mediu? Cei ca voi, intoleranți, care n-ați ieșit din grotă sunteți parte a problemei :-) :-) :-)
Ar trebui deci să învățăm să fim mult mai toleranți față de toți ciudații de pe lume, că așa e în modernitate. Și chiar să ne simțim un pic vinovați că suntem așa-zis ”normali”. Doar cu o categorie avem obligația să NU fim toleranți. Cu NEVACCINAȚII. Huooooo!!!!
Acest text conține (parțial) elemente de pamflet. Cui nu i-a plăcut, înseamnă că e încă într-o grotă din evul mediu :-) :-) :-)
Ziceam că este supralicitat, ceea ce domnul Dan Cojocaru a explicat mai pe larg.
După cât se pare, dv aveți dificultăți de înțelegere a unui text.
Dv sunteți parte a problemei, nu eu. Aveți pretenția ca eu, nu doar să tolerez fenomenul LGBTQ+ (ceea ce fac de mult) ci să țin efectiv lumânarea atunci când două dintre exemplarele dragi dumneavoastră se acuplează.
Cu alte cuvinte dv aveți pretenția insolentă ca această comunitate să fie discriminată POZITIV.
Multe minorități procedează așa.... și le merge, din nenorocire pentru majoritățile abuzate.
Majorități abuzate dar indolente. care nu realizează că încălzesc șerpii la sânul lor.