Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Timpul filtrelor a trecut. Autenticitate și solidaritate sunt cuvintele anului 2021

Insta beach

Foto: Illia Uriadnikov/ Panthermedia/ Profimedia

Când restaurantele și magazinele s-au închis, iar companiile s-au alăturat ONG-urilor pentru a ajuta persoanele vulnerabile afectate de pandemie, influencerii din Social Media au fost pe fază. Nu își mai puteau fotografia ținutele în locuri exotice iar tutorialele de machiaj nu își mai aveau sensul... așa că s-au adaptat. Ne-au arătat cum să preparăm banana bread, cum să dezinfectăm corect întrerupătoarele și podelele, cum să ne vopsim părul acasă, ce consolă de jocuri e mai bună, ce seriale merită un binging. Dar și cui să donăm.

Urmează încă un an în care eforturile influencerilor vor fi notabile, iar ONG-urile trebuie să lucreze strategic pentru a profita de influența asupra comunităților pe care le-au strâns în jurul lor.

Când ne gândim la Influencer Marketing, primele lucruri care ne vin în minte, de obicei, sunt din sfera vânzărilor: profit, în primul rând. Branding-ul, awarness-ul și puterea de a convinge publicul să dea bani sunt însă la fel de importante pentru organizațiile non-profit. Cu ajutorul influencerilor, ONG-urile pot avea beneficii majore de imagine, dar și de alte feluri.

Cu experiența mea de 15 ani în digital și sutele de campanii prin platforma de Influencer Marketing MOCAPP, am extras 3 beneficii majore pe care ONG-urile le pot avea când demarează campanii de marketing prin influenceri:

1. Crește brandul organizației. Mai ales în contextul lipsei de încredere a publicului din România în sectorul ONG, o realitate pe care cei din domeniu o resimt încă în ciuda succeselor din ultimii ani, un brand puternic înseamnă credibilitate. Este important ca, prin asociere, influencerii să transfere valori importante către ONG: onestitate, transparență, profesionalism, empatie și așa mai departe, pentru construirea unei reputații ireproșabile. Astfel, un ONG poate atrage mai ușor finanțări, dar și voluntari și donații. Influencerii dau o față umană unei instituții. Prin ambasadori puternici, în care publicul are încredere, mesajul este nu doar amplificat, ci și întărit. 

2. Mai mult succes în fundraising.

Deși în mediul ONG scopul nu este profitul, banii sunt foarte importanți pentru îndeplinirea obiectivelor și investiția în campanii de marketing este o strategie utilă pe termen lung. Printr-o campanie cu influenceri, se pot atrage fonduri pentru un anumit proiect sau pentru costurile administrative ale care permite direcționarea a 3,5% din impozitul pe venit, în cazul persoanelor fizice, sau 20% din impozitul pe profit, în cazul persoanelor juridice. Totuși, banii sunt un subiect sensibil și nu este ușor să convingi publicul să doneze, de aceea sprijinul din partea unor persoane cu comunități puternice și credibilitate, va fi de mare ajutor.

3. Awarness pentru misiunea organizației.

Cu toții ne amintim provocarea devenită virală în 2014: Ice Bucket Challenge. Ea a adunat donații de peste 220 de milioane de dolari pentru Asociația SLA (scleroză laterală amiotrofică), dar mai ales a adus în atenția publicului această boală cu speranță de viață de numai 2-4 ani din momentul declanșării simptomelor, cu o frecvență de 2,6 la 100,000 de persoane (în Europa).

Challenge-ul este un exemplu de manual, dar avem și în țară exemple la fel de notabile.

Hashtag-ul #NoiFacemUnSpital a fost pe buzele tuturor și a devenit sinonim cu Asociația Dăruiește Viața. Din 2015 până acum, ONG-ul a strâns peste 30 de milioane de euro de la 300.000 de persoane și 4.000 de companii cu scopul de construi un spital pentru copiii bolnavi de cancer. Povestea lor de succes a fost scrisă și în prestigiosul cotidian The Guardian. 

Pe de altă parte, există beneficii și pentru influenceri când se implică în campanii derulate de ONG-uri, iar acesta este un argument solid în abordarea lor.

Influencerii au nevoie, la rândul lor, de un brand personal puternic.

Cum mulți dintre ei riscă să își piardă din audiență sau din loialitatea fanilor din cauza unui volum mare de campanii comerciale, susținerea unei cauze sociale, ecologice, civice sau umanitare poate fi ceea ce îi ajută să păstreze sau să recupereze respectul lor.

În România, în acest moment, există milioane de creatori de conținut, pe toate rețelele sociale. Pe Instagram, în septembrie 2020 existau peste 4,359,000 de utilizatori dintre care 78% aveau peste 5,000 de urmăritori. Fiecare dintre ei își dorește să iasă în evidență cumva, să devină un influencer, pentru a acapara atenția publicului și a atrage bugete importante pentru campanii publicitare. Acest lucru nu e deloc simplu, având în vedere că se înghesuie mulți pe aceleași nișe de conținut: lifestyle, beauty, fashion, muzică,fotografie, parenting, umor, travel.

Timpul filtrelor a trecut. Autenticitate și solidaritate sunt cuvintele anului 2021

Dacă boom-ul Social Media s-a bazat pe o lume virtuală în care orice părea posibil, dar defectele deveneau imposibile, timpul a arătat că publicul este fidel vocilor reale, autentice, care nu își cosmetizează nici aspectul, nici viața.

În contextul actual, când economia a fost afectată puternic de măsurile luate împotriva răspândirii Covid-19 solidaritatea este încă la ordinea zilei.

Deschiderea influencerilor de a promova problemele din societate s-a văzut mai ales în 2020, când mulți au promovat gratuit afaceri de familie sau branduri românești sau au amplificat mesajele unor ONG-uri.

Succesul unui proiect poate însemna să vinzi. Dar poate însemna uneori și să strângi bani, semnături, voluntari pentru o cauză socială sau caritabilă. Indiferent care e obiectivul tău, eu îți recomand să gândești strategic și să ajungi la publicul tău țintă folosind vocile relevante și canalele potrivite. Care, deseori, înseamnă să apelezi la influencerii puternici din Social Media.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult

Foto CTP

130 de milioane de accesări, atât fac pe net postările care zic ce bine i-ar fi fost României dacă Ceaușescu ar fi rămas președinte după `89. Blocuri de locuințe fără număr, autostrăzi, hidrocentrale, fabrici de avioane și televizoare românești, metrouri la Cluj, Timișoara și Iași, țară suverană. Nenumărați tineri iau de bune toate astea.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon telefon mobil -

Atunci când achiziționăm anumite bunuri prin intermediul firmei, este important să înțelegem beneficiile fiscale potențiale, dar și limitele legale. Trebuie subliniat de la început că nu orice cheltuială poate fi justificată pe o societate comercială; Codul Fiscal prevede că achizițiile trebuie să fie direct legate de desfășurarea activității și de domeniul de activitate al firmei. foto: Maria Kraynova / imageBROKER / Profimedia

Citește mai mult
sound-bars icon