Foto: Octav Ganea/ Inquam Photos
La articolul anterior despre mașina electrică am făcut o greșeală – am dat consum în kw în loc de kwh (mulțumesc pentru cei care m-au îndreptat, sunt doar un CEO și ăștia, la fel ca politicienii, știu totul despre nimic și nimic despre totul) – și o premoniție, vorbeam undeva despre litrul de motorină de 10 lei.
La o lună de la premoniție și aproape doua săptămâni de război, s-a adeverit. Cluj-Napoca a fost aseară sub asediu, erau cozi interminabile la benzinării, ca pe vremea lui Ceaușescu - seniorii își aduc aminte de anii ’80 când împingeam mașinile toată noaptea ca să prindem dimineața 20 de litri de benzină. Toate lanțurile de benzinării – toate – afișau în jur de 9-10 lei, semn că cererii create de „efectul Beiuș” i s-a răspuns profesionist, după regulile fundamentale de cerere – ofertă.
Deși scenele de la benzinării erau demne de filmele lui Roland Emmerich, maestrul „disaster movie”, lumea era calmă, ardelenii nu își dau în cap așa cu una cu două. Și gospodărește, toți umpleau bazine de plastic din remorcă, pubele, canistre, pet-uri, ce are omul la îndemână acasă.
De dimineața, prețul era strategic la loc la 7,99 lei, așa au primit ordin de la Ministerul Energiei, așa au făcut. Cu regret și cu promisiunea de suflet că de luni sau în cel mai rău caz după ce trece valul anunțat de controale, revin la 10-11 lei. De fapt, victorie, Ministerul Energiei a dat ordin să se deschidă minele, hidrocentralele, tot ce avem, la treabă! Noi le-am închis obedienți și cocârjați la tot ce ne cere UE, noi le deschidem revoltați că UE nu ne asistă suficient.
Acum, sigur că mașină mea electrica nu mă duce departe; așa cum am spus și în februarie, ai noroc dacă faci 300 de kilometri cu un „plin de electricitate”. Dar, în context, dacă aș fi în guvern, aș da o lege în care fiecare stație de benzina să deschidă 3-5-10 stații de încărcare electrică, astfel încât mersul cu mașina electrică să devină o alternativă reală. Dar la un litru de benzină/ motorină de 10 lei, cine mai vrea să dea „la pompă” electricitate de 4 lei?
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
80% după 2-3 ani? ;)
Stie cineva cum se fac drifturile cu bicicleta, sau cu pantofii?
In alta ordine de idei, am dat o gramada de bani pe iluminat LED, televizoare LED, electrocasnice din clasa energetica cea mai buna in ideea ca in timp o sa-mi recuperez banii printr-un consum optimizat. Anulat de dihaniile astea pe care nu le mai satura bunul Dumnezeu de bani.
sa incerci o talpa pe glezna ("La articolul anterior despre mașina electrică am făcut o greșeală – am dat consum în kw în loc de kwh (mulțumesc pentru cei care m-au îndreptat, sunt doar un CEO și ăștia, la fel ca politicienii, știu totul despre nimic și nimic despre totul)") dupa ce recunosti ca ai facut o greseala de gogoman, nu de CEO (au dat cu zarul cand te au angajat?), spune inca si mai multe despre caracterul dumitale. in rest, poate mai treci pe la scoala, bafta la zaruri nu o sa-ti acopere gafele. ca veni vorba, "multumesc CELOR care..." nu suna mai bine in urechile tale de CEO decat "multumesc pentru cei care m-au indreptat (ca pe cocosati, probabil, desi ei or fi incercat sa te "corecteze", doar)"?
Nu trebuie curent electric, nici carnet și nici benzină.
E drept, tracțiunea e ușor bălegoasă dar aveți avantajul că o puteți lua cam pe oriunde; adio șosele și autostrăzi, deci economii imense la buget.
E drept, ajungeți mai încet la destinație dar nutrețul e la îndemână aproape peste tot și nu depinde de toanele țărilor OPEC.
Pare hilară propunerea mea dar prevăd că speciile „dihăniilor-mâncătoare-de-petrol” au intrat într-un proces de extincție.
Deci, vă urez sincer să vă bucurați de mașina electrică pe care o conduceți (bănuiesc că e un VW ID3 sau ID4). Dar vă provoc ca la vară să încercați un concediu în Grecia cu mașina respectivă. Să zicem, un tur al Pelopones-ului cu cât mai multe obiective de vizitat. Succes! E posibil atunci ca cineva cu mașină termică, trecând pe lângă Dvs care stați la o încărcare lungă, să facă el un drift și să se ducă fluierând. Întotdeauna mașina personală a fost strâns legată de conceptul de libertate de mișcare. Să te urci în ea când ai chef și să te duci oriunde, oricât de departe și oricând. Ei bine , mașina electrică tinde să distrugă acest lucru. Nu îi mai fac eu programul mașinii mele, ci mi-l face ea mie. La modul general vorbind, se sfârșeșete o lume și eu unul nu sunt mulțumit de ce vine în loc.
As adauga ca in momentul de fata masina electrica se potriveste celor care locuiesc in suburbii. E un mare avantaj sa o poti incarca acasa.
De asemenea, situatia ideala e ca intr-o familie sa existe doua masini (una electrica si una clasica). Chiar si atunci cand exista doar o singura masina in familie (daca o poti incarca acasa) poate avea sens din punct de vedere financiar sa cumperi o masina electrica daca faci pana in 200km pe zi. Pentru deplasarile lungi, poti inchiria o masina clasica.
Daca ardelenii sunt asa de calmi, de ce naiba s-au grabit sa cumpere benzina?
In fine, radem, glumim si sper sa nu ajungeti in situatia de a ramane in pana (de orice fel) pentru ca, vedeti dumneavoastra, masinile electrice nu pot fi tractate. Vine cu macaraua sa dea masina la o parte, din drum adicatelea. Sunt convins ca stiti chestia asta. Eu nu, pana mai deunazi cand am patit-o pe pielea mea, cumva. Accident usor pe autostrada intre o dubita si o Tesla. Dubita impinsa usor pe marginea drumului. Tesla mandra pe banda a treia oprind circulatia. Ambuteiaj, draci, laci, injuraturi, etc.
o zi buna.