Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Bloomberg, ghid pentru turiști: Dintr-odată, România a devenit o destinație atractivă | „Evitați Castelul Bran, ar putea fi singura capcană turistică din România”

Castelul Bran

Foto: Daniel Mihăilescu / AFP / Profimedia

România devine din ce în ce mai atractivă pentru turiști, oferind priveliști nu doar sate săsești și munți frumoși, ci și experiențe de lux neconvenționale, scrie Bloomberg, care publică un ghid de vizitare a țării noastre, după ce a consultat un expert local. Amintind că România a aderat la Schengen în luna martie, turiștii străini sunt îndemnați să își rezerve 5-7 zile pentru a explora cele mai importante atracții, la care pot adăuga încă 7 zile, dacă vor să viziteze și Maramureșul sau Bucovina.

Punctul recomandat de pornire a sejurului este Bucureștiul, Centrul Vechi fiind locul ideal pentru cazare, după cum susține sursa citată. Caru' cu bere este recomandarea pentru o gustare autentic românească, iar Muzeul de Artă Recentă și Parcul Herăstrău sunt alte destinații interesante. O experiență de neuitat în mijlocul naturii o poate oferi Rezervația Naturală Văcărești, notează Bloomberg. 

Următorul pas este vizitarea Transilvaniei, unde turiștii pot descoperi orașe medievale și peisaje impresionante. Sfatul expertului local consultat de jurnaliști: evitați turismul în masă și explorați locuri mai puțin cunoscute pentru o experiență autentică în România.

„La trei ore spre nord, orașele medievale cu acoperișuri roșii conțin biserici gotice, castele și vedere spre Munții Carpați. Unde să stați: În satul Criș, Bethlen Estates (camere de la 350 de euro) este o colecție de cinci vile restaurate, vechi de secole, deservite de un mic restaurant - toate deținute de o familie locală”, continuă Bloomberg.

Turiștii sunt sfătuiți să facă o călătorie cu bicicleta electrică, timp de două ore, până la Sighișoara, o localitate cunoscută pentru clădirile sale pastelate, incluse în patrimoniul UNESCO. Casa Joseph Haydn, foarte apreciată, este deschisă pentru micul dejun, prânz sau cină. Orașul Saschiz, la încă 45 de minute de mers cu bicicleta de la Sighișoara, are o tradiție celebră în prelucrarea lemnului și pictură și este înconjurat de câmpuri cu flori sălbatice, de unde Palatul Buckingham își procură mierea. (Regele Charles al III-lea al Marii Britanii are o casă de vacanță în zonă.), mai scriu jurnaliștii.

„Nu vă deranjați cu Dracula”, continuă ghidul turistic. 

De asemenea, străinii care vin în țara noastră sunt sfătuiți să facă o plimbare cu bicicleta pe lângă Munții Bucegi, sau să alăture călugărilor ortodocși români, pentru a cânta la un instrument de percuție folosit de secole în chemarea la rugăciune a credincioșilor. 

În încheiere, turiștilor le mai este adresată încă o recomandare: „Evitați: Castelul Bran poate fi singura capcană turistică a României, așa că renunțați la tur. În schimb, întrerupeți călătoria de trei ore înapoi la București cu prânzul în orașul săsesc Brașov, pentru o vedere panoramică asupra satelor înconjurătoare din fortăreața din secolul al XIV-lea”.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ar fi bine dacă numai Castelul Bran cu brand-ul Dracula ar fi singura capcană pentru turiști în România. Din păcate, capcane sunt multe, noroc cu evaluările de pe Google Maps, care în general s-au dovedit foarte utile.
    • Like 1
  • Ei, dintr-odata! Romania e o destinatie ca oricare alta. Faptul ca aparem pe un site de turism sau ca suntem prezentati in cate o cronica turistica, mi se pare firesc. Romania exista fizic pe pamant european, e normal sa aiba atractii turistice, sa fie pomenita si bagata in seama din cand in cand.

    Turismul in tara noastra e la cote minime fata de alte tari si fata de ce putem oferi, numai ca si turismul ca toate celelalte este vraiste, plin de probleme.
    Mediul privat se zbate pentru a realiza cat de cat ceva, statul nu contribuie cu nimic.

    Stiti, spre exemplu, pentru ca sunt de acolo, ca mocanita din Valea Hartibaciului functioneaza doar pentru ca un grup de oameni extraordinari se incapataneaza sa o tina in viata? Din donatii si voluntariat fac ca acel tren emblematic (un fel de Orient Express) sa circule in tot sezonul cald. Cand te plimbi cu mocanita pe Valea Hartibaciului ai impresia ca esti intr-un film, decorul este absolut superb, copiii sunt incantati, public exista. Nu exista niciun pic de sprijin de la autoritati.

    „Din cei 64 de kilometri de cale ferată de mocăniță de pe Valea Hârtibaciului, până acum au fost repuși în funcțiune de către voluntari cei 7 kilometri dintre gările Hosman și Cornățel. Pe aceștia, Asociația Prietenii Mocăniței organizează regulat curse cu tren diesel, iar ocazional curse cu tren cu abur.

    Traseul vă poartă printr-o zonă protejată pentru păsări, unde veți putea vedea, printre altele, acvila țipătoare mică, stârcul cenușiu, barza și fazanul, și, cu puțin noroc, căprioare, ciute, vulpi și iepuri. Asta pe lângă câteva turme de oi, văcuțe și căluții de la stâna lui nea Ionică.

    În prezent, lucrăm la prelungirea traseului mocăniței cu încă 2,6 kilometri, de la Hosman până la fosta haltă Fofeldea, pe care sperăm că îi veți putea parcurge cu ciclo-drezina în curând.

    Bun venit la Mocănița Sibiu-Agnita, o cale ferată îngustă îngrijită de voluntari, ce unește polul turistic Sibiu de comunitățile rurale de pe Valea Hârtibaciului, șerpuind printr-o rezervație naturală presărată din abundență cu faună sălbatică și floră deosebită, într-un peisaj rural pașnic, dominat în depărtare de crestele înzăpezite ale Carpaților.

    Calea ferată îngustă Sibiu-Agnita este de fapt doar jumătate din fosta linie care unea Sighișoara de Sibiu, prin Agnita. Construită între anii 1895-1910, Mocănița a circulat pe întreaga sa lungime până în anul 1965, când sectorul Sighișoara-Agnita se desființează, în 2001 închizându-se și restul liniei. În anul 2007 începe proiectul de restaurare.

    Dedicarea, devotamentul și entuziasmul neîncetat al voluntarilor Mocăniței au ajuns până la urechile Alteței Sale Regale Prințul Charles, moștenitorul tronului britanic, care, într-o scrisoare adresată voluntarilor asociației Prietenii Mocăniței, își exprimă admirația pentru munca depusă și ne felicită pentru eforturile eroice.

    O sursă importantă de venit pentru activitățile noastre sunt sponsorizările. Fie că acestea sunt sub forma redirecționării a 3,5% din impozitul pe venit al persoanelor fizice, 20% din impozitul pe profit al persoanelor juridice, sau donații în contul asociației, ele ne permit să readucem mocănița la gloria de odinioară”. - https://sibiuagnitarailway.com/

    Si pentru ca am vorbit de fețe regale:
    „La Castelul Săvârșin, Suflet de România 2024
    În zilele de sâmbătă, 27 aprilie, și duminică, 28 aprilie, pe Domeniul Regal Săvârșin se desfășoară festivalul de tradiții și meșteșuguri populare „Suflet de România”, ajuns la a doua ediție și realizat de Fundația Colecția Regală în parteneriat cu Profi România și cu Universitatea de Științele Vieții “Regele Mihai” din Timișoara.

    În prima zi a târgului, Majestatea Sa și Principele Radu au vizitat standurile producătorilor și meșteșugarilor sosiți la târg, degustând bucate tradiționale și bucurându-se de frumoase obiecte de artizanat. Anul acesta au expus produsele lor peste cincizeci de producători locali din diverse părți ale țării. Lor li s-au alăturat meșteșugari în lemn, lut, ceramică, sticlă, bijutieri, cofetari și brutari, precum și asociații conducând diverse ateliere de creație.

    În continuare, Alteța Sa Regală s-a adresat, în deschiderea târgului, celor prezenți, urându-le bun venit și felicitându-i pentru produsele lor, ca și pentru fidelitatea cu care răspund invitației de a reveni la Săvârșin...

    În cursul zilei au evoluat pe scena festivalului formații de dansuri și cântece populare din Săvârșin, a ținut o conferință părintele Constantin Necula și au prezentat recitaluri Narcisa Suciu și Ducu Bertzi.
    Târgul va continua și mâine, 28 aprilie, între orele 12.00 și 19.00, și se va încheia, la ora 17.00, cu două concerte susținute de Vasile Șeicaru și Florin Chilian.
    Mâine, Satul Regal va fi deschis publicului între ora 9.00 și ora 18.00. Parcul Regal va fi și el deschis publicului, doar în prezența unui ghid și în cadrul unui grup, în intervalele orare 10:00 – 11:45, 13:00 – 14:00 și 15:00 – 17:00”. - https://www.facebook.com/FamiliaRegala/?locale=ro_RO

    Nu am vazut nicio stire pe tema asta de sarbatori, spre exemplu, si nu am vazut nimic legat de 10 mai. Sunt foarte multe actiuni ale Principesei Margareta de care mai nimeni nu stie nimic. Noroc cu Printul/Regele Charles, cu englezii de la emisiunea documentara ca ne-au promovat. Noi facem frunze de milioane de euro. Si alea copiate.

    Deci:
    19.04.2022 - https://www.g4media.ro/ministrul-turismului-reinvie-frunza-elenei-udrea-pe-post-de-brand-de-tara-si-obliga-toate-hotelurile-si-pensiunile-sa-afiseze-simbolul.html

    „Ministrul Turismului reînvie frunza Elenei Udrea pe post de brand de țară și obligă toate hotelurile și pensiunile să afișeze simbolul”.

    Uraaaaa! Ovatii lungi si puternice! WOW!

    „Ministrul Turismului, Constantin Daniel Cadariu, a declarat marți că brandul de ţară – vestita frunză creată în mandatul Elenei Udrea, este în continuare în vigoare, însă „nu este folosit aproape deloc”. Brandul stabilit pe vremea când Elena Udrea era ministru al Turismului a costat 30 de milioane de euro, transmite News.ro, și Cadariu a emis un ordin prin care obligă toate unitățile de cazare să îl afișeze.

    „Este în vigoare. S-au cheltuit acum 10-12 ani 30 de milioane de euro, bani europeni. Este în proprietatea ministerului, stă nefolosit de atunci. (..) Nu e folosit aproape deloc”, a declarat ministrul Cadariu marţi seară la TVR.

    El a precizat că a decis constituirea unui Consiliu de Brand Turistic Naţional care să dea soluţii în sensul refolosirii brandului, dar şi pentru propune soluţii rapide privind folosirea resurselor din buget pentru marketing şi promovare turistică, până la înfiinţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor (OMD-uri) prin PNRR.

    Constantin Daniel Cadariu a precizat că a emis un ordin de ministru prin care toate cele 18.300 de unităţi turistice clasificate de Minister să afişeze brandul de ţară, iar în prezent este în pregătire un al doilea ordin, care stabileşte unde va fi acest logo amplasat şi ce dimensiuni trebuie să aibă.

    El a spus că discută cu aeroporturile pentru a afişa brandul de ţară al României.
    Ministrul a adăugat că „speră” ca România să atragă anul acesta 1,5 milioane de turişti străini.

    Cadariu a fost desemnat ministru de organizația PNL Suceava, organizație controlată de baronul local Gheorghe Flutur, fost coleg cu Elena Udrea în guvernul Boc”.

    V-ati prins: „El a precizat că a decis constituirea unui Consiliu de Brand Turistic Naţional”
    WOW! Asta ne lipsea, de acum va fi bine.

    Dar, ca intotdeauna e un dar (nu, nu va ganditi la cadouri, poate la cele otravite, ca vin din partea guvernantilor, na, ce vreti acum? Sa va dea cate o sticla de Chanel No.5?) urmeaza asta:

    21.06.2023 - https://evz.ro/frunza-elenei-udrea-a-picat-ministrul-radu-oprea-o-inlocuieste-cu-un-nou-logo-foto.html

    "Frunza Elenei Udrea a picat! Ministrul Radu Oprea o înlocuiește cu un nou logo.
    Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Radu Oprea, a criticat celebra inițiativă a fostului ministru de resort Elena Udrea. Potrivit lui Radu Oprea, campania cu frunza nu a dat rezultatele așteptate.

    Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Radu Oprea, a făcut marţi o serie de comentarii despre logo-ul României celebra frunză promovată de fostul ministru al Turismului, Elena Udrea. Acea frunză a fost plătită de statul român şi există o obligaţie de o folosi pentru că Curtea de Conturi nu te iartă, a declarat oficialul. Acesta a observat că ceea ce constatăm astăzi este că nu s-a transformat într-un brand de ţară, așa cum şi-ar fi dorit.

    Curtea de Conturi așteaptă raportul
    Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a afirmat în emisiunea Proiect de ţară: România, de la Prima News, că există un logo, acea frunză pe care statul român este obligat să o folosească, anunță news.ro.

    „Am primit raport, a fost discutat, au fost studii de specialitate, acea frunză a fost plătită de statul român, există o obligaţie de a folosi acel logo pentru că Curtea de Conturi nu te iartă. Este o obligaţie. Este brandul de ţară. În acest moment din păcate au trecut ani şi nu a dat roade. Ştiţi bine discucţiile, ce constatăm astăzi este că nu s-a transformat într-un brand de ţară, cum ne-am fi dorit”, a arătat ministrul.

    Potrivit ministrului Radu Oprea, există un Consiliu format din specialişti, care funcţionează în minister, care se referă la brand. Aceștia urmează trebuie să îşi spună cuvântul inclusiv pe noul logo propus de un jurnalist englez. Radu Oprea a recunoscut că nu a avut reacţii bune de la colegii din minister.
    Faimosul jurnalist britanic Charlie Ottley a făcut un nou logo pentru țara noastră. Lupul dacic încolăcit în forma literei R”.

    Charlie Ottley locuieste in Romania si a facut de 100 de ori mai mult pentru promovarea Romaniei fata de Ministerul Turismului.
    Va dati seama? Curtea de Conturi asteapta raportul!!! Inca un WOW!

    Si ciresica de pe tort:
    „Posta din Slovenia foloseste frunza pe care Elena Udrea a platit sute de mii de euro si care a devenit logo -ul brandului de tara al Romaniei.

    Frunza lui Udrea a fost aplicata pe toate masinile de transport ale Postei Slovene.

    Funza, care a devenit logo -ul brandului de tara al Romaniei, poate fi cumparata de pe pe internet cu 250 de euro, dar Ministerul Turismului a cheltuit 850.000 de euro cu intreaga campanie”. - https://www.stiridecluj.ro/national-international/frunza-lui-udrea-folosita-si-de-posta-din-slovenia

    Suntem nebuni! Suntem nebuni de-a binelea. Comitii, comitete, bani de la buget pe tampenii inimaginabile. Suntem nebuni si nu ne mai facem bine. Suntem condamnati la esec. O mana de imbecili analizeaza frunza, cica-i brand de tara si musa-i sa o folosim. Bani aruncati pe geam. In timpul asta infrastructura rutiera, feroviara, aeriana, pe apa si prin parc (ca nu stiu cum sa mai zic) e la pamant, spre exemplu. Ne batem joc de tot ce e valoros in Romania, de oamenii cu o valoare inestimabila cum ar fi Brancusi. Suntem niste mizerabili.

    Bine ca stim ce face in permanenta Piedone, unde se duce, ce mai gusta de prin piete, ce tricouri mai imbraca, ce sigle mai promoveaza, ce mai hahaie. La fel si duamna Firea, Cartelul din Carpati, alti gajaiti, semianalfabeti, analfabeti functionali, interlopi, nulitati, ratati care si-au gasit job la stat, jigodii, corupti, neica-nimeni care se dau la televizor permanent. Manelism, meltenism si multa mahala.

    Stirile abunda de politicieni-derbedei, goi de orice continut, lalaind aceleasi tampenii inimaginabile.
    Ceva mai bun, mai frumos, mai de calitate nu e promovat in Romania de peste 30 de ani.
    Asa ca nu inteleg de ce ne tot minunam, miram si ne facem ca nu intelegem de ce suntem la pamant la capitolul educatie, cultura, civilizatie, bun-simt, creier. In final: creier. Ne lipseste, asta e.

    „Punctul recomandat de pornire a sejurului este Bucureștiul, Centrul Vechi fiind locul ideal pentru cazare, după cum susține sursa citată. ... O experiență de neuitat în mijlocul naturii o poate oferi Rezervația Naturală Văcărești, notează Bloomberg”.

    Serios? Adica vine norvegianul sau canadianul sau portughezul sa vada Vacarestiul? Nici aia nu sunt prea sanatosi la cap. Bloomberg zice ceva ca sa zica.

    Pentru Bucuresti recomand doar muzeele, expozitiile (absolut interesante), nu conteaza de ce fel, librariile (au multe carti in limba engleza despre Romania), Gradina Botanica, restaurantele si cafenelele moderne, cu meniuri variate, extraordinare, cu chefi foarte buni, cu ambient si muzica de calitate, cu interioare in care te simti bine. Si cateva biserici vechi, pline de istorie, arta si cultura.

    In rest, nimic.

    „Ministerul Turismului a fost un organ de specialitate al administrației publice centrale, în subordinea Guvernului României, înființat pe 22 decembrie 2008, ca minister în cadrul Guvernului Emil Boc (1). Ministerul a funcționat până la 23 decembrie 2009, când a fuzionat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței.

    Miniștri ai turismului[modificare | modificare sursă]
    • 28 decembrie 2000 — 19 iunie 2003 - Dan Matei-Agathon — cu ocazia formării Guvernului Adrian Năstase[1]
    • 22 decembrie 2008 — 23 decembrie 2009 - Elena Gabriela Udrea — cu ocazia formării Guvernului Emil Boc (1)[2]
    Comasarea cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței[modificare | modificare sursă]

    Pe 23 decembrie 2009, Ministerul a fost comasat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței, fiind creat Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului”. - https://ro.wikipedia.org/wiki/Ministerul_Turismului_(Rom%C3%A2nia)

    Etc, etc, etc. Fara cuvinte.
    • Like 1


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult