Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Centura feroviară a Capitalei, soluția salvatoare pentru traficul din București

Trafic aglomerat București

Foto: Inquam Photos

Nu centura rutieră va rezolva traficul din Capitală, acest lucru va fi făcut de centura feroviară. Toate capitalele europene au un transport feroviar în jurul orașelor, care ușurează accesul cetățenilor spre stațiile de metrou, autobuz, aeroport și gări. În jurul Bucureștiului există un volum important de navetiști care zilnic se deplasează spre locul de muncă din oraș cu mașina. Dacă toți acești oameni vor avea posibilitatea să-și parcheze mașina în gările de pe centura feroviară și să se deplaseze spre locul de muncă folosind trenul apoi metroul sau autobuzul, traficul din Capitală se va decongestionă consistent. Totodată și parcările din București vor fi mai libere.

Proiectul deschiderii centurii feroviare e vechi, a fost prezentat de mai mulți miniștri ai transporturilor, au fost înaintate termene de finalizare, bugete, faze de lucrări. În final nimic, mai mult, de la o vreme nu mai auzim nimic. Acest proiect privește în mod deosebit primăria Bucureștiului, dacă nu se face nimic, așa după cum merg lucrurile, într-un viitor nu foarte îndepărtat ne vom bloca definitiv. 

Nu se va pune problema că facem ore întregi până la serviciu, se va pune problema că vom locui în propriile mașini, ne vom bărbieri, vom mânca, poate vom și dormi în trafic. Problema asta a fost cunoscută încă de la începutul actualului mandat atât al Primăriei, cât și al Guvernului. Este inexplicabil cum de nu s-a făcut nimic pentru acest proiect. 

Noi, cetățenii Bucureștiului, sau cum suntem numiți, bucureștenii, nu avem nevoie de explicații, de scuze, de pasarea responsabilității de la Ana la Caiafa, noi avem nevoie de un trafic civilizat, avem nevoie de timpul pe care îl pierdem pe drumuri. Nu avem înțelegere pentru motivele care au dus la blocarea acestui proiect care la un moment dat trebuia să fie gata în februarie 2017.

Știm că finanțarea trebuia să vină de la Ministerul Transporturilor, bani pentru investiții au fost până la rectificarea bugetară, iar proiectul asta nici nu este unul scump. Infrastructură există, nu trebuie decât repusă în funcțiune. Pentru prima porțiune bugetul prevăzut era de 200.000 euro. De la minister nu primim decât vorbe goale, proiecte de investiții care nu se finalizează niciodată. Nu avem metrou în Drumul Taberei, nu avem linia de cale ferată pentru aeroportul Otopeni, nici stația suplimentară de la Berceni.

Deci necesitatea există, bani există, ceva nu funcționează, unde sunt blocate aceste proiecte? Ministrul demisionar al Transporturilor nu mai poate face nimic, el nu a făcut când era în funcție cu atât mai puțin acum. Asta e o problema pentru noul ministru al Transporturilor, ar fi de așteptat să nu aibă acțiuni propagandistice făcând vizite prin toalete vagoanelor de călători sau prin gări cu wc-ul în fundul curții. Să caute dosarele astea prăfuite prin sertarele de la minister și să le lucreze. Nu mai putem înghiți niciun fel de explicații, am avut foarte multă răbdare până acum, acum ne trebuie facilitățile astea executate.

Asta dacă nu cumva pe oamenii ăștia chiar nu-i interesează.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • .....la capatul liniei de tramvai 55.....în pantelimon....de ani buni trebuia sa fie construita o...ceva...care nu a mai apucat sa fie.....!?!?!?...Cei di afara Bucurestilor....lasau masina ...luau tramvaiul ..autobuzul...metroul...!.( care...NICI NU VA FI..!?!?...pentru ca prioritar este cel de otopeni...)...ÎN PREZENT...LOCUL CONCUREAZA CU delta vacaresti .la marimea vegetației spontan crescute...eventual si la gunoaiele aruncate...
    • Like 1
  • exista o cale ferata care atinge aeroportul (cea de snagov), ea exista , nu stiu daca e elecrificata dar ar trebui consolidata, dar mai ales nu necesita expropieri - sau poate aici e buba?? -
    mai exista prin oras cateva zeci de km de cale ferata sau urme ale unor foste (zona obor- gara de est, zona filaret, alte zone industriale - foste industriale) dar cu un teren apartinand de ministerul de resort, care iarasi nu necesita expropieri si sa tot faci metrou de suprafata, tramvai sau tren;
    daca vrei
    • Like 2


Îți recomandăm

Nicolle Birta

- Maman, c'est du vrai chocolat? (mami, este ciocolată adevărată?). Întocmai ca în povești, băiețelul își lipise nasul roșu, înghețat de frig, de geamul vitrinei frumos decorate, cu prilejul Sărbătorilor de iarnă. - Mais bien sûr c'est du vrai chocolat, (desigur că este ciocolată adevărată), îi răspunsese mama.

Citește mai mult

Povestile Cristinei autografe

„Pe cerul albastru, într-o casă de nori mare și albă, trăiau șase norișori frați. Cinci dintre ei erau gri, iar unul era roz. Cei gri făceau mereu glume pe seama celui roz, pentru că era altfel. Nu numai că era roz, dar atunci când norișorii făceau ploaie, el nu putea să stoarcă nici măcar o picătură. Oricât de tare se străduia. Și toți norișorii râdeau de el...”

Citește mai mult

Eataly

„Am lucrat mulți ani pentru a alege mici furnizori excelenți din Sicilia, Sardinia, Calabria, din toate regiunile din Italia. Am reușit să conving furnizorii să producă mai mult, dar la același standard de calitate. Și să le scriu și spun povestea, să le creez noi ambalaje și tot programul tehnic pentru a face față birocrației. Acum avem 2.000 de furnizori, foarte, foarte mici”, spune Oscar Farinetti.

Citește mai mult