Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Centura feroviară a Capitalei, soluția salvatoare pentru traficul din București

Trafic aglomerat București

Foto: Inquam Photos

Nu centura rutieră va rezolva traficul din Capitală, acest lucru va fi făcut de centura feroviară. Toate capitalele europene au un transport feroviar în jurul orașelor, care ușurează accesul cetățenilor spre stațiile de metrou, autobuz, aeroport și gări. În jurul Bucureștiului există un volum important de navetiști care zilnic se deplasează spre locul de muncă din oraș cu mașina. Dacă toți acești oameni vor avea posibilitatea să-și parcheze mașina în gările de pe centura feroviară și să se deplaseze spre locul de muncă folosind trenul apoi metroul sau autobuzul, traficul din Capitală se va decongestionă consistent. Totodată și parcările din București vor fi mai libere.

Proiectul deschiderii centurii feroviare e vechi, a fost prezentat de mai mulți miniștri ai transporturilor, au fost înaintate termene de finalizare, bugete, faze de lucrări. În final nimic, mai mult, de la o vreme nu mai auzim nimic. Acest proiect privește în mod deosebit primăria Bucureștiului, dacă nu se face nimic, așa după cum merg lucrurile, într-un viitor nu foarte îndepărtat ne vom bloca definitiv. 

Nu se va pune problema că facem ore întregi până la serviciu, se va pune problema că vom locui în propriile mașini, ne vom bărbieri, vom mânca, poate vom și dormi în trafic. Problema asta a fost cunoscută încă de la începutul actualului mandat atât al Primăriei, cât și al Guvernului. Este inexplicabil cum de nu s-a făcut nimic pentru acest proiect. 

Noi, cetățenii Bucureștiului, sau cum suntem numiți, bucureștenii, nu avem nevoie de explicații, de scuze, de pasarea responsabilității de la Ana la Caiafa, noi avem nevoie de un trafic civilizat, avem nevoie de timpul pe care îl pierdem pe drumuri. Nu avem înțelegere pentru motivele care au dus la blocarea acestui proiect care la un moment dat trebuia să fie gata în februarie 2017.

Știm că finanțarea trebuia să vină de la Ministerul Transporturilor, bani pentru investiții au fost până la rectificarea bugetară, iar proiectul asta nici nu este unul scump. Infrastructură există, nu trebuie decât repusă în funcțiune. Pentru prima porțiune bugetul prevăzut era de 200.000 euro. De la minister nu primim decât vorbe goale, proiecte de investiții care nu se finalizează niciodată. Nu avem metrou în Drumul Taberei, nu avem linia de cale ferată pentru aeroportul Otopeni, nici stația suplimentară de la Berceni.

Deci necesitatea există, bani există, ceva nu funcționează, unde sunt blocate aceste proiecte? Ministrul demisionar al Transporturilor nu mai poate face nimic, el nu a făcut când era în funcție cu atât mai puțin acum. Asta e o problema pentru noul ministru al Transporturilor, ar fi de așteptat să nu aibă acțiuni propagandistice făcând vizite prin toalete vagoanelor de călători sau prin gări cu wc-ul în fundul curții. Să caute dosarele astea prăfuite prin sertarele de la minister și să le lucreze. Nu mai putem înghiți niciun fel de explicații, am avut foarte multă răbdare până acum, acum ne trebuie facilitățile astea executate.

Asta dacă nu cumva pe oamenii ăștia chiar nu-i interesează.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • exista o cale ferata care atinge aeroportul (cea de snagov), ea exista , nu stiu daca e elecrificata dar ar trebui consolidata, dar mai ales nu necesita expropieri - sau poate aici e buba?? -
    mai exista prin oras cateva zeci de km de cale ferata sau urme ale unor foste (zona obor- gara de est, zona filaret, alte zone industriale - foste industriale) dar cu un teren apartinand de ministerul de resort, care iarasi nu necesita expropieri si sa tot faci metrou de suprafata, tramvai sau tren;
    daca vrei
    • Like 2


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Cabana perfectă:

Cine nu s-a visat măcar o dată într-o cabană de munte cu vedere la pădure, cu miros de lemn proaspăt și liniștea aceea curată, ruptă de agitația orașului? Chiar dacă nu trăim permanent la altitudine, putem aduce atmosfera aceea în propriul nostru spațiu- fie că e o casă de vacanță, fie un apartament urban care vrei să respire mai mult aer de natură. Stilul de cabană modernă e o combinație rafinată între confort rustic și funcționalitate contemporană, o invitație de a trăi mai simplu, dar cu gust.

Citește mai mult

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon e-factura

Dacă ne uităm la primele 7 luni din 2025, cheltuielile au fost mai mari cu peste 20% decât veniturile, în condițiile în care acestea au crescut cu aproape 12% față de anul precedent. Cheltuielile de personal și asistență socială reprezintă aproape 67% din venituri. Dacă adăugăm și costul dobânzilor, care a crescut îngrijorător față de 2024, ajungem la peste 75% din total venituri. foto: Profimedia

Citește mai mult