Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Cum arată văzută de sus singura autostradă pe care am putea-o inaugura în 2016. Situația kilometrilor de autostradă de la an la an

Un segment de 15 km din lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva ar putea fi deschis circulației până la sfârșitul acestui an, sunt de părere reprezentanții Asociației Pro Infrastructura, care au postat o înregistrare video care arată stadiul lucrărilor.

În acest an nu a fost inaugurat deocamdată niciun kilometru nou de autostradă. În urmă cu câteva zile a fost redeschis traficului tronsonul Cunţa - Sălişte, de pe Autostrada Sibiu - Orăştie, care intrase în reparații în urmă cu mai bine de un an din cauză că sub asfalt s-a descoperit apă, iar o bucată de 200 de metri din ea a fost demolată. 

„Deschiderea celor 15 km din lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva este tehnic posibilă și ar fi probabil singura cale de a evita un rușinos bilanț de 0 km noi de autostradă în anul 2016. Autoritățile implicate în proiect trebuie să se asigure din timp că acest lucru va fi posibil și din punct de vedere birocratic, având în vedere că după nodul Margina vor râmăne încă lucrări de executat (min 00:00-01:40), dar care nu ar afecta traficul auto. Segmentul de autostradă Margina-Traian Vuia s-ar adăuga celor 146 km deschiși deja între localitatea Traian Vuia și vama Nădlac”, se arată în postarea pe Facebook a reprezentanților Asociației Pro Infrastructura.

Cei 15 kilometri de autostradă ar putea rămâne singurii ce vor fi inaugurați în acest an. Lucrările sunt avansate și pe loturile 3 și 4 din tronsonul Sebeș-Turda, dar deschiderea lor în acest an depinde mult de condițiile meteo, după cum a spus în urmă cu două luni la Digi24 șeful CNADNR, Cătălin Homor. Astfel, în total s-ar ajunge la 66 de kilometri noi în acest an. 

„Dacă discutăm de Sebeş - Turda, loturile 3 şi 4 sunt într-o fază destul de avansată. Posibilitatea de a fi deschişi la finalul anului există, dar cea mai mică influenţă negativă... vremea... plouă două săptămâni... ne duc lucrările anul viitor”, a spus în luna august la Digi24 directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.

Înregistrarea video din avion cu Lotul 2 al autostrazii A1 Lugoj - Deva: 

Executivul are planuri mari pentru infrastructura de transport în următorii 20 de ani, dar rămâne de văzut dacă va exista și finanțarea necesară. 

Guvernul a adoptat recent, sub forma unei legi, strategia de dezvoltare teritorială a României până în 2035, care prevede, printre altele, construirea a două autostrăzi care să traverseze ţara de la nord la sud şi de la est la vest, realizarea a două autostrăzi la exteriorul Carpaţilor și construirea a cel puţin unei autostrăzi de legătură între Moldova şi Transilvania. În total toate proiectele din strategia de dezvoltare a României presupun investiţii de 126 de miliarde de euro, echivalentul a 80% din PIB-ul României.

Până atunci însă rămân cifrele din statisticile autorităților care ne arată evoluţia anuală a numărului de kilometri noi de autostradă deschiși circulației în România:

2004: 97 km

2007: 50 km

2009: 42 km

2010: 10 km

2011: 50 km

2012: 164 km

2013: 116 km

2014: 22 km

2015: 12 km (22 de kilometri închişi)

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    E bine și așa, stimată doamnă. Problema cea mai gravă în România nu este că nu ar fi mulți km de autostradă, ci că aproape toate drumurile naționale și județene trec prin mijlocul localităților. Uitați-vă la nenorocirea aia de DN 1 care trece prin Otopeni, de ex., din loc în loc ai poduri. Bun, și dacă o femeie/o bunică își plimbă copilul în cărucior, cum d-zeu traversează strada? Nu mai spun de un nenorocit de șofer de autobenă care pleacă fără să lase bena jos și zboară un pod cu bena ridicată. Și de mii de demenți la volan care conduc ca în filmele americane, avînd impresia că acolo așa se conduce (nu, evident, nu se conduce așa). Culmea este că și drumurile naționale modernizate în ultimii 25 de ani se fac la fel, prin inima localităților, uitați-vă la nenorocirea de DN 7 + 71 care trece prin imensa localitate Tărtășești + Bîldana + Răcari, 25 de km numai prin localități, lipite unele de altele. Păi asta e prostie, prostie girată de acești nenorociți de administratori și de proiectanți de drumuri naționale.
    • Like 3
    • @
      Venom check icon
      Exact, iar dacă tot îl fac prin localitate, în bugetul inițial trebuie să existe și pasarelele, dacă îți pasă de populație. Nu știu dacă avem legislație în acest domeniu.
      • Like 0
    • @ Venom
      check icon
      Păi ce legislație? Adică să se dea o lege să nu fii prost sau ce lege?
      • Like 0


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult