Cabina de probă din magazin a fost mereu elementul central al cumpărăturilor de haine. Fie că erau pantaloni lejeri sau rochii de seară, jeanși sau sacouri, aproape toate ajungeau în spatele perdelei pentru a fi încercate. Odată cu ascensiunea comerțului online, s-a născut un alt mod de a face shopping de fashion - la distanță, bazându-te pe informațiile și sugestiile legate de mărimi de pe website. Totuși, mulți au rămas neîncrezători în a cumpăra obiecte vestimentare neprobate. Așa s-a născut ideea unei noi opțiuni pentru clienți, spune Robert Berza, directorul general al Fashion Days.
„Știu că se evită discuția despre retur în comerțul online, dar noi considerăm că returul nu este un bau-bau, este o parte normală a procesului”
„Am început anul trecut un proiect, care se numea 24 de ore de la comandă până la rambursare, pe care l-am terminat anul ăsta și care a fost foarte bun în pandemie. Noi le promitem următorul lucru: dacă ești București și comanzi astăzi la 6 seara, mâine dimineață ai produsul acasă - în Easybox vine chiar mai repede. Îl iei, îl probezi, dacă nu îți vine, îl pui înapoi în locker și ai banii în cont în 30 de minute. Știu că se evită discuția despre retur în comerțul online, dar noi considerăm că returul nu este un bau-bau, este o parte normală a procesului”, crede Robert Berza. În mod uzual, de la momentul returului și până la primirea banilor de către clienți dura în jur de 7 zile - timp în care intra expediția coletului, verificare produselor returnate și procedura contabilă. „Era foarte greu să îi spui omului: Încearcă 4 geci, păstrează una și returnează 3, dacă stăteau banii 7 zile blocați. Făcând în mai puțin de 24 de ore procesul ăsta - între 6 seară și 10 dimineața, este mult mai simplu”, crede el. În prezent, 150.000 de clienți Fashion Days beneficiază de această posibilitate de rambursare a banilor. Pentru a avea acces la ea, utilizatorii au nevoie de un card salvat și de un istoric curat de comenzi și retururi, verificat printr-un sistem AI, care evaluează riscul.
„S-a întâmplat ca într-o cutie de pantofi să primim și pietre”
„Trebuie să returnezi produsele în stare ok. Nu este o problemă dacă ai multe retururi, dacă returnezi peste medie. Dacă ai returnat ok, returnează constant, important este ca produsele să fie în stare bună. Însă s-a întâmplat ca într-o cutie de pantofi să primim și pietre”, spune Robert Berza. Un astfel de sistem de retur îi face, în opinia sa, pe clienții care s-au mutat de nevoie din magazine în online să apeleze la această modalitate de plată și după trecerea pandemiei.
În perioada stării de urgență, 60% din shoppingul de fashion s-a făcut pe site-uri de comerț online, în creștere de la 10%, arată estimările Fashion Days, care preconizează că, după trecerea pandemiei, procentul se va stabiliza la minimum 30%. Și cifrele de la nivel internațional consemnează un avans al comerțului online de haine și încălțăminte. „În mai 2020, vreo 42 % din cei intervievați într-un sondaj făcut în UE spuneau că vor cumpăra mai mult digital. În august, deja procentul crescuse la 55% și oamenii spuneau că vor continua să procedeze așa. Sunt primele date, probabil că, după noiembrie-decembrie, procentul va fi de 60-70%”, estimează Robert Berza.
„Black Friday este evenimentul în care 85% din stoc este la cel mai bun preț din an”
Miercuri, începe pe Fashion Days Black Friday, când, spun reprezentanții companiei, majoritatea produselor sunt la cel mai bun preț din an. „Black Friday este evenimentul în care 85% din stoc este la cel mai bun preț din an. O altă bucată a definiției este că încercăm să le oferim clienților un deal excelent pentru produsele cu preț peste mediu, spre premium. Black Friday nu este un eveniment în care îți cumperi un tricou de 60 de lei, pe care îl aștepți câteva săptămâni, Încerci să îți cumperi un produs de o valoare mai mare, o geacă mai scumpă. niște ghete mai scumpe, o geantă, un ceas, niște sneakerși mai cool. Produse care sunt în malluri sunt 500-600 de lei sau poate peste 1.000 de lei și pe care le vei găsi reduse cu 60-70% în Black Friday”, susține Robert Berza.
Brandul se așteaptă la o creștere cu 55% a vânzărilor de Black Friday. „Ar trebui să creștem peste 80%, dar nu putem din motive logistice, nu credem că putem scoate din depozit atâtea produse, și noi, și Emag în aceeași perioadă. Noi începem miercuri și ei vineri, tocmai din acest motiv. Scoatem, începând de miercuri niște zeci de mii de produse din depozit, ca până vineri să fie ori livrate, ori în rețea, astfel încât să nu ne suprapunem. Ne-am bugetat cam 55% creștere, pentru că am văzut că ăsta e maximum pe care îl putem scoate din depozit cu echipa noastră și cu echipele partenerilor”, arată el.
De Black Friday, donează hainele pe care nu le mai porți
De Black Friday, Fashion Days lansează o campanie de CSR, care îi îndeamnă pe români să doneze hainele pe care nu le mai poartă. Compania a amplasat 9 containere - 5 în București și câte unul în Brașov, Cluj, Constanța și Timișoara, unde românii pot aduce haine în stare bună, care vor fi igienizate și donate unor familii care au nevoie de ele. „Suntem singurul brand care de Black Friday vorbește și de altceva, începem o campanie de CSR în cel mai improbabil moment. Încercăm să vorbim cu mai multe ONG-uri, să punem mai multe containere, probabil anul viitor o să încercăm să integrăm locker-ele în zona asta. Dacă vrei să donezi la Banca de haine, vei intra într-un formular de la Fashion Days și ți se va spune: locker-ul tău cel mai apropiat este la benzinăria de lângă tine. Poți aduce un colet de o anumită dimensiune în termen de 36 de ore”, explică directorul general al Fashion Days. Compania intenționează să facă parteneriate cu branduri de haine și să doneze produsele rămase în stoc unor oameni aflați în dificultate.
Robert Berza spune că brandul pe care îl reprezintă și-a propus să deschidă o discuție despre valori: „Dintre retailerii din regiune, noi stăm foarte bine la încredere. Mai stăm foarte bine la atributul emoțional în pas cu timpul, modern - facem 70% din venituri în aplicație. Suntem un brand care scorează bine, dar nu foarte bine de la căldură. Căldura se crește prin a povesti de valori similare cu tine. Te simți confortabil cu oamenii cu care împarți aceleași valori, cu care avem același ton de comunicare și cred că se poate construi pe capitalul mare de încredere pe care îl avem, capital care a venit prin servicii. Prin livrare rapidă, retur fără probleme și pe care acum îl accelerăm prin acest refund rapid, pe loc.”
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Si ca tot vorbim de amprenta in natura, bla-bla, hainele secolului 21 ar trebui sa fie functionale si practice, pe langa frumoase, ori nu se prea vede asta in trendul produselor, ba din contra sunt capricii de scurta intindere in timp care raspund in rularea foarte agresiva a "grandiropii".
Sunt un cititor recurent si apreciez articolele si continutul creat insa dupa ce am parcurs acest material am simtit nevoia sa va transmit doua observatii:
In primul rand materialul ar trebui marcat ca fiind publicitar. (sper sa nu imi fi scapat mie (P)-ul)
In al doilea rand unul dintre mesajele transmise prin material ca si initiativa CSR (acela de a colecta hainele donate) imi pare o cascadorie de PR. Impactul creat prin modul de implementare, lipsa de scala poate avea cel mult un efect marginal prin prisma articolelor colectate versus cele marketate. Mai mult, in conditiile in care impactul procesului de productie al unui produs nou de imbracaminte sau incaltaminte asupra mediului este cunoscut iar aceasta campanie nu face altceva decat sa promoveze consumerismul avand ca singur argument "accesibilitatea" produselor mi se pare cel putin imoral. Inteleg lipsa de integritate din partea unui retailer obscur insa sustinerea primita prin platforma Republica si nerecunoscuta ca atare ca fiind Publicitare este in aceeasi categorie.
Sper ca nu am suparat cu gandurile mele insa este necesar sa fim onesti in ceea ce priveste scopul urmarit.
.
Toate cele bune.
Dacă mai pui la socoteală și reclama supersexualizată de la TV, titlul articolului pare demn de romanul 1984 al lui Orwell.
P.S. A mai fost un articol asemanator si despre eMag. Platforma Republica este sustinuta de eMag, ei stiu ce inseamna aceasta, prin urmare nu trebuie sa ne mire ca vom vedea numai articole laudative la adresa lor cu sau fara (P).