Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Dezvăluirea scandaloasă a unui polițist la aproape 2 luni după ce Alexandra a sunat la 112: La Caracal nu s-a schimbat nimic. Și astăzi un singur polițist răspunde la 112

Protestatar 112

Foto: Inquam Photos

După tragedia de la Caracal nu s-a schimbat nimic în felul în care Poliția răspunde apelurilor de urgență făcute la 112. Și astăzi, pe o tură este un singur polițist la fel de nepregătit în gestionarea situațiilor de criză ca înainte de apelul disperat al Alexandrei Măceșanu, spune Dumitru Coarnă, președintele Sindicatului Național al Polițiștilor. 

„În Caracal nu s-a întâmplat nimic. Un singur polițist răspunde și acum la 112. Nu contează cât e tura, că turele pot fi de 8, 12 de ore. Problema de fond este că e un singur polițist”, a spus Coarnă în emisiunea „În fața ta” de la Digi24. Întrebat de moderatori dacă știe cu siguranță că se întâmplă acest lucru, Coarnă a confirmat: „Acum, când vorbim, un singur polițist răspunde la 112, nu s-a schimbat nimic, decât că domnul Fifor a îmbrăcat contabilii în uniformă. Astăzi dacă, prin absurd, ar mai suna Alexandra din nou, totul se poate repeta, E identic, nu s-a schimbat nimic.”

Problema nu ține de dotarea tehnică, ci de lipsa oamenilor. „Postul telefonic există, e vorba de personal. De exemplu, la Slatina avem două linii, mai trebuia un om, mai trebuiau 5 oameni pentru o tură. Cum să fie imposibil? Trebuie finanțate funcțiile, scos postul la concurs și încadrat direct”, a explicat Coarnă.

Nici astăzi polițiștii care răspund la 112 nu au parte de o pregătire mai bună decât în urmă cu două luni și nu sunt instruiți în gestionarea situațiilor de criză.

„Acești oameni care sunt dispeceri la 112 sunt agenți de poliție care au fost pregătiți în alte domenii, rutieră, ordine publică, arme. Ei nu sunt specialiști în comunicare sau în gestionare situații de criză. Nici cursuri în zona respectivă nu se fac pentru că știți de ce? Rup tura. Nu pot să mai asigur liberele celorlați trei. Așa de prost a fost gestionat sistemul de oameni nepregătiți, mă refer la MAI și IGPR... Acest 112 nu e atât de lejer cum au crezut ei. Uitați-vă ce se întâmplă”, a declarat Coarnă.

Polițistul „Nu mai ține linia ocupată” e încă la post

Acesta a spus că Vasilică Viorel Florescu, polițistul de la 112 care i-aspus Alexandrei Măceșanu să nu mai țină linia ocupată, nu a ieșit încă în sistem și că lucrează încă la IPJ Olt. Potrivit unui răspuns transmis de purtătorul de cuvânt al IPJ Olt pentru Republica, Florescu „își desfășoară activitatea în cadrul Serviciului Cabinet - Centrul Operațional, însă nu mai preia apelurile din partea cetățenilor.”

Imediat după tragedia de la Caracal, un alt sindicalist, Cosmin Andreica liderul Sindicatului Polițiștilor Europeni „EUROPOL” vorbea despre dificiențele majore din sistemul de urgență.  „În 35 de județe din România, operatorul 112 este singur câte 24 de ore. Dacă merge la toaletă, trebuie să meargă cu ușa deschisă, pentru ca, în cazul în care sună telefonul, să răspundă în 3, 6 sau maximum 9 secunde. Peste 9 secunde, polițiștii trebuie să aibă o justificare. Dacă i se face rău sau leșină, nimeni nu va ști că acolo este un om care zace pe podea. E vorba de incompetența șefilor în a gestiona un astfel de serviciu, în mod normal, ar trebui să fie minimum 2 polițiști care să lucreze pe tură în această structură”, declara el. 

Aflați mai mult:

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu s a schimbat nimic si nu o sa se schimbe...pentru ca nu se vrea....Sefii de sus sunt la mana interlopilor.
    • Like 1


Îți recomandăm

Dove cover

De ce au nevoie adolescenții pentru a-și dezvolta o imagine sănătoasă de sine? De mai mulți factori protectori, dintre care cel mai important este relația de încredere și apropiere cu adulții din viața lor, cu precădere părinții.

Citește mai mult

Mădălina Stănescu

„Nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore, nu a mai funcționat deloc”, spune Mădălina Stănescu, fondator Optimized,

Citește mai mult