Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Dezvăluirea scandaloasă a unui polițist la aproape 2 luni după ce Alexandra a sunat la 112: La Caracal nu s-a schimbat nimic. Și astăzi un singur polițist răspunde la 112

Protestatar 112

Foto: Inquam Photos

După tragedia de la Caracal nu s-a schimbat nimic în felul în care Poliția răspunde apelurilor de urgență făcute la 112. Și astăzi, pe o tură este un singur polițist la fel de nepregătit în gestionarea situațiilor de criză ca înainte de apelul disperat al Alexandrei Măceșanu, spune Dumitru Coarnă, președintele Sindicatului Național al Polițiștilor. 

„În Caracal nu s-a întâmplat nimic. Un singur polițist răspunde și acum la 112. Nu contează cât e tura, că turele pot fi de 8, 12 de ore. Problema de fond este că e un singur polițist”, a spus Coarnă în emisiunea „În fața ta” de la Digi24. Întrebat de moderatori dacă știe cu siguranță că se întâmplă acest lucru, Coarnă a confirmat: „Acum, când vorbim, un singur polițist răspunde la 112, nu s-a schimbat nimic, decât că domnul Fifor a îmbrăcat contabilii în uniformă. Astăzi dacă, prin absurd, ar mai suna Alexandra din nou, totul se poate repeta, E identic, nu s-a schimbat nimic.”

Problema nu ține de dotarea tehnică, ci de lipsa oamenilor. „Postul telefonic există, e vorba de personal. De exemplu, la Slatina avem două linii, mai trebuia un om, mai trebuiau 5 oameni pentru o tură. Cum să fie imposibil? Trebuie finanțate funcțiile, scos postul la concurs și încadrat direct”, a explicat Coarnă.

Nici astăzi polițiștii care răspund la 112 nu au parte de o pregătire mai bună decât în urmă cu două luni și nu sunt instruiți în gestionarea situațiilor de criză.

„Acești oameni care sunt dispeceri la 112 sunt agenți de poliție care au fost pregătiți în alte domenii, rutieră, ordine publică, arme. Ei nu sunt specialiști în comunicare sau în gestionare situații de criză. Nici cursuri în zona respectivă nu se fac pentru că știți de ce? Rup tura. Nu pot să mai asigur liberele celorlați trei. Așa de prost a fost gestionat sistemul de oameni nepregătiți, mă refer la MAI și IGPR... Acest 112 nu e atât de lejer cum au crezut ei. Uitați-vă ce se întâmplă”, a declarat Coarnă.

Polițistul „Nu mai ține linia ocupată” e încă la post

Acesta a spus că Vasilică Viorel Florescu, polițistul de la 112 care i-aspus Alexandrei Măceșanu să nu mai țină linia ocupată, nu a ieșit încă în sistem și că lucrează încă la IPJ Olt. Potrivit unui răspuns transmis de purtătorul de cuvânt al IPJ Olt pentru Republica, Florescu „își desfășoară activitatea în cadrul Serviciului Cabinet - Centrul Operațional, însă nu mai preia apelurile din partea cetățenilor.”

Imediat după tragedia de la Caracal, un alt sindicalist, Cosmin Andreica liderul Sindicatului Polițiștilor Europeni „EUROPOL” vorbea despre dificiențele majore din sistemul de urgență.  „În 35 de județe din România, operatorul 112 este singur câte 24 de ore. Dacă merge la toaletă, trebuie să meargă cu ușa deschisă, pentru ca, în cazul în care sună telefonul, să răspundă în 3, 6 sau maximum 9 secunde. Peste 9 secunde, polițiștii trebuie să aibă o justificare. Dacă i se face rău sau leșină, nimeni nu va ști că acolo este un om care zace pe podea. E vorba de incompetența șefilor în a gestiona un astfel de serviciu, în mod normal, ar trebui să fie minimum 2 polițiști care să lucreze pe tură în această structură”, declara el. 

Aflați mai mult:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu s a schimbat nimic si nu o sa se schimbe...pentru ca nu se vrea....Sefii de sus sunt la mana interlopilor.
    • Like 1


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult