Marea veste primită cu aplauze de guvernanți- cum că economia României a crescut în primul semestru cu 5,9%, peste așteptările tuturor analiștilor, instituțiilor și prognozelor europene- a fost urmată de câteva știri care au trecut aproape neobservate, din cauza atacului de la Barcelona.
HotNews scrie că licitația pentru cele 400 de autobuze cu aer condiționat inițiată de Primăria București a fost anulată. Primăria spune că de vină este un viciu tehnic din procedură. Vineri, Știrile ProTV dezvăluie că un Dorel din primăria Gabrielei Firea a uitat să prelungească datele licitației cu 2 zile, în SEAP. În luna iulie, șefa administrației se lăuda pentru a doua oară că bucureștenii vor avea noile mijloace de transport și anunța din nou inițierea procedurilor de cumpărare. Peste câteva luni, probabil spre final de an, va mai face conferință și va mai arunca niște confetti cotcodăcind- ghiciți despre ce- inițierea procedurilor pentru achiziția de autobuze, cadou de Crăciun pentru binele bucureștenilor. Având în vedere cum manageriază Capitala primărița Firea, sunt puține șanse ca metropola să aibă vreodată în mandatul domniei sale autobuze noi cu aer condiționat, așa cum nu va avea nici centură și nici parcări sau piste de bicicletă. Motivele sunt simple- oamenii pur și simplu nu se pricep și-și arată în fiecare zi incompetența. Mai încearcă să se salveze cu comandamente de iarnă, de vară, de caniculă, de ploaie, transmise îndelung la televizor, cu niște festivaluri ale micilor și cu aducerea în prim plan a unor proiecte ce sună spectaculos dar nu vor fi niciodată puse în practică (esplanada de la Unirii sau canalul Dunăre-Marea Neagră).
O altă știre trecută repede cu vederea este faptul că autostrada Pitești-Sibiu se mai amână o tură, din cauză că studiile de fezabilitate pentru câteva tronsoane nu se mai fac, contractele fiind reziliate. În această săptămână, pe ruta Oradea-litoral, trenul a atins un nou record rușinos: 21 de ore pentru 880 kilometri. La începutul lui august, ministrul Transporturilor a jucat în unul din cele mai penibile filme, inaugurând cu fast și cu localnici aduși de acasă o cale ferată pe care Săgeata Albastră circulă cu 35 de kilometri la oră.
Să pompezi bani în veniturile angajaților de la stat și în pensii și să ai creștere economică vremelnică pentru că plusul se duce în consum - de la mâncare, până la bunuri de folosință îndelungată și vacanțe- poate să facă și un elev de liceu. Nu-ți trebuie un premier care se burzuluiește la miniștri și jignește poporul de la înălțimea funcției sale, cum e Mihai Tudose. Multă pricepere și carte nu-ți trebuie ca să umfli cu pompa ceva ce se va dezumfla de 1000 de ori mai repede când va crăpa. Pentru că orice om cu scaun la cap știe că nu se pune problema în termeni de dacă vom suferi o cădere, ci când se va întâmpla asta și cât de pregătiți ne va prinde.
De altfel, guvernarea PSD sub Grindeanu și Tudose reproduce aproape fără greșeală perioada lui Călin Popescu Tăriceanu, când România a înregistrat creștere economică record- bazată în mare parte pe consum- și nu a reușit să facă un metru de autostradă, ci să toace iresponsabil fondurile publice într-o perioadă cu care nu se va mai întâlni atât de curând. E de prisos să amintesc aici măsurile dureroase legate de salarii și pensii luate după petrecerea iresponsabilă a lui Tăriceanu pe bani publici.
Istoria se repetă la nesfârșit de 27 de ani, ca într-o poveste în care votanții merg la urne ca naivii, sperând că partidele le vor face autostrăzi și spitale. Este de neînțeles cum zeci de mii de cetățeni care se bucură la câteva sute de lei primite de la partid din creșterea economică își frâng apoi mini-vacanțele pe drumuri naționale și autostrăzi înjurând la nesfârșit conducătorii, pe care-i votează apoi din nou.
Sunt nelipsite știrile de la posturile de televiziune - s-a circulat bară la bară/ nervii șoferilor au fost întinși la maximum/ trafic de coșmar/ s-a mers cu câțiva kilometri la oră/ poliția recomandă ruta alternativă la DN1 prin Cheia. Și apoi, interviurile cu domnii și doamnele: este inadmisibil/ de 5 ore stăm aici și abia ne-am mișcat/ nu fac nimic ăștia de 20 de ani/ la Comarnic este de groază.
Nimeni nu merge însă mai departe cu întrebările: Unde lucrați?/ Cât v-a crescut salariul în ultimul an?/ Ați fost la vot?/ Dacă ar fi să alegeți, ce ați prefera? Să primiți salarii mai mari și să mergeți în mini-vacanță la munte și la mare sau să se construiască autostrăzi și spitale?/ Dumneavoastră știți care este leafa primarului din orașul în care locuiți? / Aveți idee cât a cheltuit Primăria din localitatea dumneavoastră pentru panseluțe și amenajarea spațiilor verzi, băncilor și spațiilor de joacă din parcuri?
Într-un nou episod de umilire publică a membrilor cabinetului său de dragul show-ului pentru popor- altfel, un gest lipsit complet de fair-play și de un gen de etică a exercitării unei funcții de lider- premierul Tudose l-a luat în colimator pe titularul de la Transporturi: „Domnule, dați-mi voie să nu vă cred, nu mai am pic de încredere în ce-mi spuneți pe această temă (...) Noi ăștia din sală trebuie să plătim 104 milioane, pierderea de la Tarom. Pe leafa lui (a managerului Tarom- n.n.).
Vineri, INML a anunțat numărul morților de pe șoselele României în 2016. Peste 2.000 de persoane au murit în accidente rutiere anul trecut, cea mai mare creştere din ultimii şapte ani. Raportul, citat de News.ro, arată că decesele produse în circumstantele accidentelor înregistrează o creştere alarmantă- 2.090 de decese- după ce în cei şapte ani precedenţi numărul victimelor scăzuse în mod constant.
Celor care priveau cu încredere la programul de guvernământ prezentat în studiourile televiziunilor de șeful PSD, le reamintesc vorbele lui Liviu Dragnea, cel care avea să revendice victoria zdrobitoare de la parlamentare: „În 26 de ani, s-a furat peste tot. Nu am reuşit să facem o autostradă de la un capăt al ţării la altul, din mai multe motive. În primul rând, s-au furat mulţi bani (....) În România s-au risipit banii, s-au risipit miliarde peste miliarde de euro, din hoţie, prostie, lipsă de strategie şi coerenţă şi dorinţa de a guverna pentru mâine”.
În final, o întrebare pentru cititorii Republicii: credeți că guvernarea PSD sub Mihai Tudose risipește miliarde peste miliarde de euro, din hoție, prostie, lipsă de strategie și coerență și dorința de a guverna pentru mâine?
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Poate ca ar fi bine sa existe si in Romania o lege precum in Franta, unde politicienii, daca se vor a fi alesi intr-o functie administrativa, sunt obligati sa parcurga o facultate de resort ( la francezi se numeste ceva gen Scoala superioara de administratie publica).
Eu cred ca daca un politician se vrea a fi primar sau ministru sau in alta functie importanta din administratie, ar trebui sa fie obligat sa aiba studii de administratie publica si sa aibe un stagiu practic de pregatire in domeniu de minim 6 luni in domeniu; de exemplu, doamna Firea, dupa ce ar fi absolvit o astfel de scoala sau facultate de administratie locala, ar fi trebuit sa aibe un stagiu de instruire la o primarie si abia apoi sa candideze.
Insa deocamdata politica Romaniei este facuta de incompetenti si corupti. Catusele nu sunt suficiente; mai trebuie si ceva scolarizare.
unde trebuie ! Nu trebuie să uitam nici ce fel de bani au fost rulate. Problemele esențiale sunt cu succes ocolite și de guvernanți și de presa ”trompetistă”.Altfel spus ne-am îmbogățit , dar am rămas tot cu burta goală și cu fundul gol , iar o casă nouă ......... mai visează cineva la așa ceva ?!
acum niste ani ministrul transporturilor stabilea o doctrina declarand:"romania nu are un trafic care sa justifice o retea de autostrazi" citare aprox ;
recunoasteti personajul, indicatie, a ajuns presdintele romaniei?
presupun ca mai e pe undeva inregistrarea