Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Imagini cu „uimitorul avion VIP” cu care președintele Iohannis a zburat în Japonia, cu escală la Sibiu și Baku

Global Jet - avion

În imagine, aeronava cu care a călătorit Klaus Iohannis / Foto: BoardingPass / SatoF

Președintele Klaus Iohannis a mers în vizita oficială din Japonia la bordul unui avion privat, închiriat de la compania luxemburgheză Global Jet, potrivit Boarding Pass, un site specializat în domeniul aviației, scrie Libertatea.

Ruta pe care a călătorit președintele Iohannis a fost București – Sibiu – Tokyo Haneda, scrie Boarding Pass, iar aeronava a fost un Boeing 737-900ER în configurație BBJ (Boeing Business Jet).

Deoarece autonomia avionului este insuficientă pentru un zbor fără escală din Sibiu până în capitala Japoniei, piloții au efectuat o oprire pentru realimentare în Baku (Azerbaidjan).

Pe site-ul companiei Global Jet este un singur avion care arată la fel precum cel cu care Iohannis a aterizat la Tokyo, scrie Libertatea. Este vorba despre Boeing BBJ3. „Cabina acestui uimitor avion VIP are un spațiu amplu, intimitate și posibilitatea de a te bucura de fiecare moment, de la relaxare în lounge-ul VIP, până la vizionare de filme în sala cinema și la o cină de cinci stele”, potrivit descrierii de pe site-ul companiei. Capacitatea de transport a avionului este de 19 pasageri.

Durata zborului dintre București și Sibiu a fost de 31 de minute, cea a zborului dintre Sibiu și Baku a fost de două ore și 48 de minute, iar zborul dintre Baku și Tokyo a avut o durată de nouă ore. Fotografii cu interiorul aeronavei, publicate de Boarding Pass: 

Foto: BoardingPass/ SatoF

Libertatea scrie că a întrebat Administrația Prezidențială care au fost costurile închirierii aeronavei Boeing 737-900ER aparținând companiei luxemburgheze Global Jet și care a fost motivul pentru care aeronava, care a decolat sâmbătă seara, 4 martie, de pe Otopeni, a făcut o escală la Sibiu în aceeași seară, însă nu primit răspuns. 

Președintele Iohannis s-a întâlnit marți la Tokyo cu împăratul Japoniei, Naruhito, şi împărăteasa Japoniei, Masako. De asemenea, Klaus Iohannis s-a întâlnit la Tokyo şi cu premierul Japoniei, Fumio Kishida.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Felicitari dle prezident,ca mai ai putin si nu vei mai "pupa"asemenea distractii pe banii nostrii.
    • Like 1


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult