Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Iulian Stanciu, președinte executiv eMag: Predictibilitatea va fi principala provocare majoră pentru antreprenori anul viitor

Iulian Stanciu - eMag

Predictibilitatea va fi principala provocare majoră pentru antreprenori anul viitor, consideră Iulian Stanciu, președinte executiv eMAG, cel mai puternic retailer online din România. Într-o discuție cu Claudiu Pândaru, fondatorul eMag spune că suprapunerea incertitudinilor de la nivel politic, economic și sanitar reprezintă un test foarte puternic pentru antreprenorii care vor să facă investiții și să aibă planuri pe termen lung.

„De ce ajută predictibilitatea? Te ajută să construiești planuri pe termen mai lung. Dacă vrei să schimbi ceva fundamental în modul de lucru, trebuie să te gândești pe termen mai lung. Pe termen scurt, poți doar să faci trade-off, să iei banii dintr-o parte, să îi pui în partea cealaltă, dar nu vei reuși să rezolvi probleme fundamentale, nu vei reuși să progresezi. Iar antreprenoriatul se bazează de fapt pe rezolvarea unor probleme ale comunității sau ale societății și dacă vrei să rezolvi trebuie să rezolvi mai bine decât o face concurentul tău. Ca să faci lucrul acesta, ai nevoie să investești în ceva - că investești în training de oameni, că te apuci tu și citești, că investești într-o tehnologie nouă, investești într-un depozit nou, într-o clădire. În momentul în care investești, este obligatoriu să îți faci un plan pe un termen mai lung. 

Având în vedere că se suprapun foarte multe incertitudini - fie că vorbim de incertitudini politice, economice, de inflație, care nu știm cât de mult se va vedea în partea de companii, cât de mult se va vedea la clientul final, incertitudinea sanitară care există - lucrurile astea nu s-au mai întâlnit la nivelul acesta. Sunt 3 lucruri noi suprapuse și e un test foarte puternic pentru antreprenori în a-și construi planuri. Pentru că dacă trăiești doar în prezent, părerea mea e că te duci în jos, Altcineva o va face, mai ales într-o economie deschisă, globală”, spune Iulian Stanciu.

Fondatorul eMag crede că înțelegerea contextului este foarte importantă pentru alcătuirea unor planuri. Odată planurile făcute, bine argumentate, acestea pot fi finanțate cu bani de la bănci, în cazul unor investiții tangibile, sau de la fonduri de investiții locale sau internaționale, în cazul unor investiții intangibile, precum crearea unor baze de date.

„Sunt foarte mulți bani în piață, dar au nevoie de o poveste, pe termen lung, bine argumentată, cu plan. Iar pentru construcția acestui plan pe termen lung este nevoie de o înțelegere a contextului. Pentru că și investitorul te va testa, te va întreba. Dacă ești de pe altă planetă, s-ar putea să aibă niște semne de întrebare”, argumentează Iulian Stanciu.

Fondatorul eMag spune că un business sustenabil este unul stabil pe termen lung și care reușește să producă o valoare pe care o distribuie echilibrat, către toți cei care stau la masă: clienți, angajați, comunitățile unde își desfășoară activitatea, statul care își primește taxele, furnizorii care își primesc banii.

„Rolul unui lider e să se asigure că există un echilibru pe termen lung între toți stakeholderii, toți cei ce au interes în dezvoltarea companiei. Cu cât acest angajament al stakeholderilor e mai mare și crește în timp, cu atât business-ul funcționează foarte bine și este un business sustenabil”, punctează Iulian Stanciu.

Menirea unui lider în organizație, crede omul din spatele eMag, este să își dea seama de schimbările de context și să aibă o poziționare pe trenduri. „Trebuie să te urci pe fiecare val care vine”, spune Stanciu.

Iulian Stanciu are și un alt sfat pentru comunitatea de antreprenori locali: descentralizarea procesului decizional, prin conectarea angajaţilor la datele companiei. La nivelul eMag, prin accesul la datele companiei, peste 1.000 de oameni iau decizii zilnic. „Cu 1.000 de oameni care iau decizii în fiecare zi, viteza cu care te miști este mult mai bună”, a punctat fondatorul eMag. 

Urmăriți mai jos înregistrarea video a interviului

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult