Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Iulian Stanciu, președinte executiv eMag: Predictibilitatea va fi principala provocare majoră pentru antreprenori anul viitor

Iulian Stanciu - eMag

Predictibilitatea va fi principala provocare majoră pentru antreprenori anul viitor, consideră Iulian Stanciu, președinte executiv eMAG, cel mai puternic retailer online din România. Într-o discuție cu Claudiu Pândaru, fondatorul eMag spune că suprapunerea incertitudinilor de la nivel politic, economic și sanitar reprezintă un test foarte puternic pentru antreprenorii care vor să facă investiții și să aibă planuri pe termen lung.

„De ce ajută predictibilitatea? Te ajută să construiești planuri pe termen mai lung. Dacă vrei să schimbi ceva fundamental în modul de lucru, trebuie să te gândești pe termen mai lung. Pe termen scurt, poți doar să faci trade-off, să iei banii dintr-o parte, să îi pui în partea cealaltă, dar nu vei reuși să rezolvi probleme fundamentale, nu vei reuși să progresezi. Iar antreprenoriatul se bazează de fapt pe rezolvarea unor probleme ale comunității sau ale societății și dacă vrei să rezolvi trebuie să rezolvi mai bine decât o face concurentul tău. Ca să faci lucrul acesta, ai nevoie să investești în ceva - că investești în training de oameni, că te apuci tu și citești, că investești într-o tehnologie nouă, investești într-un depozit nou, într-o clădire. În momentul în care investești, este obligatoriu să îți faci un plan pe un termen mai lung. 

Având în vedere că se suprapun foarte multe incertitudini - fie că vorbim de incertitudini politice, economice, de inflație, care nu știm cât de mult se va vedea în partea de companii, cât de mult se va vedea la clientul final, incertitudinea sanitară care există - lucrurile astea nu s-au mai întâlnit la nivelul acesta. Sunt 3 lucruri noi suprapuse și e un test foarte puternic pentru antreprenori în a-și construi planuri. Pentru că dacă trăiești doar în prezent, părerea mea e că te duci în jos, Altcineva o va face, mai ales într-o economie deschisă, globală”, spune Iulian Stanciu.

Fondatorul eMag crede că înțelegerea contextului este foarte importantă pentru alcătuirea unor planuri. Odată planurile făcute, bine argumentate, acestea pot fi finanțate cu bani de la bănci, în cazul unor investiții tangibile, sau de la fonduri de investiții locale sau internaționale, în cazul unor investiții intangibile, precum crearea unor baze de date.

„Sunt foarte mulți bani în piață, dar au nevoie de o poveste, pe termen lung, bine argumentată, cu plan. Iar pentru construcția acestui plan pe termen lung este nevoie de o înțelegere a contextului. Pentru că și investitorul te va testa, te va întreba. Dacă ești de pe altă planetă, s-ar putea să aibă niște semne de întrebare”, argumentează Iulian Stanciu.

Fondatorul eMag spune că un business sustenabil este unul stabil pe termen lung și care reușește să producă o valoare pe care o distribuie echilibrat, către toți cei care stau la masă: clienți, angajați, comunitățile unde își desfășoară activitatea, statul care își primește taxele, furnizorii care își primesc banii.

„Rolul unui lider e să se asigure că există un echilibru pe termen lung între toți stakeholderii, toți cei ce au interes în dezvoltarea companiei. Cu cât acest angajament al stakeholderilor e mai mare și crește în timp, cu atât business-ul funcționează foarte bine și este un business sustenabil”, punctează Iulian Stanciu.

Menirea unui lider în organizație, crede omul din spatele eMag, este să își dea seama de schimbările de context și să aibă o poziționare pe trenduri. „Trebuie să te urci pe fiecare val care vine”, spune Stanciu.

Iulian Stanciu are și un alt sfat pentru comunitatea de antreprenori locali: descentralizarea procesului decizional, prin conectarea angajaţilor la datele companiei. La nivelul eMag, prin accesul la datele companiei, peste 1.000 de oameni iau decizii zilnic. „Cu 1.000 de oameni care iau decizii în fiecare zi, viteza cu care te miști este mult mai bună”, a punctat fondatorul eMag. 

Urmăriți mai jos înregistrarea video a interviului

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult