Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Japonia pregătește pentru turiștii străini o ofertă de nerefuzat începând cu luna iulie: guvernul ar putea plăti jumătate din cheltuielile de călătorie

japonia - Foto: Charly Triballeau/ AFP / Profimedia

Foto: Charly Triballeau/ AFP / Profimedia

Turiștii ar putea fi plătiți ca să viziteze Japonia. Șeful Agenției de Turism din Japonia a anunțat săptămâna aceasta că guvernul a pus la punct un plan de atragere în țară a turiștilor străini, prin subvenționarea a jumătate din cheltuielile de călătorie, potrivit Forbes. Planul, care inițial a fost creat pentru turismul intern, s-ar putea extinde și asupra turiștilor străini, scrie sursa citată.

Programul guvernamental, cu o valoare echivalentă a 12,5 miliarde de dolari, ar putea fi lansat în iulie, dacă numărul de  infecții cu coronavirus se va reduce în curând, a declarat miercuri Hiroshi Tabata, șeful agenției.

Deocamdată nu există detalii despre modul în care programul va funcționa sau dacă vor exista limite de cheltuieli.

Japonia a fost considerată o poveste de succes în lupta cu noul coronavirus, la o populație de 126 de milioane de locuitori, a avut doar 16.433 de infecții și 784 de decese. Experții atribuie numărul scăzut al infecțiilor luării din timp a unor măsuri, dar și datorită asistenței medicale universale, unei rate scăzute de obezitate, expertizei în tratarea pneumoniei și unei culturi cunoscute pentru curățenie și igienă și abilități de distanțare socială.

Turismul este un motor economic important pentru Japonia. Conform statisticilor, din cauza restricțiilor impuse de pandemie, doar 2.900 de turiști au vizitat țara în aprilie. Anterior, cel mai mic număr de vizitatori străini înregistrați într-o lună în Japonia a fost de 17.543, în februarie 1964. În 2019, Japonia a înregistrat un record de turiști - peste 32,5 milioane de vizitatori.

Nu este prima dată când Japonia a încercat să atragă mai mulți turiști, scrie Forbes. Înainte de declanșarea epidemiei, în decembrie anul trecut, Japan Airlines și Nomura Research Institute (un think tank economic) au anunțat o promoție pentru 100.000 de locuri pe zboruri interne, în scopul de a-i determina pe turiștii internaționali să exploreze țara și dincolo de Tokyo și Kyoto.

Luna trecută, autoritățile din insula italiană Sicilia au anunțat că vor plăti o parte din costurile călătoriei post-coronavirus, acoperind jumătate din valoarea biletelor de avion, plus una din fiecare trei nopți de cazare la hotel.

Cititi si:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult