Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Japonia pregătește pentru turiștii străini o ofertă de nerefuzat începând cu luna iulie: guvernul ar putea plăti jumătate din cheltuielile de călătorie

japonia - Foto: Charly Triballeau/ AFP / Profimedia

Foto: Charly Triballeau/ AFP / Profimedia

Turiștii ar putea fi plătiți ca să viziteze Japonia. Șeful Agenției de Turism din Japonia a anunțat săptămâna aceasta că guvernul a pus la punct un plan de atragere în țară a turiștilor străini, prin subvenționarea a jumătate din cheltuielile de călătorie, potrivit Forbes. Planul, care inițial a fost creat pentru turismul intern, s-ar putea extinde și asupra turiștilor străini, scrie sursa citată.

Programul guvernamental, cu o valoare echivalentă a 12,5 miliarde de dolari, ar putea fi lansat în iulie, dacă numărul de  infecții cu coronavirus se va reduce în curând, a declarat miercuri Hiroshi Tabata, șeful agenției.

Deocamdată nu există detalii despre modul în care programul va funcționa sau dacă vor exista limite de cheltuieli.

Japonia a fost considerată o poveste de succes în lupta cu noul coronavirus, la o populație de 126 de milioane de locuitori, a avut doar 16.433 de infecții și 784 de decese. Experții atribuie numărul scăzut al infecțiilor luării din timp a unor măsuri, dar și datorită asistenței medicale universale, unei rate scăzute de obezitate, expertizei în tratarea pneumoniei și unei culturi cunoscute pentru curățenie și igienă și abilități de distanțare socială.

Turismul este un motor economic important pentru Japonia. Conform statisticilor, din cauza restricțiilor impuse de pandemie, doar 2.900 de turiști au vizitat țara în aprilie. Anterior, cel mai mic număr de vizitatori străini înregistrați într-o lună în Japonia a fost de 17.543, în februarie 1964. În 2019, Japonia a înregistrat un record de turiști - peste 32,5 milioane de vizitatori.

Nu este prima dată când Japonia a încercat să atragă mai mulți turiști, scrie Forbes. Înainte de declanșarea epidemiei, în decembrie anul trecut, Japan Airlines și Nomura Research Institute (un think tank economic) au anunțat o promoție pentru 100.000 de locuri pe zboruri interne, în scopul de a-i determina pe turiștii internaționali să exploreze țara și dincolo de Tokyo și Kyoto.

Luna trecută, autoritățile din insula italiană Sicilia au anunțat că vor plăti o parte din costurile călătoriei post-coronavirus, acoperind jumătate din valoarea biletelor de avion, plus una din fiecare trei nopți de cazare la hotel.

Cititi si:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Otto Uwe Keul

În ultimii 15 ani, numărul de furnizori de fructe și legume locali ai Lidl România a crescut de la 70 la peste 500. 2025 a însemnat și depășirea unei borne- în sezon, pe rafturile magazinele lanțului de retail s-au găsit numai roșii românești 100%, urzici, leurdă, lobodă, ștevie, mărar, pătrunjel, ceapă verde 100%, pepeni 100%, zmeură și afine 100%, adică produse local. Încurajați de rezultate și de afacerile în creștere, agricultorii au început să exporte prin Lidl România- anul acesta, au ieșit peste granițe peste 1.600 de tone de legume și fructe spre Polonia, Cehia, Slovacia și Ungaria.

Citește mai mult

protest - justitie - cluj

Protestele astea împotriva corupției din justiție sunt emoționale și nu rezolvă nimic. E o problemă structurală și de mentalitate. E și o problemă de manipulare politică a protestelor și a agendei pe fondul unei disfuncționalități reale. Mai pe scurt, unii au interes să capitalizeze politic și să abată atenția de la alte probleme. Să vorbim sincer, fără perdea, mai spune cineva ceva de TVA-ul mărit, de prețurile mari? Totul a fost acoperit. foto: Inquam Photos / Andrei Apolzan

Citește mai mult