Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Oana Moraru: O treime dintre profesorii din România sunt foarte slab pregătiți

Oana Moraru, În fața ta

În școala Helikon, fondată de Oana Moraru, rata de vaccinare în rândul personalului trece de 90%, însă la nivel național aceasta este, potrivit ministrului Educației, de 68%. Oana Moraru este de părere că rezistența unor profesori la vaccinare are legătură cu neîncrederea în clasa politică. Și tot clasa politică este responsabilă pentru faptul că nu s-a investit suficient în pregătirea profesorilor.

„Tot clasa politică de 30 de ani nu investește în formarea profesorilor. Este un mit că toți profesorii din România sunt oameni care au o bază științifică. Cel puțin o treime, așa cum îi știu eu, din munca mea de 25 de ani în educație, plimbată prin țară și participantă la tot felul de formări - între profesorii de la țară, între profesorii de provincie, sunt oameni foarte slab pregătiți intelectuale și academic, Din punct de vedere profesional nu s-a investit academic, în formarea profesională științifică a profesorului român. Mergeți la clasă să vedeți la ce nivel se vorbește sau cum se presă copiilor”, a spus Oana Moraru în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Într-o perioadă de criză ca aceasta, lipsa de pregătire se traduce în decizii de viață și de moarte, cum e cea referitoare la vaccinare, a subliniat Oana Moraru.

Aici puteți vedea înregistrarea emisiunii „În fața ta”.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Doamna are mare dreptate. Din aceasta treime de profesori slab pregatiti se selecteaza directorii de scoli, inspectorii scolari, ministri, secretari de stat in Ministerul Educatiei etc. Pentru ca, daca in functiile de decizie ar fi oameni bine pregatiti si competenti in domeniul educatiei, nu am mai vorbi acum despre profesori slab pregatiti. Se stie de mult car un incompetent nu este capabil sa evalueze competenta cuiva. Mai mult, un incompetent nici nu suporta subordonati competenti, pentru ca oamenii vad ca e prost, avand cu ce sa il compare, asa ca va prefera sa promoveze alti incompetenti. Invatamantul isi va reveni cand apartenenta la partid nu va mai fi criteriu de selectie pentru diverse functii, iar lipitul de afise nu va mai fi cerinta obligatorie in cv.
    • Like 0
  • Poate are dreptate. Poate sunt profesori slab pregatiti. Eu am inteles ca ea se leaga de faptul ca nu se face o pregatire corespunzatoare a profesorilor si aici sunt convinsa ca are dreptate. Sa va dau un exemplu. Un invatator trebuie sa fie foarte bine pregatit. Copiii cu care lucreaza sunt foarte mici iar metodele pe cate un invatator le foloseste,trebuie bine stapanite si mai ales,TREBUIE FOARTE MULTA PRACTICA PEDAGOGICA . Ce face onor ministerul: desfiinteaza profilul pedagogic al liceului ( dupa un timp, revine). Elevele acestui profil,studiau 5 ani si incepand cu clasa a XI a aveau ore de practica activa( tineau lectii aproape in fiecare saptamana). Aveau o pregatire temeinica deoarece la aceste ora erau INDRUMATE SI ASISTATE de cadrul didactic de specialitate si din cand in cand de prof de pedagogie. Ieseau cu o singura specializare: invatator sau educator.Ce sa intampla acum: se fac doar 4 ani, elevi ies cu dubla specialitate( invatatoare-educatoare). Sigur, veti spune: fac facultate. daaa,dar in facultate practica aproape lipseste si este supravegheata DOAR de invatatorul clasei. Insuficient. Multi invatatori nu fac liceul pedagogic,pregatirea fiind realizata doar prin facultate. INSUFICIENT PREGATITI din punct de vedere metodic si cu putina practica. La profesori este ceva similar. Nu sunt vinovati profesorii ci aceia care ii pregatesc. Sigur,exista si unii daruiti profesiunii. Dar....
    • Like 1
  • care este nivelul pentru respectul si salariul profesorului la stat ? MINIM si ULTIM cand se discuta marirea de salariu . care este interesul elevului ? sa promoveze clasa si cu noroc bacalaureatul .
    • Like 0
  • Că o mare parte dintre profesori sunt foarte slab pregătiți... e o realitate pe care numai profesorii înșiși o neagă. De aici și vehemența cu care cei vizați o atacă pe mesageră.
    Dar eu zic că ea este foarte reținută în apreciere. După convingerea mea ponderea profesorilor care nu-și merită statutul e cel puțin egală cu ponderea analfabeților funcțional pe care școala îi scoate pe bandă rulantă de multă vreme.
    Cineva trebuie să spună lucrurilor pe nume. E primul pas către îndreptarea lor.
    • Like 1
    • @ Nelu Mares
      Liviu check icon
      Nu o ataca nimeni pe aceasta doamna ca spune lucruri nemaiauzite, ci pentru ca o face cu interesul de a-si face reclama scolii ei private.
      Daca venea cu un plan concret de corectare a situatiei in invatamantul public atunci era de apreciat, asa de aruncat cu rahat, oricine poate.
      • Like 1
    • @ Liviu
      De la ea așteptați un plan concret de redresare? Nefiind în sistemul de stat el va fi respins de plano. Nici n-are sens să propună vreunul.
      Dv aveți? Dacă da, îndrăzniți să-l expuneți. Abia apoi puteți reproșa altora că nu o fac.
      • Like 0
  • Chiar începeți să deveniți enervanți cu promovarea acestei doamne. Poate dumneaei plătește bani pentru publicitate pe site-ul dumneavoastră, dar ar fi cazul să-și promoveze școala privată fără să mai încerce să denigreze învățământul de stat. Oamenii vor observa și singuri, dacă e cazul, superioritatea școlilor private din România. Faptul că rata vaccinării în școala pe care a fondat-o trece de 90% nu înseamnă că acei profesori sunt cu adevărat mai bine pregătiți sau mai responsabili. Poate conducerea școlii respective le-a spus pur și simplu că dacă nu se vaccinează îi concediază. Din păcate, un director dintr-o școală de stat nu are această opțiune... Oricum, cred că nu sunt singura care s-a săturat de părerile acestei doamne cu privire la sistemul de învățământ, care în mod sigur nu pot fi obiective.
    • Like 0
  • Liviu check icon
    Deci 2/3 sunt pregătiți sau asta nu dădea bine la titlu.
    Nu spune nimic care sa nu fie evident aceasta doamna, are o placa pe care o repeta oriunde e băgata în seama - scoala publica proasta, scoala privata buna. Deci, prostii cu bani sa ne plătească, prostii fără bani sa lase copiii de izbeliște.
    • Like 3


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult