Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Trăiască România educată! Din meditații

Klaus Iohannis într-o sală de clasă

Foto: Octav Ganea/ Inquam Photos

De luni, reîncepe școala „fizic” doar acolo unde rata de vaccinare a angajaților trece de 60 la sută.

Măsura este discriminatorie, abuzivă și ineficientă.

1. Este discriminatorie. Copiii au „dreptul la învățătură” asigurat prin Constituție.

În condițiile în care realitatea ne-a arătat că „școala online” a însemnat de fapt „zero școală” pentru o mare parte dintre copiii acestei țări, în special în cazul copiilor săraci…

În condițiile în care statul va ține în continuare cel puțin 1 milion de copii (o treime) departe de școală printr-o decizie arbitrară și abuzivă, în special pe acei copii din medii sărace…

Dreptul la învățătură al copiilor este încălcat deliberat tocmai de statul care ar trebui să-l protejeze.

Părinții pot da statul în judecată pentru tot ce le-a făcut copiilor lor în această perioadă.

2. Este abuzivă. Primul profesor al țării a dictat măsura, ministrul Educației a executat-o cu mâna la chipiu. Nu a fost discutată nicio clipă cu „beneficiarii”, nici cu asociațiile de elevi, nici cu cele de părinți, nici cu cadrele didactice. Așa a decis într-o bună zi Președintele, ca Vodă prin lobodă! Nimeni nu a răspuns la întrebarea „De ce trebuie să sufere copiii pentru deciziile/ greșelile adulților?” Ce vină are un copil de la țară pentru că în școala lui învățătoarele cred în deochi, nu în vaccin? Ce vină are un copil de la oraș pentru că în școala lui procentul de vaccinare al adulților e de 55 la sută, și nu de 60? Cine a stabilit, în definitiv, baremul de 60 la sută? Pe ce criterii? Care e modelul european de urmat? Dl. Arafat dă din umeri, ministrul Câmpeanu ne trimite „la specialiști”, profesorul K. Iohannis tace abisal după ce a dat de la catedra Cotrocenilor această temă.

3. Este ineficientă. Procentul de vaccinare dintr-o școală este doar o estimare făcută pe baza declarațiilor pe propria răspundere a angajaților. Nimeni nu verifică dacă, în realitate, cadrele didactice s-au și vaccinat. Când îl întrebi pe dl. ministru de asta, răspunde cu secretul datelor, GDPR, salsa-malsa… Deci 60 la sută este nu doar un criteriu stabilit arbitrar, ci și un criteriu viciat de subiectivism. Apoi cum poți să decizi deschiderea școlilor doar pe seama procentului de vaccinare al profesorilor? Copiii nu se infectează? Nu transmit virusul? Nu-l pot duce acasă la bunici și părinți sau de acasă la școală, la colegi și profesori? Alte țări care pun preț pe educație au rezolvat demult problema ca să-și țină școlile deschise: certificat verde pentru profesori, testare pentru copiii care nu pot fi vaccinați. Noi, nu! Noi ne facem că facem. Noi suntem campioni la mimat. Premianți la furatul căciulii.

În lipsa unor măsuri ferme, obiective și echitabile pentru toți copiii, autoritățile bâjbâie, iau decizii haotice, le comunică prost, în disprețul milioanelor de școlari, părinți și profesori din țara asta. Efectul e că la această oră se duc războaie interminabile pe grupurile de WhatsApp ale clasei, fiecare înțelegând în felul propriu o decizie altfel de neînțeles. Impotente, autoritățile care au atribuții în domeniul educației mută furia justificată a părinților dinspre Incompetențele Lor spre profesori, blamați că închid sau, dimpotrivă, deschid școlile.

„România educată” a președintelui Klaus Iohannis este un program național care se bazează pe o filosofie simplă: Dacă nu-i poți convinge, zăpăcește-i!

Îți recomandăm

PS. În realitate, în multe locuri, școala nu a fost închisă nicio oră în toată această perioadă. E drept, nu pentru toată lumea, ci doar pentru copiii ai căror părinți și-au permis să plătească. Multe învățătoare și mulți profesori au făcut meditații zi lumină, fizic sau la distanță, de la clasa pregătitoare, la clasa a douăsprezecea, la toate materiile, nu doar la matematică, română și limbi străine. Sistemul de meditații a suplinit sistemul clasic de educație până a ajuns să-l înlocuiască cu totul. Nu poți să-i blamezi nici pe părinți, nici pe profesori. Fiecare a încercat să-și salveze copilul cum poate. Știu multe familii în care un salariu se duce pe meditații, altul pe întreținere și mâncare. Dar statul aceasta, care chipurile pune „România educată” pe primul plan, este de blamat. Ce ipocrizie! Ce minciună! Ce bătaie de joc! Niciodată n-a fost mai mare furia părinților care văd viitorul copiilor lor călcat în picioare de niște guvernanți cu morgă profesorală care în realitate urăsc școala.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Gecaba Gecaba check icon
    Orice familie are grija de sanatatea si educatia copiilor, asadar parea firesc ca orice partid sa se bata ptr a prelua cele doua ministere ca sanatatea si educatia sa fie asigurate. Cat de idioti pot fi politicienii,incat nu realizeaza consecintele lipsei educatiei si sanatatii acestui popor!
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult