Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Stațiunea Mamaia: 200 de lei, un loc pe cearșaf la malul mării. Reacția Protecției Consumatorului

Plaja privata Mamaia

Foto: G4Media

Turiștii care vor să stea pe propriul cearșaf chiar lângă apă, în fața primului rând de șezlonguri, trebuie să plătească 200 de lei pe zi, pe o plajă administrată privat din zona Mamaia Nord-Năvodari, scrie G4Media.

Pentru această sumă turistul nu primește umbrelă de soare, iar cearșaful său trebuie să aibă maximum 1,4 x 2 metri. De remarcat că, în spatele lui, turiștii care vor beneficia de două șezlonguri și umbrelă vor plăti 150 lei, dacă se află pe primul rând, respectiv 120 de lei în al doilea rând și 100 de lei în al treilea rând. 

Plaja cu pricina se numește Marina Surf, fiind asociată cu un complex imobiliar de lux din Năvodari, la granița cu Mamaia Nord și zona de cluburi.

Bogdan Bola, fost șef al Administrației Bazinale Apele Dobrogea Litoral (ABADL), a declarat pentru G4Media că nu există o bază legală care să îi permită administratorului plajei să perceapă un tarif pentru turiștii cu cearșafuri. .

„Nu este normal absolut deloc. Poți cere bani pentru un serviciu pe care îl oferi – șezlong, umbrelă, însă accesul pe plajă este și va fi mereu gratuit. Nu poți obliga un cetățean să plătească pentru acest drept… deoarece este un drept al oricărui român, indiferent dacă plaja este închiriată de un operator sau nu. Un astfel de afiș are doar menirea de a descuraja pe cei cu cearceafuri să și le pună în zona de șezlonguri, însă nu există nicio obligație legală de acest fel”, a declarat fostul șef de la Apele Române pentru G4Media.

La rândul său, Horia Constantinescu, șeful Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, susține că fâșia de plajă de la apă, cel puțin 5 metri, ar trebui să fie lăsată liberă pentru intervențiile de urgență, cum ar fi cele ale salvamarilor sau ale SMURD. 

Șeful Protecției Consumatorilor a mai declarat pentru G4Media că operatorii au obligația să lase 30% din spațiul plajei pe care o administrează neocupată de șezlonguri, pentru turiștii care vor să stea la soare pe cearșafuri. 

Reprezentanții „Marina Surf” au reacționat printr-o postare pe Facebook în care precizează că „tariful solicitat pentru amplasarea cearșafurilor în alte zone decât cea alocată acestora este menit să descurajeze comportamentul clienților din afara complexului”.

Sursa Facebook Marina Surf

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Păi da, asta a adus capitalismul exploatator în România postdecembristă: prin jaful național numit privatizare, burghezia exploatatoare s-a căpătuit și se căpătuiește scoțând, prin speculă, bani nemunciți, respectiv din închirierea plajei, care este creată gratuit de mama natură pentru noi toți și plajă care înainte, în orânduirea socialistă, era a Statului și era cu adevărat accesibilă gratuit întregului popor!

    Așa-zisul exclusivism pe care îl pomenesc cu cel mai nesimțit tupeu patronii speculanți nu este altceva decât acordarea unor privilegii de clasă doar anumitor categorii socio-profesionale bogate din rândurile burgheziei exploatatoare și discriminarea socială a clasei muncitoare, adică a noastră, a poporului!

    JOS CAPITALISMUL EXPLOATATOR!
    • Like 0
    • @ Ovidiu Jurj
      Marș de-aici cu lozincile astea ceaușiste !
      A, am uitat, pașol na turbinca !
      • Like 0
  • Bravo, tineti'o tot asa băieti ! Gradul de ocupare cu români în Thassos si Halkidiki este de doar 90%. Puteti mai mult, hai încă un efort, să vă văd cum vă tăvăliți pe jos cu plaja goală puscă !
    • Like 1


Îți recomandăm

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult