Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De trei ani, peste 300 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Trei condiții pentru ca un al treilea producător auto să vină în România

Reabilitarea infrastructurii rutiere, anularea impozitelor pe salariile inginerilor din industria de automobile și continuarea acordării ajutoarelor de stat pentru industria auto reprezintă principalele trei condiții pentru ca în România să vină un al treilea producător de automobile, în opinia lui Constantin Stroe, președintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

 Ideea venirii unei noi companii din industria auto a fost readusă pe tapet după ce vicepremierul Costin Borc a admis, într-un interviu, că există negocieri cu producători de mașini electrice. „Mai lipsea să mă întrebaţi <<e vorba de o companie al cărei nume începe cu T şi se termină cu esla>>”, a spus Borc, la insistențele jurnalistului. 

„România trebuie să rezolve trei probleme capitale. Prima este reabilitarea infrastructurii rutiere, care este capitală, pentru că aici intră în discuție costurile cu logistica. Din cauza infrastructurii rutiere execrabile costurile se ridică, iar orice producător își pune problema eficientizaării operaționării”, a spus pentru Republica.ro Constantin Stroe.

O altă condiție menționată de Stroe este legată de partea de fiscalitate.

„Poate că propunerea mea e considerată anapoda. Mă refer la anularea impozitelor pe salarii pentru inginerii care lucrează în proiectare, cercetare în domeniul industriei de automobile. Dacă nu, vom pierde în continuare ingineri, care pleacă în străinătate”, arată Stroe care susține că, din analizele sale, reiese că în cazul acordării unor astfel de facilități au de câștigat atât firmele producătoare de componente auto și de automobile, dar și statul, fără să intre în detalii.

În fine, continuarea acordării ajutoarelor de stat ar fi, în opinia lui Constantin Stroe, o a treia condiție esențială pentru ca autoritățile să reușească să atragă un al treilea producător de automobile în România.

Un al treilea producător de automobile în România ar fi „o mană cerească” pentru economia națională, crede Stroe.

„Trendul în industria de autombile este unul crescător până în anul 2021. Se va ajunge la 105 milioane de automobile pe an. Am putea intra și noi aici cu vreo 200.000-300.000 de mașini pe an în plus, exact modulul care ar corespunde unui al treilea producător auto”, este de părere Constantin Stroe.

Despre o eventuală venire a Tesla în România, Stroe a refuzat să facă comentarii.

„Ar trebui să vă uitați pe situația producătorilor mondiali de automobile. Din 90 de milioane de automobile câte s-au fabricat anul trecut, unde e Tesla?”, a comentat președintele ACAROM.

Intrarea pe piața auto din România a altui mare producător auto este un subiect adus în discuție periodic. România a ratat o investiție Daimler în favoarea Ungariei, precum și producția SUV-ului Jaguar în favoarea Slovaciei.

Anul trecut producţia de autovehicule din România a atins 387.171 de unităţi, o scădere cu 1,1% faţă de producţia de autovehicule din 2014, potrivit statisticilor producătorilor auto.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • MirceaA check icon
    V-a scapat un "a" in "eficientizaării" ;)
    In rest mi-a placut articolul!
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Speranța Farcă

„Părinții sunt foarte angoasați, aud peste tot că copilul lui cutare face așa, copilul lui cutare face așa. Și se gândesc că ei nu oferă același start copilului lor, care va intra în competiție cu acei copii care au făcut toate acele cursuri. Gândim educația și viața ca pe o competiție”, spune Speranța Farca.

Citește mai mult

Șezlonguri în apă la Marea Neagră

Este o adevărată luptă între turişti pentru a prinde cel mai apropiat pat de plajă lângă apă deşi nu stau prea mult pe sezlong şi apoi tot ei se plâng că nu au soare pentru a se bronza din cauza umbrelelor extrem de apropiate.

Citește mai mult

Foto pentru textul Arinei Angelescu

Plec în oraș. Nu apuc să conduc prea mult când aud telefonul. E mama, care rămăsese cu cel mic. Inima îmi bate deja mai tare. Îmi trec tot felul de scenarii prin cap. Niciunul prea fericit. Răspund. Nu e mama. E băiețelul meu. Plânge în hohote și lasă puțin spațiu ca eu să înțeleg ceva. Nu-știu-ce grisine pe care le-am uitat acasă?!

Citește mai mult

Andrei Ene

AntiFragile, un startup care dezvoltă un sistem de etichete inteligente, care permit monitorizarea de la distanță a coletelor pe parcursul procesului de transport, a fost desemnat vineri seara câștigătorul competiției UPGRADE 100 Floors Elevator Pitch. Pe scurt, eticheta își schimbă culoarea dacă pachetul a fost scăpat de curieri.

Citește mai mult