Sari la continut
Republica
Prevenție

„Acum câțiva ani, procentul celor care foloseau cu adevărat abonamentul medical era de 40% - 50%. Acum este de peste 70%”. Greta Redeleanu, Rețeaua de Sănătate Regina Maria, la podcastul „Business sănătos”

Pe vremuri, abonamentul medical era un beneficiu oferit de companie pe care mulți aproape că îl ignorau. Astăzi însă, lucrurile s-au schimbat, iar abonamentul medical a devenit un instrument eficient în încurajarea comportamentului de prevenție, spune Greta Redeleanu, marketing director al Rețelei de Sănătate Regina Maria. 

„Dacă acum câțiva ani, din toată baza de abonați, procentul celor care-l foloseau cu adevărat era de 40% - 50%, acum peste 70% din abonați au fost anul acesta, în cadrul lui, la medic cel puțin o dată. Este o evoluție spectaculoasă, încurajează foarte mult comportamentul preventiv, iar pacienții ajung să-l prețuiască. Abonamentul folosit ca un instrument de prevenție, din timp, cu programări planificate, poate să acopere peste 90% din nevoile unui pacient”, a declarat Greta Redeleanu, invitata podacstului „Business Sănătos” realizat de Claudiu Pândaru.

Creșterea gradului de utilizare a abonamentelor a fost accelerată de pandemie, în timpul căreia oamenii au devenit mai preocupați de sănătatea lor. Totodată, în timpul lock-down ului, Rețeaua de Sănătate Regina Maria a deschis o clinică virtuală care să le permită pacienților să acceseze consultații la distanță și care s-a dovedit populară în rândul abonaților.

Potrivit Gretei Redeleanu, deschiderea clinicii virtuale vine în continuarea strategiei de digitalizare a traseului pacientului începută de Regina Maria încă din 2013 - 2014. „Noi am digitalizat foarte mulți pași din traseu acum foarte mult timp. Am început din 2014 sa colectăm review-urile medicilor pe website, am început să cerem feedback pentru programare, am lansat dosarul medical electronic și sunt deja peste un milion de oameni care utilizează dosarul medical electronic și care și-au făcut cont pentru a-l accesa. Avem sute de mii de oameni care își accesează aplicația în fiecare lună. Ne uităm la acestei instrumente digitale ca la niște produse digitale în sine, investim foarte mult în a colecta feedback și le aducem îmbunătățiri și update-uri permanent”, afirmă directoarea de marketing. Potrivit ei, pe site-ul Regina Maria sunt prezentate rating-urile a peste 2.500 de medici, colectate în timp în urma a peste 500.000 de formulare de feedback. 

Recent, Regina Maria a lansat un asistent virtual, care îi ajută pe pacienți să își găsească medicul potrivit.

„În cazul în care nu știe ce medic să-și aleagă, acest instrument, care se numește asistentul virtual, îl poate ghida pe pacient.

În momentul în care pacientul are niște simptome și nu știe ce i se întâmplă, are puține opțiuni. Caută pe internet, care nu este întotdeauna cea mai bună soluție, întreabă un prieten sau poate să caute o sursă un pic mai credibilă. De aici, efortul nostru de a investi în conținut medical și în acest instrument care exact asta vrea să facă: vrea să îndrume pacientul către calea cea mai bună ca să-și rezolve problemele de sănătate”, explică Greta Redeleanu. Inventarul simptomelor făcut de pacient cu ajutorul asistentului virtual ajunge apoi la medic. „În momentul în care a finalizat chestionarul primește un raport și medicul poate vedea raportul și astfel crește calitatea conversației. Când e eficientizat tot procesul de întrebări și răspunsuri și medicul vede mai rapid ce are de spus pacientul, restul consultației este despre a conversa și a oferi pacientului suport”, crede Greta Redeleanu.

Mai multe detalii despre cum pot fi digitalizate serviciile sanitare puteți afla ascultând în întregime podcastul „Business sănătos”. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • ce interactiune poate fi intre un salariat cu salariul minim pe economie si serviciile medicale private ? dar un pensionar cu pensia medie ? dar cineva care locuieste la o mare dinstanta de un oras important ? in Romania serviciile medicale private sunt servicii de lux, destinate numai celor cu o bunastare materiala peste medie
    • Like 0


Îți recomandăm

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult

Theodor Paleologu, diplomat și președinte al Fundației Paleologu. Foto: Inquam Photos / Bogdan Buda

Pe fondul ascensiunii extremismului la nivel mondial, mulți se întreabă acum ce s-a întâmplat cu societatea și de unde a ieșit la lumină ura aceasta aproape perceptibilă fizic între oameni care nici nu se cunosc personal. Căci trăim, iată, vremuri în care amenințarea și injuriile sunt elemente la ordinea zilei. Mulți aproape că le ignoră, pentru că, pe nesimțite, ele s-au normalizat. Drumul de aici la agresivitate fizică e scurt. Și asupra acestui pericol atrag atenția mulți oameni ai cărților, care știu din istorie ce se întâmplă cu societățile în astfel de perioade.

Citește mai mult