Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

„Genul de turism pe care noi îl promovăm a explodat în contextul pandemiei”. Case tradiționale românesti, conace, castele autentice și alte tipuri de cazări spectaculoase

case - Funky

Sursa foto: Travlocals.com

„Am creat un club exclusivist al turismului românesc, în care investim cu toții pentru a crește împreună”. Acesta este mesajul lui Radu Fusea, fondatorul platformei Travlocals.com și al proiectului Wildventure România. Radu are 30 de ani și este antreprenor de peste 10 ani de zile. De profesie inginer, are la activ 3 ani petrecuți în corporație, timp în care s-a ocupat și de antreprenoriat. Radu coordonează o platformă de închirieri unde descoperi case tradiționale românesti, conace și castele autentice, căsuțe în copac sau glampinguri, rulote și alte tipuri de cazări spectaculoase.


Foto arhiva personala Radu Fusea

Cum a pornit platforma travlocals.com și de ce ați ales să promovați spre închiriere doar case traditionale românești?

Platforma Travlocals.com a aparut în urma cu 7 luni, ca o continuare firească a proiectului Wildventure Romania. Pe site-ul wildventure.ro am adunat peste 200 de cazări și experiente unice din România, pe care le-am promovat gratuit timp de 2 ani. Ulterior, am ajuns la concluzia că trebuie să dezvoltăm acest proiect printr-o platformă de booking necomisionat, bazată pe abonamente. Practic, am creat un club exclusivist al turismului românesc, în care investim cu toții pentru a crește împreună. Pe langă casele tradiționale românesti, prin intermediul Travlocals.com pot fi rezervate cazări în conace și castele autentice, căsuțe în copac sau glampinguri, rulote și alte tipuri de cazări spectaculoase.

În cazul platformei pe care o dețineți, pandemia de Covid 19 a însemnat și un boom. Au reînceput românii să descopere țara, obiceiurile, cazările altfel ?

Cu siguranță, genul de turism pe care noi îl promovăm a explodat în contextul pandemiei, chiar dacă trendul ascendent era evident în ultimii ani. Practic, avem locații pe platformă care încă de la începutul lui iunie s-au rezervat complet până spre finalul lui septembrie. Noi am anunțat pe toate canalele de comunicare că rezervările trebuie făcute din timp pentru că experiențele promovate de noi au un număr redus și tot mai mulți adepți.

Câte proprietăți sunt pe platformă și care sunt zonele acoperite?

La ora actuală, avem aprox. 80 de cazări listate si aprox. 30 de experiențe. Acestea acoperă tot teritoriul țării, dar multe dintre ele sunt concetrate în Transilvania pentru că această regiune a fost promotorul turismului sustenabil din Romania și are un avans de câțiva ani în fața celorlalte regiuni.


Care este tiparul clientului travlocals.com ?

De la început noi am targetat o anumită audiență. Am investit sume foarte mari în marketing și PR pentru a ajunge la clienții care am considerat că apreciază și sunt dispuși să plătească acest gen de experiențe. Ne-am axat pe antreprenori, freelanceri și corporatiști, cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani. Aceștia au venituri peste medie, sunt turiști educați, care călătoresc des și caută experiențe complexe. De când a venit pandemia, am exints intervalul de varsta la 20 – 55 ani pentru că am considerat că există suficienți potențial clienti care călătoreau de regulă în afara țării, iar acum sunt nevoiți să experimenteze și turismul din România. Cand mobilitatea va incepe să revină la normal, ne vom axa și pe turiștii străini, pe care chiar dacă nu i-am targetat intensiv în primele 7 luni, fac rezervări pe platformă.

De ce să folosesc travlocals.com și nu airbnb.com sau booking.com? Care este atuul dumneavoastră?

Am creat această platforma după 2 ani în care am discutat atât cu gazdele, cât și cu clienții, încercând să aflăm ce și-ar dori de la o platformă de booking. In primul rând, noi am eliminat complet comisioanele. Chiar dacă la început partenerii noștri au fost sceptici, și-au dat seama rapid că oferta propusă de noi este mai rentabilă decât a celorlalte platforme competitoare. Eliminând comisioanele, am putut oferi flexibilitate totală în privința procesului de rezervare. Clientul poate comunica cu gazda prin intermediul platformei fără să fie obligat sa rezerve. Uneori, oamenii vor să adreseze înainte de a rezerva anumite întrebări ale căror răspunsuri nu se află în listare. Dacă celelalte platforme sunt intermediare în procesul de plată, noi am făcut un pas în spate și am lăsat ca acest proces să se întâmple doar între client și gazdă. Practic, clientul trimite banii direct în contul gazdei, lucru apreciat în primul rând de gazde, unele dintre ele având probleme în trecut atât cu Airbnb, cât și cu Booking.com – este vorba de întârzierea nejustificată a plăților către parteneri pe termen de câteva luni. Un alt avantaj al nostru este că nu lasam inscrierile libere. Totul trece prin filtrul nostru. Noi ne ocupăm personal de listări, dupa ce purtăm discuții cu gazdele, astfel că nu există riscul să fie listate oferte fake, cum am văzut pe celelalte platforme. Totodată, platforma noastră este foarte selectivă. Promovând doar cazări și experiențe de top din România, clientul nu mai pierde zile întregi navigând printre oferte kitschoase.

Practic, noi nu suntem intermediarul pe care încearcă să îl ocoleasca toată lumea, ci un partener util, atât pentru client, cât și pentru gazdă.

Sursa foto Travlocals.com

Alegeți trei proprietăți pe care le promovați și care ar putea deveni brand turistic pentru România. De ce le-ați ales ?

Casa Timiș – un conac autentic, construit în 1925, impecabil restaurat, amplasat într-o podgorie de viță de vie din Chitorani, Prahova. Aici puteți avea parte și de experiențe culinare unice.

Sursa foto Travlocals.com

La Saivan – o stână autentică din Bucovina, compusă din câteva casuțe tradiționale restaurate, amplasate în jurul unui saivan. Peisajul este senzațional, preparatele culinare de asemenea. Aici turiștii se pot implica în activitățile de zi cu zi la fermă, având parte de tot confortul cotidian atunci când vor să se relaxeze.

Sursa foto Travlocals.com

At Home – un glamping superb din Breaza, asupra căruia și-a lăsat amprenta Masha Verhoogt, unul dintre cei mai de succes designeri de interior din Europa de Est. Retreat-ul este amplasat în gradina luxuriantă a casei sale, oferind priveliști spectaculoase asupra Munților Baiului. Gazdele sunt practicante de yoga și își creionează experiențele în jurul acestei activități, fiind promotorii unui stil de viață sănătos per ansamblu.

Sursa foto Travlocals.com

Suntem în plin sezon turistic. Unde îmi recomandați să mă cazez pe litoral și de ce ?

Genul de turism pe care noi îl promovăm nu a penetrat înca și litoralul. Așadar, îți recomand să te cazezi în Delta Dunării, locul ideal de unde poți explora cel mai sălbatic ecosistem din Europa, dar și plajele pustii ale Mării Negre.

De ce nu reușește România să atragă mai mulți turiști străini. Ce ne lipsește sau ce avem și nu știm să folosim?

Avem un potențial turistic foarte mare, dar până de curând a fost prost exploatat sau neexploatat. Trebuie sa renunțăm să mai investim în promovarea kitsch-ului și să alocăm toate resursele către ceea ce merită cu adevarat promovat. Noi am construit o platformă cu care ne putem mândri oriunde în lume și cred că vom reuși să schimbăm percepția străinilor asupra României. Există și alte proiecte care se descurcă mai mult decât onorabil, dar toate sunt inițiative private, care nu sunt susținute financiar de nimieni.

Articol preluat de pe funkytravel.ro

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult