Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

„Hate” pe rețelele de socializare, grad ridicat de satisfacție în recenziile lăsate după vacanța pe litoral

Panorama Marea Neagră

Gradul de satisfacție a turiștilor care au petrecut deja sejurul în stațiunile autohtone de la Marea Neagră a crescut în comparație cu sezonul estival 2021, relevă o analiză efectuată de Litoralulromanesc.ro, cel mai mare turoperator pe această nișă, pe baza feedback-urilor oferite de aceștia. Cei aproximativ 3.000 de turiști care au scris review-uri până în acest moment au punctat, cu note de la 1 la 10, curățenia din hoteluri, serviciile primite, poziționarea, personalul, dotările unităților de cazare, precum și raportul calitate-preț. Media obținută pe fiecare dintre aceste categorii depășește punctajul oferit de turiștii care s-au cazat la mare în sezonul estival 2021.

Cifrele sunt raportate la data de 19 iulie, pe baza formularelor de feedback completate de 2.921 de turiști și vizează unități de cazare din toate stațiunile românești de pe litoral. La finalul sezonului estival 2021, au fost colectate formulare de feedback de la 14.032 de persoane.

Cea mai mare creștere a nivelului de satisfacție se observă la capitolul “Raport calitate-preț”. La finalul verii trecute, media a fost de 7,95, în vreme ce anul acesta, la jumătatea sezonului estival, nota a crescut la 8,58 din 10 (maxim).


Preocuparea românilor pentru condiții de cazare bune se manifestă și în acest sezon estival, iar turiștii sunt dispuși să achite un tarif mai mare, dar să primească un pachet mai complex, cu mai multe facilități incluse și cu garanția unor standarde de calitate înalte. Printre criteriile importante în funcție de care iau decizia de rezervare a unui hotel se numără curățenia, iar la acest capitol, gradul de satisfacție în rândul celor care au efectuat deja sejurul la mare și au completat formularul de feedback este de aproape 9 față de media 8,40 în 2021.

În ceea ce privește serviciile primite, nivelul de satisfacție până în acest moment este punctat cu 8,56, în creștere ușoară față de anul trecut, când media a fost 8,19. Se remarcă o creștere și în privința poziționării: 9,15 în 2022 față de 8,96 în sezonul precedent.

Și angajații din hoteluri și restaurante au primit un punctaj mai bun din partea turiștilor; astfel, personalul este notat cu o medie de 8,78 față de 8,55. În ceea ce privește dotările unităților de cazare, categorie care a declanșat cele mai multe nemulțumiri anul trecut în rândul turiștilor, se observă o creștere ușoară a gradului de satisfacție: 8,08 comparativ cu media de 7,75 în 2021.

Stațiunea Mamaia prin ochii turiștilor

Analiza separată privind stațiunea Mamaia arată și aici o creștere a gradului de satisfacție raportat de turiști la toate categoriile: curățenie (media 8,82 în 2022 față de 8,34 în 2021), servicii (8,57 față de 8,08), poziționare (9,32 comparativ cu 9,09), personal (8,78 față de 8,51), dotări (media 8 în 2022 față de 7,56 anul trecut) și raport calitate-preț (8,55 comparativ cu 7,76).

“Scumpirea vacanțelor în acest an e o realitate, dar, deși turiștii au plătit mai mult pentru sejurul la mare, în același timp, au simțit că primesc mai mult de sumele achitate – mai multă calitate, mai multe servicii. Iar acest lucru se explică prin faptul că în multe hoteluri au fost finalizate investițiile în renovarea camerelor, spațiilor comune, restaurantelor, în vreme ce altele au fost renovate complet. Iar turiștii au fost mulțumiți de ceea ce au găsit la destinație, în hotelul ales pentru petrecerea vacanței, și au ajuns la concluzia că suma achitată a fost una corectă”, afirmă Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

Articol publicat inițial pe Funky Travel.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Litoralul romanesc o mizerie plina de ospătari minori și neprofesioniști! Meniul actualizat pe genunchi cu preturi colosale ! În toate "restaurantele " sunt preturi de Dubai !Cazarea scumpa dar va plângeți ca nu aveți turiști! O cina la sau prânz la un hotel în Olimp este de 80 ron persoana .Pai dacă înmulțim cu 5 persoane ce facem ? Plângeți incontinuare ca nu aveți turiști ca sigur venim și la anul !
    • Like 1
  • Nume check icon
    In primul rand trebuie sa intelegem ca este un articol de promovare a litoralului romanesc si nu neaparat o analiza obiectiva a ceea ce se intampla.
    Dar sa ne uitam la cifre si la context. Avem 3.000 de evaluari vs. 14.000 anul trecut la sfarsitul sezonului, deci baza statistica este diferita. De aceea eu cred ca mai trebuie sa asteptam mai ales ca abia a inceput sezonul de preturi mari. Sa mai asteptam putin.
    In plus observ inca o data ca cei de pe litoralul romanesc nu isi asuma nimic din toate prostiile pe care le-au facut ani de zile, si de vina suntem noi romanii ca suntem atat de prosti si nu vedem ce paradis este pe litoralul romanesc si bineinteles si unii oameni rai care au ceva cu voi, cei mai ospitalieri din industria hoteliera mondiala.
    Pana cand nu veti vrea sa intelegeti si sa acceptati greselile voastre din trecut, nimic nu se va schimba in sezonul de doua luni de pe litoralul romanesc.
    • Like 1
    • @ Nume
      AlexisZ check icon
      Corect.. Horecasii se plang de statistici comparativ cu anul trecut si culmea, se plang ca era mai bine in pandemie. Pe bune ? La asta ati ajuns ca sa aveti vad si va vina clientul ? Patetic si jalnic.
      (PS Imi cer scuze dar Republica îmi încurcà borcanele si nu'mi recunoaste contul. Sper sà se rezolve)
      • Like 0
  • Bla, bla, bla relevă o analiză efectuată de Litoralulromanesc.ro. Pe bune ? Adicà ei centreaza si tot ei dau cu capul. Bài bàieti, treziti-và odata si nu mai umblati cu cioara vopsità tot timpul, cà nu statisticile lu' peste o sà và aducà turistii pierduti înapoi. Statistica voastra sunà de fapt cam asa : cetățeanul x a mancat azi un pui; tu n-ai mancat nimic; rezultatul este ca în medie azi tu ai mâncat juma' de pui !
    • Like 2
    • @ KapetanMavromati
      adrian check icon
      Evident , aveti dreptate ! Oricum , nu cred ca-i mai ajuta cu ceva minciunile statistice . Oamenii , spre surprinderea mea , s-au mai trezit si au vizitat in numar mai mic uratenia de la malul marii noastre . Cred totusi ca preturile i-au indepartat , nu estetica locului sau serviciile . Pun pariu insa ca o scadere a preturilor , dar in aceeasi ambianta de neam-prostie , ii va aduce inapoi .
      • Like 2


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult