Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

„Hate” pe rețelele de socializare, grad ridicat de satisfacție în recenziile lăsate după vacanța pe litoral

Panorama Marea Neagră

Gradul de satisfacție a turiștilor care au petrecut deja sejurul în stațiunile autohtone de la Marea Neagră a crescut în comparație cu sezonul estival 2021, relevă o analiză efectuată de Litoralulromanesc.ro, cel mai mare turoperator pe această nișă, pe baza feedback-urilor oferite de aceștia. Cei aproximativ 3.000 de turiști care au scris review-uri până în acest moment au punctat, cu note de la 1 la 10, curățenia din hoteluri, serviciile primite, poziționarea, personalul, dotările unităților de cazare, precum și raportul calitate-preț. Media obținută pe fiecare dintre aceste categorii depășește punctajul oferit de turiștii care s-au cazat la mare în sezonul estival 2021.

Cifrele sunt raportate la data de 19 iulie, pe baza formularelor de feedback completate de 2.921 de turiști și vizează unități de cazare din toate stațiunile românești de pe litoral. La finalul sezonului estival 2021, au fost colectate formulare de feedback de la 14.032 de persoane.

Cea mai mare creștere a nivelului de satisfacție se observă la capitolul “Raport calitate-preț”. La finalul verii trecute, media a fost de 7,95, în vreme ce anul acesta, la jumătatea sezonului estival, nota a crescut la 8,58 din 10 (maxim).


Preocuparea românilor pentru condiții de cazare bune se manifestă și în acest sezon estival, iar turiștii sunt dispuși să achite un tarif mai mare, dar să primească un pachet mai complex, cu mai multe facilități incluse și cu garanția unor standarde de calitate înalte. Printre criteriile importante în funcție de care iau decizia de rezervare a unui hotel se numără curățenia, iar la acest capitol, gradul de satisfacție în rândul celor care au efectuat deja sejurul la mare și au completat formularul de feedback este de aproape 9 față de media 8,40 în 2021.

În ceea ce privește serviciile primite, nivelul de satisfacție până în acest moment este punctat cu 8,56, în creștere ușoară față de anul trecut, când media a fost 8,19. Se remarcă o creștere și în privința poziționării: 9,15 în 2022 față de 8,96 în sezonul precedent.

Și angajații din hoteluri și restaurante au primit un punctaj mai bun din partea turiștilor; astfel, personalul este notat cu o medie de 8,78 față de 8,55. În ceea ce privește dotările unităților de cazare, categorie care a declanșat cele mai multe nemulțumiri anul trecut în rândul turiștilor, se observă o creștere ușoară a gradului de satisfacție: 8,08 comparativ cu media de 7,75 în 2021.

Stațiunea Mamaia prin ochii turiștilor

Analiza separată privind stațiunea Mamaia arată și aici o creștere a gradului de satisfacție raportat de turiști la toate categoriile: curățenie (media 8,82 în 2022 față de 8,34 în 2021), servicii (8,57 față de 8,08), poziționare (9,32 comparativ cu 9,09), personal (8,78 față de 8,51), dotări (media 8 în 2022 față de 7,56 anul trecut) și raport calitate-preț (8,55 comparativ cu 7,76).

“Scumpirea vacanțelor în acest an e o realitate, dar, deși turiștii au plătit mai mult pentru sejurul la mare, în același timp, au simțit că primesc mai mult de sumele achitate – mai multă calitate, mai multe servicii. Iar acest lucru se explică prin faptul că în multe hoteluri au fost finalizate investițiile în renovarea camerelor, spațiilor comune, restaurantelor, în vreme ce altele au fost renovate complet. Iar turiștii au fost mulțumiți de ceea ce au găsit la destinație, în hotelul ales pentru petrecerea vacanței, și au ajuns la concluzia că suma achitată a fost una corectă”, afirmă Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

Articol publicat inițial pe Funky Travel.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • statistică-evaluare pentru cei care se cazează la gazdă semifiscalizată nu au !
    • Like 0
  • Litoralul romanesc o mizerie plina de ospătari minori și neprofesioniști! Meniul actualizat pe genunchi cu preturi colosale ! În toate "restaurantele " sunt preturi de Dubai !Cazarea scumpa dar va plângeți ca nu aveți turiști! O cina la sau prânz la un hotel în Olimp este de 80 ron persoana .Pai dacă înmulțim cu 5 persoane ce facem ? Plângeți incontinuare ca nu aveți turiști ca sigur venim și la anul !
    • Like 1
  • Nume check icon
    In primul rand trebuie sa intelegem ca este un articol de promovare a litoralului romanesc si nu neaparat o analiza obiectiva a ceea ce se intampla.
    Dar sa ne uitam la cifre si la context. Avem 3.000 de evaluari vs. 14.000 anul trecut la sfarsitul sezonului, deci baza statistica este diferita. De aceea eu cred ca mai trebuie sa asteptam mai ales ca abia a inceput sezonul de preturi mari. Sa mai asteptam putin.
    In plus observ inca o data ca cei de pe litoralul romanesc nu isi asuma nimic din toate prostiile pe care le-au facut ani de zile, si de vina suntem noi romanii ca suntem atat de prosti si nu vedem ce paradis este pe litoralul romanesc si bineinteles si unii oameni rai care au ceva cu voi, cei mai ospitalieri din industria hoteliera mondiala.
    Pana cand nu veti vrea sa intelegeti si sa acceptati greselile voastre din trecut, nimic nu se va schimba in sezonul de doua luni de pe litoralul romanesc.
    • Like 1
    • @ Nume
      AlexisZ check icon
      Corect.. Horecasii se plang de statistici comparativ cu anul trecut si culmea, se plang ca era mai bine in pandemie. Pe bune ? La asta ati ajuns ca sa aveti vad si va vina clientul ? Patetic si jalnic.
      (PS Imi cer scuze dar Republica îmi încurcà borcanele si nu'mi recunoaste contul. Sper sà se rezolve)
      • Like 0
  • Bla, bla, bla relevă o analiză efectuată de Litoralulromanesc.ro. Pe bune ? Adicà ei centreaza si tot ei dau cu capul. Bài bàieti, treziti-và odata si nu mai umblati cu cioara vopsità tot timpul, cà nu statisticile lu' peste o sà và aducà turistii pierduti înapoi. Statistica voastra sunà de fapt cam asa : cetățeanul x a mancat azi un pui; tu n-ai mancat nimic; rezultatul este ca în medie azi tu ai mâncat juma' de pui !
    • Like 2
    • @ KapetanMavromati
      adrian check icon
      Evident , aveti dreptate ! Oricum , nu cred ca-i mai ajuta cu ceva minciunile statistice . Oamenii , spre surprinderea mea , s-au mai trezit si au vizitat in numar mai mic uratenia de la malul marii noastre . Cred totusi ca preturile i-au indepartat , nu estetica locului sau serviciile . Pun pariu insa ca o scadere a preturilor , dar in aceeasi ambianta de neam-prostie , ii va aduce inapoi .
      • Like 2


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult