În campania electorală de dinaintea alegerilor europarlamentare, online-ul a jucat un rol decisiv, iar Alianța USR-PLUS a beneficiat cel mai mult de pe urma acestui fapt, crede Dragoș Stanca, antreprenor în domeniul tehnologiei și printre altele organizator al festivalului UPGRADE 100.
„Cu siguranță online-ul va juca un rol determinant, posibil decisiv, în câștigarea alegerilor următoare. Să nu uităm, există un iceberg media pe care foarte puțini dintre cei aflați în poziții cheie în stat în percep, și anume există o schimbare în felul în care tinerii, mai ales, consumă media. Ei nu se uită, din păcate, la televiziuni consacrate, nu consumă știri din site-uri consacrate. Se uită foarte mult, de exemplu, la ce numim creatori independenți de conținut. Vloggeri, influenceri”, crede antreprenorul care conduce mai multe business-uri în domeniul tehnologiei.
La europarlamentare, a fost pentru prima dată când mai mulți vloggeri și influenceri din online au trimis către publicul lor tânăr mesaje de mobilizare la vot. Acest lucru a contribuit în rezultatul final cu un procent cuprins între 5 și 7%, a spus Dragoș Stanca, în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.
În momentul în care mă iei de prost, cu un mesaj contrafăcut, cu o răstălmăcire evidentă a unor fapte, ca un fel de anticorp social oamenii zic: Nu mă interesează prea mult politica, dar în momentul în care sunt luat de prost mă mobilizez și îi mobilizez și pe alții să meargă la vot.
„Mulți dintre creatorii de conținut, vloggerii, au devenit majori. Mikey Hash, consăteanul meu, unul dintre primii vloggeri, are 30 și ceva de ani acum. Cei care îl urmăresc nu mai sunt niște copilași isterici, care țipă când îi văd un nou episod. Au astăzi peste 20 de ani”, explică antreprenorul.
Strategia PSD pe online a fost corectă, continuă el, însă a vizat doar publicul său tradițional, nu și pe cel format din nehotărâți. Iar exagerările vădite și scoaterea faptelor din context practicate de partidul de guvernământ i-a îndepărtat tocmai pe aceștia din urmă.
„S-a activat România cu o educație medie și puțin mai înaltă, care e foarte prezentă în online, iar unul dintre secretele succesului în zona de digital este onestitatea discursului. Există din ce în ce mai multe analize, detectorul de bulshit. În momentul în care mă iei de prost, cu un mesaj contrafăcut, cu o răstălmăcire evidentă a unor fapte, ca un fel de anticorp social oamenii zic: Nu mă interesează prea mult politica, dar în momentul în care sunt luat de prost mă mobilizez și îi mobilizez și pe alții să meargă la vot. Un alt lucru care a contribuit foarte mult și iarăși tehnologie repetată cu votul din diapora. Acești oameni nu înțeleg că există Whatsapp? Nu înțeleg că există Messenger, filmulețe pe care oamenii le trimit în timp real? Metode să filmăm în altă parte și să zicem că nu e coadă nu mai funcționează”, explică Dragoș Stanca.
În ultimii doi ani, acesta a vrut să plece definitiv din țară. „Am fost tentat să plec din România și să nu mă mai întorc în ultimii doi ani. Pe de altă parte, nu mai e extrem de relevant locul fizic în care exiști într-un business de digital și tehnologie.
S-a întâmplat faptul că, prin discursul public foarte agresiv al celor care au avut decizia în România, m-am simțit nedorit în țara mea. După 27, simt că poate mai merită o șansă”, spune el.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Pai in cazul asta a vota daca iti zice unul sa o faci chiar daca o spune frumos sau interesant tot manipulare se numeste si te transforma in masa de manevra fara creier.
Maine poate apar vloggeri care iti spun sa stai acasa ca votul e fake si in cazul asta ce facem..
Solutia e sa ne informam si sa luam decizia singurei fara sa ne zica Gigi vloggerul ce sa facem ..
In articol se mai subliniaza ca USR PLUS au castigat datorita folosirii mijloacelor online ,daca e careva curios PSD a cheltuit alegerile astea cei mai multi bani in scop de publicitate online ,sursa aici
https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/alegeri-europarlamentare-cati-bani-au-cheltuit-partidele-pentru-publicitatea-pe-facebook-1137262