Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Am sunat la 112 când mașina din fața noastră a început să valseze; roșu la față un șofer ne privea tulbure…

DN1 șoferi

Foto: Alex Nicodim/ Inquam Photos

În urmă cu câteva zile ne bucuram de un apus de soare de pe DN1 cu Fiatul 500 din dotare. Maşina se simte bine până în 90-100 de km, aşadar mergeam liniştiți pe prima bandă.

În zona Bănești am observat în față, pe aceeaşi bandă, o maşină închisă la culoare care la prima vedere părea că este condusă de un șofer „jucăuș”. Maşina făcea stânga, dreapta pe bandă. Am mai mers în spatele ei o scurtă bucată de drum. Valsul continua, șoferul părând că nu reușește să urmărească o trasă dreaptă. Ne-am zis că ceva nu e în regulă.

Am trecut pe banda a doua în ideea de a depăși autovehiculul. În timp ce ne apropiam să ajungem în dreptul ei, maşina tot trăgea stânga și părea că nu ne observase venind din spate.

Am claxonat, însă în primele secunde nu am văzut nicio reacție. Între timp, mașina trecuse puțin marcajul dintre benzi. Claxonul nostru tot suna și între timp frâna era apăsată.

Ajunși în dreptul mașinii cu pricina ne-am uitat către șofer să găsim vreo explicație.

Am primit-o. Un tânăr de aproximativ 20-25 de ani s-a uitat pentru câteva milisecunde în gol la noi. Părea că nu înțelege nimic din ce face și ce se întâmplă. Privirea îi era tulbure și faţa foarte roșie. În dreapta lui era o tânără.

L-am depăşit și am răsuflat ușurați. În următoarea secundă am apelat 112, cu teama că altcineva nu va fi la fel de norocos ca noi.

Mi-a raspuns o doamnă. I-am povestit în câteva cuvinte ce am văzut și foarte amabilă mi-a făcut legătura la Poliția Rutieră Prahova.

Acolo m-a preluat un domn care m-a rugat să-i relatez încă o dată ce se întâmplase. Cu vocea tremurândă i-am povestit și dumnealui. Primul lui frază a fost să ne reproșeze că nu am rămas în spatele șoferului să vedem cum continuă traseul acestuia. Am avut un schimb de replici, după care ne-a transmis că va anunța un echipaj rutier asupra existenţei mașinii.

Câteva minute mai târziu am primit un telefon. Era un domn de la echipajul rutier care aștepta maşina… la intrare în Sinaia.

Băneşti - Sinaia, 35 de km. Ce se putea întâmpla în 35 de km?! Multe scenarii ne-au trecut prin minte.

Ne întrebam cum de nu există un echipaj liber în Câmpina sau la Breaza miercuri la ora 21:00. Am blamat sistemul și faptul că spiritul civic este aproape complet ignorat.

Vestea bună.

După 25 de minute a sunat telefonul. Domnul de la Poliția Rutieră din Prahova la telefon. A ţinut să ne informeze ca mașina fusese oprită la intrare în Câmpina și șoferului i se întocmise dosar penal. Conducea, așa cum am presupus, beat. După alte 5 minute echipajul rutier din Sinaia ne-a sunat și el pentru a ne da aceeași veste.

Am răsuflat ușurați și ne-am continuat drumul înspre Brașov.

P.S. De data aceasta s-a terminat cu bine…

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Razvan G check icon
    Politia rutiera nu exista in general si pe DN1 in particular. Cel mai bun exemplu - desi este interzis accesul camioanelor cu greutate mai mare de 7,5t, intre orele 6.00 si 22.00, ele zburda in sus si in jos toata ziua, fara vreo problema. Circul destul de des pe ruta Bucuresti - Brasov si nu am vazut vreun echipaj de politie sa intervina. Si daca nu exista autoritate, de ce sa se streseze soferii de camion?! Polonezii si turcii au invatat si ei ca nu e nimeni sa ii deranjeze. Ma mit ca a reactionat cineva la apel….
    • Like 0
  • Da, politia rutiera nu este nicaieri!
    • Like 0


Îți recomandăm

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult

Solar Resources

V-am spus anul trecut povestea IT-stului care a făcut o „reconfigurare de traseu” în carieră: sătul de orele pierdute în trafic în București, s-a întors „la țară”, lângă Turnu Măgurele, să facă agricultură bio.

Citește mai mult

Post Malone

A deschis turneul său european ”The Big Ass Tour” la Cluj și a spus în fața tuturor că nu a mai fost niciodată în România, dar că e „ireal” că a fost primit atât de bine aici. A vorbit cu sinceritate despre începuturile sale și despre cum i se zicea la început că va fi un „one hit wonder”. Am descoperit la Untold X un artist cu o voce foarte bună, inepuizabilă, ca o baterie cu reîncărcare rapidă: la finalul fiecărei piese părea că rămâne fără suflare. În mod neașteptat, se reîncărca în câteva zeci de secunde în care i se auzea respirația adâncă și intra cu aceeași forță în următoarea melodie. E foarte valoros Post Malone, pentru mine, revelația acestei ediții (foto: Inquam Photos / Vlad Bereholschi).

Citește mai mult