Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Am sunat la 112 când mașina din fața noastră a început să valseze; roșu la față un șofer ne privea tulbure…

DN1 șoferi

Foto: Alex Nicodim/ Inquam Photos

În urmă cu câteva zile ne bucuram de un apus de soare de pe DN1 cu Fiatul 500 din dotare. Maşina se simte bine până în 90-100 de km, aşadar mergeam liniştiți pe prima bandă.

În zona Bănești am observat în față, pe aceeaşi bandă, o maşină închisă la culoare care la prima vedere părea că este condusă de un șofer „jucăuș”. Maşina făcea stânga, dreapta pe bandă. Am mai mers în spatele ei o scurtă bucată de drum. Valsul continua, șoferul părând că nu reușește să urmărească o trasă dreaptă. Ne-am zis că ceva nu e în regulă.

Am trecut pe banda a doua în ideea de a depăși autovehiculul. În timp ce ne apropiam să ajungem în dreptul ei, maşina tot trăgea stânga și părea că nu ne observase venind din spate.

Am claxonat, însă în primele secunde nu am văzut nicio reacție. Între timp, mașina trecuse puțin marcajul dintre benzi. Claxonul nostru tot suna și între timp frâna era apăsată.

Ajunși în dreptul mașinii cu pricina ne-am uitat către șofer să găsim vreo explicație.

Am primit-o. Un tânăr de aproximativ 20-25 de ani s-a uitat pentru câteva milisecunde în gol la noi. Părea că nu înțelege nimic din ce face și ce se întâmplă. Privirea îi era tulbure și faţa foarte roșie. În dreapta lui era o tânără.

L-am depăşit și am răsuflat ușurați. În următoarea secundă am apelat 112, cu teama că altcineva nu va fi la fel de norocos ca noi.

Mi-a raspuns o doamnă. I-am povestit în câteva cuvinte ce am văzut și foarte amabilă mi-a făcut legătura la Poliția Rutieră Prahova.

Acolo m-a preluat un domn care m-a rugat să-i relatez încă o dată ce se întâmplase. Cu vocea tremurândă i-am povestit și dumnealui. Primul lui frază a fost să ne reproșeze că nu am rămas în spatele șoferului să vedem cum continuă traseul acestuia. Am avut un schimb de replici, după care ne-a transmis că va anunța un echipaj rutier asupra existenţei mașinii.

Câteva minute mai târziu am primit un telefon. Era un domn de la echipajul rutier care aștepta maşina… la intrare în Sinaia.

Băneşti - Sinaia, 35 de km. Ce se putea întâmpla în 35 de km?! Multe scenarii ne-au trecut prin minte.

Ne întrebam cum de nu există un echipaj liber în Câmpina sau la Breaza miercuri la ora 21:00. Am blamat sistemul și faptul că spiritul civic este aproape complet ignorat.

Vestea bună.

După 25 de minute a sunat telefonul. Domnul de la Poliția Rutieră din Prahova la telefon. A ţinut să ne informeze ca mașina fusese oprită la intrare în Câmpina și șoferului i se întocmise dosar penal. Conducea, așa cum am presupus, beat. După alte 5 minute echipajul rutier din Sinaia ne-a sunat și el pentru a ne da aceeași veste.

Am răsuflat ușurați și ne-am continuat drumul înspre Brașov.

P.S. De data aceasta s-a terminat cu bine…

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Razvan G check icon
    Politia rutiera nu exista in general si pe DN1 in particular. Cel mai bun exemplu - desi este interzis accesul camioanelor cu greutate mai mare de 7,5t, intre orele 6.00 si 22.00, ele zburda in sus si in jos toata ziua, fara vreo problema. Circul destul de des pe ruta Bucuresti - Brasov si nu am vazut vreun echipaj de politie sa intervina. Si daca nu exista autoritate, de ce sa se streseze soferii de camion?! Polonezii si turcii au invatat si ei ca nu e nimeni sa ii deranjeze. Ma mit ca a reactionat cineva la apel….
    • Like 0
  • Da, politia rutiera nu este nicaieri!
    • Like 0


Îți recomandăm

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

 expert contabil

Pentru fiecare 10.000 de lei distribuiți, impozitul crește de la 1.111 lei la 1.905 lei, iar firmele trebuie să verifice activul net și capitalul social înainte de a face orice distribuție. „Cota de 16% intră în vigoare de la 1 ianuarie, dar se aplică pentru dividendele distribuite după 1 ianuarie. Or, ce dividende pot eu să distribui în ianuarie? Pe cele din trimestru IV, cele care se formează chiar acum”, explică expertul contabil.

Citește mai mult

Pălărie de damă

Copiii mamei soacre și-au confruntat notițele abia după înmormântare. Adevărul i-a eliberat, au urât-o pentru câteva ore, dar prevederile testamentare și o ladă de șampanie vintage, scumpă, cumpărată chiar de soacră-mea pentru ocazie, a mai atenuat șocul și a netezit o parte din drumul spre vindecare. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult