Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șase ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Am sunat la 112 când mașina din fața noastră a început să valseze; roșu la față un șofer ne privea tulbure…

DN1 șoferi

Foto: Alex Nicodim/ Inquam Photos

În urmă cu câteva zile ne bucuram de un apus de soare de pe DN1 cu Fiatul 500 din dotare. Maşina se simte bine până în 90-100 de km, aşadar mergeam liniştiți pe prima bandă.

În zona Bănești am observat în față, pe aceeaşi bandă, o maşină închisă la culoare care la prima vedere părea că este condusă de un șofer „jucăuș”. Maşina făcea stânga, dreapta pe bandă. Am mai mers în spatele ei o scurtă bucată de drum. Valsul continua, șoferul părând că nu reușește să urmărească o trasă dreaptă. Ne-am zis că ceva nu e în regulă.

Am trecut pe banda a doua în ideea de a depăși autovehiculul. În timp ce ne apropiam să ajungem în dreptul ei, maşina tot trăgea stânga și părea că nu ne observase venind din spate.

Am claxonat, însă în primele secunde nu am văzut nicio reacție. Între timp, mașina trecuse puțin marcajul dintre benzi. Claxonul nostru tot suna și între timp frâna era apăsată.

Ajunși în dreptul mașinii cu pricina ne-am uitat către șofer să găsim vreo explicație.

Am primit-o. Un tânăr de aproximativ 20-25 de ani s-a uitat pentru câteva milisecunde în gol la noi. Părea că nu înțelege nimic din ce face și ce se întâmplă. Privirea îi era tulbure și faţa foarte roșie. În dreapta lui era o tânără.

L-am depăşit și am răsuflat ușurați. În următoarea secundă am apelat 112, cu teama că altcineva nu va fi la fel de norocos ca noi.

Mi-a raspuns o doamnă. I-am povestit în câteva cuvinte ce am văzut și foarte amabilă mi-a făcut legătura la Poliția Rutieră Prahova.

Acolo m-a preluat un domn care m-a rugat să-i relatez încă o dată ce se întâmplase. Cu vocea tremurândă i-am povestit și dumnealui. Primul lui frază a fost să ne reproșeze că nu am rămas în spatele șoferului să vedem cum continuă traseul acestuia. Am avut un schimb de replici, după care ne-a transmis că va anunța un echipaj rutier asupra existenţei mașinii.

Câteva minute mai târziu am primit un telefon. Era un domn de la echipajul rutier care aștepta maşina… la intrare în Sinaia.

Băneşti - Sinaia, 35 de km. Ce se putea întâmpla în 35 de km?! Multe scenarii ne-au trecut prin minte.

Ne întrebam cum de nu există un echipaj liber în Câmpina sau la Breaza miercuri la ora 21:00. Am blamat sistemul și faptul că spiritul civic este aproape complet ignorat.

Vestea bună.

După 25 de minute a sunat telefonul. Domnul de la Poliția Rutieră din Prahova la telefon. A ţinut să ne informeze ca mașina fusese oprită la intrare în Câmpina și șoferului i se întocmise dosar penal. Conducea, așa cum am presupus, beat. După alte 5 minute echipajul rutier din Sinaia ne-a sunat și el pentru a ne da aceeași veste.

Am răsuflat ușurați și ne-am continuat drumul înspre Brașov.

P.S. De data aceasta s-a terminat cu bine…

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Razvan G check icon
    Politia rutiera nu exista in general si pe DN1 in particular. Cel mai bun exemplu - desi este interzis accesul camioanelor cu greutate mai mare de 7,5t, intre orele 6.00 si 22.00, ele zburda in sus si in jos toata ziua, fara vreo problema. Circul destul de des pe ruta Bucuresti - Brasov si nu am vazut vreun echipaj de politie sa intervina. Si daca nu exista autoritate, de ce sa se streseze soferii de camion?! Polonezii si turcii au invatat si ei ca nu e nimeni sa ii deranjeze. Ma mit ca a reactionat cineva la apel….
    • Like 0
  • Da, politia rutiera nu este nicaieri!
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult