Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Avem aeroport la Brașov de un an și jumătate. Este de departe cea mai bună investiție de care avem parte, noi, locuitorii orașului și cei din proximitate

aeroportul Brasov

Foto: Facebook / Aeroportul Internațional Brașov

Avem aeroport la Brașov de un an și jumătate. Este de departe cea mai bună investiție de care avem parte noi, locuitorii orașului, și cei din proximitate.

Mi-ar fi plăcut să fie funcțional și m-ar fi scutit de sute de ore petrecute în ultimii 18 ani pe DN1, mergând către și întorcându-mă de la Otopeni. Am și un zbor pierdut la activ, din cauza unui accident care ne-a întârziat drumul către aeroport, cu toate că mereu luam în calcul acest scenariu.

A fost mare chermeză în vara lui 2023, la inaugurare. Cu mici, dar și cu mari, foarte mulți dintre brașoveni s-au emoționat când au văzut cu ochii lor construcția, inclusiv eu.

Da, prima companie aeriană care s-a stabilit la poalele Tâmpei a plecat după câteva luni de la inaugurare. Ne-au fost anulate și nouă două zboruri, unul către Oslo și altul către Paris. Ne-am supărat și ne-am ofticat, căci ne doream să decolăm de acasă. Am refuzat însă să mai mergem până la Otopeni, pentru a pleca din țară. Din ambiție.

Apoi au venit alte două companii, cu câteva destinații interesante și pe placul nostru, care practic la o escală distanță ne leagă de lumea largă.

Am plecat prima dată în Istanbul. Zborul planificat să decoleze la 19:30 într-o seară de vineri. Brașovul foarte aglomerat, trafic infernal. Am ajuns cu 45 de minute înainte de decolare la aeroport. Angajații care păreau că sunt acolo doar pentru noi, ne-au ajutat să trecem rapid prin toate procedurile și totul s-a terminat cu bine.

Foto: Facebook / Aeroportul Internațional Brașov

Acum, la câteva săptămâni distanță, trebuie să ajung la Berlin. Avem zboruri din Brașov către patru destinații din Germania, din păcate nici unul către capitală.

Chiar și așa, doar de dragul confortului de a ajunge la aeroport și apoi acasă, în 13 minute și pentru a evita coloana de pe DN1, prefer să călătoresc cinci ore cu trenul în Germania la dus și trei ore pentru zborul de întoarcere.

Trenurile ICE rulează cu până la 300 km/h, internetul e mai mult decât bun, astfel că nu pierd ziua de muncă, iar vagonul restaurant foarte bine aprovizionat. Aproximativ 600 de km, distanța între Munchen și Berlin, iar biletul a costat 32 de euro (aproximativ 150 de lei). De la Berlin la Nuremberg, 450 de km, același ICE. Biletul la clasa a doua a costat 27 de euro (aproximativ 135 lei).

Voi alege mereu să plec din Brașov și să susțin astfel companiile care au ales să ne pună și pe noi pe harta Europei și nu numai.

P.S. Brașov - Aeroport Otopeni și retur: durata de aproximativ 3h30 și un preț de aproximativ 80 de lei/sens. Condițiile și întârzierile nu le calculez.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Îl avem degeaba. Făcut și inaugurat cu mare pompa de pnl, acest aeroport e su ventionat masiv de către CL Brașov. Mai pe limba romana, toți brașovenii plătesc lunar din taxele lor menținerea în funcționare a acestui aeroport. La aproape 2 ani, niciun mare operator nu zboară de la bv. Lufthansa, air france, etc. Toate deplasările mele catre europa de vest le fac tot de pe mizeria de otp.
    Idioții care s-au ocupat de aeroport nu au prevazut și partea de controlor de zbor, acesta fiind efectuat la distanta cu mare siktir de către cei fij București în general. Rezulta un program de zbor de 12h pe zi. Insuficient ca să ofere condiții optime pentru companiile aeriene. Nu aterizezi pana la 19? Mars la Otopeni sau sibiu. Aterizezi la 18? Ia pauza pana mâine fraiere ca nu mai poți decola. Cueat meșteșug de tâmpenie!
    • Like 0
  • Felicitări domnului Adrian Veștea, pentru asiduitatea cu care a muncit să vadă materializat acest proiect!
    DAR: faptul că, după doar un an și jumătate, două companii aeriene au renunțat la Aeroportul Brașov ca bază operațională, arată un viciu de gândire al edililor din (aproape) toată țara. Mi se pare oarecum facil, pentru un primar, ori președinte de consiliu județean, să "scoți ochii" electoratului tău cu o clădire - sală polivalentă, aeroport, teatru etc. - fără a integra instituția respectivă într-un lanț logistic/comercial care să-i asigure funcționarea optimă, deci utilitatea.
    Aeroportul Brașov, foarte frumos, de altfel, ar fi trebuit edificat în paralel cu construirea unui sistem, ÎMPREUNĂ cu o companie aeronautică, care să integreze clădirea într-o rețea de servicii precum mentenanța și găzduirea aeronavelor, mici reparații, manipulare și transport bagaje/pasageri, mărfuri și alte activități aeroportuare specifice.
    Deși nu sunt un fan al său, doar la Nicușor Dan am admirat curajul ca, în an electoral, să spargi aproape tot Bucureștiul ca să rezolvi probleme majore de infrastructură critică: încălzire, apă, canalizare, în loc să ridice una-două clădiri.
    • Like 1


Îți recomandăm

blocuri - Bucuresti

Locuiesc într-un bloc de 4 etaje. Unii i-ar spune “bloc comunist”, pentru că e construit înainte de cutremurul din 1977, pe care l-am și prins, de altfel, aici. În urmă cu aproape 20 de ani, la câteva zeci de metri de blocul alăturat, tot de 4 etaje, un dezvoltator străin a construit un complex rezidențial, care include și un turn de 20 de etaje. (Foto: Inquam Photos / George Călin)

Citește mai mult

Daniel van Soest - Suceava

Totuși, văd o diferență. PNL arată o anumită capacitate de autocurățire — altfel domnul Bolojan nu ar fi devenit prim-ministru. PSD, în schimb, s-a băgat în tranșee ca să lupte până la capăt, transformându-se într-un partid-zombie, pe care pare să-l mai poată îndrăgi doar un alt partid insalubru, precum AUR.(În imagine, Daniel van Soest)

Citește mai mult

Crăciun

Mă gândeam zilele trecute că anul ăsta și anul anterior au fost cei mai răi ani pe care i-am trăit eu vreodată. Și da, nu m-am născut ieri. Am prins și pandemia, și debutul invaziei din Ucraina, și joaca lui Dragnea de-a puterea, și mandatul de premier al lui Adrian Năstase. Am prins cam toate plăgile ultimelor trei decenii și jumătate, dar tot mi se pare că anul ăsta și anul trecut au fost cei mai răi ani ai vieții mele.

Citește mai mult

Revoluția

Stăteam chitiți, cu lumina stinsă, încercând să ghicim la ce distanță se trăgea. Focurile de armă se auzeau surd. Apoi, dintr-odată, o ploaie de metal a căzut peste casă. Tata ne-a apucat pe mine și pe sora mea de câte o aripă și ne-a zvârlit în pivniță. Acolo am stat o vreme, desculțe, învelite într-un preș vechi, în beciul care mirosea a varză murată, până când nu s-au mai auzit nici împușcături, nici maşini.

Citește mai mult