Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Avem aeroport la Brașov de un an și jumătate. Este de departe cea mai bună investiție de care avem parte, noi, locuitorii orașului și cei din proximitate

aeroportul Brasov

Foto: Facebook / Aeroportul Internațional Brașov

Avem aeroport la Brașov de un an și jumătate. Este de departe cea mai bună investiție de care avem parte noi, locuitorii orașului, și cei din proximitate.

Mi-ar fi plăcut să fie funcțional și m-ar fi scutit de sute de ore petrecute în ultimii 18 ani pe DN1, mergând către și întorcându-mă de la Otopeni. Am și un zbor pierdut la activ, din cauza unui accident care ne-a întârziat drumul către aeroport, cu toate că mereu luam în calcul acest scenariu.

A fost mare chermeză în vara lui 2023, la inaugurare. Cu mici, dar și cu mari, foarte mulți dintre brașoveni s-au emoționat când au văzut cu ochii lor construcția, inclusiv eu.

Da, prima companie aeriană care s-a stabilit la poalele Tâmpei a plecat după câteva luni de la inaugurare. Ne-au fost anulate și nouă două zboruri, unul către Oslo și altul către Paris. Ne-am supărat și ne-am ofticat, căci ne doream să decolăm de acasă. Am refuzat însă să mai mergem până la Otopeni, pentru a pleca din țară. Din ambiție.

Apoi au venit alte două companii, cu câteva destinații interesante și pe placul nostru, care practic la o escală distanță ne leagă de lumea largă.

Am plecat prima dată în Istanbul. Zborul planificat să decoleze la 19:30 într-o seară de vineri. Brașovul foarte aglomerat, trafic infernal. Am ajuns cu 45 de minute înainte de decolare la aeroport. Angajații care păreau că sunt acolo doar pentru noi, ne-au ajutat să trecem rapid prin toate procedurile și totul s-a terminat cu bine.

Foto: Facebook / Aeroportul Internațional Brașov

Acum, la câteva săptămâni distanță, trebuie să ajung la Berlin. Avem zboruri din Brașov către patru destinații din Germania, din păcate nici unul către capitală.

Chiar și așa, doar de dragul confortului de a ajunge la aeroport și apoi acasă, în 13 minute și pentru a evita coloana de pe DN1, prefer să călătoresc cinci ore cu trenul în Germania la dus și trei ore pentru zborul de întoarcere.

Trenurile ICE rulează cu până la 300 km/h, internetul e mai mult decât bun, astfel că nu pierd ziua de muncă, iar vagonul restaurant foarte bine aprovizionat. Aproximativ 600 de km, distanța între Munchen și Berlin, iar biletul a costat 32 de euro (aproximativ 150 de lei). De la Berlin la Nuremberg, 450 de km, același ICE. Biletul la clasa a doua a costat 27 de euro (aproximativ 135 lei).

Voi alege mereu să plec din Brașov și să susțin astfel companiile care au ales să ne pună și pe noi pe harta Europei și nu numai.

P.S. Brașov - Aeroport Otopeni și retur: durata de aproximativ 3h30 și un preț de aproximativ 80 de lei/sens. Condițiile și întârzierile nu le calculez.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Îl avem degeaba. Făcut și inaugurat cu mare pompa de pnl, acest aeroport e su ventionat masiv de către CL Brașov. Mai pe limba romana, toți brașovenii plătesc lunar din taxele lor menținerea în funcționare a acestui aeroport. La aproape 2 ani, niciun mare operator nu zboară de la bv. Lufthansa, air france, etc. Toate deplasările mele catre europa de vest le fac tot de pe mizeria de otp.
    Idioții care s-au ocupat de aeroport nu au prevazut și partea de controlor de zbor, acesta fiind efectuat la distanta cu mare siktir de către cei fij București în general. Rezulta un program de zbor de 12h pe zi. Insuficient ca să ofere condiții optime pentru companiile aeriene. Nu aterizezi pana la 19? Mars la Otopeni sau sibiu. Aterizezi la 18? Ia pauza pana mâine fraiere ca nu mai poți decola. Cueat meșteșug de tâmpenie!
    • Like 0
  • Felicitări domnului Adrian Veștea, pentru asiduitatea cu care a muncit să vadă materializat acest proiect!
    DAR: faptul că, după doar un an și jumătate, două companii aeriene au renunțat la Aeroportul Brașov ca bază operațională, arată un viciu de gândire al edililor din (aproape) toată țara. Mi se pare oarecum facil, pentru un primar, ori președinte de consiliu județean, să "scoți ochii" electoratului tău cu o clădire - sală polivalentă, aeroport, teatru etc. - fără a integra instituția respectivă într-un lanț logistic/comercial care să-i asigure funcționarea optimă, deci utilitatea.
    Aeroportul Brașov, foarte frumos, de altfel, ar fi trebuit edificat în paralel cu construirea unui sistem, ÎMPREUNĂ cu o companie aeronautică, care să integreze clădirea într-o rețea de servicii precum mentenanța și găzduirea aeronavelor, mici reparații, manipulare și transport bagaje/pasageri, mărfuri și alte activități aeroportuare specifice.
    Deși nu sunt un fan al său, doar la Nicușor Dan am admirat curajul ca, în an electoral, să spargi aproape tot Bucureștiul ca să rezolvi probleme majore de infrastructură critică: încălzire, apă, canalizare, în loc să ridice una-două clădiri.
    • Like 1


Îți recomandăm

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult

Dieta fertilității.

În ultimii ani, interesul pentru alimentația care sprijină fertilitatea a crescut semnificativ. Cu toate acestea, ideea unei „diete minune” care să garanteze sarcina este un mit. Specialiștii în medicină reproductivă subliniază că succesul depinde de un cumul de factori: echilibrul hormonal, sănătatea generală și alegerile alimentare corecte, completate de tratamentele moderne. foto: Profimedia

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon tăxi - Profimedia

Poate că nu suntem suficient de nemulțumiți ca să vedem cu adevărat ce avem. Poate că, dincolo de nemulțumirile cotidiene și de criticile fără sfârșit, România pulsează cu o vitalitate discretă, cu umor și cu frumusețea unor lucruri care nu se văd imediat, dar care țin locul stabil al unei vieți adevărate. foto: Profimedia

Citește mai mult

Foto CTP

Scriu acest text în primul rând pentru credincioșii ortodocși din România. Pentru cei care cred sincer în cuvântul lui Dumnezeu. Eu sunt un om al științei – ceea ce nu înseamnă automat că sunt și ateu. Cred și eu, dar în altceva: în rațiune, în observație, în experiment, în logică, în dovezi, în demonstrație. Pe baza acestora am analizat la început zicerile lui Dumnezeilă Georgescu. Erau atât de aberante, încât devenea ridicol să raționezi asupra lor. Am renunțat.

Citește mai mult

Sorin Grindeanu și Liviu Dragnea

Zice cel mai detestat om politic român din aceste zile, că venirea în guvern a doamnei Oana Gheorghiu „nu e un lucru care să ne facă bine” și are maximă dreptate. Nu are cum să facă bine un asemenea om, PSD-ului. E un antidot la zboruri Nordis, la jafuri din banul public, la afaceri necurate și e clar că îi ia cu frisoane, cu grețuri. Țipă Olguța, țipă Manda, țipă Grindeanu că Oana Gheorghiu nu le face bine. E ca și cum ar fi venit o molimă peste ei.

Citește mai mult