Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Bani europeni pentru autostrada Sibiu-Pitești. Comisia Europeană a aprobat o investiţie de 875,5 milioane euro

autostrada

Comisia Europeană aprobat o investiţie în valoare de 875,5 milioane euro de la Fondul de Coeziune pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti, informează Agerpres.

Aceasta va fi prima autostradă care va străbate Munții Carpați și va permite o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre, au subliniat oficialii europeni.

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importanta a Coridorului 4 pan-european. Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020.

„Acest proiect va rezolva un mare blocaj de trafic din reţeaua românească de transport. Va creşte siguranţa rutieră, va scurta durata călătoriilor şi va reduce costul pentru pasageri şi marfă. Va avea un efect foarte pozitiv asupra economiei şi calităţii vieţii oamenilor din zonă", a declarat comisarul pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira.

Comisia Europeană a mai aprobat şi o finanţare de 578,4 milioane euro de la Fondul de Coeziune pentru a îmbunătăţi capacitate de răspuns la dezastre a României, relatează Agerpres.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Bani avem...minte mai putin...
    De 30 de ani ne chinuim sa legam Transilvania de Regat. Daca mai dureaza vreo numai vreo 5 ani o sa ajungem mai repede la Budapesta si Viena decat la Bucuresti
    • Like 0
    • @ Nume
      Exact,, stimate domn , Acum se ajunge ,mai repede la Budapesta , decat la Bucuresti ! Asa este , dar oricum ,ma bucur foarte mult ca ,,psd-istii se uita cu jind ,,la bani ,adusi de Domnul Johanis , de la UE !!!
      • Like 1
    • @ Dan Capitan
      Sebes este la 4h24 de Bucuresti si 4h44 de Budapesta. Daca mai pui timpul la Vama atunci ajungi la concluzia ca Bucurestiul este mai aproape. Cei 5 ani sunt o predictie despre Schengen ?
      • Like 0
    • @ Nume
      Mai exact, cam de 100 de ani. Dar, va rog, nu disperati! Speranta moare ultima! E bine ca a inceput! La 123 km de autostrada, daca avem noroc si nu dam peste cine stie ce cimitire, situri arheologice sau locuri de reproducere pentru libelule depresive, se poate inainta cu macar 10 metri pe an, In maxim 12300 ani e gata! Il si vad pe domnul Iliescu la inaugurare, intr-o Pobeda cuantica primita in dar de la locuitorii Marii Pitici Rosii de la Rasarit
      • Like 1


Îți recomandăm

Cristian Păun - ASE

„Magistrații sunt puși să valideze constituțional o măsură care e împotriva lor. (…) E un conflict de interese evident, care nu știu cum se poate rezolva.” Foto: Facebook Cristian Păun

Citește mai mult

Educatie-

Vă scriu dintre bănci încă pline de firimituri, foi mototolite și carioci fără capac. E liniște acum, copiii sunt la ora de sport, dar am în urechi încă agitația lor de dimineață, cu ghiozdane care se trântesc și întrebări puse pe fugă: „Domnu’, azi citim din poveste?”, „Domnu’, mi s-a rupt creionul, pot să iau altul?”

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult