Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de patru ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platforma noastră și testați viitorul tehnologiei. Am implementat conversația vocală direct în browser. Apăsând pe butonul de microfon, puteți cere acces. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Bani europeni pentru autostrada Sibiu-Pitești. Comisia Europeană a aprobat o investiţie de 875,5 milioane euro

autostrada

Comisia Europeană aprobat o investiţie în valoare de 875,5 milioane euro de la Fondul de Coeziune pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti, informează Agerpres.

Aceasta va fi prima autostradă care va străbate Munții Carpați și va permite o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre, au subliniat oficialii europeni.

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importanta a Coridorului 4 pan-european. Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020.

„Acest proiect va rezolva un mare blocaj de trafic din reţeaua românească de transport. Va creşte siguranţa rutieră, va scurta durata călătoriilor şi va reduce costul pentru pasageri şi marfă. Va avea un efect foarte pozitiv asupra economiei şi calităţii vieţii oamenilor din zonă", a declarat comisarul pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira.

Comisia Europeană a mai aprobat şi o finanţare de 578,4 milioane euro de la Fondul de Coeziune pentru a îmbunătăţi capacitate de răspuns la dezastre a României, relatează Agerpres.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Bani avem...minte mai putin...
    De 30 de ani ne chinuim sa legam Transilvania de Regat. Daca mai dureaza vreo numai vreo 5 ani o sa ajungem mai repede la Budapesta si Viena decat la Bucuresti
    • Like 0
    • @ Nume
      Dan check icon
      Exact,, stimate domn , Acum se ajunge ,mai repede la Budapesta , decat la Bucuresti ! Asa este , dar oricum ,ma bucur foarte mult ca ,,psd-istii se uita cu jind ,,la bani ,adusi de Domnul Johanis , de la UE !!!
      • Like 1
    • @ Dan
      Sebes este la 4h24 de Bucuresti si 4h44 de Budapesta. Daca mai pui timpul la Vama atunci ajungi la concluzia ca Bucurestiul este mai aproape. Cei 5 ani sunt o predictie despre Schengen ?
      • Like 0
    • @ Nume
      Mai exact, cam de 100 de ani. Dar, va rog, nu disperati! Speranta moare ultima! E bine ca a inceput! La 123 km de autostrada, daca avem noroc si nu dam peste cine stie ce cimitire, situri arheologice sau locuri de reproducere pentru libelule depresive, se poate inainta cu macar 10 metri pe an, In maxim 12300 ani e gata! Il si vad pe domnul Iliescu la inaugurare, intr-o Pobeda cuantica primita in dar de la locuitorii Marii Pitici Rosii de la Rasarit
      • Like 1


Îți recomandăm

Fetiță la laptop

Situația se poate schimba în orice moment și școli aflate acum în scenariul verde sau galben pot trece de pe o zi pe alta în scenariul roșu, dacă în cadrul lor vor fi confirmate 3 cazuri de Covid. (Foto: Guliver/ Getty Images)

Citește mai mult

Scoala din valiza

„Educația digitală nu înseamnă neapărat distanțarea între copil și profesor. Și aici îmi vine în minte un alt exemplu: profesorii dintr-o școală din Ialomița, care au devenit dependenți de copiii pentru a putea să folosească mijloacele digitale și s-au apropiat de copii”.

Citește mai mult

Andreas Lier - BASF

„Mă duc aproape în fiecare dimineață cu bicicleta la birou, pe o distanță de 3-4 km, în timp ce vecinii mei adoră să-și conducă SUV-urile, să stea în ambuteiaje, să polueze aerul, lăsând o amprentă mare de carbon doar pentru a se simți foarte confortabil și a afișa simboluri de statut social”, dezvăluie Andreas Lier, CEO al BASF România, într-un interviu pentru Republica.

Citește mai mult

O afacere cu cânepă

Ionuț a plecat în India în toamna lui 2017 ca să viziteze cele șapte orașe sfinte. A luat această decizie după un an și jumătate în care a lucrat pentru o companie elvețiano-britanică din Praga, unde ajunsese ca proaspăt absolvent al unui masterat în Olanda, care nu și-a găsit nimic de lucru în țară.

Citește mai mult

Andrei Pitis

Andrei Pitiş, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni din industria locală de IT, a investit până în prezent în 15 startup-uri, după ce în 2018 a demarat un proiect prin care vrea să ajute 100 de români să ajungă milionari în euro din startup-uri în tehnologie.

Citește mai mult
sound-bars icon