„România ne întâmpina întotdeauna cu căldură", îmi spune dl Taleb Rifai, secretarul general al Organizației Mondiale a Turismului (OMT), în timp ce vorbesc cu el despre rebranding-ul României la Conferința Internațională privind Managementul Integrat de Calitate în Destinații Turistice, organizată de Autoritatea Națională pentru Turism și UNWTO, între 22 și 23 iunie.
Atunci când măsurăm succesul, există obiective concrete și tangibile la care ne putem raporta. Conexiunea umană se încadrează în aceste scopuri non-tangibile, pe care le atingem atunci când călătorim prin România.
Calitatea vine odată cu experiența individuală a celor cinci simțuri, ceea ce ne aduce împreună, ca ființe umane. Calitate înseamnă petrecerea timpului în natură, consumul de alimente extraordinare, muzică și dans, cultură, istorie și așa mai departe.
Sunt de acord cu dl Taleb Rifai. Oamenii calzi pe care i-am întâlnit în România sunt cei care au făcut diferența în experiențele pe care le-am avut în România și în modul în care sufletul acestei țări mi-a îmbrățișat inima. Oamenii cu care m-am întâlnit mi-au arătat locuri minunate și m-au făcut să trăiesc momente de neuitat. Ei m-au făcut, de asemenea, să împărtășesc povești despre România și români pe toate canalele mele de social media, și în acest fel să promovez România în străinătate, împreună cu „ambasadorii" - prietenii paginii mele. Suntem aproape 19.000 în acest moment.
Iată câteva idei-cheie cu privire la turismul de calitate și branding-ul de destinație atunci când vine vorba de pregătirea unei campanii pentru un eveniment, un loc, sau chiar o țară, cum ar fi România.
Adresați-vă, dacă sunteți un organizator în domeniul turismului, această întrebare cheie:
- Care sunt poveștile pe care doriți ca un turist/ vizitator/ călător să le împărtășească atunci când vizitează locul sau participă la evenimentul organizat de dvs?
De răspunsul la această întrebare trebuie să țineți cont în modul în care veți pregăti și veți desfășura activitățile și campaniile de promovare.
Să explic.
În Vișina, draga mea prietenă Bianca și-a renovat casa ei în stil dobrogean. Totul este bine gândit, atât interiorul, care este unul tradițional, cât și exteriorul, cu o grădină plină de legume și flori. Este ca și cum ai intra în grădina Edenului. Simt că devin poet când vizitez acest loc!
Atunci când ajung acolo, sunt întâmpinată de zâmbetul Biancăi, care pune într-adevăr suflet în modul în care are grijă de oaspeți. Acolo mă întâlnesc și cu Radița, care gătește mâncarea din ingrediente cultivate local, în grădină, și pește prins în Deltă, toate prezentate într-un mod fabulos în curtea interioară. Bianca ne spune poveștile cu entuziasm. Totul este frumos, oriunde ne uităm.
Ne simțim bine acolo. Ne dorim să ne întoarcem!
Aici intervine povestirea și marketingul făcut în 2016.
Branding-ul unui loc de calitate și marketingul pentru casa Biancăi apar atunci când tu și eu împărtășim poveștile noastre de acolo, sau imagini ale casei ei și când le spunem prietenilor noștri, pe toate canalele noastre de social media: cât de bine am fost primiți, cât de gustoase și sănătoase au fost alimentele naturale, cât de liniștit și unic este peisajul din jurul Deltei, cât de fericiți am fost că Bianca a fost dispusă să ne fie ghid, cât de fericiți au fost copiii noștri când au muls vaca, așa cum face Radița în fiecare zi, și cât de fantastic a fost să bem un pahar de vin dobrogean în fiecare seară, ascultând sunetele viețuitoarelor care trăiesc în Deltă.
Aceasta înseamnă turism de calitate și branding de destinație de calitate. Acesta este modul în care România trebuie să se promoveze la toate nivelurile pentru a schimba imaginea pe care o are în străinătate, pentru a-i uimi pe oameni, pentru a-i face curioși și a-i determina să-și rezerve un bilet pentru a veni să viziteze România.
Indiferent care ar fi sectorul în cadrul turismului, fie că este vorba de produse alimentare, biserici, sporturi de aventură, istorie, munți, tradiții și așa mai departe, trebuie să ne gândim la calitate la toate nivelurile, astfel încât experiența trăită în România să fie 100% pozitivă!
Da, într-adevăr, ne dorim să îl facem pe călătorul care vine să viziteze România să exclame WOW și să dorească să revină. Ne dorim să aibă o astfel de reacție, astfel încât prietenii lor să dorească, de asemenea, să vină și să viziteze România.
Aduceți-vă aminte de asta atunci când lucrurile nu merg cum ar trebui.
Comparați cu o persoană care vă întâmpină acră, morocănoasă, cu produse alimentare care nu sunt locale (în România există o abundență de alimente extraordinare!) și care nu se prezintă ca o gazdă cu inima deschisă, care vă oferă un vin care nu este produs pe plan local și un mic dejun internațional (non-românesc). Comparați-l cu întâlnirea cu o persoană care lucrează în turism, dar nu este deschisă către soluții. Comparați-l cu întâlnirea unui „fantastic din plastic", la standul de suveniruri, în loc de ceramica de calitate de la Horezu, de exemplu.
Avem nevoie să maximizăm fiecare micro-moment pe care turistul îl trăiește în România! Multe momente micro construiesc o experiență completă! Momentele micro sunt, de asemenea, acele momente când turistul distribuie pe social media „Wow, Bianca este atât de prietenoasă și aș dori să rămân pentru totdeauna în Vișina" sau „Vai, ce păcat, doar suveniruri de plastic în afara bisericii medievale".
Este nevoie de experiențe la calitate maximă! Ca o paranteză, în legătură cu distribuirea de povestiri pe net, nu subestimați importanța unui WiFi de bună calitate. Un patron care are un hotel/ pensiune cu conexiune slabă WiFi ar trebui să schimbe rapid siituația.
Ambele povești se pot întâmpla pe social media, unde oamenii își împărtășesc experiențele.
Telefonul mobil schimbă total jocul în cele mai multe sectoare, iar internetul în sectorul turistic are un rol extraordinar. Clienții capătă putere. Dl Taleb Rifai spune că „oamenii sunt mai importanți decât guvernele".
Mic este noul mare. Segmentul mai tânăr al călătorilor nu dorește să stea într-un autobuz cu 40 de persoane care sunt duse dintr-un loc în altul. Nu. Turismul devine din ce în ce mai de nișă și mai personalizat.
Cred cu tărie în posibilitatea pe care netul ne-o oferă, atunci când vine vorba de procesele de democratizare și de a le oferi oamenilor o imagine mai clară, de a ne organiza rapid pentru cauze mai bune. Acest lucru este valabil și în turism. Un loc, o destinație, o țară poate foarte repede „să devină virală" și să devină interesantă datorită promovării pe canalele de social media.
Este timpul pentru România acum să arate lumii ce țară uimitoare este!
Aceste cuvinte ale dl Taleb Rifai demonstrează puterea turismului. El a spus că „cu cât mai mulți oameni călătoresc, cu atât lumea devine mai bună."
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Cine vine să ne viziteze țara vrea totul la superlativ cu persoana lui în prim plan
Cum să facă sa obțină aceste dorințe ale sale ? Sa încerce pe rând mai multe variante unele reușite iar altele nereusite și la sfârșit sa tragă concluzia despre care sunt cele mai reușite variante și sa le urmeze în viitor ? sau Sa apeleze la un cunoscator în domeniu cu experiența personala în care are încredere deplina
Răspunsul este evident fără comentarii
Cine ești tu Yvette ? Îți spun eu Ești persoana (noi spunem romanca noastră ) care sparge neancrederea în țara noastră prin experiența proprie de trai împreuna cu noi și prin a fi cea mai credibila promotoare a imaginii țării noastre în exterior
Cum așa ?
Sunt deja aproape 19000 de prieteni pe FB ai Bucharest Lounge care cred în tine
Pe de alta parte ești lipsita de un interes material de la cei pe care ii promovezi Este un interes material dorința de a te stabili în țara pe care o iubești când oricum costurile stabilirii la noi le vei suporta personal ? Întrebarea este retorica
În final iată cine ești Yvette : Ești cea mai credibila persoana cu suflet și mod de trai de romanca care promoveaza imaginea noastră și aduce vizitatori în țara noastră prin încrederea fata de tine Din acest motiv te iubim romanca noastră !
De astfel de persoane avem nevoie în țara sa conduca turismul nostru