Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De trei ani, peste 300 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Dați României share pe Facebook!

„România ne întâmpina întotdeauna cu căldură", îmi spune dl Taleb Rifai, secretarul general al Organizației Mondiale a Turismului (OMT), în timp ce vorbesc cu el despre rebranding-ul României la Conferința Internațională privind Managementul Integrat de Calitate în Destinații Turistice, organizată de Autoritatea Națională pentru Turism și UNWTO, între 22 și 23 iunie. 

Atunci când măsurăm succesul, există obiective concrete și tangibile la care ne putem raporta. Conexiunea umană se încadrează în aceste scopuri non-tangibile, pe care le atingem atunci când călătorim prin România.

Calitatea vine odată cu experiența individuală a celor cinci simțuri, ceea ce ne aduce împreună, ca ființe umane. Calitate înseamnă petrecerea timpului în natură, consumul de alimente extraordinare, muzică și dans, cultură, istorie și așa mai departe.

Sunt de acord cu dl Taleb Rifai. Oamenii calzi pe care i-am întâlnit în România sunt cei care au făcut diferența în experiențele pe care le-am avut în România și în modul în care sufletul acestei țări mi-a îmbrățișat inima. Oamenii cu care m-am întâlnit mi-au arătat locuri minunate și m-au făcut să trăiesc momente de neuitat. Ei m-au făcut, de asemenea, să împărtășesc povești despre România și români pe toate canalele mele de social media, și în acest fel să promovez România în străinătate, împreună cu „ambasadorii" - prietenii paginii mele. Suntem aproape 19.000 în acest moment.

Iată câteva idei-cheie cu privire la turismul de calitate și branding-ul de destinație atunci când vine vorba de pregătirea unei campanii pentru un eveniment, un loc, sau chiar o țară, cum ar fi România.

Adresați-vă, dacă sunteți un organizator în domeniul turismului, această întrebare cheie:

- Care sunt poveștile pe care doriți ca un turist/ vizitator/ călător să le împărtășească atunci când vizitează locul sau participă la evenimentul organizat de dvs?

De răspunsul la această întrebare trebuie să țineți cont în modul în care veți pregăti și veți desfășura activitățile și campaniile de promovare.

Să explic.

În Vișina, draga mea prietenă Bianca și-a renovat casa ei în stil dobrogean. Totul este bine gândit, atât interiorul, care este unul tradițional, cât și exteriorul, cu o grădină plină de legume și flori. Este ca și cum ai intra în grădina Edenului. Simt că devin poet când vizitez acest loc!

Atunci când ajung acolo, sunt întâmpinată de zâmbetul Biancăi, care pune într-adevăr suflet în modul în care are grijă de oaspeți. Acolo mă întâlnesc și cu Radița, care gătește mâncarea din ingrediente cultivate local, în grădină, și pește prins în Deltă, toate prezentate într-un mod fabulos în curtea interioară. Bianca ne spune poveștile cu entuziasm. Totul este frumos, oriunde ne uităm.

Ne simțim bine acolo. Ne dorim să ne întoarcem!

Aici intervine povestirea și marketingul făcut în 2016.

Branding-ul unui loc de calitate și marketingul pentru casa Biancăi apar atunci când tu și eu împărtășim poveștile noastre de acolo, sau imagini ale casei ei și când le spunem prietenilor noștri, pe toate canalele noastre de social media: cât de bine am fost primiți, cât de gustoase și sănătoase au fost alimentele naturale, cât de liniștit și unic este peisajul din jurul Deltei, cât de fericiți am fost că Bianca a fost dispusă să ne fie ghid, cât de fericiți au fost copiii noștri când au muls vaca, așa cum face Radița în fiecare zi, și cât de fantastic a fost să bem un pahar de vin dobrogean în fiecare seară, ascultând sunetele viețuitoarelor care trăiesc în Deltă.

Aceasta înseamnă turism de calitate și branding de destinație de calitate. Acesta este modul în care România trebuie să se promoveze la toate nivelurile pentru a schimba imaginea pe care o are în străinătate, pentru a-i uimi pe oameni, pentru a-i face curioși și a-i determina să-și rezerve un bilet pentru a veni să viziteze România.

Indiferent care ar fi sectorul în cadrul turismului, fie că este vorba de produse alimentare, biserici, sporturi de aventură, istorie, munți, tradiții și așa mai departe, trebuie să ne gândim la calitate la toate nivelurile, astfel încât experiența trăită în România să fie 100% pozitivă!

Da, într-adevăr, ne dorim să îl facem pe călătorul care vine să viziteze România să exclame WOW și să dorească să revină. Ne dorim să aibă o astfel de reacție, astfel încât prietenii lor să dorească, de asemenea, să vină și să viziteze România.

Aduceți-vă aminte de asta atunci când lucrurile nu merg cum ar trebui.

Comparați cu o persoană care vă întâmpină acră, morocănoasă, cu produse alimentare care nu sunt locale (în România există o abundență de alimente extraordinare!) și care nu se prezintă ca o gazdă cu inima deschisă, care vă oferă un vin care nu este produs pe plan local și un mic dejun internațional (non-românesc). Comparați-l cu întâlnirea cu o persoană care lucrează în turism, dar nu este deschisă către soluții. Comparați-l cu întâlnirea unui „fantastic din plastic", la standul de suveniruri, în loc de ceramica de calitate de la Horezu, de exemplu.

Avem nevoie să maximizăm fiecare micro-moment pe care turistul îl trăiește în România! Multe momente micro construiesc o experiență completă! Momentele micro sunt, de asemenea, acele momente când turistul distribuie pe social media „Wow, Bianca este atât de prietenoasă și aș dori să rămân pentru totdeauna în Vișina" sau „Vai, ce păcat, doar suveniruri de plastic în afara bisericii medievale".

Este nevoie de experiențe la calitate maximă! Ca o paranteză, în legătură cu distribuirea de povestiri pe net, nu subestimați importanța unui WiFi de bună calitate. Un patron care are un hotel/ pensiune cu conexiune slabă WiFi ar trebui să schimbe rapid siituația. 

Ambele povești se pot întâmpla pe social media, unde oamenii își împărtășesc experiențele.

Telefonul mobil schimbă total jocul în cele mai multe sectoare, iar internetul în sectorul turistic are un rol extraordinar. Clienții capătă putere. Dl Taleb Rifai spune că „oamenii sunt mai importanți decât guvernele".

Mic este noul mare. Segmentul mai tânăr al călătorilor nu dorește să stea într-un autobuz cu 40 de persoane care sunt duse dintr-un loc în altul. Nu. Turismul devine din ce în ce mai de nișă și mai personalizat.

Cred cu tărie în posibilitatea pe care netul ne-o oferă, atunci când vine vorba de procesele de democratizare și de a le oferi oamenilor o imagine mai clară, de a ne organiza rapid pentru cauze mai bune. Acest lucru este valabil și în turism. Un loc, o destinație, o țară poate foarte repede „să devină virală" și să devină interesantă datorită promovării pe canalele de social media.

Este timpul pentru România acum să arate lumii ce țară uimitoare este!

Aceste cuvinte ale dl Taleb Rifai demonstrează puterea turismului. El a spus că „cu cât mai mulți oameni călătoresc, cu atât lumea devine mai bună."

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Nu am vizitat multe țări, dar am vizitat destule încît să comentez. România are două probleme majore în turism: 1. traficul: românii conduc deosebit de periculos, lucru evidențiat de statistici, în jur de 4500 morți pe an, mult prea mult pentru o țară a U.E.; 2. minciuna turistică, gen „veniți, condiții de 4 stele” și, de fapt, nu ai două stele „pe bune”. Faptul că nu avem autostrăzi, că una, că alta... sînt chestiuni secundare deja. În general, un turist evită autostrăzile, că doar nu vine să vadă beton, are la el acasă mai mult și mai bun. Tocmai pentru că evită autostrăzile, trebuie să aibă un trafic civilizat ÎN AFARA AUTOSTRĂZILOR. Dacă România vrea să aibă un turism eficient, în creștere, atunci departamentul circulație al Ministerului de Interne și polițiile locale trebuie să intre eficient în treabă. Pot începe cu Bucureștiu, cu Ploieștiul și cu Constanța, trei orașe cu trafic de demenți la volan, mitocănie și lipsă de educație. În mod ferm, consecvent și coerent, rezultatele se vor vedea imediat. În rest, povești ca cea cu Biana, cu ospitalitatea, cu peisaje frumoase... sigur că da, așa este, numai că și alții au ospitalitate, au peisaje frumoase, dar nu au 4500 de morți pe an în accidente auto. Să începem cu morți mai puțini în accidente, cu un pic de civilizație a străzii, restul vine, oarecum, de la sine.
    • Like 1
    • @
      Foarte corect doar ca uite asa ajungem la alta problema, mai in josul piramidei si mult mai greu de rezolvat : civilizatia, la nivel de individ. Mentalitatea fiecaruia ca nu ar trebui sa deranjeze pe celalalt. Atat daca ar intelege romanul si multe probleme si-ar gasi rezolvarea. Sanu faca ceva astfel incat sa i se arate obrazul.
      • Like 0
  • Cine a fost mai întâi oul sau găina ? Așa se pune întrebarea și în turismul romanesc

    Cine vine să ne viziteze țara vrea totul la superlativ cu persoana lui în prim plan
    Cum să facă sa obțină aceste dorințe ale sale ? Sa încerce pe rând mai multe variante unele reușite iar altele nereusite și la sfârșit sa tragă concluzia despre care sunt cele mai reușite variante și sa le urmeze în viitor ? sau Sa apeleze la un cunoscator în domeniu cu experiența personala în care are încredere deplina
    Răspunsul este evident fără comentarii

    Cine ești tu Yvette ? Îți spun eu Ești persoana (noi spunem romanca noastră ) care sparge neancrederea în țara noastră prin experiența proprie de trai împreuna cu noi și prin a fi cea mai credibila promotoare a imaginii țării noastre în exterior
    Cum așa ?
    Sunt deja aproape 19000 de prieteni pe FB ai Bucharest Lounge care cred în tine
    Pe de alta parte ești lipsita de un interes material de la cei pe care ii promovezi Este un interes material dorința de a te stabili în țara pe care o iubești când oricum costurile stabilirii la noi le vei suporta personal ? Întrebarea este retorica

    În final iată cine ești Yvette : Ești cea mai credibila persoana cu suflet și mod de trai de romanca care promoveaza imaginea noastră și aduce vizitatori în țara noastră prin încrederea fata de tine Din acest motiv te iubim romanca noastră !

    De astfel de persoane avem nevoie în țara sa conduca turismul nostru
    • Like 0
    • @ Dumitru Zagan
      Raul check icon
      Parca banuiesc ce "ocupatiune" aveati dvs pe timpul comunistilor... nici Vadim sau Paunescu n-ar fi scris atat de gretos.
      • Like 0
  • Venom check icon
    Când călătoresc, cel mai mult mă enervează butaforia, genul de evenimente în care se montează ceva special pentru turiști și li se livrează drept gest spontan al "băștinașilor". Sau discrepanțele dintre fotografiile de prezentare și realitate. Ca să mă reîntorc într-un loc, consider esențial să nu fiu mințit nici în pliante, nici de gazde. Cele mai reușite vacanțe au fost când mi s-a părut că a existat o "plus valoare" față așteptările de acasă și ofertele au coincis întru totul cu locul vizitat.
    • Like 1


Îți recomandăm

iancu guda - andreearosca.ro

Iancu trăiește printre cifre. Biroul lui e mic și „decorat” cu o grămadă de lucruri care reflectă și preocupările, și pasiunile, și munca lui: pe un perete e un tricou semnat al echipei Viitorul Constanța și alte memorabilia legate de clubul creat de Gheorghe Hagi. Fotbalul e una dintre pasiunile lui Iancu, alături de înot.

Citește mai mult

Tinu Boșinceanu

„Plecarea în străinătate nu trebuie să fie un angajament pe viață, ca o căsătorie - eu sunt român în România sau eu am plecat și nu mă mai întorc înapoi. Societatea a devenit oricum mult mai fluidă și trebuie să privești obiectiv. Mi se pare că asta ar ajuta la întoarcerea mai multor oameni, care or să facă lucrurile mai bune. Și poveștile lor or să inspire”, crede Tinu Bosînceanu.

Citește mai mult