Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Fix în ziua în care România intră în greva #șîeu, PSD anunță pe Facebook că se apucă „azi” să construiască autostrada Moldova

Anunț PSD

Exact în ziua în care mulți români vor face o grevă de 15 minute pentru a cere autostrăzi, PSD anunță triumfal pe Facebook că se apucă să construiască autostrada Moldovei. „Materiale de construcție prezente pe șantier: - 1 panglică; - 1 foarfecă”, a comentat cineva ironic postarea PSD.

„Autostrada Moldovei începe azi!

Varianta de ocolire, la profil de autostradă, a municipiului Bacău este parte integrantă din autostrada Moldova (coridorul IX pan european). Este un proiect lansat în 2017, în timpul guvernării PSD, în valoare de 144 de milioane de euro, cu finanțare asigurată.

Ministrul Transporturilor, domnul Răzvan Cuc, va fi astăzi prezent începând cu ora 12:30 la începerea lucrărilor pe șantier.

#NeRespectamPromisiunile”, a scris PSD.

Majoritatea reacțiilor la această postare sunt ironice. Precum aceasta: „Poate va apucați, tot astăzi, și de spitalul regional. Pardon, spitalul republican. Sau, și mai bine, spitalul intergalactic”.

Fotografia care ilustrează anunțul PSD nu este a unui muncitor din Bacău care se apucă de construcția autostrăzii, ci o imagine de stock, descărcată de pe Shutterstock.


Epopeea „Autostrăzii Moldova”

Povestea centurii Bacăului a început în 2007, când Search Corporation a făcut studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. Asociația Pro Infrastructură a scris recent pe Facebook despre epopeea „halucinantă” a acestui drum. 

În aprilie 2013 a fost lansată licitația de lucrări, iar în noiembrie același an au fost anunțați câștigătorii: turcii de la Eko Insaat, cu suma de 393 milioane de lei. Pe 1 aprilie 2015 a fost semnat contractul, dar autoritățile au dat ordinul de incepere a lucrărilor abia după un an, mai exact în luna mai a anului 2016.

„Motivul? Autoritățile nu au putut da avansul în 2015 deoarece finanțarea europeană POS-T 2007-2013 se încheia la finalul lui 2015 și nu era suficient timp pentru a realiza progres în teren care să justifice plata.

Abia în 01.09.2016 apar primele semne de viață în șantier, prin câteva poze puse pe Facebook. Eko Insaat efectiv se chinuie să execute ceva semnificativ... iar în 13.04.2017 contractul se reziliază în urma notificării trimise chiar de constructor, recunoscând că nu are capacitatea financiară să susțină proiectul”, explică Asociația Pro Infrastructură.

Licitația a fost relansată în decembrie 2017, iar ofertele au fost deschise în februarie 2018. Ulterior două din cele patru asocieri participante au depus contestații în urma descalificării, printre care o altă companie turcă: Ictas Insaat. Câștigătorul a fost anunțat în august 2018: asocierea UMB-Tehnostrade, cu suma de aproape 669 milioane lei (fără TVA), cu care CNAIR a parafat contractul în 22 decembrie anul trecut.

(Santierul Centura Bacău//Foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructura)

Contractul cu firmele omului de afaceri Dorin Umbrărescu cuprinde 6 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de execuție a lucrărilor și o perioadă de garanție de 84 de luni.

Realizarea contractului presupune proiectarea și execuția lucrărilor de construire a 30,8 km de drum nou, din care 16,269 km la profil de autostradă, care ar urma să fie primii kilometri din autostrada Moldova.

De menționat că acum câteva zile constructorul centurii Bacău a dat anunț că are nevoie de circa 200-300 de oameni pentru șantierul de pe centura Bacău, potrivit Ziarul de Bacău.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ooooo, ce coincidență, ce timing extraordinar! Iar o astfel de fotografie ilustrează cu adevărat elanul muncitoresc de care (cu siguranță) va da dovadă PSD în realizarea acestei promisiuni... însă e prea lung drumul de la teorie la practică... vom vedea în câți ani se va putea într-adevăr conduce la standarde pe mult râvnita autostradă...
    • Like 1
  • Sunt poze cu toti la lopada? :)
    Sau doar #sîfașicămunșești
    • Like 2


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult