Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Gabriela Firea are bicicletă. Până când „cineva” va construi piste pentru bicicliști, va da ture cu ea prin Primărie

Gabriela Firea cu bicicleta

(Foto: Facebook/Gabriela Firea)

Primarul Gabriela Firea, care a împlinit joi 45 de ani, a postat pe Facebook mai multe imagini în care apare alături de colegii din primărie și invitații săi, veniți să o felicite pentru ziua de naștere. Într-una din fotografii apare cu o bicicletă.

Edilul i-a îndemnat în mai multe rânduri pe locuitorii Capitalei să meargă cât mai mult cu bicicleta și să își lase mașina personală acasă.

„Mersul cu bicicleta la școală sau la serviciu trebuie să devină o obișnuință și în București", spunea edilul în luna mai, când promitea bicicliștilor un sistem inteligent de piste de biciclete în oraș.

De mers am merge cu bicicleta, dar unde-s pistele? vine pe rețelele sociale replica pasionaților de mersul cu „bicla”. 

În anul care a trecut de la preluarea mandatului de primar, în Capitală nu a fost construit niciun kilometru nou de pistă de biciclete, chiar dacă pe hârtie proiectele sunt mai multe. Între ele sunt și 100 de kilometri de piste pentru care Municipalitatea a început luna trecută procedura de achiziție a studiului de fezabilitate. Lucrările de amenajare vor începe abia anul viitor.

Până atunci, pentru îmbunătățirea calității aerului și a sănătății populației, primarul Capitalei a lansat cu surle și trâmbițe programul „Bicicliști în București”. Cinci mii de bucureșteni care au împlinit 18 ani ar urma să primească vouchere în valoare de 500 de lei ca să își cumpere biciclete. Programul ar urma să fie prelungit, dacă va avea succes.

De la Serviciul Relații cu Cetățenii din Primărie ni s-a transmis vineri că „se lucrează la proiect” și că „cel mai bine să urmăriți site-ul primăriei, pentru că va apărea un link către un site unde se vor face înscrierile online pentru vouchere”. Probabil pe sistemul „primul venit, primul servit”.

„Momentan nu avem o informare oficială că s-ar fi introdus link-ul, de asta zic că ar fi bine să vă uitați așa, la o zi, două, pe pmb.ro, și când apare, vă puteți înscrie”, ne-a transmis angajata primăriei.

Proiectul a fost aprobat de consilierii generali în sedința din 30 iunie. O persoană poate beneficia de un singur voucher de 500 de lei pe care îl poate folosi pentru achiziționarea de biciclete, biciclete electrice, trotinete electrice și dispozitive de tip Segway/Ninebot. „Regulamentul privind acordarea voucherelor este în curs de elaborare”, scrie pe site-ul PMB.  

Cei ce nu vor mai prinde biciclete prin programul Primăriei, dar își vor lăsa acasă mașina personală, au oricum la dispoziție fie metroul supraaglomerat la ore de vârf, fie sauna din majoritatea autobuzelor, tramvaielor și troleelor RATB. 

Așa sunau în iunie anul trecut câteva dintre promisiunile Gabrielei Firea, potrivit Digi24:

  •  „Voi face revoluție în materie de trafic în Capitală. Am foarte multe soluții care vor decongestiona traficul. În primul rând, investiții masive în transportul public, voi propune acordarea de urgență a bugetului necesar pentru ca aceste autobuze stricate să intre în trafic”
  • „Împreună cu Poliția Capitalei vom face în așa fel încât să avem un sistem de semaforizare inteligent așa cum se întâmplă în orice capitală europeană. De asemenea, aș dori să se încheie de urgență lucrările la metroul din Drumul Taberei”. 
  • „În jumătate de an se va vedea că se vor schimba lucrurile în București. Într-o jumătate de an se va circula mult mai ușor în București. Sunt soluții identificate. M-am consultat cu mulți specialiști în domeniul traficului, transportului și toți mi-au spus că deși avem un plan de mobilitate urbană multe lucruri nu se respectă".

Cum s-au materializat?  Sutele de autobuze, tramvaie și troleibuze noi promise nu au apărut pe străzile Capitalei. Gabriela Firea a anunțat, în iunie, din nou, licitația pentru înnoirea parcului auto al RATB. Cât privește banda unică pentru RATB introdusă pe Şoseaua Bucureşti - Ploieşti, pe sensul de intrare în Capitală, măsura a dus la blocarea traficului la intrarea în Bucureşti dinspre DN 1 și la un imens scandal, așa că s-a renunțat la ea a doua zi. „Revoluția în materie trafic” se lasă încă așteptată.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Madam Firea, în loc să faci POMENI PROPAGANDISTICE 5000 de biciclete din BANII NOŞTRI, mai bine înfiinţai CENTRE DE ÎNCHIRIERE CU BICICLETE pentru TOŢI bucureşenii şi ceva mai multe piste de biciclete, aşa cum se procedează peste tot...BATJOCURĂ DISPREŢ SFIDARE...
    • Like 1
  • Puterea nu e numai in mana primariei. Si nu consta numai in amenajarea de piste de biciclete. Pentru a se putea circula cu bicicleta si a se face loc pistelor trebuie redus traficul auto.
    • Like 0
  • Segway ? ce sa faci cu 500 de lei , sa ii faci revizia ? Segway Ninebot e 2500 de euro .... Astia traiesc pe alta planeta la primaria lor.
    • Like 1
  • Nu am incredere cand esti aclamat de subalterni, iar povestea cu bicicleta...e o aiureala!
    • Like 2
  • check icon
    Ehei,pe vremuri coana Mița Biciclista se iubea cu regele Ferdinand, Goga, N.Grigorescu,N. Minovici. Regele Manuel al Spaniei a cerut-o de nevastã. Acum,Țoapa Biciclista se iubeste cu ciumpalacu' de Voluntari,mârlanu' de Pipera,moaște și hoarde de popi. Astea-s vremurile si educația!
    • Like 3
  • Victor66 check icon
    Daca atatia oameni ar iesi pe bicicleta, nu ar mai circula nimeni pe trotuare, de frica. Nu respecta semnele de circulatia, trecerea, semaforul, ca pieton, daca trece o coloana de biciclisti stai cu verdele in fata si nu treci.
    • Like 1
  • Daca oaia lui Daia ar fi potrivita pentru Romania, Firea ar fi imaginea ei pentru Bucuresti: behaie, ne mananca iarba (copacii, parcurile) si lasa-n urma doar cacareze. Lana si laptele sunat doar pentru "alesi".

    Deci cand o s-o vedem pe Firea venind din Voluntari la PMB pe bicicleta (eventual inconjurata de motociclistii lui Oprea)?
    • Like 3
    • @ N Cojocaru
      E si normal sa fie asa, daca alegatori tot nu's.
      • Like 1
  • Ce entuziasti erau aplaudacii si corifeii din jur, zici ca au descoperit focul. Asta e un alt tip de eveniment care sa mascheze o hotie mare, cunoastem, faptul ca nu vrea sa demoleze Cathedral Plaza a nase-sii, in ciuda unei hotarari definitive. Ce ziceam de relatiile de cumetrie ce dicteaza orice in Romania, corb la corb nu isi scoate ochii.
    • Like 3
  • check icon
    Aia din dreapta care da sa cada pe spate ca proasta nu e Gabi Szabo?
    • Like 3
    • @
      Te-a dat pe spate poza ?
      • Like 0
  • Arthur check icon
    Din pacate ,ca si in alte multe situatii ,in care vrem ca romanii sa beneficieze de avantajele civismulul occidental,constat ca eforturile financiare,atat cat sunt ele nu au efecte civilizatoare! Pe pistele de biciclete din Bucuresti,care au costat niste bani si care au luat din trotoare si carosabil circula foarte putini din biciclisti care folosc bicicleta zilnic! In schimb ii vezi in trafic aroganti,trecand pe rosu,chiar in contrasens si injurandu-te (corporatisti!) daca le faci observatie! Ca si cu alte astfel de actiuni,intai civilizarea si apoi investitii,altfel bani aruncati!Asa ca Firea face doar propaganda,pe banii contribuabililor! Sa elimine din Bucuresti taxiurile din IF si apoi stam de vorba!
    • Like 3
    • @ Arthur
      Pe ai cui bani ai vrea sa faca propaganda? Daca tot am votat 33% macar sa fim de folos cu ceva.
      • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult