Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Ministrul Educației a deschis Facebook-ul și a citit afirmațiile rectorului de la Cluj despre generația Facebook, Google și SMS. „Nu sunt adeptul în nicio formă a teoriilor conspiraționiste”

Ministrul Educației, Mircea Dumitru, comentează, într-un interviu pentru Republica.ro afirmațiile făcute de rectorul Universității Babeș-Bolyai, Ioan-Aurel Pop care vorbea despre oamenii lipsiți de cultură generală și de orizont artistic alcătuiesc generația „Google”, generația „Facebook”, generația „SMS” sau toate la un loc.

„Eu, în general, socotesc că odată cu apariția internetului, progresul pe care poți să îl faci în studierea unor probleme este absolut enorm, uluitor. Când eram student în anii '80, era uneori o sarcină imposibilă să citești cărți care apăruseră cu doi ani, trei ani, cinci ani în urmă”, spune Mircea Dumitru. 

El a mai vorbit și despre o altă afirmație a rectorului Pop, potrivită căreia materii precum educația pentru drepturile copilului sau educația copilului diminuează prea mult timpul alocat disciplinelor precum româna sau matematica. „Viziunea mea este că la cursul primar, la gimnaziu și la liceu, școala nu are menirea să formeze specialiști, ci are menirea să îi educe și să îi socializeze pe copii, să formeze cetățeni. Iar un cetățean va fi format bine și consistent dacă copilul respectiv, poate chiar din clasa zero, este învățat treptat care sunt drepturile sale, care sunt obligațiile sale”, a declarat Mircea Dumitru.

Cum comentați afirmațiile rectorului Universității Babeș-Bolyai, Ioan-Aurel Pop, despre generația Facebook, Google sau toate la un loc?

Am citit pe Facebook, pentru că sunt un utilizator constant al internetului  - folosesc mult Facebook-ul, Messenger-ul, fragmente din discursul domnului academician Pop. Am citit apoi întregul discurs și am avut apoi o discuție și cu domnia sa, că ne-am întâlnit acum câteva zile. Și am înțeles lucruri diferite din cele trei relatări ale, în mare acelorași idei, dar pornind de la texte diferite. Fragmentul foarte scurt care a fost redat și care a creat această emoție pe internet este un fragment care ar prezenta în linii foarte generale pe toți cei care utilizează astăzi Facebookul și internetul ca fiind lipsiți de cultură și incapabili de o gândire profundă, analitică, capabili doar să rezolve probleme limitate etc. Și, în plus, manipulați, pentru că sunt și foarte naivi, de o elită malefică. Eu știu că profesorul Pop nu crede aceste lucruri, pentru că am avut discuții cu domnia sa, iar profesorul Pop folosește foarte mult internetul.

Ar fi în primul rând o discuție foarte intresantă despre cum definim generația Facebook sau generația SMS? Eu aparțin sau nu acestei generații? Am 56 de ani, sigur, dl profesor Pop e puțin mai în vârstă decât mine, dar nu mult mai în vârstă. Am putea da o definiție funcțională: aparține oricine folosește aceste instrumente în mod constant. Atunci și eu aparțin generației Facebook, chiar dacă sunt cu mult mai în vârstă decât dvs. Una dintre decriptările subiectului ar fi pe linia vechiului subiect al conflictului între generații, despre care s-a discutat foarte mult, despre care au fost scrise cărți. Mulți identifică conflictul între generații drept o sursă a progresului. Să zicem așa, generația tânără sau foarte tânără care folosește masiv acest mijloc de comunicare impune un alt gen de dialog, de comuncare socială, care e structurată folosind aceste instrumente electronice, foarte rapide, foarte prompte, extrem de cuprinzătoare, iar generațiile mai în vârstă, în mod inevitabil, se retrag din scenă și în felul acesta societatea merge mai departe. Dar nu cred că acesta a fost mesajul domnului academician Pop. 

Și, citind întreg discursul, ceea ce am înțeles a fost următorul lucru: că avem de a face cu un număr poate restrâns de oameni tineri, care în primul rând se informează folosind aceste mijloace și mai puțin folosind mijloacele și instrumentele școlii formale, ceea ce se întâmpla atunci când generația mea era în școală. Și că o parte dintre aceștia, fiind absorbiți de cantitatea enormă de informație și neavând o instrucție dată de profesori, de mentori, de oameni care să fie modele, o parte din acești tinteri nu reușesc să își formeze o gândire profundă, structurată, analitică, care să poată să aibă un punct de vedere mai coerent și solid constituit despre societate, fenomene, lucruri.

 Eu, în general, socotesc că odată cu apariția internetului, progresul pe care poți să îl faci în studierea unor probleme este absolut enorm, uluitor. Când eram student în anii '80, era uneori o sarcină imposibilă să citești cărți care apăruseră cu doi ani, trei ani, cinci ani în urmă. Ce eforturi uriașe făceam să obținem această informație

Cu acest punct de vedere aș putea eu însumi să am anumite dezacorduri, de pildă. Eu, în general, socotesc că odată cu apariția internetului, progresul pe care poți să îl faci în studierea unor probleme este absolut enorm, uluitor. Când eram student în anii '80, ai deja secolului trecut și chiar și mileniului trecut, ca să vedeți cât de bătrân sunt, era uneori o sarcină imposibilă să citești cărți care apăruseră cu doi ani, trei ani, cinci ani în urmă.

Ce eforturi uriașe făceam să obținem această informație, să aducem acele cărți, prin schimburi interbibliotecare sau grație sprijinului unor prieteni, cum reușeam cu greu să le fotocopiem... În momentul de față, avem acces instantaneu la toată informația de care avem nevoie. Problema este că această informație trebuie filtrată în funcție de niște interese de cunoaștere, anumite întrebări pe care nu ți le dă foarte ușor internetul. Pentru că internetul îți oferă o masă enormă de informații, ești aruncat într-un ocean de informații. Dacă nu ai niște puncte cardinale, ești literalmente ca într-un ocean în care nu poți să deosebești nordul de sud. E nevoie de școală totuși pentru a trece de la informație la cunoaștere. 

Noi vorbim despre dreptul omului la opinie, esențial într-o societate, dar opinia nu este cunoaștere. Opinia poate fi falsă, dar cunoașterea nu poate fi falsă. Prin urmare, vorbele domnului profesor Pop trebuie analizate mai echilibrat și mai cumpănit. Eu, de pildă, dacă domnia sa a vrut să spună că există o conspirație malefică care se bazează pe credulitatea oamenilor, care se bazează pe incapacitatea lor de a trece de la opinie la cunoaștere, n-aș fi de acord cu acest punct de vedere. Nu sunt adeptul în nicio formă a teoriilor conspiraționiste. Dar nici nu i-aș acuza dintr-o dată pe toți aceia care atrag atenția că putem avea impresia că știm anumite lucruri, pentru că în mod foarte ușor avem acces la informație, atunci când obținerea cunoașterii trebuie să fie rezultatul unui efort și a unei răspunderi pe care trebuie să o aibă și individul și instituția școlară.

Viziunea mea este că la cursul primar, la gimnaziu și la liceu, școala nu are menirea să formeze specialiști, ci are menirea să îi educe și să îi socializeze pe copii, să formeze cetățeni. Iar un cetățean va fi format bine și consistent dacă copilul respectiv, poate chiar din clasa zero, este învățat treptat care sunt drepturile sale, care sunt obligațiile sale

Domnul Pop vorbea și despre materii precum educația pentru drepturile copilului, educația antreprenorială, educația rutieră, educatie sexuală despre care afirma că pot fi însușite în timpul liber sau la dirigenție. Care este viziunea dvs asupra acestor discipline?

Viziunea mea este că la cursul primar, la gimnaziu și la liceu, școala nu are menirea să formeze specialiști, ci are menirea să îi educe și să îi socializeze pe copii, să formeze cetățeni. Iar un cetățean va fi format bine și consistent dacă copilul respectiv, poate chiar din clasa zero, este învățat treptat care sunt drepturile sale, care sunt obligațiile sale, ce trebuie să facă în raport cu instituția, cum trebuie să respecte școala, pe părinți, ce așteptări legitime trebuie să aibă din partea profesorilor, școlii, părinților. Dacă vă uitați la felul în care aceste discipline sunt servite în societăți mult mai avansate din punctul de vedere al democrației reale o să vedeți că în planurile școlare de acolo există aceste ore. 

Copiii învață Constituția țării, care sunt drepturile lor, iar acesta nu este un lux. Evident că trebuie să învețe și istorie, evident că trebuie să învețe și literatura română. Aici nu cred că este vorba de o excluziunea între aceste două zone de curriculă școlară, ci mai degrabă este vorba despre complementarizarea lor. În condițiile în care noi trebuie să învățăm istorie, biologie, fizică, literatură, trebuie să punem accent și pe valența formativă, nu numai informativă a acestor disciplină. De ce să îi înveți pe copil o lecție de istorie de acum 2.000 de ani?

Cu scopul de a cunoaște faptul istoric de acum 2.000 de ani sau cu scopul de a modela o anumită atitudine, o anumită trăsătură de personalitate în acest copil, astfel încât să aibă o traiectorie socială, umană, foarte frumoasă și foarte bine rotunjită? Cu totul altceva se întâmplă în învățământul universitar și postgraduat, mai ales dacă faci un master sau un doctorat. Acolo vorbim despre o specializare."

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Da, politicoasa incercare de a drege busuiocul si lamentabila as spune. E foarte clar ce a spus rectorul si ce idei are. Unul care desconsidera generatiile care nu-s ale lui si care se crede superior lor din varii motive. Context sau nu context nu poti sa te exprimi astfel generalizind chiar daca exista unele exemple mai nefericite. In cel mai bun caz se poate spune ca rectorul universitatii pe care si eu am absolvit-o a scapat un porumbel care nu-i face onoare. Cred ca e totusi un pic uzat moral, in fond face parte din generatia de "dinainte" ca sa-i zic asa. Si eu fac parte din ea dar nu mi se pare deloc ca tinerii de azi ar fi mai incuiati ca cei de pe vremea mea sau dinainte. Ca azi mai multi isi pot face ideile, bune sau rele, cunoscute prin intermediul internetului e adevarat dar in pofida acestui lucru nu poti vedea doar uscaturile dintr-o padure, asta mai ales de la inaltimea pozitiei de rector al uneia dintre universitatile de frunte ale tarii.
    • Like 1
    • @ Adrian Bertea-Toth
      Bertea-Toth @ Clar iti este poate dumitale, pentru ca sau nu ai citit sau nu ai vrut sa si intelegi ce spune dl Pop. Daca citeai, vedeai ca nu este vorba de generatii, cum incearca intreaga presa sa manipuleze, ci de educatie! De departamentul domnului ministru deci. Si nu ma intereseaza ce afirma ca ar fi facut dl ministru, ci cum se prezinta in text - ca unul care tot nu accepta sa discute despre chestiunile reale ridicate de dl Pop. Regret ca iti stric socotelile dl Bertea, dar lucrurile vorbesc de la sine - se substituie dlui Pop niste opinii care i se pun in carca. Nu puteau vrobi in trei, daca dl ministru respecta intr-adevar pe subalternul sau? Trebuia sa vorbeasca el in locul "incriminatului"?
      • Like 0
    • @ Adrian Bertea-Toth
      Adrian Berthea-Toth @ Nu stiu daca ati citit cuvantarea dlui Pop - cred ca nu ati citit-o. Sau mai rau, ati citit-o cu cepe pe ochi, convins dinainte ca veti gasi acolo "Unul care desconsidera generatiile care nu-s ale lui". Imi vine sa rad, primul act de curaj social al dlui Pop a fost cand a deconstruit deconstruitorul Romaniei, generatie mai veche ca el, care avusese timp sa serveasca si securitatii si deconstructiei. Generatie? Nu domnule! Credeti chiar ca spunand "am vorbit cu dl Pop", face denigrarea mai acceptabila - ma indoiesc, lucrurile acestea se dezbat deschis, permitand celui despre care s-a desenat un "straw-men" cum spun americanii, sa arate adevarul. Vedeti - eu in intreaga Europa nu am vazut cursuri de "drepturile copilului" in vreo scoala primara. Nicaieri - poate in afara de Scandinavia. De unde sunt platite aceste cursuri. Deci intrebarea profesorului nu era una de "dusman al vreunei generatii". Dar intrebarile mai dificile se matura sub tapet mai usor impreuna cu o mica calomnie. Domnul Toth, nu mi-o luati in nume de rau daca va strict socoteala - dar prea ieftine argumente incercati!
      • Like 0
    • @ Preda Mihailescu
      @Preda Mihailescu Am citit cuvintarea si pot spune fara rezerve ca ideea cu "scoaterea din context" e o gogorita care de fapt nu are nici o valoare. Poti pune intregul discurs aici, ceea ce am sa si fac, sa constate oricine ca rectorul are fumuri conspirationiste in cap si un real dispret pentru generatiile de azi pe care le caracterizeaza asa cum s-a vazut. Ca istoric ar trebui sa inteleaga mai bine ca oricine ca viata, evolutia societatii e mai puternica decit orice nostalgie patriotarda si incercari disperate de a-ti impune propriile valori pe care le crezi superioare. Cine nu se adapteaza mersului societatii este condamnat la pieire. Mai vad ca are si tentinte de a-i considera pe alti carturari din zilele noasrte ca fiind oarecum inregimentati in mai stiu eu caror interese absconse si vad ca e foarte citat de acea parte a presei care o da inainte cu aberatia "sorosismului" si care imparte societatea romaneasca in "buni", adica ei, si "tradatori" adica toti cei care nu pun botul la patriotismul neaosh deshantat de cel mai prost gust in care rumanii se bat ca caramida-m piet ce groazvi sint ei si cum restul lumii incearca sa-i saboteze. Aceste curente se stie in ce parte au success si mai ales de catre ce "institutii" de presa sint sustinute. Am sups si repet, romanii se constituie intr-o societate bolnava cauzata de comunismul impus din afara si in perioada caruia s-a promovat acest tip de patriotism neaosh alimentat de o istorie contrafacuta si chiar falsa, lucruri de care un istoric de talia lui Ioan Aurel Pop, sau asa cum se considera, ar trebui sa die foarte constient. O societate care spre vindecare trebuie sa faca primul pas: sa aceepte ca e bolnava si sa nu dea vina mereu pe factori externi si internationali cind e clar ca boala vind in interior! Deci lasa balivernele si mai citeste odata acel discurs, dumneata si oricine altcineva doreste, ca sa vezi ca toate criticile impotriva autorului sint perfect jutificate! Uite aici si documentul, unde l-am gasit, ca sa te lamuresti si cine ii tine partea:

      http://www.ziaristionline.ro/2016/08/26/djuvara-si-alti-boia-rasi-in-discursul-integral-al-academicianului-ioan-aurel-pop-de-la-congresul-istoricilor-romani-desfasurat-la-ubb-cluj-napoca/
      • Like 0
  • Mi-am permis sa critic modul in care un ministru al educatiei discuta in public despre rectorul celei mai mari universitati din tara, pe baza unor ecouri din internet, fara a lua macar in consideratie textul integral al cuvantarii dlui Pop si rectificarile aduse de dansul cu privire la ruperea din context - ca sa nu mai vorbim, fara sa il invite sa participe la discutie. Este clar ca asemenea comportament nu este "european", si cand lipsa de consecventa si forma este data de sus in jos ca exemplu, nu inteleg cum se face ca aceleasi persoane care dau astfel de exemple, deplang apoi moralitatea tarii.
    • Like 0
    • @ Preda Mihailescu
      Ministrul spune clar ca acitit tot textul discursului si chiar a vorbit cu rectorul Pop despre el. Deci ce ai criticat dumneata de fapt? Mi se pare ca dumneata nu ai citi articolul de mai sus.
      • Like 0
  • Deci un ministru al educatiei se informeaza pe facebook despre ce spun niste necunoscuti ca ar fi spus Prof. A.I.Pop, interpretarea primita pe fb dela terti, una cu intentia de a-l discredita pe numitul profesor, ii este suficienta - si se bucura sa discute cu o jurnalista despre falsul acestei afirmatii pe care nu a verificat-o.

    Si totusi textul integral al discursului dlui A.I.Pop a aparut in presa, un text care arata manipularea vadita, produsa prin ruperi din context. Si totusi, intreaga presa romaneasca a trecut suveran cu vederea identitatea celui care a pornit manipularea pe internet: cine este, si cum de activitatea lui cel putin dubioasa, nu este EA discutata?

    Aici am insiruit cel putin trei-patru fapte de o mare gravitate, care in oricare din acele tari Europene, cu care aceeasi presa deplange ca nu ne asemenam, nu ar fi conepibile. Domnilor jurnalisti, daca deplangeti ca nu suntem "occidentali", faceti primul pas, si respectati niste minime reguli. Domnule Ministru - daca in Germania sau Franta, ati fi participat al discutii relativ defaimatoare despre rectorul unei mari universitati, bazandu-va pe vorbe din public, si nu pe ce a spus el, cariera si credibilitatea dvoastra ar fi cunoscut in aceeasi zi sfarsitul. Chiar daca ar fi vorba intr-adevar de un personaj prafuit, neadaptat la lumea moderna, cum incearca presa sa il stilizeze - in calitatea raporturilor institutionale ce va leaga, dl Ministru, minima morala impune ca sa ii fi acordat lui mai intai dreptul de a vorbi, si a discuta opinia expusa de dansul, si nu ce cred altii ca au auzit. Dar dl Pop nici macar nu este acel neadaptat despre care se vorbeste, el este omul care a adus in repetatea randuri critici fondate si binemeritate unor tendinte din invatamantul si deontologia practicarii istoriei in Romania contemporane. Aceste critici se gaseau si in discursul integral pronuntat la Cluj. Este incontestabil faptul ca adevaratul motiv al acestui tambalau nu sunt frazele scoase din context despre care se vorbeste, ci atitudinea corecta si critica fata de unii eseisti cu pretentii de istorici, la moda.
    • Like 0
  • check icon
    Doamna Ion, nu mai rezist la asemenea articole! O "profesoara" de "a doua limba" (ESL), chestionata asupra subtirimii programei scolare din tara, raspundea "nevinovat" (acum peste 20 de ani!) : "We give students a well-rounded education!" O profesoara care refuza (nu putea, cel mai probabil) sa explice de ce atata "up", "down", "on", "off" etc. dupa anumite verbe ...

    Cine vreti sa-l intrebe pe MD cum explica ridicola traducere "studenti bine rotunjiti" a expresiei "well-rounded students" ? Curat intamplator, parol ? Sub apasarea nefasta a restaurantelor "fast food" ?

    Daca lasam pardalnicele coincidente in plata Domnului (ca doar n-om sti vreunul Statistica, sa ii spunem lui MD si cam care ar fi sansa unei coincidente curat intamplatoare) , sa o luam altfel: noi pe cine sa credem ? Pe Ministrul Educatiei roman (care spune ca nu crede in conspiratii), pe subsecretarul Trezoreriei (PCR) lui RWReagan (Presedinte si Sef de Cabinet, c-asa-i in tenis), (PCR sustine ca ai lui isi impun invatamantul - de masa! - peste tot in lume - un invatamant faimos pentru ineptitudinea sa), ori ... sa ne credem propriii ochi, cand vedem traducerile directe in limba romana, ale expertilor intervievati de ziaristii "frumosi si liberi" (si ei! - intrebati-l pe Udo Ulfkotte; minte si el ?) - noi pe cine sa credem ?



    De John Perkins si Smedley Butler nu va intreb (azi), dar sa stiti ca ... bastinasii cam barfesc! Si-s toba de teorie, in materie de legalistica ...

    Te trec frigurile, cand te gandesti cati oameni amarati depind de decizia celui aburcat in scaunul suprem (din diverse domenii), prin alegeri libere, de catre un popor (semi-)analfabetizat continuu (dar democratizat)!

    Se poate cineva baza pe d-na Ion sa intrebe: "Domnule MD, va amintiti dezastrul intalnirii in anul intai cu Analiza pe Spatii Banach, curs pe care Democratia il face prin anul III ? Va amintiti ravagiile Algebrei Generale in primii doi ani, pe care Democratia o face prin anii III-IV ? Va dati seama ce-i in Democratie prin universitati, daca romanii sufereau cat va spun eu si nu ne spuneti dvs. ?

    De cataclismul din anul III nu va spun azi ("Primii 7 ani sunt grei // Pana ajungi in anul trei!"). Adica SI LICEUL e perioada de "cascat gura" ? Va dati seama cine va mai ajunge sa predea acolo, intr-o lume de infern - a "drepturilor elevului/studentului", sub cizma "expertilor in educatie" ? "Those who can't do teach!" va spune ceva despre respectul pe care il inspira lumea scolii in Democratie/Corporatii ?

    De cateva decenii (doua), Internetul scoate la lumina faimosul "modus operandi" al raspandirii "Democratiei". Fara frica ori rusine, fiindca masele sunt decerebrate. (Cati ar mai trece examenele pentru care poseda diplome universitare ?!) Sanctiuni economice ("they were worth it!" MA), bombardamente umanitare, rebeli (teroristi) moderati, si ...

    MINISTRI CARE NU CRED IN TEORIA CONSPIRATIEI.

    Desi ei au un limbaj tradus direct din limba care ii formeaza. Plagiat ? Nici vorba!

    Cand le veti spune oamenilor ce Bac ati dat la Mate ca elev, si ce Bac dati ca ministru (si de ce!) ? Cum ii califica un asemenea Bac sa intre in facultate si sa studieze teorie de secol 19 (maximum) ? Cand vor fi testati ministrii in fata camerelor de luat vederi, sa vada tot norodul ce mai stie un ministru, din ce se spune in diploma de absolvire ca ar sti ?

    Bun articol, d-na Ion! Felicitari si d-lui CTP! Dvs. v-ati facut (cel putin in mare parte) datoria; poporul e insa in coma, nu va raspunde. Din partea intelectualitatii sa nu sperati. Huliti-l pe Pop, rastalmaciti-l, diminuati sensul spuselor sale, reinterpretati-l, nu-l lasati sa va spuna adevarul!
    • Like 0
  • check icon
    „O parte dintre aceștia, fiind absorbiți de cantitatea enormă de informație și neavând o instrucție dată de profesori, de mentori, de oameni care să fie modele, o parte din acești tineri nu reușesc să își formeze o gândire profundă, structurată, analitică, care să poată să aibă un punct de vedere mai coerent și solid constituit despre societate, fenomene, lucruri...” // Ca opinie personală, și bănuind în paralel că d. ministru e un om mai mult decît stimabil. // Mi se pare cam limbaj de lemn, în citat, ceea ce-i nițel cap de lume... În sensul că indici car o problemă, dar îți trădezi neputința de o rezolva, căci acel limbaj de lemn cam asta e... // Altminteri, nu izbutesc a fi pe lungimea de undă a ziselor dlui ministru în ce privește mentoratul... Mi se pare nițică invenție, din motive sufletești care pot fi cercetate. // S-aveți o zi bună!
    • Like 1
  • check icon
    ”Nu sunt [...] adeptul teoriilor conspiraționiste”. Corect, incompetența și prostia bat de departe orice tentativă de conspirație ori de tentativă de conspirație.
    • Like 0
  • Adi check icon
    Nici Ministrul Pop nu e un expert in comunicare. El e ceva mai bun ca Petre Toba sau rectorul Pop, dar el habar nu are sau nu a vrut sa spuna sa stie de cat de perfid e Google, de cum iti da informatia, de cenzura online, de cum se castiga alegerile aranjand rezultatele cautarii pe Google a unor candidati, etc. Ori asta inseamna sa-i dai dreptate rectorului Pop, in mare.

    fanaca.wordpress.com/2016/08/19/just-finished-reading/
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult