Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Un serviciu public, similar aplicației Waze, va fi dezvoltat de statul român. Asociația Pro Infrastructura: „Ideea e bună, dar contează mult cum va fi pusă în practică”

autostrada Rasnov-Cristian (Inquam Photos / Alex Nicodim )

Foto: Inquam Photos/Alex Nicodim

Un serviciu public, pe ideea aplicației Waze, va fi dezvoltat de statul român. Șoferii vor putea raporta astfel locurile de pe autostrăzi sau drumuri naționale din România unde sunt gropi, marcaje lipsă, parapete stricate, lucrări, obstacole sau pericole, scrie HotNews.ro.

Viitorul serviciu de raportare, care va fi disponibil oricărui șofer, va fi dezvoltat de CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) prin CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică) și ar putea fi extins și la drumuri județene și locale prin încheierea unor parteneriate cu autoritățile locale. Astfel, o sesizare de la un șofer aflat pe un drum județean va fi redirecționată către administratorul de drum potrivit, CJ sau primărie, notează sursa citată.

Potrivit unui act normativ, autoritățile de la drumuri vor pune bazele unui „sistem național pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor” prin care să colecteze raportări privind problemele și obstacolele întâmpinate.

Ordonanța Guvernului pentru modificarea și completarea Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, publicată în Monitorul Oficial din 28 ianuarie prevede că „administratorul punctului național de acces (...) realizează un sistem național pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor, pentru a facilita colectarea detaliilor privind evenimentele transmise de utilizatorii drumurilor și de vehicule și a oricăror altor informații legate de siguranță care sunt percepute de cel care informează ca fiind un pericol real sau potențial pentru siguranța infrastructurii rutiere.”

Ionuț Ciurea, președintele executiv al Asociației Pro Infrastructura, a declarat pentru Hotnews.ro că „Ideea e bună, dar contează mult cum va fi pusă în practică”, pentru că „riscul de a mai sifona niște bani este mare pe un astfel de proiect”.  

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • In Austria ,de pilda,cu foarte multi ani in urma,sesizarea din partea soferilor a gropilor era rasplatita cu o suma simbolica,dar,la noi n-ar functiona pt ca s-ar inmulti gropile peste noapte.
    • Like 0
  • ca de multe ori, guvernanții noștri reinventează apa caldă... pe bani mulți, presupun... cu care bani, nu mai bine ar utiliza aplicația Waze deja existentă și de restul chiar s-ar repara drumuri? că mă îndoiesc că s-ar găsi mulți utilizatori care să facă trafic de date pe banii proprii doar pentru a semnala gropi, în loc de waze care îți și furnizează niște informații în timp real! zic și eu...
    • Like 2
  • Felicitari statului roman! Sunt ferm convins ca vor inventa o roata mai rotunda, mai buna!
    • Like 1
  • Ion check icon
    Dar nu mai bine ar colabora cu aplicatiile de renume deja existente?!
    • Like 1
  • Nume check icon
    Chiar sunt curios dacă aplicația va fi făcută, va funcționa, dar mai ales dacă se va schimba ceva.
    Sunt de acord ca cel putin câțiva ani de zile - buni - ne trebuie ONG-uri care sa verifice dacă statul isi face treaba, dar în același timp trebuie sa înțelegem ca putini ONG-isti care critica și știu ei cel mai bine ce trebuie făcut, dacă trec pe partea cealalata isi dau seama ca lucrurile nu sunt atât de simplu ca într-un ONG. În plus, când statul nu investește în nimic, spunem ca este incompetent și hot. Și când vrea sa facă ceva, bineînțeles face ca numai sa sifoneze ceva. Sunt multe cazuri în care s-au întâmplat acest lucruri, dar dacă toată activitatea între stat și ONG-uri este numai care pe care și contre și neîncredere nu se va întâmplă nimic în acesta țară. Ar trebui ca cineva sa rupă acest cerc vicios. Întrebarea este cine?
    • Like 0


Îți recomandăm

Otto Uwe Keul

În ultimii 15 ani, numărul de furnizori de fructe și legume locali ai Lidl România a crescut de la 70 la peste 500. 2025 a însemnat și depășirea unei borne- în sezon, pe rafturile magazinele lanțului de retail s-au găsit numai roșii românești 100%, urzici, leurdă, lobodă, ștevie, mărar, pătrunjel, ceapă verde 100%, pepeni 100%, zmeură și afine 100%, adică produse local. Încurajați de rezultate și de afacerile în creștere, agricultorii au început să exporte prin Lidl România- anul acesta, au ieșit peste granițe peste 1.600 de tone de legume și fructe spre Polonia, Cehia, Slovacia și Ungaria.

Citește mai mult

protest - justitie - cluj

Protestele astea împotriva corupției din justiție sunt emoționale și nu rezolvă nimic. E o problemă structurală și de mentalitate. E și o problemă de manipulare politică a protestelor și a agendei pe fondul unei disfuncționalități reale. Mai pe scurt, unii au interes să capitalizeze politic și să abată atenția de la alte probleme. Să vorbim sincer, fără perdea, mai spune cineva ceva de TVA-ul mărit, de prețurile mari? Totul a fost acoperit. foto: Inquam Photos / Andrei Apolzan

Citește mai mult