Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Firea și Boc inaugurează fiecare un bulevard: cum arată lucrarea din Bucureşti, cum arată cea din Cluj

Recent, primarul Capitalei, Gabriela Firea, și primarul Clujului, Emil Boc, au inaugurat câte un proiect. Gabriela Firea. șoseaua Fabrica de Glucoză, Emil Boc, strada Regele Ferdinand.

București

Șoseaua Fabrica de Glucoză din București are patru benzi, sensurile de mers fiind delimitate prin separatoare din beton. Însă felul în care este realizată lucrarea denotă lipsă de grijă față de pietoni și bicicliști, dar și față de aspectul general al zonei.

Foto: Facebook Gabriela Firea

Trotuarele sunt inestetice și înguste, cu două-trei rânduri de borduri, și câteva alveole goale pentru copaci. 

Foto: Facebook Gabriela Firea

„De astăzi, pe Șoseaua Fabrica de Glucoză se circulă pe patru benzi, doua pentru fiecare sens de circulatie, între Șoseaua Petricani și strada Barbu Văcărescu. Această zonă intens circulată a pus ani de zile nervii șoferilor la grea încercare. Am găsit acest proiect, inițiat acum peste 6 ani, blocat și cu niște costuri uriașe. Am schimbat strategia și am făcut economii importante la buget. Am incheiat santierul intr-un an si 8 luni.

Acum avem o legătură modernă cu Autostrada A3, cu acces facil într-o zonă în plină dezvoltare.

În ultimele zile a fost pus în funcțiune sistemul de semaforizare, sistemul de iluminat public modern și economic, au fost montate separatoare de sensuri și au fost realizate toate marcajele rutiere”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Primarul Firea, dând indicații constructorilor

Cluj

La Cluj, strada Regele Ferdinand, modernizată cu fonduri europene, arată cu totul altfel. 

Foto: Facebook Emil Boc

„Pe str. Ferdinand, care anterior nu avea niciun copac, au fost plantați 51 arbori cu balot în cadrul procesului de reabilitare. Pentru aceștia a fost instalat un sistem de irigații automat, cu senzor de ploaie / umiditate.

12 stații electrice de încărcare pentru biciclete și trotinete sunt amplasate pe această arteră, din totalul de 23 stații pentru biciclete / trotinete și 8 stații de încărcare pentru mașini electrice din proiectul general.

De asemenea, proiectul general include și: primul stand pentru taxiuri electrice din Cluj-Napoca (va fi amplasat pe str. Tipografiei), sistem inteligent de management al traficului, respectiv sistem de iluminat public prin tehnologie LED”, a scris primarul Emil Boc pe Facebook.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nici o lucrare din cele prezentate mai sus nu merita laudata, de ce ? pentru ca asta e treaba lor, sa modernizeze infrastructura orasului. La Cluj a durat 1 an pt cativa metri. La Bucuresti au pus stalpii de iluminat in mijlocul trotuarului. Nu-i mai tot pupati la spate, nu meriti !
    • Like 0
  • Atata mare tam-tam pentru o strada de vreo 150 m lungime (cea din Cluj-Napoca). Au inceput laudele, manipularile, minciunelele, etc.inainte de alegeri...ca de obicei. Lucrarile au durat UN AN.
    Nu e utila deloc, au facut-o sens unic...un mare bigshit!
    • Like 1
  • Cri check icon
    Esta este doar unul dintre exemplele care ne arata ca Clujul, spre deosebire de Bucuresti, este un oras bine administrat. Nu i se datoreaza lui Boc ( bietul om si-a facut dovada "competentei" cat a fost prim ministru ), ci unui obicei existent inca de pe vremea lui Funar, si anume ca primarii, chiar daca au fost instalati prin votul popular, sa nu faca nimic important fara a cere avizul si expertiza specialistilor din Primarie.
    Tot la Cluj toaleta stradala ( golirea tomberoanelor, strangerea gunoiului, maturatul strazilor, etc ) se fac la doua noaptea, nu dimineata, la varf de trafic, ca in Bucuresti.
    La Cluj, desi traficul este tot atat de intens ca in Capitala, nenumaratele sensuri unice precum si semaforizarea inteligenta fac ca sofatul sa fie mult mai confortabil decat in Bucuresti.
    In Cluj nu exista TIR-uri, camioane, treilere sau tractoare care sa circule pe timpul zilei; spre deosebire de Capitala, aceste autovehicule grele au voie sa circule doar noaptea dupa orele 22, astfel incat traficul diurn nu este stanjenit.
    In Cluj pietonii nu traverseaza decat pe culoarea verde a semaforului. Daca vezi vreun pieton ca traverseaza pe rosu, poti fi sigur ca e "regatean".
    • Like 0
  • Si eu care credeam ca orasul Cluj este din alta tara.M-am inselat,ce credeti?
    • Like 0
  • Ce a facut Boc? Dintr-un bulevard cu cate doua benzi pe sens, l-a facut cu sens unic, cu trei benzi. Cu asta a rezolvat problema traficului in Cluj Napoca? Nu.Doar daca mai are un bulevard paralel ca sa-l faca cu sens unic sa termine treaba, ca este oprita la juma, asta nu vedeti din cauza de ura anti Firea. Toate firmele si salariatii aflati pe strada Fca de Glucoza, daca au onoare sa vina sa-si spuna parerea despre rezolvarea problemei traficului si cat li s-a imbunatatit accesul la firma O intrebare cum va contoriza utilizarea prizelor de alimentare cu energie electrica , trotinetele, bicicletele, sau va fi moaca, din banii contribuabilului?
    • Like 2
  • interesanta sorcova clujana. deh! gusturi tiganesti. s-au colorat diferitele benzi de circulatie parca pt oligofreni. daca asa-i place lui boc.... iar chestia asta a mai fost si sponsorizata. bravo clujule!
    • Like 2
    • @ Neamtu Teodor
      Acuma serios: daca taceai, filozof ramaneai! :) :D
      • Like 3
  • Liberty check icon
    de boc am auzit...am fost, am vazut, omul are talent de edil...
    de firea nu am auzit decat dupa ce-a luat-o pandele...
    nici la Voluntari nu prea vezi nimic din ce-a facut boc la Cluj...
    cine-i sustine?... ce face mass media...?
    si azi cred ca cei ce scriu in presa trebuie sa stie despre ce scriu... CTP-isti si alti tolontani de pe la Stefan Gheorghiu ar fi cazul sa se abtina macar azi dupa 30 de ani de mincat rahat cu fondurile europene...

    https://ec.europa.eu/romania/business-funding/programs_ro
    • Like 0
  • La Cluj, “fonduri europene” înseamnă si calitate la nivelul altor orașe europene, înseamnă funcționalități necesare într-un oraș european si nu in ultimul rând, inseama un look & feel european.

    La Bucuresti, dacă tot e făcut din banii noștri, ne mulțumim si cu mai puțin decât ar fi normal. Zicem “las’ ca-i bine si așa, decât deloc...” si ne mirăm in continuare ca orașe precum Oradea, Cluj sau chiar Timișoara parca nu sunt din aceeași țara cu Bucureștiul sau Constanta.

    Atât s-a putut...
    • Like 3
  • Nu mi se pare corecta comparatia. Comparam o strada din centrul orasului (cea din Cluj) cu o strada de la marginea orasului. Sper sa nu ma insel, insa asa am vazut pe Google Maps. Sunt cerinte cu totul diferite. Nu sunt absolut deloc fan Firea, insa mi se pare un articol scris fara rost.
    • Like 3
    • @ Barbu Daniel
      Zona Fabrica de Glucoza nu mai e de mult la periferia Bucureștiului dar nu asta e important.

      Cred ca ne-a scăpat un detaliu important: proiectul de la Cluj e finanțat din fonduri europene.
      • Like 2
    • @ Barbu Daniel
      check icon
      Prea bine, alege dta atunci o stradă care-ți place din centrul Bucureștiului și fă comparația!
      • Like 2
    • @ Adrian Gorcea
      esti clujean? daca nu du-te-n...cluj.
      • Like 0
    • @ Adrian Gorcea
      Avet dreptate. Capatul dinspre autostrada e fix in centru. Dar asta nu e important.
      • Like 1
    • @ Neamtu Teodor
      Iar tu? Nu te saturi sa fii penibil? :D
      • Like 1
  • topala check icon
    Fiecare popor isi alege reprezentantii pe care ii reprezinta !
    Miticii o moldoveanca,ardelenii un ardelean.....mancati-as,sau mai bine manca-mi-ai !
    • Like 1


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult