Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Fiul lui Eduard Novak, implicat într-un accident rutier, chiar lângă tatăl său. Fostul ministru a izbucnit: „Şoferi nervoşi, condus agresiv, grijă zero”

Fostul ministru al Sportului, Edvard Novak. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Edvard Novak, fiul fostului ministru al Sportului, a fost implicat într-un accident rutier în timp ce era la un antrenament cu bicicleta alături de tatăl său, pe DN12.

Potrivit fostului ministru, fiul său în vârstă de 20 de ani a fost operat. Eduard Novak a povestit întreg incidentul pe pagina sa de Facebook, unde a postat și două imagini cu fiul său. Una de la  locul accidentului și una de pe patul de spital, imediat după intervenția chirurgicală suferită de victimă.

Campionul paralimpic Eduard Novak este căsătorit cu Laura Novak și împreună au trei copii: Edvard, Edmund și Ingrid.

Mesajul postat de Eduard Novak pe contul personal de Facebook

„Ciclismul în România e sport extrem. Azi, în Edvard, cu care eram ieşiţi la antrenament, a intrat o maşină. Din fericire a scăpat doar cu o mică intervenţie chirurgicală. Acum câţiva ani, Edmond a păţit acelaşi lucru. Drumurile din România sunt extrem de periculoase, şoferi nervoşi, condus agresiv, grijă zero pentru partenerii de trafic. Pentru că asta suntem. Parteneri de trafic, ar trebui să împărţim şoselele cu biciclişti, motociclişti, dar nu o facem. Cum să faci performanţă în condiţiile în care nu numai că nu ai unde să te antrenezi, nu ai bani de echipamente dar mai îţi rişti şi viaţa, mi-e greu să înţeleg. Autorităţile sunt fericite când medalii ajung acasă, dar sportivii, iată, sunt victimele haosului de pe şoselele din ţară”, a scris Eduard Novak pe Facebook.

Fostul ministru crede că ar fi momentul ca poliţia rutieră să pornească o campanie de informare şi conştietizare pentru şoferi. „Poate că e momentul în care poliţia rutieră porneşte o campanie de informare şi conştientizare pentru şoferi. Sunt gata să ajut, să particip, să fac tot ce pot omeneşte ca cei care fac ciclism de performanţă, ca hobby sau de nevoie să nu mai fie numiţi “donatori”, a mai notat Novak.

Eduard Novak și-a pierdut piciorul în urma unui accident rutier

Eduard Novak este unicul campion paralimpic al României, multiplu medaliat mondial şi european la paraciclism. A atins această performanță în urma unui accident. Pentru că a rămas fără un picior a fost obligat să renunțe la patinaj. 

„În ianuarie ’96 mergeam la un concurs în Italia. Aveam 19 ani. Vremea era foarte rea. Ningea, drumul era în construcție. Eram în mașină cu părinții mei. Mașina a derapat și ne-am lovit de parapet. Parapetul era lovit dinainte și era ieșit în afară. Nu aveam viteză, abia vedeam drumul, așa tare ningea. După ce ne-am izbit și am aprins lumina, m-am uitat în jos și am văzut că parapetul era în mașină. Nu aveam jumătate din laba piciorului. Mă uitam și nu-mi venea să cred. Mă gândeam că m-am lovit la cap și nu văd bine…”, a povestit Eduard Novak, conform ProTV.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Mhai Nai check icon
    "Fostul ministru crede că ar fi momentul ca poliţia rutieră să pornească o campanie de informare şi conştietizare pentru şoferi." Politia rutiera ar trebui sa se mai dea jos din BMVuri, sa mai citeasca niste almanahe, sa vada ca au facut reguli de circulatie diferite de ale altor tari din uniune. Au facut reguli de circulatie pentru o tara a masinilor. Alte metode de deplasare sunt pentru mujici. Vii din Italia cu bicicleta si mori de prost in Romania ca aici se circula altfel.
    • Like 0
    • @ Mhai Nai
      RazvanP check icon
      Altminteri plină Italia de biciclete pe drumurile naționale...
      Bicicleta trebuie folosită în orașe, pe piste speciale și atât, nu are ce căuta pe drumurile interurbane.
      • Like 0
  • Gecaba Gecaba check icon
    Fostul ministru al sportului, ciclist, ia abia acum atitudine fata de circulatia rutiera. Toti biciclistii accidentati pe sosele pana acum nu au contat. Este reprezentativ pentru indolenta clasei politice fata de tara asta. Familia lor conteaza, restul nu exista. Nici macar nu realizeaza nesimtirea atitudinii de acum.
    • Like 0
    • @ Gecaba
      Bravo lui că a ales să iasă din indolență măcar acum! Mai bine mai târziu decât niciodată!
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult