Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Gică Popescu, întrebat la „În fața ta” de ce nu i-a cumpărat o mașină scumpă fiicei sale, care conduce un Fiat 500: „Nu cred că era normal să-i cumpăr o mașină, atât timp cât nu a făcut nimic”. Înțelegerea pe care Gică a făcut-o cu Maria

Gica Popescu - Inquam Photos / Stefan Constantin

Foto: Inquam Photos / Stefan Constantin

Maria, fiica lui Gică Popescu, legendă a fotbalului românesc, conduce un Fiat 500, mașină modestă, evaluată la circa 10.000 de euro. Întrebat la emisiunea „În fața ta” de la Digi24, care este motivul pentru care nu i-a cumpărat o mașină scumpă, Gică Popescu a vorbit despre lecția pe care i-a dat-o fiicei sale și a dezvăluit care este înțelegerea făcută cu Maria. Tânăra, absolventă a uneia dintre cele mai bune școli de business din Europa, va putea să își cumpere singură o altă mașină mai bună, după ce va obține profit dintr-un business nou, pe care Gică Popescu i l-a „pus în brațe”, încă de la înființare. 

„Eu, când jucam la Craiova, eram singurul jucător din provincie care juca în echipa națională și conduceam o Dacia 1300, care în momentele cele mai frumoase ale mele, mă lăsa în centrul Craiovei și trebuia să o împing. Și eram cel mai bun fotbalist al anului.

Maria, fiica mea, trebuie să fie fericită că are o mașină nouă, e prima mașină pe care o conduce după ce și-a luat permisul. Eu, când am început, am pornit cu un 1300, apoi m-am dus la 1310, 1400. M-am dus afară, am făcut bani la Eindhoven și mi-am cumpărat prima mea mașină cu banii mei. Mașina pe care o conduce Maria este pe banii mei.

Ea acum lucrează la două afaceri, unul împreună cu mine, și i-am promis că dintr-unul dintre business-uri, dacă merge bine, o să-și schimbe mașina. Dar să fie mulțumită că primește o mașină gratis, atât am considerat eu - că prima mașină nu poate să fie decât una ca aceasta”, a spus Gică Popescu la emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

„Nu e un avantaj uriaș că nu îi iau dobândă?”

Moderator: „Dar puteați să îi dați orice fel de mașină. Puteați să îi plătiți cea mai scumpă mașină. De ce nu ați făcut-o?”

Gică Popescu: „Nu cred că era normal să-i cumpăr o mașină, atât timp cât nu a făcut nimic. Ca să ai o mașină bună, trebuie să faci ceva, trebuie să meriți, să muncești.

Eu acum am un business pe care o să-l lansăm în trei luni de zile. Din prima zi i l-am pus Mariei în brațe - i-am zis - Ai făcut business administration la Barcelona, una dintre cele mai bune facultăți din lume pe business, ESADE. Ai făcut exchange work la SciencesPo la Paris, facultatea unde majoritatea președinților francezi au terminat. A făcut master la Londra, nu a picat niciun examen în toți acești ani, are un potențial uriaș. I-am spus: Ia-l (businessul) și îți promit că din profitul pe care îl vom face aici, unu - îmi dai banii înapoi pe care i-am investit, și din ce rămâne împărțim - eu 80, tu 20, și din aia 20 îți iei mașină. Asta a fost deal-ul cu Maria. Dar îmi dă banii înapoi. Păi nu îi iau dobândă. Nu e un avantaj uriaș că nu îi iau dobândă?”

Gică Popescu a afirmat în cadrul emisiunii „În fața ta" că fiica sa, Maria, a dobândit abilități de gestionare a banilor în timpul anilor de studiu în Spania, unde primea lunar 1.000 de euro ca bani de buzunar de la tatăl său.

„Pe Maria am învățat-o, din momentul în care a fost studentă la Barcelona, avea 1000 euro lunar. Eu îi plăteam școala, plăteam internatul unde învăța, după care și-a luat, împreună cu fata lui Adrian Ilie, în centrul Barcelonei, un apartament - au avut noroc incredibil - 2.000 euro un apartament în centrul Barcelonei. era pomană. Deci îi plăteam chiria, îi plăteam școala, și îi dădeam 1.000 de euro pe lună, bani de cheltuială. Și câteodată îi plăteam biletele de avion, când venea acasă. În rest, a trăit cu 1000 euro pe lună la Barcelona și  Maria își drămuiește atât de bine bănuții acum, pentru că a învățat în cei patru ani mia aia de euro pe lună să o drămuiască”, a povestit Gică Popescu.

Emisiunea „În fața ta” de la Digi24, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica, de la ora 14.00.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Mihai check icon
    Un Fiat 500 nu mai e de mult 10000 de euro. Probabil ca nici nu avea nevoie de mai mult mai ales ca incepator cand este mai simplu cu o masina mica. Apoi un incepator oricum va uza mai mult masina si atunci de ce sa arunci banii pentru una scumpa de la inceput. Mai incolo in schimb, cand ai deprins anumite abilitati, poti avea grija de o masina scumpa fara sa freci bordurile si sa stergi alte masini si poti sa stapanesti o masina mai puternica, altfel se pune problema.
    • Like 1
    • @ Mihai
      10.000 de euro pentru un Fiat500 e un pret optimist. Depinde daca masina e noua ori second-hand, si depinde mult de dotari. Un Abarth e vreo 20.000 de euro, in rest se invarte pe la 15.000. Oricum, nu e deloc o masina ieftina.

      Pentru un incepator e indicat sa cumperi o masina second-hand fara multa valoare, dar cu mare rezistenta la coliziuni. In sfarsit, in Romania oamenii cumpara ce isi permit, nu ce e optim - toti am dori o masina electrica de oras plus ceva cu tractiune integrala pentru calatorii mai lungi, dar cati romani isi permit?
      • Like 1
  • Mark Zuckerberg, fondatorul FB, a avut mașini sub 30.000 USD (Honda Akura, Honda Fit, VW Golf). Și e printre cei mai bogați oameni de pe planetă.
    Asta arată încă o dată actualele valori mioritice: căsoaia nesimțită, mașinoaia nesimțită și... de restu' floricele. Asta este când se adună în contul tău milioane de euroi și nu știi ce să faci cu banii. Pentru asta trebuie și ceva minte.
    • Like 1


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult