Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Gică Popescu, întrebat la „În fața ta” de ce nu i-a cumpărat o mașină scumpă fiicei sale, care conduce un Fiat 500: „Nu cred că era normal să-i cumpăr o mașină, atât timp cât nu a făcut nimic”. Înțelegerea pe care Gică a făcut-o cu Maria

Gica Popescu - Inquam Photos / Stefan Constantin

Foto: Inquam Photos / Stefan Constantin

Maria, fiica lui Gică Popescu, legendă a fotbalului românesc, conduce un Fiat 500, mașină modestă, evaluată la circa 10.000 de euro. Întrebat la emisiunea „În fața ta” de la Digi24, care este motivul pentru care nu i-a cumpărat o mașină scumpă, Gică Popescu a vorbit despre lecția pe care i-a dat-o fiicei sale și a dezvăluit care este înțelegerea făcută cu Maria. Tânăra, absolventă a uneia dintre cele mai bune școli de business din Europa, va putea să își cumpere singură o altă mașină mai bună, după ce va obține profit dintr-un business nou, pe care Gică Popescu i l-a „pus în brațe”, încă de la înființare. 

„Eu, când jucam la Craiova, eram singurul jucător din provincie care juca în echipa națională și conduceam o Dacia 1300, care în momentele cele mai frumoase ale mele, mă lăsa în centrul Craiovei și trebuia să o împing. Și eram cel mai bun fotbalist al anului.

Maria, fiica mea, trebuie să fie fericită că are o mașină nouă, e prima mașină pe care o conduce după ce și-a luat permisul. Eu, când am început, am pornit cu un 1300, apoi m-am dus la 1310, 1400. M-am dus afară, am făcut bani la Eindhoven și mi-am cumpărat prima mea mașină cu banii mei. Mașina pe care o conduce Maria este pe banii mei.

Ea acum lucrează la două afaceri, unul împreună cu mine, și i-am promis că dintr-unul dintre business-uri, dacă merge bine, o să-și schimbe mașina. Dar să fie mulțumită că primește o mașină gratis, atât am considerat eu - că prima mașină nu poate să fie decât una ca aceasta”, a spus Gică Popescu la emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

„Nu e un avantaj uriaș că nu îi iau dobândă?”

Moderator: „Dar puteați să îi dați orice fel de mașină. Puteați să îi plătiți cea mai scumpă mașină. De ce nu ați făcut-o?”

Gică Popescu: „Nu cred că era normal să-i cumpăr o mașină, atât timp cât nu a făcut nimic. Ca să ai o mașină bună, trebuie să faci ceva, trebuie să meriți, să muncești.

Eu acum am un business pe care o să-l lansăm în trei luni de zile. Din prima zi i l-am pus Mariei în brațe - i-am zis - Ai făcut business administration la Barcelona, una dintre cele mai bune facultăți din lume pe business, ESADE. Ai făcut exchange work la SciencesPo la Paris, facultatea unde majoritatea președinților francezi au terminat. A făcut master la Londra, nu a picat niciun examen în toți acești ani, are un potențial uriaș. I-am spus: Ia-l (businessul) și îți promit că din profitul pe care îl vom face aici, unu - îmi dai banii înapoi pe care i-am investit, și din ce rămâne împărțim - eu 80, tu 20, și din aia 20 îți iei mașină. Asta a fost deal-ul cu Maria. Dar îmi dă banii înapoi. Păi nu îi iau dobândă. Nu e un avantaj uriaș că nu îi iau dobândă?”

Gică Popescu a afirmat în cadrul emisiunii „În fața ta" că fiica sa, Maria, a dobândit abilități de gestionare a banilor în timpul anilor de studiu în Spania, unde primea lunar 1.000 de euro ca bani de buzunar de la tatăl său.

„Pe Maria am învățat-o, din momentul în care a fost studentă la Barcelona, avea 1000 euro lunar. Eu îi plăteam școala, plăteam internatul unde învăța, după care și-a luat, împreună cu fata lui Adrian Ilie, în centrul Barcelonei, un apartament - au avut noroc incredibil - 2.000 euro un apartament în centrul Barcelonei. era pomană. Deci îi plăteam chiria, îi plăteam școala, și îi dădeam 1.000 de euro pe lună, bani de cheltuială. Și câteodată îi plăteam biletele de avion, când venea acasă. În rest, a trăit cu 1000 euro pe lună la Barcelona și  Maria își drămuiește atât de bine bănuții acum, pentru că a învățat în cei patru ani mia aia de euro pe lună să o drămuiască”, a povestit Gică Popescu.

Emisiunea „În fața ta” de la Digi24, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica, de la ora 14.00.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Mihai check icon
    Un Fiat 500 nu mai e de mult 10000 de euro. Probabil ca nici nu avea nevoie de mai mult mai ales ca incepator cand este mai simplu cu o masina mica. Apoi un incepator oricum va uza mai mult masina si atunci de ce sa arunci banii pentru una scumpa de la inceput. Mai incolo in schimb, cand ai deprins anumite abilitati, poti avea grija de o masina scumpa fara sa freci bordurile si sa stergi alte masini si poti sa stapanesti o masina mai puternica, altfel se pune problema.
    • Like 1
    • @ Mihai
      10.000 de euro pentru un Fiat500 e un pret optimist. Depinde daca masina e noua ori second-hand, si depinde mult de dotari. Un Abarth e vreo 20.000 de euro, in rest se invarte pe la 15.000. Oricum, nu e deloc o masina ieftina.

      Pentru un incepator e indicat sa cumperi o masina second-hand fara multa valoare, dar cu mare rezistenta la coliziuni. In sfarsit, in Romania oamenii cumpara ce isi permit, nu ce e optim - toti am dori o masina electrica de oras plus ceva cu tractiune integrala pentru calatorii mai lungi, dar cati romani isi permit?
      • Like 1
  • Mark Zuckerberg, fondatorul FB, a avut mașini sub 30.000 USD (Honda Akura, Honda Fit, VW Golf). Și e printre cei mai bogați oameni de pe planetă.
    Asta arată încă o dată actualele valori mioritice: căsoaia nesimțită, mașinoaia nesimțită și... de restu' floricele. Asta este când se adună în contul tău milioane de euroi și nu știi ce să faci cu banii. Pentru asta trebuie și ceva minte.
    • Like 1


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult