Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Mașina personală rămâne principala preferință pentru mobilitate. Platformele alternative au perspective pozitive de revenire pe termen lung - raport

auto - Bucuresti

Foto: lcv / Alamy / Alamy / Profimedia

Deși mașina personală va rămâne în topul preferințelor pentru mobilitate ale consumatorilor din Uniunea Europeană ca urmare a pandemiei, modalitățile alternative își vor reveni pe termen mediu și lung, cel mai puternic avans fiind estimat pentru platformele de car sharing și închirieri, potrivit raportului ”The 2021 Digital Auto Report”, realizat de strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

Astfel, cota de piață a platformelor de car sharing și închirieri ar urma să crească de la 6% în acest an, la 10% în 2025 și la 21% în 2035. Mai afectate de pandemie, platformele de mobilitate ride sharing (ex. Uber, Bolt) își vor reveni mai greu, urmând să crească de la 2% în 2021, la doar 3% în 2025 și apoi la 7% în 2035. Utilizarea mașinii personale ar urma să scadă de la 92% în acest an, la 87% în 2025 și 72% în 2035.

Consumatorii sunt tot mai preocupați pentru sănătatea și siguranța lor și vor continua să folosească mașina personală pentru a se deplasa și după pandemie. Iar această tendință se reflectă și în cifre, piața la nivelul UE înregistrând, potrivit ACEA, o creștere cu peste 11% în ianuarie-august, față de perioada similară din 2020, în pofida problemelor cauzate de lipsa unor componente. România se înscrie în trend, cu un avans al vânzărilor de 7% în perioada amintită, impulsionate și de programul Rabla. Totuși, chiar dacă mașina personală rămâne pe primul loc în topul preferințelor de mobilitate, vedem perspective pozitive pentru alternativele de mobilitate, în special pentru platformele de car sharing, care închiriază și mașini electrice, dar și pentru utilizarea bicicletei sau mersul pe jos.

Spre exemplu, în Germania tot mai puțini consumatori planifică să utilizeze modalitățile alternative de mobilitate precum taxi, platformele de ridesharing (ex. Uber, Bolt) și transportul în comun, chiar și după pandemie, și vor folosi mai mult mașina personală, bicicleta sau vor merge pe jos.

Parcul auto european va stagna. Mașinile electrice în intenția de cumpărare pe termen lung

În lumina schimbărilor aduse de pandemie, parcul auto din Europa va stagna (-0,6%) până în 2035, la 281 milioane vehicule, după ce în ediția anterioară a raportului fusese estimată o scădere de 1,2%.

Piața auto verde se află într-un punct de inflexiune în Europa, determinată de un puternic impuls guvernamental (stimulente și reglementări). Astfel, vânzările de mașini electrice noi ar urma să atingă 27% din totalul vânzărilor de autovehicule noi până în 2025 și 78% în 2035.

Construirea lentă a infrastructurii de încărcare va deveni în curând cel mai mare obstacol de creștere.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Uber si Bold nu fac car sharing. Este taximetrie in toata regula. Terminati cu aburelile pentru hipsteri sau pentru prosti. Da, intr-adevar este mai civilizat pentru ca masinile sunt mai bune, comportamentul soferilor mai bun, DAR numai din cauza recenziilor, si nu trebuie sa sun la telefon si sa dau de o tzatza sau o tzoapa cu trei clase care abia vorbeste romaneste, DAR tot taximetrie este. Mai scumpa si mai putin taxata de stat.
    Sunt destul de multe planuri in Bucuresti si in tara cu faimoasele park & ride si dupa aceea servicii de transport in comun. Chiar daca se vor face si pandemia va trece nu cred ca vor avea succes in Romania unde masina nu este vazuta numai ca un mod de transport facil, ci si ca o afisare a statului social. Am masina scumpa pentru ca imi permit. Acest lucru se va schimba in minim zece sau chiar douazeci ani cand vom avea o schimbare de mentalitate in care bunurile personale nu mai reprezinta prioritatea populatiei.
    P.S. Daca vrem sa fim hipsteri si "prieteni cu natura" ar trebui sa folosim serviciile normale de taximetrie pentru ca acestea intr-adevar fac car sharing, cel putin in Bucuresti, Cand le iei din statiile publice de taxi am observat ca nicioadata nu merg in directia care mergi tu.
    • Like 2
    • @ Nume
      Asa este. Uber si Bold nu fac car sharing. Fac ride sharing. Sau taximetrie cum ii zici tu. Asa scrie si in articol.
      Car sharing inseamna ca mai multe persoane folosesc aceeasi masina, pe rand, pentru diverse perioade de timp. Adica o inchiriaza. Si inchiriaza doar masina, nu si un sofer.
      Pari un pic revoltat si nu inteleg de ce.
      • Like 1


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult