Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Motivul pentru care o mașină Dacia costă mai mult doar pentru că trăim în România. Daca eram o țara vestică era puțin mai ieftină

Lipsa autostrăzii Pitești-Sibiu adaugă la prețul unui autoturism produs la uzina de la Mioveni un plus de 90-100 de euro, a estimat pentru Republica.ro Constantin Stroe, președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

„Între 90 și 100 de euro pe automobil se adaugă la preț din cauza lipsei celor 120 de kilometri de autostradă între Pitești și Sibiu. Iar aici nu sunt luați în calcul costul suplimentar cu carburanții din cauza vitezei mici, nu sunt luați în calcul nervii, nu luate în calcul stagnările care se produc în trafic”, a spus Constantin Stroe.

Autostrada Sibiu-Pitești ar avea o importanță fundamentală pentru economie, consideră Stroe. 

„Este de o importanță capitală acest tronson (Pitești-Sibiu) și greșit s-a înțeles că Dacia și Renault vor o autostradă. Imaginați-vă 4,4 milioane de metri cubi de marfă în containere, care circulă din centrul țării spre vest. N-au făcut măsurători, n-au făcut un calcul să vadă ce fonduri uriașe pierde România ca urmare a lipsei acestei autostrăzi”, a declarat recent șeful ACAROM.

Întrebat dacă crede în respectarea termenului de 2021 avansat de autorități pentru finalizarea tronsonului Pitești-Sibiu, președintele ACAROM s-a arătat sceptic.

„Nu mai cred în miniştri. Am fost mințit de toți miniștrii Transporturilor. Vreau un planning care să arate termene, faze, etape, responsabili. În 2021 să facă ceva parţial, dar care nu va rezolva fluenţa circulaţiei pe tronsonul Vest-Est până la Constanţa”, a arătat Constantin Stroe.

„Sunt vreo șase variante pentru autostrada Pitești-Sibiu. Trece și anul acesta și nu știm care e varianta pe care se va construi autostrada”, a spus Stroe.

Aflat într-o vizită în județul Argeș, , la sfârșitul lunii aprilie, ministrul Transporturilor, Dan Costescu vorbea chiar de o devansare a termenului de finalizare pentru lucrările de pe autostrada Piteşti- Sibiu.

Cert este că lucrările încă nu au început, se lucrează încă la studiul de fezabilitate. Deocamdată nu s-a stabilit pe unde va trece exact autostrada între Boiţa şi Curtea de Argeş. CNADNR are de ales între două variante. Abia în aproximativ două luni autoritățile ar putea decide care va fi varianta traseului tronsonului de autostradă care va lega Pitești de Sibiu. După finalizarea studiului de fezabilitate, vor fi făcute licitații pentru proiectare și construcție.

În ianuarie, Cătălin Drulă, consilierul pe probleme de infrastructură al premierului Dacian Cioloș, avansa sfârșitul anului 2023, ca termen pentru finalizarea autostrăzii Pitești-Sibiu, într-un scenariu pozitiv.  

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Imi pare rau dar eu nu am gasit motivul pentru care o dacia costa mai mult in tara!o fi prea subtil...
    • Like 1
  • Ionel check icon
    Eu sunt pentru numirea domnului Stroe in functia de ministru al transporturilor. Atunci am avea o garantie ca lucrurile se vor misca mai repede. Credeam ca daca presedintele va fi de la Sibiu, autostrada va fi gata in 2-3 ani....nu mai cred nimic acum
    • Like 0
    • @ Ionel
      check icon
      eu nu mai cred dacat in eutanasiere :) da la caini la hoti ... toti, toti, toti ... si in 12 luni ori ... ori ... sau ... alta varianta este migratia ...
      • Like 0
  • Daca nu disponibilizau minerii ,puteau sapa si manual un tunel de la Sibiu la Pitesti !
    • Like 3
  • Bla , bla , bla !!!
    • Like 0
  • Foarte obraznic titlul:
    "Iar aici nu sunt luați în calcul costul suplimentar cu carburanții din cauza vitezei mici, nu sunt luați în calcul nervii, nu luate în calcul stagnările care se produc în trafic”
    Parca lipsește ceva domnilor! Cel putin pentru cititorii de aici, care nu sunt prosti, ati omis relevanta analizei. Cei 100€ +/- nu fac nici macar cat mizeria de sub unghii. Un roman nu schimba Dacia la fiecare lansare ca sa strâmbe nasul la banii ăștia.
    • Like 0


Îți recomandăm

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

 expert contabil

Pentru fiecare 10.000 de lei distribuiți, impozitul crește de la 1.111 lei la 1.905 lei, iar firmele trebuie să verifice activul net și capitalul social înainte de a face orice distribuție. „Cota de 16% intră în vigoare de la 1 ianuarie, dar se aplică pentru dividendele distribuite după 1 ianuarie. Or, ce dividende pot eu să distribui în ianuarie? Pe cele din trimestru IV, cele care se formează chiar acum”, explică expertul contabil.

Citește mai mult

Pălărie de damă

Copiii mamei soacre și-au confruntat notițele abia după înmormântare. Adevărul i-a eliberat, au urât-o pentru câteva ore, dar prevederile testamentare și o ladă de șampanie vintage, scumpă, cumpărată chiar de soacră-mea pentru ocazie, a mai atenuat șocul și a netezit o parte din drumul spre vindecare. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult