Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Românii, speriați de prețurile vacanțelor externe: „Grecii, italienii și turcii vor să-și vândă casele sau doar să le închirieze?”

Grecia - T

Foto: Gary Dyson / Alamy / Profimedia

„O creștere de 15-20% în 2023, față de 2022”. Estimarea făcută de mai toate agențiile de turism din România, care vând vacanțe externe, pare să fi fost mult prea optimistă. Românii care nu au fost inspirați să-și cumpere vacanțele prin early booking sau nu au avut disponibilitatea financiară pentru a achiziționa încă de anul trecut vacanța pentru 2023 încep să se lovească de adevăratele prețuri pentru această vară.

„Mi se par doar mie prețurile mari anul acesta? Vă rog păreri”

Sute de comentarii au început să curgă pe Forum Thassos, după ce o doamnă a făcut această postare.

 

Lăsând la o parte răutatea gratuită a unor membri ai forumului, cele mai multe răspunsuri confirmă o creștere de 30-50% aproape în toate destinațiile, fie că vorbim de Grecia, Spania, Turcia sau Italia. 

„Acum 3 ani era 80 euro pe noapte, anul trecut 101 euro pe noapte, anul ăsta 150. Atașez dovada”

Cei care au observat creșterea reală a tarifelor de cazare sunt turiștii români care aleg anual, aceeași perioadă, în aceeași stațiune, în același hotel.

„Da, s-au scumpit cu 50%. Am exemplu hotelul la care tot mergeam noi de ani de zile. Acum 3 ani era 80 euro pe noapte, anul trecut 101 euro pe noapte, anul ăsta 150. Atașez dovada. Perioada fix aceeași”

Captura foto care însoțea mesajul

Iată alte comentarii lăsate de turiștii români:

„Sissy San Antonio – anul trecut 7 nopți 500 euro 18-25 august, anul acesta 130 euro/noapte aceeași perioadă”

„Cred ca viata s-a scumpit peste tot la nivel global. Însă anul trecut in Thassos 1500 lei cu demipensiune, acum este 1650 lei doar cazarea fix aceeași vacanță, nu veniti cu idei aiurea, că nu poți contrazice așa pret, niciunde în lumea asta nu au crescut cheltuielile atât.”

„Oameni buni, prețurile au crescut la nivel global, dacă plătiți cu 10-15% e firească creșterea în raport cu inflația (declarată), căci cea reală e de 25-30% aia e. My 2 cents, dacă scumpirile depășesc 30-40%, acolo e grosolănie”

15% este media de creștere a prețurilor pe litoralul românesc

Litoralul românesc nu va fi mai ieftin în 2023 față de 2022, iar estimarea este un plus de cel puțin 15% față de tarifele din sezonul trecut. Și atunci care ar fi plusul? De ce ar alege mai mulți români să vină pe litoralul românesc?

Articol publicat inițial pe Funky Travel 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Apropo sunt tarife de Booking.com. De pe "surse" comisionul la Booking este de 20% - 25% in Grecia si ca multi altii si hotelierii greci il adauga la pretul normal al hotelului sau pensiunii. Prin urmare este posibil ca fata de pentru preturile reale platite anul trecut sa nu fie o diferenta chiar atat de mare. De aceea cred ca mai relevant este pretul agentiilor care au contracte pe termen lung.
    P.S. Pe site-ul hotelului Sunny Beach in Thassos pe aceeasi perioda aceeasi camera pretul de 1089 EURO vs. 1,355 pe booking.com mentionat in articol, respectiv 20%.!?
    • Like 1
  • Iar SankyTravàl isi inchipuie ca asa romanii vor da buzna pe litoral. Cei care n'au pus niciodata piciorul afarà pt a avea un termen de comparatie o vor face si anul acesta.

    Pt cei care au fost deja, doar le recomand, din nou, sa nu mai mearga a 15 oara in acelasi loc in Thassos, Halkidiki sau Paranoia Katerini. Chiar si cu aceste scumpiri, daca ocolesc destinatiile asaltate de hoardele de compatrioti si ies de pe aceleasi carari mereu batute, pot avea surprize placute si interesante.

    Dar mai este si realitatea ca genul acesta de cultura a calatoriei si turismului nu e comoda si in obisnuinta oricui, chiar daca nu e vorba de costuri mai mari. Iar asta este o altà poveste, care nu tine cont de factorul buzunar...
    • Like 0
    • @ KapetanMavromati
      storo check icon
      Mioriticului ii place sa fie ``ca acasa`` dar in alta parte: inghesuiala, manele, mitocanie.
      • Like 0
  • Nume check icon
    A ajuns si turismul asta un tabloid in sine. Atat de "speriati" sunt "saracii" romani ca sigur nu mai pleaca anul acesta in strainate. Toti o sa mearga la noi pe litoral unde preturile sigur vor fi mai mici ca anul trecut, sezlongurile incluse in pretul camerei, parcarile gratuite si bineinteles crapeala si trascaul o sa fie chiar mocca.
    • Like 2
    • @ Nume
      Nu'mi fac griji, mizeria, dezordinea, urâtul, santierele neterminate, parcarile si sezlongurile la preturi de o camera single, mancarea stricata si camerele mucegaite, evaziunea si cazarile la negru, tonele de alge puturoase, lipsa de personal calificat, ghertoiala si cearsafurile lipite unul de altul pe sute de metri de plaja vor domni si anul acesta, spre linistea si satisfactia celor care se tavalesc an de an in cloaca numita litoralul românesc, fie ei clienti, prestatori de servicii sau decidenti.
      • Like 1


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult