Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Uber și Airbnb au avut nevoie de o criză pentru a se naște. Trăim o nouă perioadă ideală pentru cei care vor să înceapă ceva

Airbnb masca

Foto: Guliver Getty Images

Trăim o perioadă ideală pentru cei care vor să înceapă ceva. Pentru startup-uri.

Uber, Airbnb au apărut în timpul crizei din 2008. Era imposibil ca acestea să se dezvolte într-o altă perioadă. 

În 2007 nimeni nu ar fi luat în mașină niște oameni străini. În 2008 Uber a venit cu o soluție simplă care ajută oamenii să facă un ban în plus.

În 2007 nimeni nu ar fi închiriat casa pentru o noapte. În 2008 piață imobiliară a căzut abrupt, iar Airbnb a venit cu o soluție simplă, prin care puteai să închiriezi.

Ideile noi sunt mult mai ușor de acceptat în perioade de criză. Inerția este mare când nu este criză.

Eu am sediul într-o clădire în care este și un gigant IT. Acum un an i-am prezentat aplicația CFO App unui contabil șef de la o companie care are sediul în SUA. I-am explicat că aplicația are peste 30.000 de utilizatori, Banca Transilvania acordă aplicația clienților săi.

I-am demonstrat că nu va mai fi nevoie să plătească mii de euro pentru consultanță. Nu l-a interesat.

Mi-a spus că are buget și își permite să apeleze la experți care se autointitulează „Big”.

Acum 2 luni m-am întâlnit cu el în clădire. Firma preda birourile.

HQ-ul din SUA le-a spus că închid firma din România.

Poate dacă angajații din acea firmă erau interesați cum cheltuie banii, nu mai trebuiau să închidă firma. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

 expert contabil

Pentru fiecare 10.000 de lei distribuiți, impozitul crește de la 1.111 lei la 1.905 lei, iar firmele trebuie să verifice activul net și capitalul social înainte de a face orice distribuție. „Cota de 16% intră în vigoare de la 1 ianuarie, dar se aplică pentru dividendele distribuite după 1 ianuarie. Or, ce dividende pot eu să distribui în ianuarie? Pe cele din trimestru IV, cele care se formează chiar acum”, explică expertul contabil.

Citește mai mult

Pălărie de damă

Copiii mamei soacre și-au confruntat notițele abia după înmormântare. Adevărul i-a eliberat, au urât-o pentru câteva ore, dar prevederile testamentare și o ladă de șampanie vintage, scumpă, cumpărată chiar de soacră-mea pentru ocazie, a mai atenuat șocul și a netezit o parte din drumul spre vindecare. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult