Foto: Guliver Getty Images
Trăim o perioadă ideală pentru cei care vor să înceapă ceva. Pentru startup-uri.
Uber, Airbnb au apărut în timpul crizei din 2008. Era imposibil ca acestea să se dezvolte într-o altă perioadă.
În 2007 nimeni nu ar fi luat în mașină niște oameni străini. În 2008 Uber a venit cu o soluție simplă care ajută oamenii să facă un ban în plus.
În 2007 nimeni nu ar fi închiriat casa pentru o noapte. În 2008 piață imobiliară a căzut abrupt, iar Airbnb a venit cu o soluție simplă, prin care puteai să închiriezi.
Ideile noi sunt mult mai ușor de acceptat în perioade de criză. Inerția este mare când nu este criză.
Eu am sediul într-o clădire în care este și un gigant IT. Acum un an i-am prezentat aplicația CFO App unui contabil șef de la o companie care are sediul în SUA. I-am explicat că aplicația are peste 30.000 de utilizatori, Banca Transilvania acordă aplicația clienților săi.
I-am demonstrat că nu va mai fi nevoie să plătească mii de euro pentru consultanță. Nu l-a interesat.
Mi-a spus că are buget și își permite să apeleze la experți care se autointitulează „Big”.
Acum 2 luni m-am întâlnit cu el în clădire. Firma preda birourile.
HQ-ul din SUA le-a spus că închid firma din România.
Poate dacă angajații din acea firmă erau interesați cum cheltuie banii, nu mai trebuiau să închidă firma.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.