Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

„De abia când ești antreprenor apreciezi cât de liniștită este viața de angajat”. 5 motive pentru care m-am apucat de business: Generația B

Motivele pentru care o persoană începe o afacere sunt foarte personale în fiecare caz. Ideal este ca motivația să țină de o viziune profesională mai largă, de o nevoie de a pune în practică o dorință sau un vis.

Cinci dintre antreprenorii prezentați în seria GENERAȚIA B ne-au răspuns la întrebarea care sunt trei motive pentru care o persoană ar trebui să înceapă propria sa afacere.

1. Independența 

Independența (creativă, profesională și financiară) este principalul motiv pentru care a intrat în business unul dintre antreprenorii Generației B. 

„Energia de care are nevoie un antreprenor pentru a reuși o anumită formă de performanță în domeniul pe care îl alege este strâns legată de apetența fiecăruia pentru risc, deschiderea pentru nou și abilitatea sau chiar plăcerea de a îmbrățișa schimbarea ca un mod natural de funcționare”, explică George Pop, care deține, împreună cu alți doi prieteni, laboratorul de ecleruri produse sub brandul French Revolution.

Un antreprenor bun este un vizionar, dar și un om al concretului, al realității.

„O bună conexiune cu realitatea este esențială, țintim către Lună, doar că planurile concrete și în acord cu realitatea înconjurătoare și cu resursele pe care le avem la dispoziție pot să facă diferența dintre o utopie și un business de succes”, susține George Pop.

2. Controlul propriului program

Oricine își deschide o afacere are extrem de multe de învățat despre business, despre oameni, despre sine. Lecțiile de afaceri venite din practică nu le poate da nici cea mai tare școală de management. 

„Faptul că un antreprenor lucrează cu diferiți „stakeholderi" - clienți, angajați, colaboratori, parteneri - în același timp, iar fiecare are diferite pretenții, stiluri de comunicare și mai ales mize, îl forțează pe antreprenor să-și ascută la maximum cunoștințele și aptitudinile cu privire la relaționarea cu oamenii”, spune din proprie experiență Alex Petrescu, tânărul care a ajuns la afaceri de 7.000 de euro pe lună vânzând bagels în rulota Sunday Bagels.

Lecțiile despre sine vin, în opinia lui Alex Petrescu, din modul în care un antreprenor învață să-și gestioneze timpul său între afacere și viața personală. Sunt lecții despre ce înseamnă fiecare dintre cele două elemente pentru el, despre cum se întrepătrund și despre ce îi aduce cu adevărat valoare în viață.

Pe de altă parte, deși problema des întâlnită în viața antreprenorilor este faptul că muncesc prea mult timp și nu au timp de odihnă, realitatea este că ei dețin controlul asupra acestui fenomen.

„Atunci când decid să muncească până târziu, sau când decid să delege, în ciuda riscurilor, și să plece în vacanță, ei fac aceste decizii în urma alegerii personale”, crede Alex. El vede, cu umor, și un alt motiv pentru ca o persoană să înceapă propria afacere: „Ca să învețe să aprecieze și viața de angajat”.

3. Să lași o urmă

Dacă simți că poți schimba în bine niște lucruri, nu atât pentru tine, cât mai ales pentru alții, visezi demult să creezi ceva sau ești convins că după tine rămâne ceva bun, atunci înseamnă că ar fi momentul să demarezi o afacere pe cont propriu. 

Dorința de a schimba ceva, visul de a crea, libertatea de a lasa o amprentă în istorie sunt argumente pentru care o persoană să înceapă o afacere, crede Adrian Stănescu, fondatorul Civic Alert, aplicația prin care putem trimite într-un mod simplu sesizări autorităților.

4. Adrenalina

Bogdan Georgescu, antreprenorul care a creat Bookster, o bibliotecă modernă pentru companii, vede alte trei motive pentru care o persoană ar trebui să înceapă propria sa afacere: independența financiară, sentimentul că poți să construiești ceva al tău și aventura.

5. Construcția

Ramona Enache, creatoarea Pointer, paharul perfect pentru a bea vin în natură, pe plajă sau la un picnic, vorbește de „sentimentul pe care îl trăiești atunci când cineva îți cumpără creația” ca un bun motiv pentru ca cineva să înceapă propria afacere.

„Dacă există o viziune, este păcat să rămână neexploatată. A avea propriul business și a reuși să îl crești prin forțe proprii este o lecție care va fi de folos pentru totdeauna”, spune Ramona Enache. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult