Sari la continut

De patru ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Republica împlinește patru ani de existență. Vă mulțumim că ne sunteți alături în această călătorie prin care ne poartă bunul simț, nevoia unei dezbateri de calitate și dorința pentru un loc mai bun în care să ne spunem ideile.

„De abia când ești antreprenor apreciezi cât de liniștită este viața de angajat”. 5 motive pentru care m-am apucat de business: Generația B

Motivele pentru care o persoană începe o afacere sunt foarte personale în fiecare caz. Ideal este ca motivația să țină de o viziune profesională mai largă, de o nevoie de a pune în practică o dorință sau un vis.

Cinci dintre antreprenorii prezentați în seria GENERAȚIA B ne-au răspuns la întrebarea care sunt trei motive pentru care o persoană ar trebui să înceapă propria sa afacere.

1. Independența 

Independența (creativă, profesională și financiară) este principalul motiv pentru care a intrat în business unul dintre antreprenorii Generației B. 

„Energia de care are nevoie un antreprenor pentru a reuși o anumită formă de performanță în domeniul pe care îl alege este strâns legată de apetența fiecăruia pentru risc, deschiderea pentru nou și abilitatea sau chiar plăcerea de a îmbrățișa schimbarea ca un mod natural de funcționare”, explică George Pop, care deține, împreună cu alți doi prieteni, laboratorul de ecleruri produse sub brandul French Revolution.

Un antreprenor bun este un vizionar, dar și un om al concretului, al realității.

„O bună conexiune cu realitatea este esențială, țintim către Lună, doar că planurile concrete și în acord cu realitatea înconjurătoare și cu resursele pe care le avem la dispoziție pot să facă diferența dintre o utopie și un business de succes”, susține George Pop.

2. Controlul propriului program

Oricine își deschide o afacere are extrem de multe de învățat despre business, despre oameni, despre sine. Lecțiile de afaceri venite din practică nu le poate da nici cea mai tare școală de management. 

„Faptul că un antreprenor lucrează cu diferiți „stakeholderi" - clienți, angajați, colaboratori, parteneri - în același timp, iar fiecare are diferite pretenții, stiluri de comunicare și mai ales mize, îl forțează pe antreprenor să-și ascută la maximum cunoștințele și aptitudinile cu privire la relaționarea cu oamenii”, spune din proprie experiență Alex Petrescu, tânărul care a ajuns la afaceri de 7.000 de euro pe lună vânzând bagels în rulota Sunday Bagels.

Lecțiile despre sine vin, în opinia lui Alex Petrescu, din modul în care un antreprenor învață să-și gestioneze timpul său între afacere și viața personală. Sunt lecții despre ce înseamnă fiecare dintre cele două elemente pentru el, despre cum se întrepătrund și despre ce îi aduce cu adevărat valoare în viață.

Pe de altă parte, deși problema des întâlnită în viața antreprenorilor este faptul că muncesc prea mult timp și nu au timp de odihnă, realitatea este că ei dețin controlul asupra acestui fenomen.

„Atunci când decid să muncească până târziu, sau când decid să delege, în ciuda riscurilor, și să plece în vacanță, ei fac aceste decizii în urma alegerii personale”, crede Alex. El vede, cu umor, și un alt motiv pentru ca o persoană să înceapă propria afacere: „Ca să învețe să aprecieze și viața de angajat”.

3. Să lași o urmă

Dacă simți că poți schimba în bine niște lucruri, nu atât pentru tine, cât mai ales pentru alții, visezi demult să creezi ceva sau ești convins că după tine rămâne ceva bun, atunci înseamnă că ar fi momentul să demarezi o afacere pe cont propriu. 

Dorința de a schimba ceva, visul de a crea, libertatea de a lasa o amprentă în istorie sunt argumente pentru care o persoană să înceapă o afacere, crede Adrian Stănescu, fondatorul Civic Alert, aplicația prin care putem trimite într-un mod simplu sesizări autorităților.

4. Adrenalina

Bogdan Georgescu, antreprenorul care a creat Bookster, o bibliotecă modernă pentru companii, vede alte trei motive pentru care o persoană ar trebui să înceapă propria sa afacere: independența financiară, sentimentul că poți să construiești ceva al tău și aventura.

5. Construcția

Ramona Enache, creatoarea Pointer, paharul perfect pentru a bea vin în natură, pe plajă sau la un picnic, vorbește de „sentimentul pe care îl trăiești atunci când cineva îți cumpără creația” ca un bun motiv pentru ca cineva să înceapă propria afacere.

„Dacă există o viziune, este păcat să rămână neexploatată. A avea propriul business și a reuși să îl crești prin forțe proprii este o lecție care va fi de folos pentru totdeauna”, spune Ramona Enache. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

iancu guda - andreearosca.ro

Iancu trăiește printre cifre. Biroul lui e mic și „decorat” cu o grămadă de lucruri care reflectă și preocupările, și pasiunile, și munca lui: pe un perete e un tricou semnat al echipei Viitorul Constanța și alte memorabilia legate de clubul creat de Gheorghe Hagi. Fotbalul e una dintre pasiunile lui Iancu, alături de înot.

Citește mai mult

Tinu Boșinceanu

„Plecarea în străinătate nu trebuie să fie un angajament pe viață, ca o căsătorie - eu sunt român în România sau eu am plecat și nu mă mai întorc înapoi. Societatea a devenit oricum mult mai fluidă și trebuie să privești obiectiv. Mi se pare că asta ar ajuta la întoarcerea mai multor oameni, care or să facă lucrurile mai bune. Și poveștile lor or să inspire”, crede Tinu Bosînceanu.

Citește mai mult