Daniel David, profesor de ştiinţe cognitive clinice la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca și rectorul UBB, critică introducerea astrologiei și numerologiei în Codul Ocupațiilor din România.
„Suntem într-un moment foarte periculos, în care Ministerul Muncii pune pe piaţă tot felul de ocupaţii care vin din zona obscurantismului. Asociaţia Psihologilor a ieşit şi a spus, eu am spus. Nu a fost uşor, că reacţiile au fost, vă daţi seama, pe măsură din partea celor pe care i-am criticat. Nu am văzut nicio mişcare mai serioasă în spaţiul media, dar dacă am fi făcut, poate, zece-douăzeci de universităţi, venea şi Academia Română, cu o poziţie şi am fi spus: mă, oamenilor, înţelegeţi că ceea ce faceţi este halucinant? Ce vreţi de fapt de la o ţară care are ocupaţia de astrolog şi numerolog? Adică de ce ne mirăm de aceste rezultate? Să vă întreb altfel: voi înţelegeţi că în această ţară avem ocupaţia, recunoscută de stat, de numerolog şi astrolog? De ce ne mirăm că avem aceste realităţi sociale: rezultatele la PISA, nostalgia faţă de comunism, polarizările sociale, polarizările economice... Asta-i ţara!”, a declarat Daniel David în emisiunea În fața ta de la Digi24.
Rectorul UBB crede că este de datoria să se opună pseudoștiinței. „Nu vreau să las spațiul public la dispoziția obscurantismului. E foarte greu, fiindcă orice ieșire în spațiu public înseamnă luptă, înseamnă atacuri, înseamnă nervi pierduți, dar trebuie s-o faci dacă crezi în anumite valori. E foarte confortabil să fii un om de știință, academician, profesor, și să stai în turnul de fildeș și în care te întâlnești cu 30-40 de studenți care rar te provoacă. Eu cred că acest lucru trebuie făcut și nu numai individual, prin instituții. Nu știu, UBB, Universitatea din București, alte universități importante, Academia Română”, a mai spus profesorul.
Aflați mai mult:
- Profesorul Daniel David, în contra noii direcții pleziriste din Educație: „Funcția școlii nu e să ne facă fericiți, ci să ne transfere competențe pentru viață (…) Cultura generală dezvoltă creierul. A învăța calcul diferențial este pentru creier ce este pentru corp a merge la sală”
- Idiocrația și „noul Ev Mediu” spre care ne îndreptăm. Profesorul Mircea Miclea: „Fumăm cu entuziasm chiștoacele aruncate de alții, le culegem de pe drum și începem să le fumăm. Tot felul de abordări care au fost abandonate în Occident au devenit la modă la noi ulterior. De exemplu, ideea că trebuie să dai la toată lumea premii…”
- Marco Badea: Don’t Look Up: „Fraților, ne ducem dracu' dacă rămânem proști”
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Vrem o țară ca afară. În Germania, țară europeană normală și democratică, profesia de astrolog este recunoscută și impozitată. Ar fi anormal și neeuropean ca în România să fie altfel!
Cât privește profesia în sine, nu e cu nimic mai prejos decât cea de pastor/preot/teolog etc.
--Intr-o dimineata un individ ,stea rezemat de bancomatul unei banci .La un moment dat ,un client dorea sa foloseasca banocmatul ;
_--Ce fa d-le ,aici ,ai blocat paratul ?La care individul ;
--Pai d-le ,asa mi-a spus ,Neti azi dim la horoscop ,.ca azi o sa=mi intre niste bani in cont !! La ce nivel de educatie au unii si la ce nebunii promoveaza ,televiziunile noatre NU ma mira aceste fapte !!
Să nu uităm că sunt destui oameni care apelează la serviciile vrăjitoarelor sau ghicitoarelor, pierd sume uriașe de bani , în cazul lor nici măcar calificativul de fraieri nu e suficient. Vi-l mai amintiți pe Dan Diaconescu? El aducea în emisiune asemenea specimene vrajitoresti cu salbe, cercei și alte chestii- călăritul măturii mai lipsea. Prostia omenească nu are limite...
A. Profesorul dorește să dezvolte mințișoara elevului cât se poate de mult;
B. Asemenea limbaj și manualul în sine îi aduc profesorului puncte, grade și alte merchezuieli care se traduc în salariu mai mare;
Ceva îmi spune că întrebarea este retorică... Faza cu astrologii nu este singurul lucru halucinant din învățământul românesc.
Ce dovadă mai bună că între COR și ISCO nu e nicio diferență, decât pagina web a Ministerului Muncii din România (https://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/2014-domenii/munca/20-c-o-r/46-cor-isco-08).
Mai pe scurt, revolta domnului David – ca să nu fie în van – ar trebui îndreptată către ONU, prin OIM, care actualizează periodic ISCO, după care, abia în final, este actualizat și COR.
Dacă domnia sa, profesorul Daniel David, crede că noi am inventat apa caldă (COR, adică, ar fi opera noastră, a românilor, fără să țină cont de ISCO), înseamnă că a tratat destul de superficial subiectul.
Referitor la meseriile care țin de obscurantism, asta este, sunt recunoscute de ISCO >>> OIM >>> ONU și, ca atare, trebuie să le înghițim și noi.
În loc să piardă inutil energie, domnul David ar putea să gândească o strategie educațională care să încline balanța către științele exacte (raționale) încă din școala elementară, în pofida acestor meserii care, fiind deja recunoscute pe plan internațional, nu există nicio bază legală pentru a fi combătute sau interzise. Vedeți și aici: https://www.openriskmanual.org/wiki/ISCO_Occupation_Group_5161.2_Fortune_Teller
Prea multă vâlvă în această zonă ar fi periculos de apropiată cu ideea de a interzice biserica. N-au trecut decât 34 de ani de când biserica era condamnată de propaganda comunistă importată de la sovietici. Astfel, religiile de orice fel erau considerate parte a obscurantismului, opiul popoarelor iar Ceaușescu avea grijă ca toată lumea să fie prezentă la muncă pe durata tuturor sărbătorilor religioase dar mai cu seamă de Paște și de Crăciun. Aviz nostalgicilor care regretă comunismul.
Deci, încă o dată, educatorii ar face bine să se ocupe de educație, nu de prostii. Și să o facă bine, nu ca “România educată”.
Sau frecator de menta , care sunt in prezente in administratia publica !