Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

„De 5 ani vă suportăm…” Sunt o paria pe grupul de WhatsApp al părinților: vă sună cunoscut acest dialog?

Grupul de WhatsApp al părinților

Școală de stat din centrul capitalei, copil în clasa a V-a, elevă a școlii respective din clasa zero. Nu am fost niciodată de acord cu fondul clasei, dar am cotizat de fiecare dată gândindu-mă strict la copil. Până anul trecut, când deja la toate ședințele singurele discuții erau despre bani și despre contribuții la clasă. Am îndrăznit să întreb la o ședință cu părinții de ce nu putem discuta despre comunicarea dintre copiii noștri, pentru că am intrat într-o zi în clasă și doar unul sau doi au salutat, și mi-am atras un prim val de ură. Nu am vrut să cotizez pentru ziua doamnei învățătoare, alt val de ură. Nu am vrut să cotizez pentru un cadou pentru doamna învățătoare, nu am așteptat al treilea val, am ieșit prima oară din grupul de WhatsApp de părinți. Cele mai urâte discuții, în opinia mea, pleacă de la bani.

Știu că sunt privită ca un ghimpe în coastă de majoritatea părinților pentru că mereu mi-am susținut punctul de vedere, argumentat, cu fiecare ocazie: ședință cu părinții, evenimente legate de copii, conversații în grupul de părinți etc. 

Am început școala pe 14 septembrie. Fără manuale, fără conturi setate, fără un internet corespunzător, fără profesori flexibili sau învățați în ceea ce privește învățământul online, fără o comunicare clară între profesori, elevi și părinți. Trecuseră șase luni, timp în care au avut, sau așa speram eu, suficient timp să se pregătească.

Am trecut peste toate și pentru binele copilului, din nou, în aceste vremuri pline de provocări, am decis că este mai bine să intru din nou în grupul de părinți de pe WhatsApp. Pe 14.09 am fost din nou adăugată. În fond sunt adult, sunt matură și în ciuda faptului că niciun părinte nu-mi este aliat, am crezut că lucrurile vor decurge altfel. Am sperat că și părinții vor reacționa altfel, acum, că le sunt copiii mai mari. Sau am avut eu așteptări nerealiste…

Zeci și zeci de mesaje după ce a început școala, cred că știți bine despre ce vorbesc. Citez aici doar câteva, ca să vă introduc în context și în povestea care urmează:

  • 15.09 - Nu acesta este link-ul pentru 8:50. Copiii l-au primit pe grup de la doamna dirigintă...(astfel de discuții au fost aproape zilnic);
  • 16.09 - Bună ziua, știți cumva ce auxiliar avem pentru limba română? (lista cu manuale suplimentare am primit-o în a doua săptămână de școală);
  • 16.09 - În funcție de cum reușim să lucrăm pe Zoom, voi reveni pentru a recomanda și un caiet de lucru. (fac precizarea că la data începerii școlii copiii nu aveau acces la Google Classroom);
  • 17.09 - De săptămâna viitoare intrăm pe Classroom?

  • 15.09 - Dacă profesorii se familiarizează cu Classroom până luni cred că da, vom trece pe Classroom; (ce au făcut șase luni de zile, din martie până în septembrie?)
  • 17.09 - Copiii vor avea manuale de la școală în 2 săptămâni, așa am înțeles, iar de culegeri/auxiliare vom afla zilele următoare.
  • 20.09 - Bună ziua, de mâine se țin cursurile tot pe Zoom? Mulțumesc.
  • 22.09 - Și cred că ar fi util să știm dacă o oră nu se ține, ața cum a fost ora de muzică! Și cea de săptămâna trecută și cea de azi!
  • 28.09 - Cred că pe classroom ...ar trebui ca deja toate clasele să lucreze pe Classroom.
  • 28.09 - Cred că ceea ce spuneai tu,………., că va trebui să luăm un microfon mai bun, are sens.
  • 28.09.2020, 08:30 - Și o cameră.
  • 28.09.2020, 08:30 - Și o cameră mai bună!
  • 28.09.2020, 08:30 - Tabla abia se vede.
  • 30.09 - La cei din online nici nu merge bine conexiunea, nici manuale nu avem... Cam complicat cu școala așa. Mulțumesc.
  • 30.09 - Azi au făcut pe Zoom la educație sociala, română și engleză.
  • 30.09 - Trebuie vorbit, nu se poate așa ceva ... am impresia că unii profesori sunt certați rău cu bunele intenții și tehnologia.
  • 30.09 - Doamna a vorbit în continuu la telefon și nu a deschis Meet pentru cei de acasă fiindcă spunea că nu are timp.
  • 30.09 - Trebuie să facem profesorii să înțeleagă că nu toți părinții pot face suport tehnic pentru orele lor și nici nu ar trebui.
  • 30.09 - De exemplu în acest moment calitatea proastă a imaginii este datorată conexiunii la internet..::)) Când am făcut eu testele și se vedea impecabil...sau mă rog, bine ... era pe la ora 16 când nu erau multe clase simultane în online ...
  • 30.09 - Cred că suntem cu toții de acord că în aceste condiții, în care nu se știe decât în ultimul moment pe ce platformă intră, când primesc codul/linkul, dacă se aude/se vede, iar profesorii - unii - predau întruna, fără să-i intereseze cine sau dacă înțelege/ aude/ vede ... nu putem spune că se face școală!
  • 02.10 - Avem promisiunea că astăzi se va da în folosință cea de-a doua conexiune premim de internet. Responsabilă pentru sonor sacadat, imagine bruiată.
  • 02.10 - E vorba că unii profesori nu-și pregătesc ora.
  • - Cum adică nu-și pregătesc ora? Aveți un exemplu?
  • - Mie …. mi-a spus doar de ora de tehnologie la care doamna nu a pornit camera și de la asta am pornit cercetările să ne dăm seama de ce nu folosesc profesorii Meet.
  • - Păi generează linkurile la 10 minute după începerea orei, fie pe Zoom, fie pe Meet.
  • 02.10 - Sentimentul pe care îl încearcă este de abandon din partea profesorilor și abia așteaptă să meargă și el la cursuri.
  • 02.10 - Eu zic să luăm tot ce trebuie cât mai repede, ca să ne asigurăm că nu mai pierd copiii nicio oră din motive tehnice.
  • 06.10 - Acum, după ce s-a terminat ora de informatică, …………. a ieșit din cameră plângând pentru că nu s-a văzut nimic pe tablă și nu s-a auzit mai nimic. Vă rog solicitați o ședință urgent Doamnei Diriginte și conducerii. Deja copiii spun că urăsc școala, nu putem continua asa. (vin și aici cu precizarea că nu a avut loc nicio ședință cu nimeni în care să dezbatem aceste probleme);
  • 06.10 - Și mie mi se pare foarte nedrept ceea ce se întâmplă cu copiii de acasă. Este chiar bătaie de joc.
  • 06.10 - Copiii au sesizat doamnei profesoare acest lucru și dânsa a dat vina pe primărie că nu le oferă net sau că nu avem net acasă....și a continuat....fără niciun stres....nu e posibil ca să se aștepte doar de la noi implicare ...
  • 06.10 – Da, clar, eu am spus-o, școala are o mare problemă cu profesorii...se cred zei!
  • 06.10 - Copiii noștri nici măcar nu au manuale toți, iar școala a început de o lună aproape. Este atâta dezinteres față de copii, manualele sunt făcute fără explicații, exact așa cum zice și ……, iar ministerul 'geme' de personaje îndoielnice care 'veghează' de 7 luni situația din școli.
  • 06.10 - Toți înțelegem că acesta este un an de sacrificiu, dar pe spinarea noastră parcă sunt prea multe.
  • 07.10 - Nu putem aștepta la infinit să se trezească școala! Trebuie să rezolvăm cum putem problema! Serviciul de internet mobil înseamnă un total de 10 ori 24 luni = 240 Euro, cu TVA inclus cam 1400 ron.. vedem dacă strangem 50%+1 voturi și în funcție de câți doritori sunt strângem banii aferenți...
  • 09.10 - Bună dimineața. Nu se pot desfășura orele în condițiile acestea. Mereu se întrerup camera și microfonul. Săracii copii anunță profesorul care se enervează și spune că nu se poate plimba mereu de la tablă la cameră. Imaginea este în ceață. Este groaznic. Eu stau cu... la ore când sunt acasă și este îngrozitor.
  • 14.10 - În acest moment gata, am epuizat toate variantele de îmbunătățire a imaginii. Avem cameră, avem whiteboard, avem net propriu la clasă!

În data de 19 octombrie 2020, în nume propriu, nu în numele colectivului de părinți, așa cum am fost acuzată pe grupul de WhatsApp, am trimis, prin avocat, o notificare către Școală, Inspectorat și Ministerul Educației care suna astfel:

…………………………..

Având în vedere:

1. Lipsa de pregătire a unei părți din corpul profesoral de utiliza aplicațiile IT în vederea desfășurării cursurilor în sistem on-line, fapt ce determină întreruperea în mod repetat a cursurilor sau imposibilitatea profesorilor de a accesa aplicația.

2. Lipsa unei conexiuni de internet care să permită profesorilor utilizarea în mod corespunzător a aplicațiilor necesare pentru predarea cursurilor in sistem on-line, fapt ce a determinat părinții de a lua în considerare achiziționarea de echipamente IT.

3. Lipsa orelor de sport, deși orele de sport sunt obligatorii și sunt necesare pentru dezvoltarea armonioasă a elevilor.

4. Dispozițiile art. 32 alin. 3 din Constituție, potrivit cărora învățământul de stat este gratuit.

5. Dispozițiile legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

Vă solicităm următoarele:

1. Să ne precizați ce măsuri s-au luat pentru ca profesorii să poată preda în sistemul online, având în vedere faptul că o parte din aceștia nu cunosc modalitatea în care să acceseze aplicațiile online sau să le utilizeze (camera blocată doar pe tabla unde nu se lucrează, întreruperi ale imaginii sau sunetului etc.).

2. Să ne precizați care sunt măsurile luate la nivelul școlii……, pentru a permite funcționarea sistemului de predare online atât pentru profesorii care predau din colegiu, cât și pentru cei care predau de la domiciliu.

3. Începând cu ce data elevii vor avea acces în sala de sport și/sau vor efectua orele de sport.

După ce au aflat de la Doamna Director a școlii despre notificare, ieri seară a început un alt val de acuze și mesaje de genul celor de mai jos, care sunt la polul opus celor de mai sus pe care în mod special le-am inclus aici pentru a putea singuri să faceți comparație și să realizați cu ce situații ne confruntăm (sunt ferm convinsă că nu doar această școală este în această situație):

  • Noi suntem foarte mulțumiți de cum se desfășoară totul la clasă sau în școală. (Așa vă educați și copiii, dragi părinți, să fie duplicitari sau una gândim și alta spunem/scriem?)
  • O doamne!!!!! Chiar nu pot să cred că se întâmplă așa ceva!!!
  • Aș avea rugămintea să o scoatem din grup și dânsa să accepte cu aceeași eleganță.
  • Doamna Neagu, de 5 ani noi vă cunoaștem foarte bine și am făcut eforturi să vă suportăm pentru că aveți o fată care se înțelege foarte bine cu copiii noștri. (Întrebarea mea aici ar fi în ce fel m-ați suportat – mi-ați dat de mâncare, de băut, m-ați ajutat în vreun fel, m-ați luat în spațiu?)

Nu am așteptat să fiu dată afară din grup, cum a propus doamna mai sus, ci am ieșit singură. A fost deja mult prea mult. Nivelul de obediență, de acceptare a orice din partea unui sistem care ar trebui să asigure un nivel decent de educație, mai ales în condițiile actuale, lipsa de asumare, doza de răutate m-au doborât. Eram singură, din nou, împotriva a 29 de oameni care nu doar că nu m-au susținut, dar nici măcar nu au recunoscut ce tot ei au scris cu propriile cuvinte. Am stat mult și m-am gândit dacă să scriu aceste rânduri pentru că mi-am spus că oricum nu voi putea schimba nimic. Și pe urmă m-am gândit la faptul că dacă toți am gândi așa, chiar nu vom reuși să schimbăm nimic. Și m-am mai gândit la mesajul profesoarei mele de franceză din liceu care mi-a spus că nu sunt genul de om care să accepte compromisuri, la educația dată de părinți și la valorile promovate de aceștia, la anii mei de muncă în domeniul educației, la copiii mei pentru care-mi doresc vremuri mai bune, la toți părinții care-mi sunt alături, mai puțin cei din școala cu pricina, la ce exemplu aș da dacă aș renunța și nu mi-aș folosi vocea, respectiv scrisul, pentru a încerca măcar să provoc semne de întrebare, nu neapărat o schimbare.

Această postare nu este despre mine. Este despre compromisurile pe care le facem, conștient, zilnic, care nu aduc absolut nimic bun nici pentru noi, nici pentru viitoarele generații, pentru că zeci de ani am tăcut și am acceptat tot ce ni s-a dat, fără să comentăm și fără să ne exprimăm în vreun fel frustrarea. Și rezultatele sunt vizibile, nu este nevoie de statistici pentru asta.

Cunosc școli și licee în care nu doar că nu s-a cerut niciun ban de la părinți, dar în care lucrurile se desfășoară foarte bine pentru toți cei implicați în procesul educațional. Dar în școlile respective s-a vrut. Școlile respective au management de calitate, orientat către educație și către binele copiilor, au profesori pregătiți să facă față provocărilor vremurilor în care trăim, vremuri care pe toți ne-au pus în fața acelorași situații complexe. Credeți că pentru ei nu a fost greu? A fost și este cumplit de greu. Cum au decis unii să treacă prin această perioadă? Aveți în această postare un exemplu. Cine are de suferit? Copiii noștri care ar trebui să beneficieze de înțelegere, sprijin, o educație făcută cu dăruire, pasiune și încredere că vom trece cu bine și peste această perioadă.

Răspunsul la notificarea mea din partea școlii a fost copy/paste din răspunsul inspectoratului și în mod evident plin de minciuni, cum puteți singuri constata prin comparație cu mesajele de mai sus.

Aici răspunsul inspectoratului:

Aici răspunsul școlii:

Să vă mai spun că la ultima întrebare una am întrebat, cu totul altceva mi s-a răspuns, pentru că toată lumea se eschivează referitor la absența sălii de sport? Discuția este veche, de ani de zile, și tot nu s-a rezolvat acest aspect. Când se poate, copiii fac sport în curte, în rest pe holuri sau în sala de clasă. Iar în online azi este prima oară când s-a făcut ora de sport.

Cu mare durere vă spun, dragi părinți, să vă amintiti că nu sunteți ciobani la oi, ci părinți de minți, suflete, talente, emoții, convingeri, dorințe care s-au născut în libertate. Nu putem fi toți obedienți, cu capul plecat, doar de dragul majorității. Nu vă faceți și nu le faceți niciun bine educându-i astfel. A fi diferit e bine. A avea personalitate e bine. Știu că este greu de acceptat asta, dar uitați-vă în jurul vostru – vă mai permiteți să rămâneți ancorați în ce și cum ați trait voi sau vă doriți o viață mai bună pentru copiii voștri, care să fie a lor, și nu proiecția voastră?  

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • buna ziua dragi parinti sunt profesor alina gugucaru
    • Like 0
  • Hm ... Pledoarie pentru oi, sa isi iasa din propria piele?! Cel putin nerealist. Solutia este legea. Recursul la. Si remarc ineptitudinea la nivel de Inspectorat. Asadar, solicitarea nu trebuie sa fie de informare, ci sa treceti la punere sub acuzare in instanta: de la Scoala in cauza si pana la Inspectorat. Cu nume si prenume de persoane, nu doar entitati juridice.
    • Like 1
  • Va felicit pentru curaj si sper sa gasiti sustinere si unitate si din partea altor parinti, cat mai multi.
    • Like 1
  • Contraexemplu din orașul unde a pornit revoluția (aia din 89, dacă revoluție a fost): se oprește netul la un liceu cam ghinionist de fel, care funcționează de 2 ani prin tot felul de alte clădiri decît cea tradională), părinții strigă după ajutor la directoare, răspunsul ei?
    -Am plătit factura restantă la internet (care trebuia plătită de primărie normal) din contul propriu, situația se va remedia în cel mai scurt timp.
    Atît.
    • Like 0
  • Din păcate, în această țară îndobitocită, furată și cu cetățeni traumatizați de către haitele comuniste, trecute și actuale, legea este facultativă, iar interesații de câștiguri ilegale speră să-și ”ajute” urmașii, doar prin căi susținute pecuniar, cu speranța în vreun post călduț...
    După ce obțin, cu bani, o diplomă, obțin, tot cu bani, un post, iar de acolo se transformă în cerșetorii plicurilor, pentru că știu foarte bine ”sistemul” corupției generalizate. Acest mod este cel majoritar, iar nu unul excepțional.
    Politizarea tuturor instituțiilor statului, precum și lipsa răspunderii magistraților constituie principalele cauze ale dezastrului. Scursurile societății, inclusiv cei din politică, scapă nepedepsiți, rămân cu averile adunate fraudulos, ne râd în față și, invariabil, continuă să influențele ilegal desfășurarea legală a vieții, inclusiv prin banii împinși, prin perfuziile de gașcă, în buzunarele dascălilor.
    Conducerile politice ale școlilor și inspectoratelor vor depune toate eforturile necesare mușamalizării abuzurilor sau infracțiunilor, fiind dependenți de găștile politice, și de banii manipulați.
    Este contra-naturii ca tocmai oamenii cu coloană vertebrală să fie puși la zid și ”executați” tovărășește de către găștile formate în fiecare clasă.
    Dacă ați citi ROFUIP și legislația, ați observa că ”hotărârile” adoptate în așa-zisele ședințe cu părinții - în fapt mijloace de intimidare, nu sunt obligatorii... Și nici nu ar avea cum. Ședințele sunt parte a sistemului comunist, mijloace de traficare a influenței și manipulare grosolană a majorității, pe baza unor căței de partid, împreună cu lipsa de respect față de lege și față de drepturile celorlalți.
    Învățământul este gratuit și obligatoriu, iar toate cererile ”școlilor” adresate părinților sunt abuzive. Chiar și cererile asociațiilor de părinți sunt obligatorii doar pentru membrii acestora. mai mult, așa-zișii reprezentanți ai asociațiile naționale de părinți nu au girul real al părinților din această țară, ci doar a aleșilor ”numiți” de către dascălii sforari.
    În fiecare an, primarul roșu din orașul meu a avut bani, mai multe miliarde, pentru mesele organizate pentru pensionari. Unii pensionari. Totodată, acestei clase de privilegiați, tot din bani publici le-au fost oferite excursii, bilete la tratament, cadouri în bani etc, fără ca vreunui copil să-i fie asigurate condițiile legale în grădinițe și școli.
    Spre exemplu, în 2012, în timp ce fiecare stâlp din oraș avea lipită moaca lui ponta-plagiatorul, în școala copilului meu ploua, la propriu.
    Pe de altă parte, ”dăscălimea” într-o oarecare proporție (pentru că nu sunt toți la fel) s-a transformat în intermediarul către părinți, cu scopul de a diminua din presiunea școlii față de bugetul public și obligațiile administrației. Complici, adică.
    În condițiile actuale, găștile sunt la fel de inventive, scopul fiind doar pecuniar.
    De ce este nevoie de un grup înființat pe site, în condițiile în care este interzis ca situația particulară a unui elev să fie discutată public, datele personale ale părinților sunt depuse la școală, personal, iar declarația privind GDPR este semnată de fiecare părinte în parte.
    Părinții copiilor unei clase nu sunt ”un colectiv”, copiii nu sunt un ”colectiv” - așa cum vor găștile să credem. Reminiscențele comunistoide se zbat doar pentru beneficii nemeritate, în timp ce rezultatele multianuale dovedesc prăbușirea nivelului sistemului de învățământ.
    Copiii primesc note și au rezultate personale, iar nu dependente de grupul care colectează și trafichează sumele încasate în gașcă...
    Bine, am întâlnit și agresori care considerau că ei cunosc mult mai bine interesul copilului meu . Totuși, la finalul fiecărui ciclu școlar, copiii mei au avut rezultate mult mai bune ( stabilite de evaluările naționale) decât cei din gașca supusă și cotizantă. Am refuzat de fiecare dată și meditațiile ”impuse” cu profesorul de la clasă.
    În concluzie, dacă vă pasă, nu lăsați copiii pe mâinile murdare ale celor ce clamează interesul clasei; ei urmăresc doar propriile interese...
    Exact așa cum mint politrucii, exact așa mint și unii dascăli din sistemul public. Cu seninătate.
    S-auzim de bine!
    • Like 6
    • @ Ion Popescu
      Ati spus tot ce era de zis. O singura nuantare: sistemul de pile-cunostinte-si-relatii nu isi are originea in perioada comunista. Daca ne-am referi doar la literatura, si avem ample dovezi. Comunismul doar a perfectionat sistemul. Problema este nu de proportie, ci de pozitionare pe scara deciziei. Asadar, multi, prosti, incapabili si obedienti sunt peste tot in lume mai multi decat destepti, capabili si care gandesc cu capul propriu. Dar, la noi, nu cei din a doua categorie sunt in pozitii de conducere, la orice nivel ar fi pozitia si orice ar trebui condus, in general.
      • Like 1
  • Servus, tuturor!

    Rabdă inimă și arzi? cenușa-i materie primă pentru diamante....

    Amar,
    Purice N.
    • Like 0
  • Fiecare părinte își are copiii pe care și-i merită! Reciproca nu este valabilă, orice copil merită tot ce e mai bun de la părinți și de la societate! Dar de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere! Halul în care am ajuns este cauzat fix de educația din ce în ce mai precară pe care noi toți - părinți, educatori, societate - am acordat-o copiilor noștri, fără însă a generaliza, mărturie stau excepțiile, mult prea puține din păcate pentru a atinge o ”masă critică” ce ar fi permis o schimbare în bine. Totul a început după 1989 cu salarizarea din ce în ce mai proastă a cadrelor didactice. Efectul? În învățământ au rămas cei mai slab pregătiți învățători și profesori și, ceea ce a fost și mai dezastruos - la absolut toate nivelurile! Impostura și minciuna, nepotismul și corupția, alături de din ce în ce mai slaba pregătire a cadrelor didactice au făcut ravagii în sistemul educațional românesc! Voi exemplifica doar minciuna. Am doi copiii - un băiat născut în 1982 și o fată născută în 1985, astăzi IT-ist la o multinațională și, respectiv, medic gastroenterolog. Ambii au absolvit aceeași școală generală și același liceu, pe vremea lor încă cele mai bune din Râmnicu Vâlcea (Școala nr. 1 - ”Școala cu ceas” și C. N. ”Alexandru Lahovari”). Dacă băiatul a fost în aceste școli ”de mijloc”, fata în schimb, începând cu clasa a III-a, a fost numai premiantă! În liceu a fost întotdeauna laureată a olimpiadelor naționale de chimie, biologie, fizică și chiar... geografie (în clasa a XI-a, dacă nu mă înșel, s-a clasat pe primul loc la Olimpiada Pământului, faza națională, cu probe la chimie, fizică, biologie, geografie, plus probe practice la toate aceste obiecte!). I s-a promis că va fi trimisă la Olimpiada Internațională a Pământului, i s-a promis bursă, i s-au promis n-șpe premieri în bani etc. - totul nefiind decât niște minciuni ordinare! A absolvit medicina la Cluj Napoca, unde a fost admisă fără examen. A învățat de ”i-au sărit capacele” - cum se spune, între timp și căsătorindu-se și având și doi copii până la terminarea rezidențiatului. După rezidențiat, a lucrat o perioadă la o clinică particulară pentru 2 500 - 3 000 de lei pe lună, evident - bani insuficienți pentru un trai normal. Concursuri pentru angajări la stat erau și sunt și astăzi în general în spitale orășenești și nu în spitale mari, clinici sau județene, unde se poate ajunge greu, cu multe sacrificii și chiar ocolind legea (cum altfel poate fi explicat faptul că în mari clinici și spitale județene sunt totuși numeroase cazuri de angajări fără concurs?). A dat concurs pentru un post de medic specialist gastroenterolog într-un orășel din județul Prahova și s-a mutat cu familia acolo, unde a inaugurat noua Secție de Gastroenterologie din acel spital; este foarte bine, deși are foarte mult de muncă, mai ales în gărzi (de unde s-a și infectat cu SARS-Cov. 2, dar nu ne-a spus decât după ce a depășit boala!), fiind singură pe gardă! Și este bine și pentru că acolo autoritățile au primit-o cu brațele deschise oferindu-i locuință de serviciu. Iar faptul că este mai aproape de București, unde locuiește fratele ei s-a dovedit a fi deosebit de benefic chiar recent, în perioada cât a fost bolnavă de Covid 19. Culmea este că frate-său a început să lucreaze încă din anul II de facultate și a ajuns rapid la o salarizare foarte bună, comparativ cu ea, păstrând proporțiile temporale!
    Însă faptul că în liceu a fost dusă tot timpul cu zăhărelul, mințită pur și simplu, deși profesorii se băteau pe ea care s-o aibă în clasă, a dezamăgit-o profund și m-a revoltat mai mult pe mine, decât pe ea totuși, încât nu degeaba am ajuns eu demult, nu de ieri de azi și nu doar din această cauză, în mod ireversibil, la concluzia că STATISTIC VORBIND SUNTEM O ȚARĂ DE LICHELE ȘI DE SECĂTURI, EXCEPȚIILE - MULT PREA PUȚINE PENTRU A SCHIMBA CEVA, NEFĂCÂND DECÂT SĂ CONFIRME REGULA ȘI SĂ FIE DOAR NIȘTE BIETE VICTIME COLATERALE!
    • Like 6
    • @ Pătraşcu Marian
      check icon
      chiar ma intrebam cand o sa apara unu ca tine care sa ne explice cat de prost sunt platiti profesorii pentru ca scot 40% analfabeti functionali
      <Pierduți pe drum. Peste 30.000 de copiii nu se mai regăsesc în clase după primii opt ani de școală>
      <Au intrat în școală 230.000, au ajuns în clasa a XII-a cu circa 100.000 mai puțini, iar examenul de Bac nu a fost promovat de 3 din 5 copii aflați în această clasă inițial, potrivit calculelor Edupedu.ro, bazate pe cifrele comunicate oficial de mai multe instituții. Generația care a început școala în 2007 și care anul acesta a dat Bacalaureatul a fost cea care, în 2015, a dat testul PISA care a descoperit că gradul de analfabetism funcțional în rândul copiilor de 15 ani este de 40%.> puteti da copy/paste pe text si gasiti si sursele...
      pentru astia sa creasca salariile? .. mie imi creste "patronu" salariu abia dupa ce ii aduc profit suplimentar, nu inainte, ca nu vine cu bani de acasa ca sa ma plateasca pe mn. poate ar trebui sa se aplice aceleasi reguli si la bugetari......
      • Like 1
    • @
      Ești absolut sigur că eticheta asta se aplică tuturor profesorilor, nu-i așa? Și că părinții care deschid cu capul ușa cancelariei, ori inspectorii care au cotizat ca să ajungă pe post, ori miniștrii-taifun din ultimii 30 ani nu au avut nici o contribuție la dezastrul ăsta, nu-i așa?
      Pont: nu-s profesor, tot la privat lucrez, dar am copil în școală și urmăresc fenomenul de mulți ani. Poate încerci să-ți deschizi olecuță mintea, n-are cum să strice la cît de îmbîcsită e acum.
      • Like 1
  • Felicitari pentru ca ati luat atitudine si pentru ca ati facut cunoscuta toata aceasta poveste, din pacate atat de adevarata si veche in sistemul nostru de invatamant. M-am confruntat cu probleme similare de-a lungul anilor de scoala ai copiilor mei si mereu am fost singura pe "teren". Problema ramane de multe ori aceeasi: neasumarea si frica de a recunoaste si spune atunci cand ceva nu functioneaza asa cum ar trebui.
    • Like 4
  • E normal ca acesti copii sa fie prost crescuti, parintii lor si-au petrecut adolescenta si tineretea in VIDUL care a fost Romania ultimilor 30 de ani, fara valori, fara carma, fara demnitate, fara bunastare, fara nimic in general (copii in clasa a V-a au oamenii pe la 30, 30 si ceva de ani, poate un pic mai in varsta. daca nu au avut de acasa un model puternic de urmat, s-au dus cu valul. Acesti oameni au facut copii fara sa-si puna mari probleme, nu ii intereseaza copilul ca atare, persoana lui fizica si psihicul lui, ii intereseaza ca el sa treaca cu bine prin scoala, chiar cu sprijin necuvenit daca se poate. Am vazut atatea loaze obraznice si imbecile, ca mai-mai imi vine sa spun ca societatea nu ar avea nevoie de astfel de caractere - nu am putea sa-i exportam undeva, eventual cu parinti cu tot, ca nu sunt in stare sa ii educe dar ii f... grija de fondul clasei???
    • Like 2
  • Si eu am patit cam acelasi lucru, am fost exclusa din grupul de parinti, unde se mai discuta si aspecte importante pentru copiii nostri, pentru ca am ' indraznit " sa imi sustin punctul de vedere si nu am fost de acord cu achizitionarea unui laptop penrtu profesori, deoarece scoala nu asigura ceea ce trebuie pentru desfasurarea in bune conditii a invatamantului online. Mi s-a reprosat ca cer prea mult scolii si ca trebuie sa ne organizam noi, parintii, pentru a le asigura copiilor ce au nevoie. Sunt de acord pana la un punct, insa daca copilului meu I se strica laptopul, nu cred ca parintii vor strange bani pentru a cumpara altul, in conditiile in care nu este foarte ieftin si nu ne permitem asemenea cheltuieli, avand doi copii la scoala.
    • Like 1


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult
sound-bars icon