Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Ce n-a înțeles taximetristul. „- Unde mergeți?” „- În Piața Victoriei…” „- Vă costă 50 de lei, este seară, știți...”

Taxi - Getty

(Foto: Guliver/Getty Images)

Zilele trecute, pe la 9 seara, lângă Hanul lui Manuc, văd un grup de taximetriști stând de vorbă lângă mașinile lor. Mă îndrept către prima mașină. 

„Unde mergeți?” 

„În Piața Victoriei.” 

„Vă costă 50 de lei, este seară, știți...”

Îi mulțumesc de ofertă, mă îndepărtez, taximetriștii își continuă discuțiile. Scot telefonul din buzunar, deschid una dintre aplicațiile din telefon, configurez rapid comanda, se afișează tariful: 10,7 lei. În 7 minute eram în drum spre destinație.

Recent taximetriștii au blocat centrul Capitalei, protestând inclusiv împotriva companiilor de transport nou apărute, care intră în contact cu clienții prin intermediul aplicațiilor digitale.

Povestea este ceva mai complicată (licențe, primărie, monopoluri, taxe), însă ceea ce mi-a atras atenția este că taximetriștii nu pot accepta caracterul disruptiv al tehnologiei care redefinește modelul de afaceri și legislația în vigoare, preferând o continuare a situației existente care îi favorizează pe ei, nu și pe clienți.

Tehnologia în sine, oricât de revoluționară, nu poate intra peste o industrie în care clienții sunt mulțumiți și nevoile lor sunt satisfăcute. Pur și simplu nu ar fi adoptată. Tehnologia are nevoie de breșe prin care să își atragă adepți prin comoditate (este la îndemâna clientului), prețuri mai mici și calitatea mai bună (competitivitate).

Ce nu înțeleg taximetriștii este că nu te poți opune tehnologiei și nici nu poți ignora cerințele și dorințele clienților – lucru la fel de adevărat pentru mai toate meseriile. Realitatea este că oamenii abia așteptau să aibă alternativă, fiind nemulțumiți de condițiile serviciilor de taximetrie.

Când spun „taximetriști” nu mă refer la toți cei care practică această profesie. Bineînțeles, sunt și oameni corecți și de bun simț. Însă e suficient să întâlnești de câteva ori pe an cazuri ca cel de mai sus, ca să strici imaginea unei bresle întregi. Din nou, această „contaminare” se întâmplă în toate meseriile (contabili, bancheri, avocați, zugravi, instalatori șamd).

Și totuși, ce anume a transformat aceste noi modele de companii de transport din „ceva nou” în „alegerea preferată”?

1. Orice distanță este permisă, chiar și cea prin care „doar treci strada”. Odată ce cursa este acceptată de ambele părți (întâlnirea directă dintre cerere și ofertă), nu mai trebuie să faci față expresiei disprețuitoare a taximetristului la aflarea destinației nedemne. În cazul serviciilor tradiționale, de multe ori îți era și jenă să îi spui, să nu îl deranjezi, acceptai și un ocol, doar să nu se mai uite dojenitor la tine.

2. Listarea prețului înainte de finalizarea comenzii. Știi exact cât te costă înainte de a decide dacă vrei sau nu să cumperi serviciul. Astfel scapi de surprize neplăcute și grija permanentă de a urmări când aparatul de taxat, când portofelul, să te asiguri că nu depășești suma pe care o ai la tine.

3. Ai suficiente date despre șofer și mașină – și cele de identificare (la nevoie știi de unde să-l iei), dar și cele legate de experiențele altor clienți (gradul lor de mulțumire). Șoferul primește și el informații despre tine - ce fel de client ești, ce experiențe au avut alți șoferi cu tine. Ambele părți pot refuza prin intermediul aplicației profilul celuilalt fără probleme. Foarte corect, căci și taximetriștii au avut parte de clienți recalcitranți, chiar violenți, iar siguranța lor este la fel de importantă ca și a clienților, oameni suntem toți.

4. Plata online automată. Scapi de grija cash-ului, nu mai trebuie să întrebi taximetristul dacă are POS mobil, să-ți ceri scuze că n-ai bani de bacșiș, plata se face direct din cont, fără griji, fără probleme, fără retrageri de numerar prealabile și comisionate. Mai ușor pentru ambele părți, căci nici taximetristul nu-și mai face griji dacă a numărat banii corect, dacă sunt falși, dacă are schimb, dacă îl va ataca cineva să-i fure banii din buzunar câștigați într-o zi lungă de muncă șamd. 

5. La finalul cursei, ambele părți își pot exprima mulțumirea sau nemulțumirea față de celălalt tot prin aplicație. Nu e nevoie de conflict, reproșuri sau alte posibile tensiuni care pot degenera. Spui ce ai de spus în aplicație și ceilalți vor fi informați de calitatea experienței.

6. Bacșișul este optional, nu obligatoriu. Clientul decide dacă experiența merită sau nu ceva în plus. Nu este de la sine înțeles, nu se întâmplă nimic dacă nu îl dai, nu există pretenții nerealiste cu privire la valoarea acestuia, nu te trezești cu cei 2-3 lei aruncați pe banchetă („faci mișto de mine, domnule?!”) și alte surprize neplăcute cu care poate ne-am întâlnit de-a lungul anilor în taximetria tradițională. Cel mai important, îl poți plăti tot online, automat din contul bancar, fără grija numerarului din buzunar.

Toate aceste elemente, dar și altele, dau clientului control și transparență în utilizarea serviciului de transport, punând nevoile sale pe primul loc. Toate aceste caracteristici sau avantaje pot fi adoptate de către toți taximetriștii.

Fără să fiu partizanul companiilor de car-sharing, înțelegând complicațiile legislative pe care le reclamă taximetriștii tradiționali, ca simplu client care utilizează frecvent aceste servicii, cred că în viitor piața nu va mai avea toleranță pentru modelele de afaceri care nu pun nevoile clienților pe primul loc și nu adoptă noile tehnologii pentru a ține pasul cu noile comportamente de consum.

Ar fi mai profitabil pentru companiile de taximetrie să învețe bunele practici ale competitorilor recent apăruți, să stabilească voluntar niște regulamente la nivel de industrie pentru a curăța breasla de aceia care îi strică reputația, să pună la dispoziția autorităților și opiniei publice argumente pentru reguli care trebuie să fie păstrate pentru siguranța clienților și să ceară armonizarea legislației și fiscalizării cu aceste realități deja existente și în România, dar și pentru extinderea accesului la practicarea acestei meserii.

La începutul secolului 19, deținătorii de șarete și birje s-ar revoltat și au protestat împotriva mașinilor care apăruseră și deveniseră o amenințare la sursa lor de venituri. Ei nu au luat nici atunci în calcul faptul că oamenii întotdeauna vor alege varianta mai bună pentru ei.

În 2019 taximetriștii trebuie să reanalizeze modelul de afaceri și beneficiile oferite clienților. Câtă vreme nu vor oferi servicii care să răspundă nevoilor clienților la standardele cerute de aceștia, nu îi vor putea recâștiga, iar alternativele care au început să apară vor acapara cu totul acest segment de piață, oricâte obstacole li se vor pune în drum.

Ar fi în interesul taximetriștilor să se adapteze cât mai repede la cerințele clienților și modul lor de consum. În plus, taximetriștii cu experiență vor avea de câștigat, căci hărțile care stau la baza acestor tehnologii nu corespund întotdeauna cu realitatea (mai ales la marginea orașelor), iar cunoștințele „analogice” a 10, 20 de ani curse îi vor scăpa de erorile sistemului - și pe ei, și pe clienții lor.

Sunt șoferi în noile afaceri din acest domeniu care nu cunosc deloc localitățile în care își desfășoară activitatea, utilizând strict hărțile electronice pentru a ajunge la destinație. Cred că acesta este un mare neajuns dacă, să zicem, la un anumit moment, aplicația nu mai funcționează sau funcționează eronat.

Îndemnul meu este la fel de valabil în aproape toate domeniile și meseriile. Trebuie să fim atenți la felul în care noile tehnologii schimbă modul în care oamenii caută și cumpără produse și servicii. În următorii ani, lumea va fi în continuare într-o permanentă adaptare, și doar aceia care vor face schimbările în timp util vor reuși să supraviețuiască.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cea mai buna metoda de a-i corecta pe taximetristi este boicotul! Folositi google maps si mijloacele de transport in comun. Orice deplasare mai mica de 3 km o fac pe jos, iar daca nu sunt grabit, nici 5 km nu ma sperie. Veti face mai multa miscare si veti evita contactul cu taximetristii. Stiu, exista si taximetristi cumsecade. Este datoria lor sa-i marginalizeze pe cei nesimtiti, altfel vor avea de suferit.
    • Like 0
  • Ce n-a inteles taximetristul, in special teparul din centrul vechi, este ca , chiar daca la putere sunt mafiotii,hotii,impostorii, analfabetii, clientii lui sunt in general cei care muncesc real banii, nu-i fura ,si sunt diametral opusi lor. Daca vom merge la vot si nu se va instaura dictatura cu fata umana ;) , atunci acesti taximetristi din cateva locuri , sprijiniti de politisti mafioti, vor disparea firesc, asa cum au disparut multe meserii , pe ne-simtite! Bine, alea din alte motive, dar tot legate de tehnologie.
    • Like 1
  • Bună ziua ! Mă bucur să aflu despre această platformă online , sper să se miște lucrurile; în data de 11 februarie a.c. am avut o experiență neplăcută cu un taximetrist de la compania TITAN , era mai rrom , l-am întrebat dacă este liber și poate efectua o cursă de la piața unirii până în satul Cățelu și mi s-a comunicat că nu poate merge cu aparatul cei 11 kilometri că este aglomerat și e în afara orașului și m-a întrebat cât dau . I-am mulțumit și am mers cu metroul.
    • Like 1
  • Un serviciu public care merge prost nu ar trebui înlocuit cu un altul ilegal. Aici nu e doar despre ce îi convine clientului. Nu-i normal sa poti oferi un serviciu de o calitate mai buna cîtă vreme nu respecti regulile(nu ai costurile) celorlalti competitori? Ceea ce solicităm noi, taximetristii, sunt conditii egale pentru toti cei care presteaza serviciul de transport public de persoane. Momentan noi platim taxe pe care competitia nu le plateste. Si asta ne falimenteaza. Asta e tot. Nu de concurenta ne e frica, pe o piata libera e normal. Doar de subterfugiile pe care le gasesc unii pentru a se îmbogați, falimentand pe altii. Sa scrie Taxi Uber pe portiera, sa se autorizeze, sa foloseasca aceeasi aplicatie, sa mergeti cu ei. Atunci putem discuta despre calitate-pret la taxi.
    • Like 0
    • @ Marcu Alexandru
      Salut! E normal să fiu refuzat că nu negociez cu el?
      • Like 0
    • @ Marcu Alexandru
      De ce nu va mutati de la compania de taximetrie unde lucrati, sau cu care colaborati, la Uber? Cine va opreste sa deveniti sofer de taxi Uber si sa renuntati la actuala firma de taximerie unde lucrati sau colaborati?

      De ce le numiti subterfugii? Sunt avantaje pentru client, aduse de o tehnologie noua folosita in meseria de taximetrist. Ati citit in articol mai sus exemplul cu sarete si birje contra masini, atunci cand au inceput sa apara masinile pe strazi, in urma cu mai mult de o suta de ani? Nu vedeti deloc o asemanare cu situatia de azi, adica firme de taxi autorizate de primarie contra Uber?

      "Nu de concurenta ne e frica, pe o piata libera e normal." Deci daca ii obligam pe taximetristii Uber sa obtina si ei diverse licente de taximetrie de la primarie, sau sa plateasca diverse taxe de protectie firmelor de taximetrie care detin toate licentele (in cardasie cu functionari din primarie care aloca toate licentele doar unui numar mic de firme de taximetrie, obligand toti taximetristii sa obtina licenta de la aceste firme), atunci piata de taximetrie ar deveni mai libera?! Ce inseamna pentru dvs. o piata de taximetrie libera, sau o piata de taximetrie mai libera decat in prezent?

      De ce nu va transformati in taximetrist independent care colaboreaza cu Uber, in loc sa platiti taxa de protectie la o firma de taximetrie autorizata de primarie? Cine va opreste?

      Nu ar trebui sa fie interesele clientilor pe primul loc? Ar trebui oare sa fie pe primul loc interesele firmelor de taximetrie traditionale (autorizate de primarie), si interesele taximetristilor care colaboreaza cu ele? Sa lasam clientii sa decida. Daca clientii au ales Uber, poate e mai bine sa va mutati si dvs. la Uber. Sau compania de taximetrie autorizata de primarie sa isi eficientizeze activitatea (sau sa intre in faliment daca nu reuseste lucrul asta).

      Oare nu se va face o filtrare si o excludere din meserie a merelor putrede si de o parte si de alta (si taximetristi nesimtiti dar si clienti violenti) prin sistemul de note (calificative) acordate la sfarsitul calatoriei cu Uber si de catre soferul Uber si de catre pasagerul Uber, mai eficienta decat filtrarea prin sistemul actual de autorizatii de taximetrie de la primarie?
      • Like 5
    • @ AustrianEconomics
      Intrebarea nu e " cine?", ci "ce?" ! ;)
      • Like 0
    • @ Danescu Cristina
      Corect, nu niste persoane il opresc, ci refuzul de a se adapta la cerintele si preferintele clientilor, si refuzul de a face niste mici eforturi pentru a se elibera din sclavia "barosanilor" de la firmele de taximetrie care obtin licentele in cardasie cu unii functionari ai primariei, licente pentru care percep apoi "taxa de protectie" in stil mafiot de la taximetristii lor angajati sau colaboratori.
      • Like 0
  • Citiți https://m.dw.com/ro/ demofobia care animă uber.
    • Like 0
  • Lumea injura taximetristii ca au servicii de cacat, taximetristii injura uberistii ca nu platesc taxe de cacat - scuzati-mi franceza.
    In tot scandalul asta numitorul comun sunt taxele platite la stat, care stat te face "negru" pe plantatia lui, taxe pe care Uber le-a ocolit pana acum desi "ocolirea" nu e altceva decat o fraiereala, pentru ca isi retin o parte substantiala si deloc justificata din costul cursei, ce-i drept mai putin ca si guvernul mafiot.
    Solutia e neplatirea niciunei licente sau alte suprataxe pentru desfasurarea activitatii de taximetrie.
    Am masina, platesc o mie de taxe, impozite si accize, platesc si un impozit pe venit, la ce imi mai trebuie "licente" si alte magarii inventate?
    • Like 4
    • @ Costin Sirghei
      Sumele de bani platite de Uber ,de ex., statului sunt mult mai mari decat taxele platite de cei cu licenta. Pana la urma nu intereseaza pe nimeni denumirea. Ci profitul! In cazul celor gen Uber si clientul si statul au profit mai mare. Nu stiu taximetristul in sine...Sau primarul in sine ;)
      • Like 0
    • @ Danescu Cristina
      :) pai si-atunci ce bussiness model au astia? Ce este asa de succes la ei daca platesc taxe mai mari si totusi au profit mai mare?
      Smecheria e ca nu platesc, pentru ca ei nu fac taximetrie, ei doar administreaza o aplicatie.
      Oricum, taximetristii in cretinismul lor cred ca Uber-ul e problema care de fapt si de drept e un al doilea stat, ca fraierii care fac Uber nu or da bani la stat dar dau la americanii cu aplicatia lor minunata.

      Solutia e eliminarea porcariilor de licente si alte prostii care reglementeaza activitatea de taximetrie astfel incat sa poti sa plimbi cu masina ta pe cine vrei contra cost si protejat de o polita de asigurare extinsa calatorilor.
      • Like 0
  • Este foarte adevarat,Cu aplicatia pentru Uber nu mai pierzi minute intregi ca in final sa-ti spuna tanti de la dispecerat ca nu are nici o masina.Cu Uber ai ocazia sa ajungi la timp unde ai nevoie, indiferent de distanta si nu vezi fetele alea acre daca le spui ca ai nevoie pentru o locatie pe care ei nu o agreaza ! Este vorba despre respectul acordat clientului si aici , felicitari pentru Uber !
    • Like 2
  • Val de articole semnate de persoane nemulțumite de calitatea relației cu șoferi din domeniul transportului de persoane în regim Taxi, pînă acum doi ani și eu am fost taximetrist, de prin 1993, am tot transportat persoane, în special prin București. Probabil am fost un exotic, simplul fapt că întrebam clienții dacă au un traseu anume pe care doresc să merg, deja îndepărta eventuala suspiciune că vreau să îl ocolesc, chestia se poartă nu numai prin București, mi-a povestit o astfel de situație un român care se mutase de cîteva decenii prin Paris. Cînd simțeam că un client este foarte suspicios îl întrebam dacă dorește să merg după GPS, încă nu apăruse Waze, care GPS era montat lîngă oglinda retrovizoare, putea să vadă și suspiciosul ce recomanda aplicația și se termina totul fără eventuale certuri. Nu am fost în UBER, dar bănuiesc că șoferul are o aplicație care îi arată unde găsește clienții, unde îi duce, și pe ce traseu să se deplaseze. Și gata, face tot ce îi sugerează aplicația, toată lumea e mulțumită.
    Acum pentru autorul de articol care a vrut să meargă la Piața Victoriei și i s-au cerut 50 de lei, dacă ar fi mers pe Splaiul Independenței, pe jos, așa ca vreo 200-300 de metri e un sediu al Poliției Locale Municipale, și făcea acolo o plîngere, cheltuia niște timp, dar poate nu îl mai găsea și mîine pe nemernic, tot acolo.
    Sfat : Cînd vă apropiați de un Taxi care staționează și care doriți să vă transporte făceți-i o poză numărului de autorizație, a numărului de înmatriculare, dacă apar probleme știți pe cine să pîrîți...Dar ce nu știți dumneavoastră este că în majoritatea situațiilor acestea, după un taximetrist nemernic se ascunde un angajator mai nemernic decît șoferul. Ultima oară cînd am lucrat ca taximetrist angajat, în 9 luni(06.2016-03.2017) am avut 6-7 colegi de mașină, eu eram singurul care a avut contract de muncă făcut din ziua cînd am început să lucrez, 2 ore pe zi, salariul nu se plătea, aparatele de taxare nu furau clienții dar se resetau încasările, dacă s-ar face controale de către persoane competente și conștiincioase majoritatea firmelor de taximetrie ar fi închise...Simpla verificare a cheltuielilor cu carburanții, a numărului de kilometri parcurși de mașini care teoretic au 1 șofer care lucrează 5 zile pe săptămînă, doar 8 ore pe zi, în nici un caz noaptea sau sîmbăta și duminica. Oare există vreo firmă de Taxi care a plătit în ultimii 25 de ani, sporuri de ore suplimentare, pentru lucrul noaptea, în timpul sărbătorilor? Cristaxi, am fost acolo 2 ani, aveam plan 6 zile pe săptămînă, și jumătate dintre duminici cîte o jumătate de normă, Taxi Cobălcescu, m-a furat la socotirea salariului de plătit, m-a furat cu o treime din ce trebuia să primesc!!!
    Confidențial : Nu mă pitesc după un Nick Name.
    Și mai confidențial : La volanul unor taxiuri ați putea întîlni polițiști, SMURD-iști, ambulanțieri care teoretic nu au dreptul să facă asta, dar au atestate profesionale, că au salarii mici, așa zic ei.
    • Like 8
  • Pot sa rad? Hahaha..
    • Like 0
  • Un articol plin de clișee de doi bani și cu argumente de aceiași valoare. Să le luam pe rând. UBER nu a apărut în România, nu și-au zis niște investitori americani,, uite ce cocalari sunt pe taxi în România, hai să le oferim un serviciu civilizat", nu, nu despre asta e vorba. Să nu-mi spuneți că UBER funcționează la Londra pentru că au ăia servicii proaste și au adus ei civilizația. Ei au succes in vest pentru că sunt mai ieftini și e normal să fie mai ieftini pentru că eludează legile și regulamentele necesare efectuării taximetriei și de aici costuri mai mici, în vest o licență taxi a costat mulți bani, de exemplu, unul care a fost nevoit să plătească 100000 sau 200000 pe o licență va avea costuri și împlicit un preț mai mare. Referitor la taximetria de la noi, nimic surprinzător, am dat o lege de căcat așa cum ne-a dus capul și după aia ne mirăm că a ieșit o cocălâreală. În loc să remediem problema (e simplu) preferăm să externalizăm încă un domeniu. Așa am făcut cam cu toate activele și domeniile importante fie că e vorba de petrol, gaze, și în general în orice domeniu care aduce ceva bani. Înțeleg și asta, atât putem, nu putem să administrăm nimic dar marea problemă e că am ajuns în stadiul în care creăm pe piață un dublu standard legal, unul pentru companiile clasice (românești în special) nevoite să respecte legile și reglementările în vigoare și unul pentru corporații, corporațiile fiind exceptate în numele,, evolutiei". Noaptea minții. Să vorbim și de argumentul evoluției. Autorul ne dă iar clasicul exemplu din centrul vechi, stația taxi de acolo e un cuib de cocalari care jefuiesc clienții cu largul sprijin al politiei locale (ei fiind în permanență prezenți acolo), e un puroi cunoscut dar nici pe departe reprezentativ asa cum crede autorul. De fapt autorul e jmecher, așa cu procedează jurnaliștii occidentali când vor să facă un articol zemos despre România, filmează într-o țigănie și o prezintă ca RRominie. Argumentul tehnologic nu ține, acum aceleași aplicații sunt și în taximetrie inclusiv plata prin aplicație, putea la fel de bine să facă comandă și pe o aplicație taxi în aceleași condiții. De fapt comentariul meu nu e despre taximetrie versus UBER ci despre condițiile deformate oferite de mediul romanesc de afaceri și asta în aplauzele unor cetățeni așa ziși evoluați și luptători împotriva corupției. Apropo, cum să fi luptător împotriva corupției și susținător UBER? Tare. Putem face și o listare a neregulilor făcute de UBER dar cu altă ocazie. E bine.
    • Like 2
    • @ Adrian Ionescu
      În New York o autorizație TAXI costă 100.000$ + mașină + echiparea acesteia, dacă șoferul adună 3 reclamații care se dovedesc reale, pierde autorizația, cei 100.000$. Banii plătiți se recuperează de la Primărie dacă nu au existat probleme, la ieșirea din activitate.
      • Like 2
    • @ Adrian Ionescu
      Vorbiţi de "taxi" fără să nominalizaţi o companie anume, aşa cum faceţi cu Uber. O iau deci ca atare: taxi vs uber. Oferiţi-mi vă rog un url pentru compania pe care o reprezentaţi (ori o recomandaţi). Cu prima ocazie o să cer o cotaţie.

      Până voi primi o cotaţie cât de cît comparabilă (din toate punctele de vedere) cu una de pe Uber, permteţi-mi să mă îndoiesc de sinceritatea litaniilor exprimate de dvs.

      Percepţia mea despre "taxi" este cam la fel cu cea pe care o am despre PSD: o ploşniţă gata să te fure şi să te mintă cu impunitate la orice cotitură.

      Dacă sunteţi atât de năpăstuiţi lucrând pentru "taxi", dse ce nu vă mutaţi la uber? Aud!
      • Like 5
    • @ N Cojocaru
      Eu nu lucrez pe taxi dar am lucrat cândva. Știți de ce vin șoferii la UBER? Pentru civilizație? Să fim serioși. Platforma UBER îți permite să faci taximetrie cu mașina ta fără să ai licență de taxi, âsta e șpilul succesului. Nu poți face taxi cu mașina personală pentru că licențele sunt limitate (cazul României) sau costă o pălărie de bani (SUA). La noi pe sistemul actual poți face taximetrie doar pe mașină Barosanului și astfel domeniul devine neatragător pentru persoanele decente. Dacă tot vorbim de economie de piață și concurență atunci trebuie atribuite la liber și licențele de taxi dar asta nu se va întâmpla. Dacă s-ar face asta UBER ar fi istorie, nu se va mai duce nimeni la ei ca să le plătească 25% comision. 25% comision din încasări reprezintă aproximativ 50% din profit ceea ce e enorm, e o altă formă de sclavie.
      • Like 2
    • @ Adrian Ionescu
      Nu ştiu despre ce vorbiţi când spuneţi "persoane decente".
      Ceea ce încerc să exălic este că atunci când vă duceţi la piaţă să cumpăraţi un dărab de telemea, veţi gusta probabil din câteva bucăţi, veţi negocia oleacă preţul şi veţi alege dărabul care vi se pare cel mai bun în limitele preţului pe care sunteţi dispus să-l plătiţi. Dacă va exista un negustor care vă promite că brânza sa e mai bună, dar nu v-o poate oferi s-o gustaţi, iar la preţ "ne înţelegem noi" ce veţi face?

      Restul vrăjelilor cu legislaţia sunt PSD-isme, d-ale lui T Toader, cine să vă creadă! Dacă dpdv legal e mai "uşor" la uber, de ce nu vă duceţi acolo?

      Am o rudă taximetrist (în provincie) la o mică (f mică) companie privată - uberul nu "bate" până acolo. Munceşte mult (cam 12 ore) şi câştigă cam 3000 pe lună. E mulţumit. Dvs. cu cât a-ţi fi mulţumit pe bune?
      • Like 5
    • @ N Cojocaru
      E vorba doar de câștigul lunar? Ruda dv are contract de muncă pe 8 ore? O să aibă pensie? Răspunsul e NU. În provincie nu prea mai găsești de muncă, s-a ras cam totul dar în București e altă situație iar în taximetrie mai vin doar cocalari (la propriu sau la figurat), taximetria la Barosan nu e o meserie de luat în seamă. Soluția e profesionalizarea domeniului și atribuirea licențelor taxi către lucrători (una de căciulă) și introducerea unui examen atestat dur. Dacă taximetria la Barosan e o meserie mizerabilă și implicit neatractivă situația se schimbă radical în cazul taximetriștilor cu licență proprie, așa e o meserie bună și implicit ar fi atrași în domeniu oameni de o calitate mai bună ceea ce ar fi și în favoarea clienților. În țara jmecherilor, a a băieților dăștepți și a oamenilor finutzi nu se va întâmpla asta.
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Care-și, dle, aplicațiile alternative? De ce nu ești atent la argumente, părerea mea de client f nemulțumit de "jegoși și țepari", foarte pertinente. Investitorul serios bagă capital într-o afacere nu ca să se îmbogățească peste noapte, ci caută un câștig rezonabil, dar sigur și pe o durată satisfăcătoare.
      • Like 1
    • @ Sorin Constantin
      Prin urmare,nu va riscă reclamații.... Corect.
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Dragă Adrian

      Înţeleg frustrarea, dar asta nu înseamnă că sunt de acord cu poziţia dumitale. Vorbeşti de un "Barosan" fără să ne destăinui despre ce e vorba şi de ce eşti nevoit să ai de a face cu el. E vorba despre vreo mafie? Cine vă forţează să intraţi în mafie? Întreb pentru a treia oară: de ce nu vă înscrieţi la uber? Vă e teamă că nu obţineţi "licenţa de uber"? Ştiţi desigur că şi pentru uber vă trebuie o licenţă. De ce nu migraţi către poziţia de "taximetrist cu licenţă proprie"? Cine vă obligă să mergeţi cu căciula-n mână la "Barosan" ca să ajungeţi slugă? Hai, puţină bărbăţie, puţin curaj, smulge-te din mrejele PSD-iste, i-aţi soarta în propriile mâini. Pentru că se poate!

      În loc să vă plângeţi singuri de milă (mă refer la manifestările cu iz de grevă) mai bine daţi cu tifla "Barosanilor" şi înfruntaţi realităţile cu bărbăţie.

      • Like 1
    • @ N Cojocaru
      -
      • Like 0
    • @ N Cojocaru
      Asta ați înțeles? Nu are nimeni licență de UBER, Bucureștiul nu emite licențe de închiriere și oricum activitatea pe care o face UBER nu se încadrează nici legii referitoare la închiriere auto cu șofer. Sharing nu fac, ăia e o mistocareală. Eu vorbesc din punct de vedere legal asa cum prevede legea actuală și mi se răspunde cu lozinci despre o așa zisă evoluție. Referitor la Barosani am scris mai sus care e soluția dar nu citiți părerea celuilalt, doar recitați lozinci. Cu asta am încheiat comentariile pe subiectul ăsta pentru că bat apa în piuă.
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Licenţele de uber nu sunt date de autorităţile locale ci de uber. Activitatea uber respectă legislaţia RO (taxe, asigurări, etc...) iar licenţele sunt "moi", adică temporare, uşor de pierdut în cazul că şoferul nu respectă cerinţele companiei. Probabil că şi de asta nu e prea căutat de oricine. Eu nu am întâlnit şofer uber care să nu fie mulţumit de afacerea respectivă cu toate că tarifele sunt modeste iar "Barosanul" lor ia 25 %. Probabil că "Barosanii" din RO se-mbuibă cu 80-90% de s-a ajuns la modul ăsta de comportament şi nemulţumiri de ambele părţi.
      • Like 1
    • @ Lucian Constantinescu
      Aplicația Clever, au și plata în aplicație pe sistemul UBER. Evitați totuși taxiurile care au tarif mai mic de 1,99 lei /km. Cine lucrează pe un tarif mai mic ori e hoț ori e prost plus că la un tarif mic sunt toate șansele să vină unul cu un cazan. Avantajele folosirii Clever sunt două în principal, găsești o mașină mai repede ca la UBER și poți cere șoferului bon fiscal real decontabil nu gluma aia de la UBER. Nu am până la urmă nimic cu UBER dar statul trebuie să creeze un cadru legal echitabil între cele două sisteme și atunci vom putea vorbi de o concurență reală și nu de o golănie fie ea și corporatistă. În multe țări din vestul Europei încep să fie reglementați și fiscalizați pe bune. E un model.
      • Like 0
    • @ N Cojocaru
      Asta cu licențele de UBER emise tot de ei e super. Nu am mai auzit o trăznăie mai mare. E de Doamne Ferește !
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Părerea dumitale despre "licenţe" e ultratradiţională, pe placul lui Grivei. Mă tem că-mi va fi greu să vă lămuresc subiectul ăsta. Vă strecor o idee ajutătoare: v-aţi întrebat de ce nu se impune obligativitatea unei licenţe pentru activităţi umane mult, mult mai importante decât aceea de şofer? De exemplu, ce licenţă s-ar cuveni să posede cineva ca VV Dăncilă pentru a terfeli o ţară întreagă cu eficienţa pe care o dovedeşte zilnic? Vă daţi sema ce duhoare e în "maşina" dumneaei?
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Ți-ai declarat veniturile la ANAF? S-au ai băgat mașina la o firmă care colaborează cu Uber, fii cu grijă, acum cîțiva ani mai mulți au colaborat direct cu Uber, s-au trezit cu invitații și au avut de plată retroacti impozite și CAS-uri, acum nu se mai poate, trebuie să fii cel puțin PFA, dar angajatorul, o SC oarecare mai uită să plătească, și de aici...și în taximetrie s-au întîmplat din astea, cu uitatul plății sallllllariilor, impozitelor, CAS-urilor
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Alien check icon
      Eu nu inteleg de ce licenta asta de taximetrie trebuie sa fie asa sacra. Ma refer la punctul de vedere al clientului. Ca si "client" vreau de exemplu ca medicul sau dentistul la care ma duc sa aiba o licenta. Iar daca as avea de ales intre unul cu si unul fara, m-as duce la ala cu fara sa ezit chiar si daca asta ma costa suplimentar si nu ma intereseaza daca asta e sau nu finut si progresist.
      Insa sincer, de licenta taximetristului mi se falfaie. Mie, clientului, licenta aia nu-mi aduce si nu-mi garanteaza absolut NIMIC. Mie imi ajunge sa aiba permis de conducere si controlul tehnic al masinii la zi.
      Licenta aia nu face decat sa limiteze oferta si probabil la origine chiar taximetristii au cerut-o ca sa isi protejeze o piata inchisa si sa se fereasca de concurenta, nu statul, iar acum tot ei se plang de existenta ei. Mai mult, in Romania chiar tu argumentezi ca licenta e motivul pentru care calitatea serviciilor e mai proasta la aia cu licenta (taxi) fata de aia fara (uber).
      De fapt de-a lungul istoriei multe profesii o ardeau liberal si capitalist si-i dadeau tare cu comertul liber si ulterior se formau tot felul de asociatii care incepeau sa faca lobby pentru tot felul de sisteme de licente si de protectie a unui monopol.
      Iar argumentatia ta merge in aceasi directie. Sunt de acord cu tine ca trebuie sa fie o concurenta cinstita intre uber si taximetristi. Prin urmare ar trebui desfiintata licenta si pentru taximetristi, nu infiintata pentru Uber. Licenta nu aduce nimic clientului (dimpotriva, in Romania licenta = cocalar + cazan), ci doar tine sub control numarul celor care ofera serviciul respectiv si limiteaza competitia si antreprenoriatul. Deci ori suntem de dreapta, ori nu mai suntem.
      • Like 1


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult